Jump to content
IGNORERAD

Larma hotell rummet


lillamannen

Recommended Posts

 

Därför ska du alltid hänga ett glas på handtaget – anledningen är mer genial än du tror

 

Har du någonsin bott på hotell, gått och lagt dig för att sova… och upplevt den där oroskänslan av att det smyger runt någon skum typ där ute i mörkret?

Inget konstigt med det, i okända miljöer känner man sig ju ofta lite osäker. Och vem vet, rätt som det är kanske du dessutom ser hur handtaget sakta trycks ned!

I en sådan situation kan det faktiskt vara skönt att ha någon form av säkerhetsåtgärd. Som med det här briljanta knepet, exempelvis.

Knepet, som Soutaoboa delat med sig av, är lika enkelt som briljant – och kommer säkerligen få dig att sova gott!

Så hur fungerar det då?

Jo, först och främst ska du plocka fram ett glas. Det ska vara så stort att det kan hängas på dörrhandtaget utan att trilla av.

 

 

 

Därefter tar du ett likadant glas… och ställer det ovanpå.

Är det allt? Ja, faktiskt.

För om någon tjuv försöker ta sig in, då faller glaset till marken… och du vaknar av kraset!

 

 

 

Förmodligen kommer också tjuven bli så rädd att han eller hon väcker hela kvarteret.

Svårare än så behöver det inte vara att gillra en egen fälla – i form av ett hemmagjort larmsystem!

Och du, om du inte vill riskera krossat glas så finns det naturligtvis andra alternativ. Kanske en nyckelknippa, varför inte några mynt… eller vad sägs om en helt vanlig gaffel på handtaget?!

Om det kan få dig att känna dig tryggare, då är det utan tvekan värt att hålla koll på.

Dela gärna vidare det smarta knepet till alla dina vänner, så att de också kan ta det säkra före det osäkra!

 

 

 

Glas.jpg

Glass.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    15

  • frason

    5

  • Galten

    4

  • Soengsang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev lillamannen:

 

Därför ska du alltid hänga ett glas på handtaget – anledningen är mer genial än du tror

 

Har du någonsin bott på hotell, gått och lagt dig för att sova… och upplevt den där oroskänslan av att det smyger runt någon skum typ där ute i mörkret?

Inget konstigt med det, i okända miljöer känner man sig ju ofta lite osäker. Och vem vet, rätt som det är kanske du dessutom ser hur handtaget sakta trycks ned!

I en sådan situation kan det faktiskt vara skönt att ha någon form av säkerhetsåtgärd. Som med det här briljanta knepet, exempelvis.

Knepet, som Soutaoboa delat med sig av, är lika enkelt som briljant – och kommer säkerligen få dig att sova gott!

Så hur fungerar det då?

Jo, först och främst ska du plocka fram ett glas. Det ska vara så stort att det kan hängas på dörrhandtaget utan att trilla av.

 

 

 

Därefter tar du ett likadant glas… och ställer det ovanpå.

Är det allt? Ja, faktiskt.

För om någon tjuv försöker ta sig in, då faller glaset till marken… och du vaknar av kraset!

 

 

 

Förmodligen kommer också tjuven bli så rädd att han eller hon väcker hela kvarteret.

Svårare än så behöver det inte vara att gillra en egen fälla – i form av ett hemmagjort larmsystem!

Och du, om du inte vill riskera krossat glas så finns det naturligtvis andra alternativ. Kanske en nyckelknippa, varför inte några mynt… eller vad sägs om en helt vanlig gaffel på handtaget?!

Om det kan få dig att känna dig tryggare, då är det utan tvekan värt att hålla koll på.

Dela gärna vidare det smarta knepet till alla dina vänner, så att de också kan ta det säkra före det osäkra!

 

 

 

Glas.jpg

Glass.jpg

Menar du allvar? Måste väl vara enklare att låsa dorren?

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev thomas001:

Menar du allvar? Måste väl vara enklare att låsa dorren?

Låsa !?

