Jump to content
IGNORERAD

Larma hotell rummet


lillamannen

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev frason:

Aldrig blivit av med något oavsett årtioende, hur svårt kan det vara. :D

 

Men du har oddsen mot dej.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    15

  • frason

    5

  • Galten

    4

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Inte undra på att dina sängkläder inte blivit bytta om du legat i sängen hela tiden :)

När jag satt på toa förrgår eller om det var förrförrgår minns ej, så var de o vände på lakanet för det var renare under.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i en bunker, så här finns ej så många fönster.
Mitt huvud går ej igenom gallren.
20171025_114700.thumb.jpg.2c466b9c58c7a31613eff5a985ff7421.jpg
Perfekt för att brinna inne med andra ord.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev janne_h:

Perfekt för att brinna inne med andra ord.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Ja, men det finns ett fönster på toan som jag/familjen kan komma ut genom + att jag har en egen brandvarnare på mina resor

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-25 at 07:11, skrev Mankan:

Jag har aldrig känt mig speciellt orolig mer då för att bli bestulen när jag inte är på rummet. Måste vara jobbigt att sätta upp detta varje gång. Om någon städerska eller nått knackar på och drar i handtagen så blir det till att städa glassplitter.

 

Den där typen av dörr du visar på bilden går ju att regla in ifrån med vredet så det inte går att öppna med kort. Jag har svårt att tro att någon skulle kunna bryta upp dörren utan att det skulle höras med eller utan glas.

 

Men för någon som är extrem orolig är det säkert användbart

 

Aj då nu får solstrålen  Caveman vatten på sin kvar när jag igen var kritiskt till någon tips. Men ta inte illa upp Lillemannen jag ser det bara på ett annat sätt än vad du gör, inget är rätt eller fel. ;)

Det har hänt flera gånger att man sprutat in gas under dörren så att den sovande inte ska vakna när dörren bryts upp.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-25 at 11:28, skrev in-ka:

större problem är väl när man lämnar rummet, hur larma då?

De flesta hotell brukar ha fri Wi-Fi så det borde gå att rigga en nätverkskamera som skickar till mobilen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Du får gå in på Jula och köpa en gasvarnare om du sover oroligt på hotellen.

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/brand-och-sakerhet/brand/gaslarm/gaslarm-442001/

Jag känner mej inte speciellt orolig, de flesta hotell vi brukar bo på i Thailand har kameror i korridorerna.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev in-ka:

 

Kanontips! nästa resa skall jag packa med mig ett skruvstycke, en hammare, en bågfil och en fil :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Du får gå in på Jula och köpa en gasvarnare om du sover oroligt på hotellen.

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/brand-och-sakerhet/brand/gaslarm/gaslarm-442001/

Nu är du utanför dina kunskaper och surrar, det ska vara narkoslarm ! 

 

 

MAGIC SAFE NARKOSLARM
 

Artikelnummer

 T30-41

Beskrivning

  MAGIC SAFE NARKOSLARM

  

 1 395,00 SEK

 

Mer information:

Gaslarm som omedelbart känner av om det kommer in några narkotiska gaser och där larm sker via siren. Sensorn reagerar på alla gaser som har eter, kloroform, butan, etan och trikloretylen som bas. Larmet fungerar ej för gasol eller propan. Larmet testkörs enkelt via en testknapp där statusen visas med en lysdiod. Drift 12V - anslutning med ciggkontakt. Förbrukning 80 mA. Växelrelä 10A.   

Link to comment
Dela på andra sajter

 Bad hotellet ställa upp allas disk utanför dörren. Funkade perfekt! Inget inbrott (eller gaslarm)inatt.....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

 Bad hotellet ställa upp allas disk utanför dörren. Funkade perfekt! Inget inbrott (eller gaslarm)inatt.....

Skönt att @lillamannen tyckte min kommentar var snurrig....

Själv tror jag lillamannen är Boas okände bror😉

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev frogfish:

Skönt att @lillamannen tyckte min kommentar var snurrig....

Själv tror jag lillamannen är Boas okände bror😉

Har du diskat hela natten LR 55555555

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev lillamannen:

Har du diskat hela natten LR 55555555

Slapp iaf glassplitter i fötterna.

Hälsa brorsan (Boa).

