Jump to content
IGNORERAD

OHhh dessa damer nu vill hon. . . . . . . . . . .


lillamannen

Recommended Posts

  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    24

  • janne_h

    16

  • thomas001

    10

  • Soengsang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

37 minuter sedan, skrev svampen:

:huh:

:wow:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Några timmar låter behagligt. 3 dagar är riktigt jobbigt hehe.

Du har inte försökt att göra något åt hennes småbarnsbeteende?

 

Frugan höll på några gånger men droppen var när hon var tyst både Onsdag och Torsdag, så när jag kom hem på Fredagen efter jobbet så duschade jag, klädde på mig, la mobilen på bordet, sa ingenting och cyklade hem till en kompis och återkom hem på söndag eftermiddag, då hade tunghäftan släppt.

Prova med det, det kanske funkar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev John Khonken:

Min frus kamrater undrar samma. Hur mycket får du I lön av din gubbe varje månad. Frugan sager då att vi är gifta och att hon inte får ett skit. Men som alla thaidamer så försökte hon I början

Mmmm, brukar det inte vara så att i allra-allra första början, så låtsas de som om de inte vill ha några pengar. Sen när betet är svalt med hull och hår, så inleds etapp två. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nemo:

Mmmm, brukar det inte vara så att i allra-allra första början, så låtsas de som om de inte vill ha några pengar. Sen när betet är svalt med hull och hår, så inleds etapp två. :D

Den låter som en lågoddsare.

 

Hon ville ha ett bröllop och en bil... fick inte det... nehe... då drar vi igång någon charad och krånglar, hotar med separation osv... snart så har falangen kommit krypande med ring och nycklar... 

 

Låter som klassisk Thai på hemmaplan. Någon i byn, vem eller i villen relation kvittar, har fått henne att känna sig dålig eller inte tillräkligt uppskattat. Så då skall det ställas till med det ena och det andra. 

 

Det som jag lärt mig genom åren är att skadeglädjen är enorm i Thai.

 

Så lyckas hon få nått extra... ja då kan uppviglaren få sig en allmosa eller en fest osv...

 

Misslyckas hon... ja då kan uppviglaren skratta åt misslyckandet. För nu är damen lika misslyckad som uppviglaren. 

 

Thai har helt klart tagit avundsjukan till en ny nivå. När man är beredd att förstöra andras förhållande och liv för att känna sig mindre misslyckad själv. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nemo:

Mmmm, brukar det inte vara så att i allra-allra första början, så låtsas de som om de inte vill ha några pengar. Sen när betet är svalt med hull och hår, så inleds etapp två. :D

Jo du kan ha rätt. När vi hade bestämt giftmål kom kravet.  Men frugan hintande om att man måste följa traditionerna innan. När frugan inte hade några föräldrar så var den diskutionen avslutad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls men om frugan börjar hota med skilsmässa i tid och otid så har det i mina ögon passerat ömsesidigt.
Isåfall är du förmodligen helt tondöv. Att thailändskor hotar med skilsmässa är nog inget att bry sig i. Vill en thai skiljas så gör hon det utan krusiduller.
Det är väl mera ryggrad att försöka gå henne till mötes istället för att bete sig som en tölp som bestämmer hur saker ska vara.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev janne_h:

Isåfall är du förmodligen helt tondöv. Att thailändskor hotar med skilsmässa är nog inget att bry sig i. Vill en thai skiljas så gör hon det utan krusiduller.
Det är väl mera ryggrad att försöka gå henne till mötes istället för att bete sig som en tölp som bestämmer hur saker ska vara.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Är det alltid mannens fel, att ett bråk uppstår?

kan väl aldrig vara okay att hota med skilsmässa i tid o otid..

Det hade jag aldrig accepterat.....

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det alltid mannens fel, att ett bråk uppstår?
kan väl aldrig vara okay att hota med skilsmässa i tid o otid..
Det hade jag aldrig accepterat.....
 
