Jump to content
IGNORERAD

Mia Noi kulturen


Atom

Recommended Posts

Alla med lite erfarenhet av Thailand känner nog till Mia Noi fenomenet. Det är egentligen inget thailändsk fenomen; att ha en älskarinna har varit, och är, vanligt i många av världens länder men den thailändska varianten är nog vanligast i Sydostasien och östra Asien, alltså kinesdominerade länder. Att man vill ha en yngre älskarinna är väl egentligen fullt naturligt och med kulturen här borta att kvinnor traditionellt sett anses förlora sexlusten när barnen är födda, så blir det nästan naturligt. I många av de mer utvecklade länderna här borta (Singapore, Hong Kong, Taiwan mfl) börjar kulturen dö ut allteftersom fler kvinnor förvärvsarbetar, löneskillnaderna blir mindre och utbildningsnivån blir högre.

 

Bland yngre (under 50) thailändare i typ Bangkok börjar det också bli något som det ses ned på som föråldrat. Det innebär inte att snubbarna slutar ha sex på sidan om men att det hanteras på andra och mindre tydliga sätt. Ute på landet verkar traditionen dock hålla i sig. Frugan är med i en Line-grupp med sina klasskompisar från högstadiet och där har diskussionen senaste veckan, förutom begravningen då förstås, varit en av tjejerna som är just Mia Noi. Hon är 40 och har varit Mia Noi till någon fabriksägare, som är runt 60, i ungefär 5 år och nu har hon blivit gravid. Hon tyckte det var självklart att göra abort men det tyckte inte han. Han har redan barn med sin Mia Loang och dessutom barnbarn men han tyckte det var självklart att ha ett nytt barn med älskarinnan som han oftast bara ser en gång i veckan.

 

Jag har full förståelse för hela grejen med att ha en älskarinna, skulle inte banga på det själv om frugan var med på noterna, men då ska det vara en ung snygg brud och inte en andra, något yngre, fru att ha en andra familj med. Kvinnan i fråga ser, på sin höjd, alldaglig ut och framstår som rätt tråkig och enligt henne själv så har de nästan aldrig sex.

 

En rätt ful och tråkig älskarinna man sällan har sex med men som man nu ska ha en unge med? Måste ha varit någon spåman som lurat i honom att detta är vägen till Nirvana.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Knasen:

Fan Atom, du spottar ju ur dig nya ämnen i samma takt som lillamannen/smilet :thumbsup: 

.... och bilder som sc

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Knasen said:

Fan Atom, du spottar ju ur dig nya ämnen i samma takt som lillamannen/smilet :thumbsup: 

Börjar närma oss slutet på året och jag har en budget att uppnå för att P3 ska betala ut bonusen. Jag har en resa till Sverige över julen med ett stopp i Kiruna med draghundar, skoterfärder och ishotell så flisen måste in.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Atom:

Börjar närma oss slutet på året och jag har en budget att uppnå för att P3 ska betala ut bonusen. Jag har en resa till Sverige över julen med ett stopp i Kiruna med draghundar, skoterfärder och ishotell så flisen måste in.

Satsa på omröstningar, P3 betalar ju 50% extra för dem hela hösten.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Cavemannen said:

Satsa på omröstningar, P3 betalar ju 50% extra för dem hela hösten.

 

Det kunde man ju ge sig fan på att du hade en special-deal, ni halv-finnar emellan. Först får du 50 Euro per inlägg du gör i BTT's namn och nu visar det sig att du får 50% extra för alla omröstningar.

 

Förvånad att du inte nappat på de där 200 Euro för att återuppväcka SLU-nicket än. Själv får jag nöja mig med Lillamannen-nicket men 10 Euro per inlägg täcker knappt notan för IPA-bärsen jag behöver dricka för att hitta på dem, så jag har lagt ned det nu.

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tycker att det är viktigt att man håller på traditionerna!

Har en kollega som bor i Singapore. Jag tyckte att det var lite konstigt att ibland hörde man kanariefåglar i bakgrunden när man ringde honom. Han har inga fåglar på kontoret eller hemma. Senare fick jag veta att hans sekreterare hade det. 

Han tycker att det är helt naturligt, hans fru har inte det vackra på utsidan och var heller inte så intresserad av sex sedan hon fött dem två barn. Ja och sekreteraren skulle jag ge diktamen vilken dag som helst! 😀

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor inte i Thailand, men i Sverige är väl det samma som att sätta på grannfrun:D

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...