Jump to content
IGNORERAD

OHhh dessa damer nu vill hon. . . . . . . . . . .


lillamannen

Recommended Posts

19 timmar sedan, skrev janne_h:

Vad jag menar är att det många gånger som jag sett är ett litet moment 22 för killen. Då det många gånger är så att tjejen och hennes familj är och har varit fattiga som kyrkråttor.
Och en sådan person bränner ofta pengar snabbt när man kommer över dom. I andra sidan finns det svenskar som lärt sig att man skiljer på ditt och mitt i ett förhållande. Medans tjejen även om dom levt fattig lärt sig att par delar eller rättare sagt bidrar till ekonomin gemensamt.
Och då krockar ofta Thailändskt och svenskt tänk angående familje ekonomi. Och blir ett ojämnt förhållande. Tjejen kan då använda dom vapen hon har för att försöka jämka situationen. Och hot om skilsmässa är en av dessa.
Jag har mött tjejer som har tölpar till karlar som inte ens kan öppna lädret för ett par vinterskor eller jacka när det börjar bli kallt.
Och det svenska tänket Angående skilda ekonomier har satt stopp på många thai svenska förhållanden tyvärr.

Skickat från min SM-N950F v
 

Tja du verkar ju vara en totalt fördomsfri h människa.. Ej  heller generaliserar du. Verkar mest som du tänker i dina egna banor.

Tyvärr inget jag kan samtycka  med.

Mv   Leadbelly

Ändrades av leadbelly
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    24

  • janne_h

    16

  • thomas001

    10

  • Soengsang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

 

 

 

Ja jag förstår poängen med att ha allt tillsammans. Det jag reagerar lite emot är att många verkar anse att delad ekonomi i sig är ett bevis på kärlek och att man litar på sin partner och följer man inte detta tänk så är något fel. Själv tror jag inte delad ekonomi, i sig, bevisar detta mer än att t.ex. en ring på fingret gör någon mer trogen mot sin partner. Nu är det naturligtvis inte hugget i sten med våran delade ekonomi. Om/när det skulle behövas kommer varken jag eller frugan göra annat är rycka ut allt till sista peng för gemensamt intresse. Det är heller inte någon av oss som håller koll på hur den andra betalar in utan både hon och jag sätter in när det passar, vilket kan vara en gång i halvåret eller två gånger i månaden om någon nu vill det. Jag hajar att det inte är alla som kan komma undan med denna lösningen men det funkar för oss, vi är båda vuxna, och det är sannolikt inget som kommer stjälpa vårt förhållande. På ett sätt kan man ju säga att även vi har gemensam ekonomi då vi gemensamt har beslutat hur vi ska lägga upp det :-)

Som sagt så hajar jag vad Janne menar, jag undrar dock lite vad är det för folk man gängar sig med om de är så tafatta så de måste spädmatas med veckopeng, är det inte sånt man skaffar barn till :-)

 

En annan undran som någon skrev, kommer man från en mycket fattig bakgrund så är det svårt att inte spendera för mycket när man väl kommer över pengar. Är detta verkligen så vanligt?

Handlar det inte mer om t.ex. uppfostran, utbildning, hur enkelt/svårt pengarna kom in, hur svag man är för grupptryck samt hur man respekterar den vars pengarna kommer ifrån?  Frugan har snorfattig bakgrund men slösar definitivt inte bort något i onödan, morsan var fattig som ung och håller också hårt i pengarna och det finns massvis met andra motsatsförhållanden. Vad jag försöker säga är att en fattig bakgrund i sig inte skapar detta utan mer det jag räknade upp, vilket jag vet ofta går hand i hand, men jag kanske är helt ute och cyklar här? 

 

/ SatanG 

 

Det har ju naturligtvis med uppfostran att göra, och inte fattigdomen i sig. Och det beror på vilka föräldrar man har.

 

Men för fattiga familjer i Thailand (och även i Sverige). Så händer det till exempel att 14 åringen jobbar extra för att spara pengar själv till den där moppen. Och sen tycker föräldern att man behöver pengar. Då det finns en spelskuld från lördagen eller nåt annat som föräldern prioriterar för egen räkning som viktigare. Så tar föräldern barnets besparing eftersom den vuxne bestämmer. Sen är risken stor att barnet lär sig att bränna pengar snabbt när man väl har dom, och cirkeln sluts.

