Jump to content
IGNORERAD

Mobil-GPS


UglyFarang

Recommended Posts

13 minuter sedan, skrev biker:

Ja, jag hoppar ur denna meningslösa diskussion. Ett tips i all välmening, läs viseringsreglerna på Thailand ambassads hemsida.

 

/biker

 

 

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Läs på ambassadens hemsida, visserligen på engelska men står tydligt där, inom 30 dagar ska du ha en utresebiljett om man saknar visum.

Du kan förlänga dessa visumfriadagar med 30, men det fodrar att du kommit in i landet, vilket du kan bli nekad till om du inte har utresebiljett inom 30 dagar.

General Information

 

According to immigration law, you must be able to present an exit ticket within 30 day of your arrival if you travel without a visa (60 days if you wish to extend your stay at immigration office). Immigration officer has the right to deny you entry if you fail to show an exit ticket.

Jag har läst på deras sida, jag har också läst att det finns folk som gjort så här och jag är inne på att också göra så.

Annat alternativ är att beställa ombokningsbar biljett eller endast åka 30 dagar eller inte åka alls.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    39

  • Soengsang

    13

  • biker

    10

  • HuaHindinnge

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

 

Jag har läst på deras sida, jag har också läst att det finns folk som gjort så här och jag är inne på att också göra så.

Annat alternativ är att beställa ombokningsbar biljett eller endast åka 30 dagar eller inte åka alls.

Magsikt hur man kan få ett ickeproblem till att bli krångligt, 2 alternativ......fixa visum vilket är det rätta och smidigast, eller se till att ha en biljett bokad ut ur landet inom 30 dagar, jag förstår inte problemet :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Jag har läst på deras sida, jag har också läst att det finns folk som gjort så här och jag är inne på att också göra så.

Annat alternativ är att beställa ombokningsbar biljett eller endast åka 30 dagar eller inte åka alls.

Ett annat alternativ är att skaffa giltigt visum för den resa man tänkt sig. Jag vet många som gör så.

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev biker:

Ett annat alternativ är att skaffa giltigt visum för den resa man tänkt sig. Jag vet många som gör så.

/biker

 

Förakta inte vedbodstipps, "går bra att åka utan visum, känner en som känner en som gjorde så" eller "overstay är ingen fara 500 per dag eller max 20k" :) 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev biker:

Ett annat alternativ är att skaffa giltigt visum för den resa man tänkt sig. Jag vet många som gör så.

/biker

 

Du anser möjligen inte att det hade varit skönt om det funkar som jag fått för mej?

 

Det ska även kommit svar från Thai Airways i Sverige som säger att du får åka bara du har t/r biljett.

Ska få kopia på det mailet under morgondagen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

Du anser möjligen inte att det hade varit skönt om det funkar som jag fått för mej?

 

Det ska även kommit svar från Thai Airways i Sverige som säger att du får åka bara du har t/r biljett.

Ska få kopia på det mailet under morgondagen.

Ärligt talat så tycker jag inte det är ett alternativ. Turistvisum kostar 300 Sek.

En förlängning får man ev. för 1900baht. det blir väl ungefär 475 Sek. dvs dyrare än att skaffa visum här.

 

Nu kommer du direkt att påpeka att du bor inte i Göteborg eller Stockholm. Det gör inte jag heller.

Men jag stoppar mitt pass + ansökningshandlingar i ett kuvert, och får det tillbaka med posten på en vecka.

Jag behöver inte infinna mig personligen, jag behöver inte ta ledigt från jobbet en enda minut.

 

Vill jag förlänga på plats i Thailand så måste jag personligen infinna mig på immigrationskontor.

Det kan ju vara så att du bor granne med kontoret i Thailand, då blir ju restiden försumbar.

Men köerna slipper man inte, att fylla i papper slipper man inte.

 

Jag har annat för mig på mina dagar i Thailand än att besöka immigrationskontoret.

Hur jag än gör så går det åt en dag till detta.

 

Men jag accepterar att du tycker att det är bättre att strunta i att ha giltigt visum.

 

mvh

biker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev biker:

Ärligt talat så tycker jag inte det är ett alternativ. Turistvisum kostar 300 Sek.

En förlängning får man ev. för 1900baht. det blir väl ungefär 475 Sek. dvs dyrare än att skaffa visum här.

 

Nu kommer du direkt att påpeka att du bor inte i Göteborg eller Stockholm. Det gör inte jag heller.

Men jag stoppar mitt pass + ansökningshandlingar i ett kuvert, och får det tillbaka med posten på en vecka.

Jag behöver inte infinna mig personligen, jag behöver inte ta ledigt från jobbet en enda minut.

 

Vill jag förlänga på plats i Thailand så måste jag personligen infinna mig på immigrationskontor.

Det kan ju vara så att du bor granne med kontoret i Thailand, då blir ju restiden försumbar.

Men köerna slipper man inte, att fylla i papper slipper man inte.

 

Jag har annat för mig på mina dagar i Thailand än att besöka immigrationskontoret.

