Jump to content
IGNORERAD

Har eran tjej/fru jobbat i barmiljö?


Cavemannen

Har eran tjej jobbat i barmiljö?  

120 röster

  1. 1. Har eran tjej/fru/ex jobbat i bar,karaoke,GoGo-bar, massage eller freelance på gatan?

    • Ja
      38
    • nej
      68
    • Jag har aldrig frågat och jag bryr mig inte om vad hon gjort tidigare
      2
    • Jag har aldrig haft ett längre förhållande i Thailand
      12


Recommended Posts

49 minuter sedan, skrev stefan5300:

Precis, exakt som när du "predikade" för mig i tråden om chili om varför jag inte tyckte om chili, jag hade inte lärt mig att uppskatta chili enligt dig, när jag skrivit ett seriöst svar om att jag inte alls gillade chili, då skrev du massa blaja i stället för att ta till dig och se vad jag skrivit.

Så du drar väl också ditt strå till stacken med blajande och förlöjligande.

Problemet och den troliga orsaken att du hamnar i konflikter på forumet emellanåt är att du verkar ta det man skriver som fan själv läser bibeln och göra det till en personlig anklagelse.

Om du inte kan se skillnad på svar i sakfrågan och blajande och förlöjligande så är det nog inte mycket jag kan hjälpa dig till att förstå.

Jag försökte förklara för dig flera gånger att det inte var personligt riktat mot dig. Men du fångade bevisligen inte den bollen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    35

  • Boa52

    17

  • stefan5300

    15

  • SatanG

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

48 minuter sedan, skrev janne_h:

Problemet och den troliga orsaken att du hamnar i konflikter på forumet emellanåt är att du verkar ta det man skriver som fan själv läser bibeln och göra det till en personlig anklagelse.

Om du inte kan se skillnad på svar i sakfrågan och blajande och förlöjligande så är det nog inte mycket jag kan hjälpa dig till att förstå.

Jag försökte förklara för dig flera gånger att det inte var personligt riktat mot dig. Men du fångade bevisligen inte den bollen.

Ja jag hamnar i konflikter emellanåt vilket jag erkänner och du gör det nästan jämt men det erkänner väl aldrig du, undrar vad det beror på men fråga gärna vovven.

Funderade lite om jag skulle svara, kunde ju inte vara säker på om ditt citat var ämnat för mig.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Problemet och den troliga orsaken att du hamnar i konflikter på forumet emellanåt är att du verkar ta det man skriver som fan själv läser bibeln och göra det till en personlig anklagelse.

Om du inte kan se skillnad på svar i sakfrågan och blajande och förlöjligande så är det nog inte mycket jag kan hjälpa dig till att förstå.

Jag försökte förklara för dig flera gånger att det inte var personligt riktat mot dig. Men du fångade bevisligen inte den bollen.

Vad är, "men du fångade bevisligen inte den bollen eller hoppas att poletten trillat ner" om inte förlöjligande av andra, det är ju uttryck som du gärna använder?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Surin P3:

Sedan dag 1.

Förr om åren gick det nog att föra vettiga diskussioner på forumet som behandlade sakämnet utan all denna pajkastning hela tiden. Nu verkar det nog mera som det bara är avskrapet kvar (mig inräknat) när många seriösa debattörer har lämnat. Och det stora nöjet nu för tiden verkar vara att förstöra trådar med blaj och pajkastning. Då man bevisligen inte har vettigare för sig.

Förväntar mig inte att du ska kunna göra så mycket åt detta. Då andra sociala medier tagit över och detta är vad man får på ett forum idag. Kan bara konstatera att det inte känns lika lockande att skriva och läsa här som det var förr.

Tänker inte som andra göra en DQ och deklarera avgång mm. Men den dan jag tröttnat helt så smyger jag bara ut genom bakdörren och skiter i det. Men jag kan konstatera utifrån mig själv att intresset att gå in och läsa intressanta trådar på forumet har minskat. Då många grupper på FB till exempel är mera intressanta och mera inriktade på ämnet det behandlar än att kasta pajer.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Ja jag hamnar i konflikter emellanåt vilket jag erkänner och du gör det nästan jämt men det erkänner väl aldrig du, undrar vad det beror på men fråga gärna vovven.