Rock on!
Inte alls men för många thailändskor så är ju detta ett sätt att kommunicera.
Inte helt ovanligt att gubben i Sverige håller hårt i slantarna. Vilket gör att tjejen hamnar i underläge.
Ett litet moment 22 här om man släpper på slantarna så är det som att släppa in ett barn i en godisbutik.
Tror fan att dom vill göra av med slantar. Då dom inte haft vare sig pengar eller god ställning i hela livet.
Men då blir gärna reaktionen att man använder det som påtryckningsmedel för att tjejen är i underläge.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev janne_h:

Inte alls men för många thailändskor så är ju detta ett sätt att kommunicera.
Inte helt ovanligt att gubben i Sverige håller hårt i slantarna. Vilket gör att tjejen hamnar i underläge.
Ett litet moment 22 här om man släpper på slantarna så är det som att släppa in ett barn i en godisbutik.
Tror fan att dom vill göra av med slantar. Då dom inte haft vare sig pengar eller god ställning i hela livet.
Men då blir gärna reaktionen att man använder det som påtryckningsmedel för att tjejen är i underläge.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Det är lätt att spendera andras pengar och tro att ATM kommer att spotta ut mera pengar i all evighet. Många thaitjejer har svårt med ekonomiskt tänkande när de fritt kan spendera en "rik" farangs pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev janne_h:

Inte alls men för många thailändskor så är ju detta ett sätt att kommunicera.
Inte helt ovanligt att gubben i Sverige håller hårt i slantarna. Vilket gör att tjejen hamnar i underläge.
Ett litet moment 22 här om man släpper på slantarna så är det som att släppa in ett barn i en godisbutik.
Tror fan att dom vill göra av med slantar. Då dom inte haft vare sig pengar eller god ställning i hela livet.
Men då blir gärna reaktionen att man använder det som påtryckningsmedel för att tjejen är i underläge.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Det där att göra av med stålar tror jag har en annan förklaring också. 

Mycket av den kultur som fattiga thai kommer ifrån har en kultur att när man har pengar så ska man dela med sig till andra. 

Det får ofta till följd att när pengar finns så gör man av med dom genom att köpa en del grejor till sig själv. Man vet att andra kommer att villa ta del av ens pengar och därför försöker man unna sig själv något medans man kan.

 

Nu är det många som ser livet i farangland som en brytpunkt och ser att de kan hantera pengar på ett annat sätt här. 

Fast det är ju händigt för dom  andra thailändarna som lyckas få kvar sina landsvänninnor i den gamla kulturen. Då kanske de kan få en almosa också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Är du floskelsridare idag. Du generaliserar i kubik och kvadrat, Eller menar du att Thailändska kvinnor är barn.

Fär lite avsmak till ditt resonemang ,men men.

Själv kan jag ge min sambo ATM kort hon går och köper det hon sagt att hon skall köpa till bästa pris.

Tror att du blivit blåst för du tror att du är mannens gåva till kvinnan och mänskligheten men vad vet jag.

Lycka till med MC,n

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lätt att spendera andras pengar och tro att ATM kommer att spotta ut mera pengar i all evighet. Många thaitjejer har svårt med ekonomiskt tänkande när de fritt kan spendera en "rik" farangs pengar.
Nu känner jag inte att det du skriver är så relaterat till det jag skrev.
Men Sema logiken i det jag skrev, var att man bör ha dialog på samma nivå om man har ett förhållande. Ett förhållande som inte är helt ovanligt mellan farang "allt ditt är mitt, men det som är mitt har du inte med att göra"
Och så länge den ena parten bestämmer över pengarna. Och ger henne pengar likt veckopeng till ett barn. Så kan man heller inte förvänta sig ett vuxet beteende från hennes sida. Det är därför det ofta går fel i förhållanden mellan thai och faranger.
Jag och min fru har aldrig diskussioner eller bråk om pengar. Men det beror på att vi har våran löner gemensamt på samma konto som vi beslutar om gemensamt hur det förvaltas.
På så sätt är vi jämbördiga och slipper tjafsa om pengar. Utan kan skapa gemensamma mål för framtiden och ha kul tillsammans istället för att tjafsa om pengar. Folk som gifter sig i Sverige och sen ändå ska ha separata ekonomier har nog inte förstått det där med ett förhållande. Och tyvärr är det en vanlig orsak till stjälpta förhållanden i Sverige.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 
 
Är du floskelsridare idag. Du generaliserar i kubik och kvadrat, Eller menar du att Thailändska kvinnor är barn.
Fär lite avsmak till ditt resonemang ,men men.
Själv kan jag ge min sambo ATM kort hon går och köper det hon sagt att hon skall köpa till bästa pris.
Tror att du blivit blåst för du tror att du är mannens gåva till kvinnan och mänskligheten men vad vet jag.
Lycka till med MC,n
Med vänlig hälsning Leadbelly
Fast nu missuppfattade du nog det jag skrev ganska grovt. Jag uppmanar till ekonomisk jämlikhet. Då jag vet att det funkar. Man måste helt enkelt lita på sin partner. Annars är nog relationen dödsdömd i längden.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev janne_h:

