Jump to content
IGNORERAD

Rapport immigration vid besök?


gst

Recommended Posts

11 timmar sedan, skrev Dolle:

När man lämnar bostaden för lite semester typ. åka bo på hotell 2 nätter ska man inte rappotera igen då att man kommer till bostaden.

 

Har själv aldrig reggat mig eller tjejen reggat mig på imm.

 

Är till Thailand typ 3-4 gånger år.

 

Mvh.

Det är nog bäst du frågar på din immigration vad som gäller hos dig. Är olika på olika immigration, och tom hos olika tjänstemän

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gst

    11

  • biker

    4

  • Tallviking

    3

  • Wangthong

    3

Mest aktiva i denna tråd

8 timmar sedan, skrev fiskarn:

Alla hotell som jag har besökt har frågat och tagit en kopia på passet. Hade tur en gång i Korat när jag lämnade frugans hus utan pass och hittade tillslut en skrynklig kopia i fickan och det gick bra. 

Angående anmälan till immigrationen så har jag aldrig brytt mig och kommer inte att göra det heller. Har inte hört talas om någon som fått problem med det. Verkar mest vara svenskar på semester som vill krångla till allt för sig.

Kan tala om att min fruga har sin adress i sin äldsta brors hus så hon bor inte hemma i sitt hus. För i min frugas hus bor hennes pappa som inte bor ihop med sin fru. Frugans son bor hemma hos hennes systerdotter. Har frågat frugan om denna soppa men frun säger att det bara har blivit så och inget att bry sig om. Själv så vet jag inte vilket hus jag skulle anmäla som min adress om jag nu skulle göra det. Jag bryr mig inte så jag lämnar den biten till frugan den dagen som frågan dyker upp. Skulle de nu komma till mig så får de allt fråga mig på engelska eller svenska för thai är jag inte tillräckligt bra på.

Svenskar på semester som då oftast bor på hotell behöver inte anmäla sig till immigration, och jag tror heller inte att de bryr sig. Viktigare för oss som bor här mer eller mindre på heltid att följa lagar och regler

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev gst:

Svenskar på semester som då oftast bor på hotell behöver inte anmäla sig till immigration, och jag tror heller inte att de bryr sig. Viktigare för oss som bor här mer eller mindre på heltid att följa lagar och regler

Åker ner i slutet av Januari för att stanna en månad och jag kommer inte att bry mig om denna regel. Skulle brunrockarna komma förbi så kommer jag oförstående att slussa dem vidare till frugan för det är i hennes hus vi bor. Även om frugan själv inte är skriven i sitt hus. Om jag skriver ett hotell eller frugans andress på Arrival Card det bestämmer jag först när jag har det framför mig. Jag bryr mig faktisk inte förrän jag blivit drabbad på något sätt. Men jag har i princip alltid en papperskopia på passet med mig. 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Hustrun och jag var på resa i oktober. Enda hotellet som ville ha mitt pass var det som jag bokat via Hotels. Hotell som vi checkade in på spontant eller som hon bokade ville se mitt pass.

Skickat från min EVA-L19 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir det lite OT, nästan! 

För en del år sedan reste frugan och jag runt i Thailand, dock ville hon upp till hembyn några dagar, då jag har lite svårt för bylivet valde jag att dra på egna äventyr.

Vi bestämde att vi skulle mötas i Pattaya för några dagar av shopping innan hemresan, sagt och gjort så tog jag in på Royal Twin och meddelade att mitt sällskap skulle dyka upp dagen efter.

Best när jag låg i sängen och latade mig ringde telefonen och en mycket upprörd receptionist försökte förklara att det var problem med mitt besök, hon ville inte visa legitimation!

Skyndsamt tog jag hissen ner till receptionen för att där finna en mycket upprörd fruga, Hon hade blivit uppmanad att lämna in sitt legg för att få komma upp på mitt rum.

Hon vägrade och menade att det gör bara tillfälliga besökare, efter en hel del tjaffs på Thai drog hon slutligen upp sitt Svenska pass och krävde att hon skulle bli behandlad som en farang.

Det hela slutade gott med två dagar fritt boende!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-12 at 19:50, skrev rowa:

Hustrun och jag var på resa i oktober. Enda hotellet som ville ha mitt pass var det som jag bokat via Hotels. Hotell som vi checkade in på spontant eller som hon bokade ville se mitt pass.

Skickat från min EVA-L19 via Tapatalk
 

Rättelse  Hotell som vi checkade in på spontant eller som hon bokade ville inte se mitt pass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...