Funderade lite om jag skulle svara, kunde ju inte vara säker på om ditt citat var ämnat för mig.

 

Du får erkänna vad fan du vill.

Det verkar vara en sjuklig böjelse som vissa har att peka ut vad man tycker är andras fel och brister, för att man sen ska kräva av personen att den ska erkänna dessa påståenden som sanna.

Vissa personer på MPR skulle nog trivas väldigt bra under spanska inkvisationen.

Personligen skriver jag vad jag tycker. Och om du sen inte vill hålla med mig i det (erkänna) så är ju det din sak.

Men det blir lite som jag hade en diskussion med en känd skribent på MPR på FB häromdagen . Där han tillslut konstaterade att han själv framförde fakta medans jag lät mina känslor styra över det jag skrev, vilket då vart rent löjeväckande och dödade diskussionen.

Man diskuterar och har olika åsikter i sak och accepterar den andres argument även om man inte håller med. Det är så en seriös diskussion går till.

 

Om man kunde ägna sig åt sakdiskussion istället för att hela tiden ta saker personligt eller ge igen för gamla oförrätter, så skulle nog forumet kunna vara mycket trevligare. Tyvärr kan vissa inte släppa vad som förekom i en diskussion med mig eller någon annnan för ett år sedan. Utan ska komma att dra upp det som personlig kritik mot mig (eller den man diskuterar med) istället för att ägna sig åt sakdiskussionen. Vilket då ger ett naturligt konstaterande att dessa personer har stort hävdelsebehov som hellre diskuterar mig som person när argument i sak tryter.

Vilket jag allvarligt börjar tro beror på det som står längst ner där jag citerar Jan Björklund. Och i det sista är det inte dig Stefan jag åsyftar då jag vet att du inte är avundsjuk person. Men det finns många andra på forumet som gärna dyker in i trådar utan ha ett skit att skriva i sakfrågan. Utan vill bara ge syrliga kommentarer om mig som person angående saker som inte tillhör trådens diskussion överhuvudtaget. Utan gärna kan behandla någon gammal tråd där man retat sig på mig som person över en diskussion med en annan person. Personer som hänger sig åt sådant anser jag är riktiga losers, som bevisligen inte klarar att leva sina egna liv utan att försök trycka ner andra!

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-08 at 19:13, skrev janne_h:

Nja skojar eller blandar ihop... det var väl mera otydligt. Då denna sjukdom har förekommit länge och man får sällan ett seriöst svar på MPR. Utan dom flesta verkar var mest ute efter att blaja och förlöjliga när man kan. :)

Det känns mera som dom flesta har tröttnat och bara vill spexa med allt som skrivs. Därav så verkar det som att MPR får leva med sina gamla inbitna medlemmar som inte vill vara seriösa. :)

Olika grupper på grupper kan ju även där vara lit vilda västern. Men där känns det inte lika utstuderat som på MPR. 

 

 

Nja den som ställer en seriös fråga brukar nog kunna få tillräckligt med seriösa svar innan det spårar ur tycker jag.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nja den som ställer en seriös fråga brukar nog kunna få tillräckligt med seriösa svar innan det spårar ur tycker jag.

 

/ SatanG 

Visst händer det. Men jag upplever som att vissa skribenter skriver sällan nånting i sakfrågorna alla. Utan är mest inne och kastar pajer.

Medans andra svarar seriöst. Det är väl mest klientellet pajkastartråd jag vänder mig emot. Ingen nämnd ingen glömd.

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

Visst händer det. Men jag upplever som att vissa skribenter skriver sällan nånting i sakfrågorna alla. Utan är mest inne och kastar pajer.

Medans andra svarar seriöst. Det är väl mest klientellet pajkastartråd jag vänder mig emot. Ingen nämnd ingen glömd.

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

Varför inte nämna de du menar? Det är väl mkt bättre än generaliserande insinuationer om "vissa skribenter"? Tala ur skägget....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Ryggdunkarklubben och ölargänget?