Detta beteende är vad jag sett relativt vanligt bland många thai uppväxta på landet. Samtidigt som det inte är en regel att det är så. Utan många föräldrar har bra moral som dom för vidare till barnen.

Detta slår ju naturligtvis vidare när man sen är vuxen, och får pengar att göra av med om man träffar en farang.

Och riktigt att en fattig bakgrund i sig inte skapar detta. Men oddsen är större verkar det som. Samtidigt som det många gånger kan vara helt tvärtom där tjejen lärt sig genom uppfostran att vända på slantarna.

 

Dock ska man inte ta det jag skriver personligt. Då inget av detta går att häröra till att det borde vara på ett visst sätt bara för den miljö som är ursprunget.

 

Om dom blivande svärföräldrarna kräver en investering på 6 rai land vid första besöket, så kan man nog ana att förhållandet riskerar att kunna bli relativt ryckigt i framtiden. [emoji3]

 

Det handlar nog mera om att kunna läsa av situationen i tid vilket inte är helt enkelt alla gånger.

Jag antar att du relativt tidigt förstod att du och din fru hade rätt kemi.

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Nej jag håller med dig om detta. Jag tror också en hel del lever i en ekonomisk beroendeställning som knappast gynnar ett förhållande, tyvärr, eller som tur är i vissa fall kanske :-)

 

/ SatanG

Här är det jag som lever i beroendeställning! Visserligen jobbar jag varje dag och drar in deg till hushållet och åt oss båda.  Frun jobbar och drar in lite från sina marker.

Men det är hon som har alla äss i leken då hon står som ägare på allt vi har. 2 hus,2 bilar,2 moppar och en jävla massa mark m.m m.m

Jag äger inget här i Thailand och har inget kvar i Sverige. Men jag äger mina shorts. Kostar väl ca 130 Baht paret. Så om hon vill så är det bara att slänga ut mig. Detta har inte hänt än efter snart 18 år tillsammans.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev janne_h:

 

 

 

 

 

Det har ju naturligtvis med uppfostran att göra, och inte fattigdomen i sig. Och det beror på vilka föräldrar man har.

 

Men för fattiga familjer i Thailand (och även i Sverige). Så händer det till exempel att 14 åringen jobbar extra för att spara pengar själv till den där moppen. Och sen tycker föräldern att man behöver pengar. Då det finns en spelskuld från lördagen eller nåt annat som föräldern prioriterar för egen räkning som viktigare. Så tar föräldern barnets besparing eftersom den vuxne bestämmer. Sen är risken stor att barnet lär sig att bränna pengar snabbt när man väl har dom, och cirkeln sluts.

Detta beteende är vad jag sett relativt vanligt bland många thai uppväxta på landet. Samtidigt som det inte är en regel att det är så. Utan många föräldrar har bra moral som dom för vidare till barnen.

Detta slår ju naturligtvis vidare när man sen är vuxen, och får pengar att göra av med om man träffar en farang.

Och riktigt att en fattig bakgrund i sig inte skapar detta. Men oddsen är större verkar det som. Samtidigt som det många gånger kan vara helt tvärtom där tjejen lärt sig genom uppfostran att vända på slantarna.

 

Dock ska man inte ta det jag skriver personligt. Då inget av detta går att häröra till att det borde vara på ett visst sätt bara för den miljö som är ursprunget.

 

Om dom blivande svärföräldrarna kräver en investering på 6 rai land vid första besöket, så kan man nog ana att förhållandet riskerar att kunna bli relativt ryckigt i framtiden. emoji3.png

 

Det handlar nog mera om att kunna läsa av situationen i tid vilket inte är helt enkelt alla gånger.

Jag antar att du relativt tidigt förstod att du och din fru hade rätt kemi.

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

 

Ingen fara, jag tycker ämnet är intressant och tycker det är kul att diskutera.  

 

Hehehe jag såg kemin passa direkt, det svåraste var att få henne att se detsamma :-)

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev thomas001:

Här är det jag som lever i beroendeställning! Visserligen jobbar jag varje dag och drar in deg till hushållet och åt oss båda.  Frun jobbar och drar in lite från sina marker.