Inte ens bankvalv är låsta för de som vill in där!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev thomas001:

Menar du allvar? Måste väl vara enklare att låsa dorren?

Speciellt om man befinner sig i Thailand där det är ovanlig med våran typ av dörrhandtag. Här är det ju mest runda dörrknoppar som man ska vrida på när man ska öppna dörren och att placera ett glas ovanpå ett sådant utan att det kraschar ner på golvet kan vara nog så svårt även om man skulle råka vara nykter. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fritz:

Speciellt om man befinner sig i Thailand där det är ovanlig med våran typ av dörrhandtag. Här är det ju mest runda dörrknoppar som man ska vrida på när man ska öppna dörren och att placera ett glas ovanpå ett sådant utan att det kraschar ner på golvet kan vara nog så svårt även om man skulle råka vara nykter. ;)

 

Fritz..

Då bor du på fel hotell, här är mitt dörrhandtag/dörrtrycke.

20171025_105117.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart klurigt med glasen, även om det blir svårt i Thailand med den typen av dörrhandtag som oftast är.

 

Annars så brukar ju det vara säkerhets haspel, eller kedja i de flesta hotellrum, och dem är ju tämligen säkra.

2754.jpg.33793c35f4963c41cbca03627293763c.jpg

0000003A.jpg.6521a3345ffca35a3e0f61aa1b01e190.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Fritz:

Speciellt om man befinner sig i Thailand där det är ovanlig med våran typ av dörrhandtag. Här är det ju mest runda dörrknoppar som man ska vrida på när man ska öppna dörren och att placera ett glas ovanpå ett sådant utan att det kraschar ner på golvet kan vara nog så svårt även om man skulle råka vara nykter. ;)

 

Fritz..

Funkar nykter men behövs inte mycken vibration för ett det ska gå i golvet.

Inget för snarkare.

Ett mindre glas hade dock gått att ställa upp och ner så det skulle nog bli bättre.20171025_105705.thumb.jpg.5b52cb3d06c7fd594d974570af43a78b.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Med en låst dörr kommer ju inga vackra damer in ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev leifen:

Med en låst dörr kommer ju inga vackra damer in ;) 

Kommer inte ut heller. :big_smile:

Fast det kan man ju lösa med sömnpiller. :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Soengsang:

Helt klart klurigt med glasen, även om det blir svårt i Thailand med den typen av dörrhandtag som oftast är.

 

Annars så brukar ju det vara säkerhets haspel, eller kedja i de flesta hotellrum, och dem är ju tämligen säkra.

2754.jpg.33793c35f4963c41cbca03627293763c.jpg

0000003A.jpg.6521a3345ffca35a3e0f61aa1b01e190.jpg

Det finns, så min dörr har bättre säkerhet än ett kärnkraftverk! 

20171025_112648.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns, så min dörr har bättre säkerhet än ett kärnkraftverk! 
20171025_112648.thumb.jpg.7122217ebb434ccea6b358484425ba0f.jpg

Hur gör du med fönstret, balkongdörren är ju oftast den vägen de kommer?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i en bunker, så här finns ej så många fönster.

Mitt huvud går ej igenom gallren.

20171025_114700.jpg

Ändrades av lillamannen
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lillamannen:

Då bor du på fel hotell, här är mitt dörrhandtag/dörrtrycke.

20171025_105117.jpg

Jag har aldrig känt mig speciellt orolig mer då för att bli bestulen när jag inte är på rummet. Måste vara jobbigt att sätta upp detta varje gång. Om någon städerska eller nått knackar på och drar i handtagen så blir det till att städa glassplitter.

 

Den där typen av dörr du visar på bilden går ju att regla in ifrån med vredet så det inte går att öppna med kort. Jag har svårt att tro att någon skulle kunna bryta upp dörren utan att det skulle höras med eller utan glas.