 

:shame:

 

enis

 

Själv är jag "Hangaround" till ölargänget men jobbar på att en dag få bli "Prospect" :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Själv är jag "Hangaround" till ölargänget men jobbar på att en dag få bli "Prospect" :-)

 

/ SatanG

Ölargänget blir man speciellt utvald till, oftast av typer som SLU,BOA m.fl i samma kategori.

Har du någonsin blivit utpekad/nämd eller känt dig träffad när de snackats om Ölargänget, så är du medlem automatiskt. :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru har aldrig jobbat i någon bar eller ens varit i någon. Vad någon annans fru har gjort intresserar mig inte, precis som jag inte intresserar mig om ifall de är buddhister eller muslimer eller huruvida de föredrar somtam eller köttfärslimpa.

 

Det finns bra och dåliga människor i alla yrken och vad som upplevs som bra eller dåligt beror dessutom på person. Personligen håller jag dock inte med om att en persons historia är ointressant; en person är alltid en kombination av de gener de föddes med och hur de tillbringat sina liv. Dåliga erfarenheter kan göra en bättre person och enbart goda erfarenheter kan ge en svag person; deras val och hur de hanterat det är dock aldrig ointressant och påverkar i högsta grad vilka de är. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Min fru har aldrig jobbat i någon bar eller ens varit i någon. Vad någon annans fru har gjort intresserar mig inte, precis som jag inte intresserar mig om ifall de är buddhister eller muslimer eller huruvida de föredrar somtam eller köttfärslimpa.
 
Det finns bra och dåliga människor i alla yrken och vad som upplevs som bra eller dåligt beror dessutom på person. Personligen håller jag dock inte med om att en persons historia är ointressant; en person är alltid en kombination av de gener de föddes med och hur de tillbringat sina liv. Dåliga erfarenheter kan göra en bättre person och enbart goda erfarenheter kan ge en svag person; deras val och hur de hanterat det är dock aldrig ointressant och påverkar i högsta grad vilka de är. 


Precis. Jag är nog ganska färgad av mitt liv.
Det är inte så att jag vaknar upp varje dag och är en helt annan människa. Min historia är jag, eller det som har gjort mig till den jag är idag.
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, andrejsdenruskige said:

 


Precis. Jag är nog ganska färgad av mitt liv.
Det är inte så att jag vaknar upp varje dag och är en helt annan människa. Min historia är jag, eller det som har gjort mig till den jag är idag.

 

Exaktemente, allt det som är bra och dåligt med mig beror ju på min uppväxt och vad jag sysslat med senare. Mitt arbetsliv och sociala liv präglar mig och så sakteliga förändras man; är inte alls säker på att den 18-årige jag skulle gilla den jag är idag. Igen, jag säger inte att det ena är bättre än det andra och alla hanterar olika upplevelser annorlunda, men att säga att vad en person kommer ifrån och vad de gjort inte spelar någon roll köper jag inte.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Exaktemente, allt det som är bra och dåligt med mig beror ju på min uppväxt och vad jag sysslat med senare. Mitt arbetsliv och sociala liv präglar mig och så sakteliga förändras man; är inte alls säker på att den 18-årige jag skulle gilla den jag är idag. Igen, jag säger inte att det ena är bättre än det andra och alla hanterar olika upplevelser annorlunda, men att säga att vad en person kommer ifrån och vad de gjort inte spelar någon roll köper jag inte.

Nog är det som du skriver. Men många thai som på grund av motigt förhållanden inte kommit någonstans i livet skulle kanske nå väldigt långt under svenska förhållanden.

 

Det är ju naturligtvis omständigheterna som gör en del av jobbet. Men man ska heller inte underskatta det dna arv man får från sina föräldrar.

Det finns nog ganska mycket som är genetiskt betingat. Och precis som växter växer bättre i rätt miljö så är det inte så stor skillnad på människor. Dock är grundförutsättningen att fröet inte är skadat innan det sås.

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Atom:

men att säga att vad en person kommer ifrån och vad de gjort inte spelar någon roll köper jag inte.