Men det är hon som har alla äss i leken då hon står som ägare på allt vi har. 2 hus,2 bilar,2 moppar och en jävla massa mark m.m m.m

Jag äger inget här i Thailand och har inget kvar i Sverige. Men jag äger mina shorts. Kostar väl ca 130 Baht paret. Så om hon vill så är det bara att slänga ut mig. Detta har inte hänt än efter snart 18 år tillsammans.

 

Ibland känns det som att det är tryggast att stanna kvar i Sverige och själv ha det mesta av kontrollen. Men det är inget som kommer att hindra en ev flytt framöver om vi nu fattar det beslutet. Jag litar nämligen på henne fullt ut. 

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev thomas001:

Här är det jag som lever i beroendeställning! Visserligen jobbar jag varje dag och drar in deg till hushållet och åt oss båda.  Frun jobbar och drar in lite från sina marker.

Men det är hon som har alla äss i leken då hon står som ägare på allt vi har. 2 hus,2 bilar,2 moppar och en jävla massa mark m.m m.m

Jag äger inget här i Thailand och har inget kvar i Sverige. Men jag äger mina shorts. Kostar väl ca 130 Baht paret. Så om hon vill så är det bara att slänga ut mig. Detta har inte hänt än efter snart 18 år tillsammans.

 

 

Är du beroende av moppe, hus och bil?

Jag misstänker att du klarar dig alldeles utmärkt om det skulle komma till det. Var positiv och vänd på det för det är ju hon som har allt att förlora isf :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Ja jag förstår poängen med att ha allt tillsammans. Det jag reagerar lite emot är att många verkar anse att delad ekonomi i sig är ett bevis på kärlek och att man litar på sin partner och följer man inte detta tänk så är något fel.

Inget med kärlek att göra, helt enkelt av praktiska skäl.

Jag tjänar typ 25gr mer än vad frugan gör så det skulle inte fungerat på annat sätt.

Hon drar det tunga lasset med att sköta hem, och 3 barn när jag är borta, det är ju också av praktiska skäl.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nong Bua:

Ibland känns det som att det är tryggast att stanna kvar i Sverige och själv ha det mesta av kontrollen. Men det är inget som kommer att hindra en ev flytt framöver om vi nu fattar det beslutet. Jag litar nämligen på henne fullt ut. 

 

Du behöver inte själv ha mesta kontrollen om du litar på henne, flytta ner du så kommer ni nog inte ångra er :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Ingen fara, jag tycker ämnet är intressant och tycker det är kul att diskutera.  
 
Hehehe jag såg kemin passa direkt, det svåraste var att få henne att se detsamma :-)
 
/ SatanG 
Aha du fick uppvakta ett tag innan hon gav med sig?
[emoji3]

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget med kärlek att göra, helt enkelt av praktiska skäl.
Jag tjänar typ 25gr mer än vad frugan gör så det skulle inte fungerat på annat sätt.
Hon drar det tunga lasset med att sköta hem, och 3 barn när jag är borta, det är ju också av praktiska skäl.
Precis kärleken bygger väl på att det fungerar praktiskt. Och det är väl mer praktiskt att min fru får ta beslut själv om dom vardagliga saker som ska köpas utan att jag ska lägga mig i det. Om hon åker till Ikea som exempel och shoppar loss så gör hon ju det så det gagnar vårat gemensamma hem. Köper hon kläder så har väl hon omdöme om det behövs vad hon vill köpa. Ska man köpa större saker så bestämmer vi gemensamt. Och det sträcker sig åt båda håll.
Tycker det är perfekt sen hon fick körkort för några år sedan. Ska det kollas på kläder eller Ikea eller något, så kan jag syssla med annat.
För är det nånting jag likt många män hatar! Så är det att springa i affärer.
Och min fru har förståelse för sådant och sköter således den biten själv.

Det är kärlek!

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev janne_h:

Aha du fick uppvakta ett tag innan hon gav med sig?
emoji3.png

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

Jepp! Så här startade första dejten.

Hon, precis fyllt 29,  mycket bright med bra jobb på Seagate, kropp att döda för och med en stil och rörelseschema som får svällkropparna i en viss muskel att ställa sig i givakt samt ett icke uttalat men djupt förakt för Thaksin.

