Jump to content
IGNORERAD

Pump gas


janne_h

Recommended Posts

On ‎2017‎-‎11‎-‎14 at 00:15, skrev Katrider:

Hade en liten oljebehållare på min 240 Turbo som hette Turboräddaren. Var en fjäderbelastad kolv som tryckte ut olje i 2 minuter efter man stängt av motorn.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
 

Hej Katrider,

 

Och om du hade en 240 Turbo 1981 - 1985 och bytte turbo från 1983 på Volvo, så fick du en vattenkyld turbo och monteringssats,

det var service lösning och då behövde man ingen "turbo räddare".

 

Idag så håller en Turbo ofta längre än motorn, i huvudsak så har man sedan mitten av 1990-talet bättre grundkonstruktion, samt att man införde temp. modeller på insprutnings systemen för att kunna beräkna avgastempar. 

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wangthong

    4

  • janne_h

    3

  • matz

    3

  • uptoyou

    3

Mest aktiva i denna tråd

On ‎2017‎-‎10‎-‎28 at 12:31, skrev janne_h:

Ja det där är ju en skröna som många gått på (speciellt thai). Att det sliter mindre på automat växellådan om man lägger i friläge vid rödlysen. När det i verkligheten är tvärtom.

Samt att lägga i friläge på en automat när man rullar, kan vara direkt skadligt har jag läst.

Annars brukar ju thai tro att öppna huven när man stannar är bra. För att hjälpa till att kyla motorn. När bilens kylsystem sköter detta själv om det inte är fel på bilen. Men vad är förvånande i ett land där man kunnat köpa körkortet. Då många thailändare faktiskt kuggar på den enkla uppkörningen och teoriprov.

Hade en systerson till min fru som hade problem med backning. Han betalade en slant till körskolan som var ackrediterad att fixa körkort. Sen var körkortet inga problem.

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

Hej janne-h :)

 

Ja, det är ett ofog idag att lägga in N vid rödljus, vilket faktiskt sliter mer på automatlådan då man idag på dom flesta bilar har "Neutral control", vilket innebär att automatlådan automatiskt lägger in neutral vid stopp. Likadant som att om man har automatisk klimatanläggning och när man startar bilen och sätter den till "low" och högsta hastighet. Bara att låta klimatanläggningen stå på Aut och en temperatur som man föredrar, sen sköter det sig själv.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev stjp8729:

Ja, det är ett ofog idag att lägga in N vid rödljus, vilket faktiskt sliter mer på automatlådan då man idag på dom flesta bilar har "Neutral control", vilket innebär att automatlådan automatiskt lägger in neutral vid stopp.

Glasklart..... :D

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nemo:

Glasklart..... :D

Tänkte nog nåt liknande...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-28 at 12:08, skrev matz:

Det är motorn som går säkert som amen i kyrkan ska kanske tilläggas att det är en diesel 

Inte en chans, om du lämnar en bil med motorn igång så begår du en brottslig handling i dom flesta länder, nej det är ett par fläktar och pumpar som fortsätter att kyla turbo och motor som du hör. Jag har det på en av mina bilar, Vw transporter -17.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...