 

Men för någon som är extrem orolig är det säkert användbart

 

Aj då nu får solstrålen  Caveman vatten på sin kvar när jag igen var kritiskt till någon tips. Men ta inte illa upp Lillemannen jag ser det bara på ett annat sätt än vad du gör, inget är rätt eller fel. ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har aldrig känt mig speciellt orolig mer då för att bli bestulen när jag inte är på rummet. Måste vara jobbigt att sätta upp detta varje gång. Om någon städerska eller nått knackar på och drar i handtagen så blir det till att städa glassplitter.

 

Den där typen av dörr du visar på bilden går ju att regla in ifrån med vredet så det inte går att öppna med kort. Jag har svårt att tro att någon skulle kunna bryta upp dörren utan att det skulle höras med eller utan glas.

 

Men för någon som är extrem orolig är det säkert användbart

 

Aj då nu får solstrålen  Caveman vatten på sin kvar när jag igen var kritiskt till någon tips. Men ta inte illa upp Lillemannen jag ser det bara på ett annat sätt än vad du gör, inget är rätt eller fel. ;)

Lagom orolig är bäst.

I bästa fall reglar jag om reglar finns.

I övrigt så lämnar jag oftast inga värdesaker framme om jag inte är hemma.

Har inte blivit bestulen än.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har aldrig känt mig speciellt orolig mer då för att bli bestulen när jag inte är på rummet. Måste vara jobbigt att sätta upp detta varje gång. Om någon städerska eller nått knackar på och drar i handtagen så blir det till att städa glassplitter.

 

Den där typen av dörr du visar på bilden går ju att regla in ifrån med vredet så det inte går att öppna med kort. Jag har svårt att tro att någon skulle kunna bryta upp dörren utan att det skulle höras med eller utan glas.

 

Men för någon som är extrem orolig är det säkert användbart

 

Aj då nu får solstrålen  Caveman vatten på sin kvar när jag igen var kritiskt till någon tips. Men ta inte illa upp Lillemannen jag ser det bara på ett annat sätt än vad du gör, inget är rätt eller fel. ;)

Jag själv sover inte med dricksglas på dörrhandtaget/dörrtrycket, detta var ett tips till någon annan kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Galten:

Lagom orolig är bäst.

I bästa fall reglar jag om reglar finns.

I övrigt så lämnar jag oftast inga värdesaker framme om jag inte är hemma.

Har inte blivit bestulen än.

Nattetid är det kanske hälsosamt att lägga fram en bunt med sedlar (20-100Bahtare?) som tjuven snabbt kan ta och försvinna lika fort, ifall de lyckas komma på oväntat besök.

Ändrades av lillamannen
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lillamannen:

Jag bor i en bunker, så här finns ej så många fönster.

Mitt huvud går ej igenom gallren.

20171025_114700.jpg

En thai insmord i lite plara slinker lätt in genom gallret nedtill. Som en ninja.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frason:

En thai insmord i lite plara slinker lätt in genom gallret nedtill. Som en ninja.

Då har de mycket mindre hjärnceller än mej och har har bara en.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev lillamannen:

Då bor du på fel hotell, här är mitt dörrhandtag/dörrtrycke.

20171025_105117.jpg

 

Hahah

 

Stanna hemma

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man istället sätter ett par glas på huvudet i en liknande formation, så kanske det håller hjärnspökena borta...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
40 minuter sedan, skrev Benriach:

Om man istället sätter ett par glas på huvudet i en liknande formation, så kanske det håller hjärnspökena borta...

Ja, kanske.

Men för bästa effekt så ska man ta en nyslaktad bäver och rotera den 12 varv motsols ovanför sitt huvud.

Då försvinner onda andar och man blir ej utsatt för illasinnade gärningar

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag bor på hotell eller gästhus så brukar jag ha så många glas innanför västenfull.jpg.533fda152c3614e67679e074f6f2de02.jpg, så det spelar nog ingen roll hur många glas jag placerar på dörrhandtag eller i rummet7.jpg.c51055348b4647dceac2d0d3d9e4de70.jpg.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Livet är alldeles för kort för att gå omkring och oroa sig :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...