Fast nu missuppfattade du nog det jag skrev ganska grovt. Jag uppmanar till ekonomisk jämlikhet. Då jag vet att det funkar. Man måste helt enkelt lita på sin partner. Annars är nog relationen dödsdömd i längden.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Där kan jag hålla med dig fullt ut ! Men det var inte det du skrev.

Eller kanske jag missuppfittade dig men du skrev något annat,

Ändrades av leadbelly
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 timmar sedan, skrev janne_h:

Isåfall är du förmodligen helt tondöv. Att thailändskor hotar med skilsmässa är nog inget att bry sig i. Vill en thai skiljas så gör hon det utan krusiduller.
Det är väl mera ryggrad att försöka gå henne till mötes istället för att bete sig som en tölp som bestämmer hur saker ska vara.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Väldigt vad du både tar i och generaliserar. Min fru har aldrig framfört några som helst önskemål om skilsmässa. Jag skulle inte kunna tänka mig att dela mitt liv med någon som är så dålig på att kommunicera att hon hotar med skilsmässa i tid och otid, men vi är  alla olika och vill få ut olika saker ur ett förhållande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där kan jag hålla med dig fullt ut ! Men det var inte det du skrev.
Eller kanske jag missuppfittade dig men du skrev något annat,
Vad jag menar är att det många gånger som jag sett är ett litet moment 22 för killen. Då det många gånger är så att tjejen och hennes familj är och har varit fattiga som kyrkråttor.
Och en sådan person bränner ofta pengar snabbt när man kommer över dom. I andra sidan finns det svenskar som lärt sig att man skiljer på ditt och mitt i ett förhållande. Medans tjejen även om dom levt fattig lärt sig att par delar eller rättare sagt bidrar till ekonomin gemensamt.
Och då krockar ofta Thailändskt och svenskt tänk angående familje ekonomi. Och blir ett ojämnt förhållande. Tjejen kan då använda dom vapen hon har för att försöka jämka situationen. Och hot om skilsmässa är en av dessa.
Jag har mött tjejer som har tölpar till karlar som inte ens kan öppna lädret för ett par vinterskor eller jacka när det börjar bli kallt.
Och det svenska tänket Angående skilda ekonomier har satt stopp på många thai svenska förhållanden tyvärr.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Nu känner jag inte att det du skriver är så relaterat till det jag skrev.
Men Sema logiken i det jag skrev, var att man bör ha dialog på samma nivå om man har ett förhållande. Ett förhållande som inte är helt ovanligt mellan farang "allt ditt är mitt, men det som är mitt har du inte med att göra"
Och så länge den ena parten bestämmer över pengarna. Och ger henne pengar likt veckopeng till ett barn. Så kan man heller inte förvänta sig ett vuxet beteende från hennes sida. Det är därför det ofta går fel i förhållanden mellan thai och faranger.
Jag och min fru har aldrig diskussioner eller bråk om pengar. Men det beror på att vi har våran löner gemensamt på samma konto som vi beslutar om gemensamt hur det förvaltas.
På så sätt är vi jämbördiga och slipper tjafsa om pengar. Utan kan skapa gemensamma mål för framtiden och ha kul tillsammans istället för att tjafsa om pengar. Folk som gifter sig i Sverige och sen ändå ska ha separata ekonomier har nog inte förstått det där med ett förhållande. Och tyvärr är det en vanlig orsak till stjälpta förhållanden i Sverige.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

Är lite osäker på vad du vill ha sagt ang. det fetade. Nu gifte sig frugan och jag i Thailand men det är registrerat även i Sverige samt vi har delad ekonomi. Ja eller rättare sagt både delad och gemensam. 

Det innebär att hon sätter av halva hennes lön i våran gemensamma ekonomi och jag gör detsamma, på vilket sätt skulle detta innebära att vi inte förstår hur man har ett förhållande eller att det riskerar att stjälpa detsamma?