Jag, 40 bast med ett hyffsat långt tillbakadragande hårfäste, en röd t-shirt och en matchande spygrön BigC-plastkasse samt troligen ett par svarta foppakopior i plastgummi. När jag tog en prilla innan vi gick in på restaurangen trodde hon länge att jag hade löständer.

Vad kan möjligtvis gå snett efter det :-) Måhända började starten i en pytteliten uppförsbacke men jag lyckades få henne att gapskratta vilket antagligen var nyckeln till andra dejten. 

Några år senare på frugan, av hänsyn till läsarnas välbefinnande blir det inga bilder på mig för tillfället.

59f71d46b2f17_Muay1.thumb.jpg.d999511a8b7da9eeaeab275a98588384.jpg

 

59f71d1cdc397_Muay2.thumb.jpg.acc14f0cbc7d8b41c2fb645263b4c519.jpg

 

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Här är det jag som lever i beroendeställning! Visserligen jobbar jag varje dag och drar in deg till hushållet och åt oss båda.  Frun jobbar och drar in lite från sina marker.

Men det är hon som har alla äss i leken då hon står som ägare på allt vi har. 2 hus,2 bilar,2 moppar och en jävla massa mark m.m m.m

Jag äger inget här i Thailand och har inget kvar i Sverige. Men jag äger mina shorts. Kostar väl ca 130 Baht paret. Så om hon vill så är det bara att slänga ut mig. Detta har inte hänt än efter snart 18 år tillsammans.

 

Jag är lite nyfiken och måste få fråga varför du skrivit allt på din fru samtidigt som du själv inte äger något? Eller har du tillgångar i något annat land än Sverige och Thailand?

 

/Krille 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Är du beroende av moppe, hus och bil?

Jag misstänker att du klarar dig alldeles utmärkt om det skulle komma till det. Var positiv och vänd på det för det är ju hon som har allt att förlora isf :-)

 

/ SatanG

Klarar mig utan bilar,moppar,hus men inte fan klarar jag mig utan mina 130-Bahts shorts. Där går gränsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Krille:

Jag är lite nyfiken och måste få fråga varför du skrivit allt på din fru samtidigt som du själv inte äger något? Eller har du tillgångar i något annat land än Sverige och Thailand?

 

/Krille 

 

Eftersom man som Falang inte får äga mark i detta landet så har jag inget intresse av att äga t.ex ett hus som står på mark jag inte äger. Bilar,moppar är ju bara forbrukningartiklar.

 Är overtygad om att min underbara hustru står ut med mig till det är dax for mig att stämpla ut!

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Jepp! Så här startade första dejten.
Hon, precis fyllt 29,  mycket bright med bra jobb på Seagate, kropp att döda för och med en stil och rörelseschema som får svällkropparna i en viss muskel att ställa sig i givakt samt ett icke uttalat men djupt förakt för Thaksin.
Jag, 40 bast med ett hyffsat långt tillbakadragande hårfäste, en röd t-shirt och en matchande spygrön BigC-plastkasse samt troligen ett par svarta foppakopior i plastgummi. När jag tog en prilla innan vi gick in på restaurangen trodde hon länge att jag hade löständer.
Vad kan möjligtvis gå snett efter det :-) Måhända började starten i en pytteliten uppförsbacke men jag lyckades få henne att gapskratta vilket antagligen var nyckeln till andra dejten. 
Några år senare på frugan, av hänsyn till läsarnas välbefinnande blir det inga bilder på mig för tillfället.
59f71d46b2f17_Muay1.thumb.jpg.d999511a8b7da9eeaeab275a98588384.jpg
 
59f71d1cdc397_Muay2.thumb.jpg.acc14f0cbc7d8b41c2fb645263b4c519.jpg
 
 
/ SatanG
 
Aha segate hårddiskarna (som jag har för mig tillverkas i Thailand)?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom man som Falang inte får äga mark i detta landet så har jag inget intresse av att äga t.ex ett hus som står på mark jag inte äger. Bilar,moppar är ju bara forbrukningartiklar.
 Är overtygad om att min underbara hustru står ut med mig till det är dax for mig att stämpla ut!
Och var är oddsen att hon kastar ut dig efter 18 år?

