Jump to content
IGNORERAD

Skandinaver bosatta i Chiang Rai?


Nuat Stefan

Recommended Posts

Hej 

Jag har nyligen flyttat till Chiang Rai och jag skulle gärna vilja komma i kontakt med skandinaver som också är bosatta i denna mysiga stad. Jag pratar bara thailändska varje dag med min kvinna och hennes vänner, men jag behöver även utbyta tankar på mitt egen språk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bor i en by som heter Ban San Kosa som ligger ca 20 minuter med bil till MaeSai. Vi är inte permanent utan vid semester. Ibland har frugan lång semester i år 4 månader.
Bästa by heter Ban Tham som har ett aptempel ja dom har ju fler tempel.
Fin natur i Chang Rai.
Bor ni i själva staden Chiang Rai? Fettar ca 1 timme med bil dit från frugans by.

Peolito


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej Peolito

Vi bor i ett hus i utkanten av Chiang Rai. Jag har besökt Chiang Rai vid flera tillfällen sedan 2005, men sedan i år är jag boende här halvårsvis. Det pratas thailändska hela dagarna, men jag skulle gärna vilja träffa och prata med någon svensk eller skandinavisk person ibland. 

Nuat Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Bor där några veckor om året blir förhoppningsvis mer framöver. Äldsta grabben har bott dör nästan ett år men åker hem på måndag. Annars vet jag inte om några svenskar i närheten men det finns säkert.

Hälsningar
Peolito


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Sevenoriginal

Hejsan, 

 

Det finns en hel del svenskar som bor i Chiang Rai. Själv har jag bott här i snart 16 år och har flera svenska kompisar som bott här mer än 10 år. 

 

Gå till restauranten Chivit Thamma Da lördagar efter ca 16.00 så träffar du flera där. 

 

Vill du ha bra info om Chiang Rai, vad som finns att se, var man ska äta, utflykstmål mm så gå till mkcrtour.com. 

Där hittar du också karta till Chivit Thamma Da. 

 

Vi ses! 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...