Slipp då ;)  Frugan har knappt en susning om mitt liv innan vi träffades, frågar hon inte så tar jag inte upp det ointressanta ämnet. Jag vet lite mer om hennes bakgrund men inte tusan bryr jag mig mycket i den historien, det viktiga är ju att hon är som hon är och inte resan hur det gick till att hon blev som hon blev.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, Fritz said:

Slipp då ;)  Frugan har knappt en susning om mitt liv innan vi träffades, frågar hon inte så tar jag inte upp det ointressanta ämnet. Jag vet lite mer om hennes bakgrund men inte tusan bryr jag mig mycket i den historien, det viktiga är ju att hon är som hon är och inte resan hur det gick till att hon blev som hon blev.

 

Fritz..

Att du och din fru inte bryr er om varandras bakgrund är givetvis OK, personligen tycker jag dock det är intressant att diskutera med min fru om hennes barndom, uppväxt, tonår etc; jag tycker även det är intressant att diskutera detta med mina svärföräldrar, jag har ärligt talat svårt att hitta något som är intressantare än att diskutera likheter och olikheter i ens liv. Ska man bara diskutera vad som hänt sedan man träffades blir det ju snabbt ganska torftigt men om det passar dig så varför inte.

 

Jag och dottern har till och med spenderat åtskilliga timmar i att försöka återskapa vår senaste hundvalps liv sedan den kastades ut från hemmet, via dess tid på bytemplet tills den hamnade hos oss och hur vad den kan ha varit med om kan ha påverkat hur hon är idag. Helt ointressant för dig förmodligen; det enda viktiga är ju att hon är som hon är och så kommer hon ju alltid vara för det som hänt spelar ju ingen roll.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minutes ago, Cavemannen said:

Menar ni kort sagt: "Man kan ta tjejen ur baren, men inte baren ur tjejen" ?

 

Jag förstår nog vad du försöker med men jag har varit med alldeles för länge för att falla för det enkla Aftonbladettricket ;) Man kan garanterat ”ta baren ur tjejen” men precis som en fattig uppväxt, en våldsam far eller mobbning sätter sina spår så gör ett jobb som bargirl, polis eller advokat också det; ju längre tid desto mera avtryck. 

 

Avtryck lan vara både positiva och negativa och för vissa betyder de mer och för andra mindre. Att inte ens vara intresserad av vilka avtryck som format ens livspartner låter dock ytterst ignorant.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Atom:

 det enda viktiga är ju att hon är som hon är och så kommer hon ju alltid vara för det som hänt spelar ju ingen roll.

Det skrev jag väl inte. Jag är fyllda 65 och vi diskuterar ganska mycket framtid, inte dåtid. Men alla är vi olika kanske mycket beroende på vilken del i livet vi befinner oss.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Atom:

Jag förstår nog vad du försöker med men jag har varit med alldeles för länge för att falla för det enkla Aftonbladettricket ;) Man kan garanterat ”ta baren ur tjejen” men precis som en fattig uppväxt, en våldsam far eller mobbning sätter sina spår så gör ett jobb som bargirl, polis eller advokat också det; ju längre tid desto mera avtryck. 

 

Avtryck lan vara både positiva och negativa och för vissa betyder de mer och för andra mindre. Att inte ens vara intresserad av vilka avtryck som format ens livspartner låter dock ytterst ignorant.

Den där fd. forumpolisen gick inte att lura :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Atom:

Jag och dottern har till och med spenderat åtskilliga timmar i att försöka återskapa vår senaste hundvalps liv sedan den kastades ut från hemmet, via dess tid på bytemplet tills den hamnade hos oss och hur vad den kan ha varit med om kan ha påverkat hur hon är idag. Helt ointressant för dig förmodligen; det enda viktiga är ju att hon är som hon är och så kommer hon ju alltid vara för det som hänt spelar ju ingen roll.

Ta hjälp av en konsult som kan prata med valpen,  istället för att fundera.

Länk: slu-konsulthjälp.se

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Ölargänget blir man speciellt utvald till, oftast av typer som SLU,BOA m.fl i samma kategori.

Har du någonsin blivit utpekad/nämd eller känt dig träffad när de snackats om Ölargänget, så är du medlem automatiskt. :D 

Vad är Boa för sorts kategori tycker du, SLU vem är det

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Vad är Boa för sorts kategori tycker du, SLU vem är det

Har du anlänt Enköping än?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...