Hur jag än gör så går det åt en dag till detta.

 

Men jag accepterar att du tycker att det är bättre att strunta i att ha giltigt visum.

 

mvh

biker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Precis .. Var är man vid en viss tidpunkt i Thailand ,,Nej håller med fixa 60  i Sverige o slipp strul ...

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev biker:

Ärligt talat så tycker jag inte det är ett alternativ. Turistvisum kostar 300 Sek.

En förlängning får man ev. för 1900baht. det blir väl ungefär 475 Sek. dvs dyrare än att skaffa visum här.

 

Nu kommer du direkt att påpeka att du bor inte i Göteborg eller Stockholm. Det gör inte jag heller.

Men jag stoppar mitt pass + ansökningshandlingar i ett kuvert, och får det tillbaka med posten på en vecka.

Jag behöver inte infinna mig personligen, jag behöver inte ta ledigt från jobbet en enda minut.

 

Vill jag förlänga på plats i Thailand så måste jag personligen infinna mig på immigrationskontor.

Det kan ju vara så att du bor granne med kontoret i Thailand, då blir ju restiden försumbar.

Men köerna slipper man inte, att fylla i papper slipper man inte.

 

Jag har annat för mig på mina dagar i Thailand än att besöka immigrationskontoret.

Hur jag än gör så går det åt en dag till detta.

 

Men jag accepterar att du tycker att det är bättre att strunta i att ha giltigt visum.

 

mvh

biker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som jag skrivit tidigare, jag kan lika gärna ta ett par dagar på Langkawi.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du anser möjligen inte att det hade varit skönt om det funkar som jag fått för mej?
 
Det ska även kommit svar från Thai Airways i Sverige som säger att du får åka bara du har t/r biljett.
Ska få kopia på det mailet under morgondagen.


Nja, det är väl immigration i Thailand som bestämmer oavsett.
Om Thai väljer att släppa dig på flyget så kan du få problem i immigration.
Det är nog inte så stor chans att du får problem, men ändå.

Enklast är att boka en ombokningarnas biljett som du ändrar hemresedatumet.
Eller en biljett ut ur landet som du kan avboka.

Det går ju annars att fixa visum.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du anser möjligen inte att det hade varit skönt om det funkar som jag fått för mej?
 
Det ska även kommit svar från Thai Airways i Sverige som säger att du får åka bara du har t/r biljett.
Ska få kopia på det mailet under morgondagen.


Nja, det är väl immigration i Thailand som bestämmer oavsett.
Om Thai väljer att släppa dig på flyget så kan du få problem i immigration.
Det är nog inte så stor chans att du får problem, men ändå.

Enklast är att boka en ombokningarnas biljett som du ändrar hemresedatumet.
Eller en biljett ut ur landet som du kan avboka.

Det går ju annars att fixa visum.
Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev janne_h:

Har inte du non im med extension?

Nix. Det jag refererar  till var en 30 dagars förlängning av ett visa exempt 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Förakta inte vedbodstipps, "går bra att åka utan visum, känner en som känner en som gjorde så" eller "overstay är ingen fara 500 per dag eller max 20k" [emoji4] 
Med alla dessa vedbodstips läser vi nog snart från en UglyFarang som fastnat på laos sidan och inte blir insläppt i Thailand (med all sin packning på thaisidan och tidsbestämt Sverige resa från suvarnabhumi) , och vill höra folks erfarenheter ur samma situation. [emoji3]

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Svårt att hitta om man inte har en navigator.

 

Navigator = "Guide"? 

Hittas bl a i Pattaya. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Navigator = "Guide"? 
Hittas bl a i Pattaya. 


Först måste man ju ta sig dit på sin biljett.
Sedan är det letardags med sin nyfunna navigator.
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Surin P3:

Blö re nå GPS?

Det får det bli när vi kommer till Bkk, Garmin Zumo som Janne rekommenderade är det flera här hemma som också rekommenderar.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
On 2017-10-27 at 03:02, skrev matz:

I förrgår så skulle vi passera Bangkok och använde Googlemaps som navigator och hur svårt kan det va.......? Jo de kunde det va, blev en omväg på nästan 3 timmar någonstans i Bangkok. Ska testa "here" när vi kör ner till HH nästa vecka hoppas det går bättre 🙃

//matz

Hur gick det med Here på returen?

 

Jag laddade ner Here i en S3 och den har funkat hyfsat fast vissa ställen såsom Immigration i både Hat Yai och Hua-Hin har placerats fel.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Testar gps app Waze i Thailand. Fungerar otroligt bra. Nu är det så att jag har Telenor med Internet i Thailand så är det inga problem. Trafik varningar fungerar bra. 

Har använt Waze i många år i Sverige och Europa det är den bästa gpsen jag använde hittills 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Körde en hel del runt i landet när jag var nere i December och hade min Garmin GPS samt även mobilen med Here-appen och båda fungerar väldigt bra

 

I Bangkok med vägar i flera nivåer var Here-appen faktisk snäppet bättre

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...