Jump to content
IGNORERAD

Måste man vara polare med Farangen i byn?


Atom

Recommended Posts

Det finns två faranger i frugans hemby som jag har träffat vid ett flertal tillfällen och båda är svenskar vilket är perfekt i mina ögon. Att ingen av dem krökar ner sig till oigenkännlighet är ytterligare ett plus. Så jag ser fram emot nästa resa kommande sommar, vill gärna träffa dessa sympatiska herrar igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    6

  • Soengsang

    3

  • MaiChai

    3

  • Esspe

    3

Mest aktiva i denna tråd

Med tanke på att det kan bli långa tider i Thailand ibland så visst skulle jag kunna tänka mej att språkas vid, egentligen vem som helst som är nykter och pratar något förståeligt språk.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en polare från Sverige, som har hus i Pattaya. Och när jag vill ha svenskt sällskap besöker jag honom. Eller så kommer han och hans fru till oss i Bangkok. Tror det finns nåra faranger i närheten där vi bor. Men inte fan vill jag umgås med dom bara för att dom är faranger.

Umgås med thailändare och har lika trevligt med dom.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Atom:

Måste man vara polare med Farangen i byn? Vi bor inte längre här annat än en helg då och då

Nä det låter inte logiskt.

Men bodde du där så vore det mer naturligt att du lärde känna vissa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ute i mitt lilla förortskomplex vid Ratchada  i Bangkok finns det ungefär 1500 lägenheter, de flesta bebos av yngre thai men 20% är det nog faranger som bor i. Träffade några väldigt trevliga och begåvade ryskor där för några år sedan annara är det mes britter, aussies och andra anglosaxer.

 

Men för ett år sedan ungefär när jag kliver in i hissen för att åka upp till tredje våningen så kliver det in ett par som börjar prata svenska. Inte bara svenska utan till och med väschöttska... Började fundera på om jag skulle presentera mig men valde att hålla käften och roade mig sen med att "tjuvlyssna" på vad svenskarna hade att säga, i hissen och på det lilla kaféet på området där jag inmundigar mitt morgon java. Allting gick jättebar ända tills den snälla kafe föreståndare outade mig som svensk när hon förstod att paret var svenskar och det visste hon ju att jag också var...

 

Lite pinsamt var det ju då men de var trevliga och det visade sig att de  studerade - på distans - och valde då att basera sig i Bangkok. Smidigt och kanske till och med kostnadseffektivt? Det skiljer ju dock några år mellan oss, de är runt 20 och jag är, hmmm..lite äldre än så. 

 

Men normalt sett så hänger jag inte med faranger, kan bli någon udda MPR sammankomst eller när Atom får fripass för att natt på byn av hustrun som jag träffar svenskar, annars mest thai och ex-pats från alla världens hörn.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev MaiChai:

Men normalt sett så hänger jag inte med faranger, kan bli någon udda MPR sammankomst eller när Atom får fripass för att natt på byn av hustrun som jag träffar svenskar, annars mest thai och ex-pats från alla världens hörn.

Nu hänger jag inte riktigt med.

De flesta expats är väl faranger?

 

Personligen så tycker jag det är skönt o tjata med lite svenskar och västerlänningar hemmavid, eftersom att jag jobbar med ex-ryssar och filippiner 6mån om året.

Jag finner det också rätt naturligt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nu hänger jag inte riktigt med.

De flesta expats är väl faranger?

 

Personligen så tycker jag det är skönt o tjata med lite svenskar och västerlänningar hemmavid, eftersom att jag jobbar med ex-ryssar och filippiner 6mån om året.

Jag finner det också rätt naturligt.

Händer kanske en gång i veckan att jag glider ner till en pub på sukhumvit för att delta i ett pub-quiz lag bestående av två kanadensare en amerikan och så då jag.

 

Annars är det inte mycket umgänge med varken svenskar eller faranger, har en svensk kille jag träffar hyfsat regelbundet men det är ju för att jag brukar äta på restaurangen har förestår så att man träffar ex-pats och faranger som jobbar tycker jag inte räknas in i begreppet "umgås med faranger"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev MaiChai:

har en svensk kille jag träffar hyfsat regelbundet

Det lät lite kinky, men vi lever i en fri värld ;) 

1 minut sedan, skrev MaiChai:

man träffar ex-pats och faranger som jobbar tycker jag inte räknas in i begreppet "umgås med faranger"

Det är sant.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Atom:

 

 


I vilket fall så mötte jag en Farang. Och det är inte så vanligt i vår by som det nog är i många andra byar. Han hälsade och jag hälsade, som sig bör. Några minuter senare dök han upp igen och började småprata och jag svarade artigt som min mor lärt mig men gick snart vidare. Några minuter senare dök han upp igen och började prata och undrade om jag inte ville komma förbi på några öl. Jag avböjde, igen artigt, och hänvisade till Mors Dag och släktmiddag. Han lyckades hitta mig igen vid kyldisken men jag avvek då snabbt. Vid kassan såg han sedan smått förgrymmad ut över mitt undvikande.