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar ta med detta och lite kabel med snabbkopplingar och montera upp i hotellrummet. Monterar sedan ner det och sätter upp igen när jag byter hotell

 

 

image.thumb.png.497374d7c344ff21c4340b7f1a0a8729.png

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Brukar ta med detta och lite kabel med snabbkopplingar och montera upp i hotellrummet. Monterar sedan ner det och sätter upp igen när jag byter hotell

 

 

image.thumb.png.497374d7c344ff21c4340b7f1a0a8729.png

Tar du inte ner det varje morgon när du går till poolen för att inte städerskan skall sno det ? :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Tar du inte ner det varje morgon när du går till poolen för att inte städerskan skall sno det ? :whistle:

 

Städar själv så inte skräpet blir stulet

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på att jag visst blivit bestulen en gång.

Hände dock i utkanten av Bangkok i ett primitivt boende  hos gummans släkt hopbyggt av vad hade till hands.

Blev av med billiga läsglasögon och nämde det bara i förbigående.

De hade dock blivit av med mera småsaker när de haft besök av vänner från Nakhon Si Thammarat och de visste vem tjuven var.

Förstorares något enormt och gummans pappa skaffade ett rejält hagelpistol för tjuven skulle inte komma till ett bröllop som vi var på i Nakhon si Thammarat ett par veckor senare.

Det fina boendet i Bangkok drygt en vecka kanske.

 

 

006.JPG

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Galten:

Kom på att jag visst blivit bestulen en gång.

Hände dock i utkanten av Bangkok i ett primitivt boende  hos gummans släkt hopbyggt av vad hade till hands.

Blev av med billiga läsglasögon och nämde det bara i förbigående.

De hade dock blivit av med mera småsaker när de haft besök av vänner från Nakhon Si Thammarat och de visste vem tjuven var.

Förstorares något enormt och gummans pappa skaffade ett rejält hagelpistol för tjuven skulle inte komma till ett bröllop som vi var på i Nakhon si Thammarat ett par veckor senare.

Mycket rövare och banditer i den Sta'n. :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nemo:

Mycket rövare och banditer i den Sta'n. :police:

Tala om det,

Gummans föräldrar flyttade ett par in i landet från kusten pga av otrygghet.

En gång kom det banditer och tryckte in en pistol på hennes mammas huvud och pappan fick leta fram alla värdesaker plus att  de tog  med sig boskapen också.

Bättre ordning nu när alla känner alla i byn. Jag får ta mina långpromenader utan att någon klagar.

Mer oroliga är de vid Bangkok och jomtien.

Själva Nakhon Si Thammarat staden är det bara korta promenader speciellt på kvällen som gäller.

Tycker dock att de är direkt otrevliga där så det blir bara närmaste Thaibar på kvällen vid hotellet.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎10‎-‎27 at 09:27, skrev Galten:

Kom på att jag visst blivit bestulen en gång.

Hände dock i utkanten av Bangkok i ett primitivt boende  hos gummans släkt hopbyggt av vad hade till hands.

Blev av med billiga läsglasögon och nämde det bara i förbigående.

De hade dock blivit av med mera småsaker när de haft besök av vänner från Nakhon Si Thammarat och de visste vem tjuven var.

Förstorares något enormt och gummans pappa skaffade ett rejält hagelpistol för tjuven skulle inte komma till ett bröllop som vi var på i Nakhon si Thammarat ett par veckor senare.

Det fina boendet i Bangkok drygt en vecka kanske.

 

 

006.JPG

Det försvinner en del saker från vårat hus också när svärmor är ensam hemma, hon både ser och hör dåligt.

Det är grannar och släktingar som "lånar" sakerna på obestämd framtid.

Det handlar om köks och trädgårdsredskap som alltid finns framme, aldrig något inne i huset.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-26 at 01:29, skrev lillamannen:

När jag satt på toa förrgår eller om det var förrförrgår minns ej, så var de o vände på lakanet för det var renare under.

 

Undra om dom lärt sig det av lapparna? Det är ett gammalt trick som kanske har spridit sig mellan naturfolken. 

 

När de är ute på fjället långa tider så vänder man ut och in på kalsongerna när de fått brun och gul-ränder på insidan. När den andra sidan också fått gul- och brun-ränder, så byter man med kompisen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...