Har väl lite likt förutom att huset i Sverige äger vi gemensamt. Och jag står för bilarna i Sverige. Står själv som ägare till några fordon i Thailand fortunern och min 650 och 900cc mc. Men markplättarna i Thailand äger min fru.
Känns som det kvittar vem som äger vad. Då jag och min fru har lika kul tillsammans efter 14 år. Samma som när vi träffades.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Precis kärleken bygger väl på att det fungerar praktiskt. Och det är väl mer praktiskt att min fru får ta beslut själv om dom vardagliga saker som ska köpas utan att jag ska lägga mig i det. Om hon åker till Ikea som exempel och shoppar loss så gör hon ju det så det gagnar vårat gemensamma hem. Köper hon kläder så har väl hon omdöme om det behövs vad hon vill köpa. Ska man köpa större saker så bestämmer vi gemensamt. Och det sträcker sig åt båda håll.
Tycker det är perfekt sen hon fick körkort för några år sedan. Ska det kollas på kläder eller Ikea eller något, så kan jag syssla med annat.
För är det nånting jag likt många män hatar! Så är det att springa i affärer.
Och min fru har förståelse för sådant och sköter således den biten själv.

Det är kärlek!

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Enda gången jag åker till Ikeja är när deras komprimator står stilla! :oh:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Surin P3:

@thomas001

 

Lyxigt med shorts för 130 baht. 

 

Mina shorts är värda max 15 baht. 

Slitna med målarfärg här och där. 

Nu snackar jag nypris....direkt från galgen och inte ett par begagnade!! Men skulle jag få 15 Baht/st for mina äldre begagnade så är jag intresserad av att sälja till hugade spekulanter!

Link to comment
Dela på andra sajter

[mention=8709]thomas001[/mention]
 
Lyxigt med shorts för 130 baht. 
 
Mina shorts är värda max 15 baht. 
Slitna med målarfärg här och där. 
Jefla lyxlirare! [emoji3]

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu snackar jag nypris....direkt från galgen och inte ett par begagnade!! Men skulle jag få 15 Baht/st for mina äldre begagnade så är jag intresserad av att sälja till hugade spekulanter!
Köp och sälj på forumet kan nog fungera. Vem vet du kanske blir rik på kuppen, om någon upptäcker hur ovanliga dom är? 🤣

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev thomas001:

Nu snackar jag nypris....direkt från galgen och inte ett par begagnade!! Men skulle jag få 15 Baht/st for mina äldre begagnade så är jag intresserad av att sälja till hugade spekulanter!

Säljer du dom otvättade med bromsspår,dimljus och rövsmör så finns det nog en marknad för det.

Bifogar du dessutom bilder när du använder dom i t.ex djupa knäböj så att kokosnöten nöter in i tyget,

så kan du säkert få 150kr st av någon skruvad jävel.

 

@Sangwal samlar på dom mest udda saker, förvånar mig inte om han klipper 10st på stubben om du ordnar frakt.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev hamnoi:

Säljer du dom otvättade med bromsspår,dimljus och rövsmör så finns det nog en marknad för det.

Bifogar du dessutom bilder när du använder dom i t.ex djupa knäböj så att kokosnöten nöter in i tyget,

så kan du säkert få 150kr st av någon skruvad jävel.

 

@Sangwal samlar på dom mest udda saker, förvånar mig inte om han klipper 10st på stubben om du ordnar frakt.

Alla mina shorts är burna med stolthet! Kan garantera att inte ett endaste par har varit i närheten av ett par kallingar. Min shorts bärs alltid med närkontakt till klockspel och trumpet! Kan tänka mig att sälja dessa rariteter otvättade till hugade spekulanter. Då ingår även ett äkthetsintyg på att varje par är nyttjade senast 1 dygn innan leverans. Normalt använder jag bara ett par shorts per dag. Men finns det onskemål om att paren ska vara burna i minst en vecka med garanterad kontakt hela tiden mot mitt nakna feta underliv.....så fixas det mot ett mindre pris-tillägg.  Men då garanteras mycket ljuvliga dofter som sitter i länge.  

 

Be Sangwai skicka PM!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...