Måste man vara polare med Farangen i byn?

 

Britter  + centraleuropeer har en helt annan kultur än vi har. Dom  möts på lokalpuben och dricker och pratar på lokal. Dom tar med sig det till Thailand,  dom besöker lokala restauranter och försöker  leva som dom gör hemma. Naturligtvis gör vi det samma, men istället för att försöka skaffa farang vänner försöker vi bli accepterade av frugans familj/vänner i första hand.

 

Svar på din fråga. nej, men behöver absolut inte bli vän med någon man stöter på på Big C.   Men många av oss  skulle du säkert trivas mer , att umgås med farangen, än frugans släkt

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev MaiChai:

Händer kanske en gång i veckan att jag glider ner till en pub på sukhumvit för att delta i ett pub-quiz lag bestående av två kanadensare en amerikan och så då jag.

 

Annars är det inte mycket umgänge med varken svenskar eller faranger, har en svensk kille jag träffar hyfsat regelbundet men det är ju för att jag brukar äta på restaurangen har förestår så att man träffar ex-pats och faranger som jobbar tycker jag inte räknas in i begreppet "umgås med faranger"

Själv "umgås" jag bara med tjejer, men jag ser ju för den delen inte när på grabbar som "umgås" med andra grabbar, alla är vi olika :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Själv "umgås" jag bara med tjejer, men jag ser ju för den delen inte när på grabbar som "umgås" med andra grabbar, alla är vi olika :D 

Erfarenheten säger mig att ha ett pub-quiz lag med endast tjejer får en negativ effekt på tävlingsresultatet - vi är där för att plocka in ett 3000 battingars presentkort att spendera i baren! Men vi har haft både en begåvad danska och en norsktalande ryska i laget.

 

Kalla mig gärna fördomsfull men jag antar att minst 99% av farangerna man träffar i Yxbyn är av manligt kön? Exkluderar du att umgås med manliga faranger så blir du jävligt ensam i Issan...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tommy:

I våran by i Bangkok såg jag inte så många västerlänningar, det hände men inte varje vecka.

 

Döm om min förvåning när jag en dag kliver ut från hemmet och ser en Farrang sitta tre dörrar bort, utanför världens sämsta TV-reparatör!

 

Jag kom förbi, på väg mot 7-ELEVEn, tittade på honom och sa "Hejsan!"...

Hur faan visste du att jag är svensk?  frågade han, Sånt syns sa jag.

 

Snackade lite, men det var tydligt att denne man inte hade alla hästar i stallet...

Bland annat sa han att han var förföljd (av vem var otydligt) och att han brukade däcka på eftermiddagen, pga för stort spritintag... Han var i alla fall ärlig!

Han levde på sjukpension, eller vad det nu heter, och hade nyss flyttat in i ett hyres hus några hundra meter från oss.

jag frågade om han fick bra service av reparatören, han sa Nej det är tredje gången jag har TVn här och han fixar inte felet!, Jag tipsade honom om en duktig gubbe på andra sidan marknaden, och nån vecka senare såg jag honom, och han tackade för tipset, TVn funkade fint igen...

Senare hälsade vi bara på varann om vi möttes, han höll sej för sej själv.

 

MVH Tommy

Tack för tipset, tvn funkar fortfarande fint :big_smile:..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Atom:

 

Om jag inte missminner mig är du från Skövde och då kan man ju lätt föreställa sig att Farangen som kommer tutande på moppen har varit bilbingoutropare i Lerdala och då är det ju bara att packa ihop och åka hem igen.... 

Hahaa du känner till böggda bra å fölket där.... :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Wangthong:

Får inte bort diagrammen!    Har tagit bort dom flera ggr men de studsar bara tillbaka.

Klicka på symbolen för soptunnan vid dra 'hit filer/bilder' nere till vänster.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Nemo:

Klicka på symbolen för soptunnan vid dra 'hit filer/bilder' nere till vänster.

Tack för hjälpen!

Kontrasten på soptunnan gör den så diskret att man måste ha skarpa ögonen på sig. helst efter att fått dom utpekade för sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...