Skälet till vårt upplägg är att vi har lite olika syn på hur vi vill spara för framtiden och detta tillåter att vi både sparar/investerar gemensamt men även efter eget tycke. En annan anledning är att jag vill kunna köpa skit om jag vill det utan att behöva tänka på att det betalas av någon annan än mig själv eller om hon vill investera i land eller annat ska kunna göra det utan att fråga mig eller tänka likadant.  Detta passar för oss och jag har svårt att förstå varför precis allt måste vara gemensamt bara för att man är gifta. Det tar ju inte bort faktumet att vi faktiskt är två människor, med allt vad det innebär, och jag tvivlar på att vi har sämre förståelse för hur ett förhållande "ska" vara än du eller någon annan. 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Är lite osäker på vad du vill ha sagt ang. det fetade. Nu gifte sig frugan och jag i Thailand men det är registrerat även i Sverige samt vi har delad ekonomi. Ja eller rättare sagt både delad och gemensam. 
Det innebär att hon sätter av halva hennes lön i våran gemensamma ekonomi och jag gör detsamma, på vilket sätt skulle detta innebära att vi inte förstår hur man har ett förhållande eller att det riskerar att stjälpa detsamma?
Skälet till vårt upplägg är att vi har lite olika syn på hur vi vill spara för framtiden och detta tillåter att vi både sparar/investerar gemensamt men även efter eget tycke. En annan anledning är att jag vill kunna köpa skit om jag vill det utan att behöva tänka på att det betalas av någon annan än mig själv eller om hon vill investera i land eller annat ska kunna göra det utan att fråga mig eller tänka likadant.  Detta passar för oss och jag har svårt att förstå varför precis allt måste vara gemensamt bara för att man är gifta. Det tar ju inte bort faktumet att vi faktiskt är två månniskor med allt vad det innebär och jag tvivlar på att vi har sämre förståelse för hur ett förhållande "ska" vara än du eller någon annan. 
 
/ SatanG
Om det funkar för er så är det ju bra. Men vad jag försöker belysa är att många gånger skapar detta ett ojämnt förhållande eftersom thai tjejen ofta inte har den ekonomiska styrka som killen har. Och vad jag förstått av vad du berättat så tjänar både du och din fru hyggligt för att detta ska fungera. Men i många fall är det gubben som har pengarna där tjejen blir behandlad som ett barn som får veckopeng att hushålla med. Och det där många förhållanden slutar.
Jag menar inte med att komma med pekpinnar hur folk bör leva. Men man måste vara medveten om att ingen gillar att få godtyckliga bidrag när det passar den andra parten.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev janne_h:

Om det funkar för er så är det ju bra. Men vad jag försöker belysa är att många gånger skapar detta ett ojämnt förhållande eftersom thai tjejen ofta inte har den ekonomiska styrka som killen har. Och vad jag förstått av vad du berättat så tjänar både du och din fru hyggligt för att detta ska fungera. Men i många fall är det gubben som har pengarna där tjejen blir behandlad som ett barn som får veckopeng att hushålla med. Och det där många förhållanden slutar.
Jag menar inte med att komma med pekpinnar hur folk bör leva. Men man måste vara medveten om att ingen gillar att få godtyckliga bidrag när det passar den andra parten.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

Nej jag håller med dig om detta. Jag tror också en hel del lever i en ekonomisk beroendeställning som knappast gynnar ett förhållande, tyvärr, eller som tur är i vissa fall kanske :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan och jag har haft gemensam ekonomi ända sedan vi träffades. Jag erbjöd även henne att få ett extra bankkort till mitt konto men det avböjde hon i rädsla för att inte kunna behärska sina inköp. 

 

Nu driver hon eget företag och sköter det med den äran. Så jag känner mig lyckligt lottad! 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nong Bua:

Jag erbjöd även henne att få ett extra bankkort till mitt konto men det avböjde hon i rädsla för att inte kunna behärska sina inköp. 

Samma här gemensam ekonomi, av praktiska skäl har också frugan haft bankkort sedan hennes första månad i Sverige 2006, det har inte varit några som helst problem, hon är mer ekonomisk än vad jag är, iofs ingen bedrift :) 

En enda gång så har hon gjort något jag inte kanske var helt nöjd över, men det var helt mitt eget fel så jag ska inte gnälla över det.

 

Tycker det är ganska självklart då man är gifta och har 3 barn tillsammans.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev janne_h:

Vad jag menar är att det många gånger som jag sett är ett litet moment 22 för killen. Då det många gånger är så att tjejen och hennes familj är och har varit fattiga som kyrkråttor.
Och en sådan person bränner ofta pengar snabbt när man kommer över dom. I andra sidan finns det svenskar som lärt sig att man skiljer på ditt och mitt i ett förhållande. Medans tjejen även om dom levt fattig lärt sig att par delar eller rättare sagt bidrar till ekonomin gemensamt.
Och då krockar ofta Thailändskt och svenskt tänk angående familje ekonomi. Och blir ett ojämnt förhållande. Tjejen kan då använda dom vapen hon har för att försöka jämka situationen. Och hot om skilsmässa är en av dessa.
Jag har mött tjejer som har tölpar till karlar som inte ens kan öppna lädret för ett par vinterskor eller jacka när det börjar bli kallt.
Och det svenska tänket Angående skilda ekonomier har satt stopp på många thai svenska förhållanden tyvärr.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Då är väl jag ingen tölp, har inte köpt alla fruns skor men några par blev det,  kanske bäst att tillägga att fruns skor är till höger och mina till vänster:big_smile:.

skor.jpg.a39e92bc1c009a199bb6a503e0403cbf.jpg

 

Vinterklädd blev frun också, Michelingumman.

001.thumb.jpg.f962ca1bcb035a8c5869a31d7738bdaa.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Nong Bua:

Frugan och jag har haft gemensam ekonomi ända sedan vi träffades. Jag erbjöd även henne att få ett extra bankkort till mitt konto men det avböjde hon i rädsla för att inte kunna behärska sina inköp. 

 

Nu driver hon eget företag och sköter det med den äran. Så jag känner mig lyckligt lottad! 

 

15 timmar sedan, skrev Soengsang:

Samma här gemensam ekonomi, av praktiska skäl har också frugan haft bankkort sedan hennes första månad i Sverige 2006, det har inte varit några som helst problem, hon är mer ekonomisk än vad jag är, iofs ingen bedrift :) 

En enda gång så har hon gjort något jag inte kanske var helt nöjd över, men det var helt mitt eget fel så jag ska inte gnälla över det.

 

Tycker det är ganska självklart då man är gifta och har 3 barn tillsammans.

 

Ja jag förstår poängen med att ha allt tillsammans. Det jag reagerar lite emot är att många verkar anse att delad ekonomi i sig är ett bevis på kärlek och att man litar på sin partner och följer man inte detta tänk så är något fel. Själv tror jag inte delad ekonomi, i sig, bevisar detta mer än att t.ex. en ring på fingret gör någon mer trogen mot sin partner. Nu är det naturligtvis inte hugget i sten med våran delade ekonomi. Om/när det skulle behövas kommer varken jag eller frugan göra annat är rycka ut allt till sista peng för gemensamt intresse. Det är heller inte någon av oss som håller koll på hur den andra betalar in utan både hon och jag sätter in när det passar, vilket kan vara en gång i halvåret eller två gånger i månaden om någon nu vill det. Jag hajar att det inte är alla som kan komma undan med denna lösningen men det funkar för oss, vi är båda vuxna, och det är sannolikt inget som kommer stjälpa vårt förhållande. På ett sätt kan man ju säga att även vi har gemensam ekonomi då vi gemensamt har beslutat hur vi ska lägga upp det :-)

Som sagt så hajar jag vad Janne menar, jag undrar dock lite vad är det för folk man gängar sig med om de är så tafatta så de måste spädmatas med veckopeng, är det inte sånt man skaffar barn till :-)

 

En annan undran som någon skrev, kommer man från en mycket fattig bakgrund så är det svårt att inte spendera för mycket när man väl kommer över pengar. Är detta verkligen så vanligt?

Handlar det inte mer om t.ex. uppfostran, utbildning, hur enkelt/svårt pengarna kom in, hur svag man är för grupptryck samt hur man respekterar den vars pengarna kommer ifrån?  Frugan har snorfattig bakgrund men slösar definitivt inte bort något i onödan, morsan var fattig som ung och håller också hårt i pengarna och det finns massvis med andra motsatsförhållanden. Vad jag försöker säga är att en fattig bakgrund i sig inte skapar detta utan mer det jag räknade upp, vilket jag vet ofta går hand i hand, men jag kanske är helt ute och cyklar här? 

 

/ SatanG 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...