Jump to content
IGNORERAD

Ombokningsbar flygbiljet?


OlofB

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja jag ber så mycket om ursäkt postade lite funderingar angående villkoren jag tyckte var lite snåriga. Mycket dumt av mig 

Du är så jäkla negativ mot allt, jag lade ut ett tips på ett långtidshotell som jag tycker är bra och som jag ville dela med mig till andra för att vara snäll, där högg du ju direkt!

Samma nu i denna tråd, Leifen lägger ut en försäkring som han tycker är bra och du kommer med 3st låååånga svar om alla dess dåligheter.

Skit i tipsen vi medlemmar lägger ut om det inte passar just dig, allt här inne kretsar inte bara omkring dig, vi är många som vart glada åt Leifens tips.

Om inte såna som dig ifrågasätts så kommer folk inte våga/vilja lägga ut tips som de tycker är bra här på MPR i framtiden.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    7

  • Cavemannen

    6

  • OlofB

    5

  • Soengsang

    4

Mest aktiva i denna tråd

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Tjejen hade biljett hem till sverige med thai och läste fel på dag så hon kom till Suvvan ett dygn för tidigt och skulle checka in

 

Hon hade ej ombokningsbar biljett men thai bokade om den till dagens flyg för en avgift på 800 kr utan problem

Jo men då var det väl inte Supersaver travel som köpte en ny biljett till henne gissar jag.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Du är så jäkla negativ mot allt, jag lade ut ett tips på ett långtidshotell som jag tycker är bra och som jag ville dela med mig till andra för att vara snäll, där högg du ju direkt!

Samma nu i denna tråd, Leifen lägger ut en försäkring som han tycker är bra och du kommer med 3st låååånga svar om alla dess dåligheter.

Skit i tipsen vi medlemmar lägger ut om det inte passar just dig, allt här inne kretsar inte bara omkring dig, vi är många som vart glada åt Leifens tips.

Om inte såna som dig ifrågasätts så kommer folk inte våga/vilja lägga ut tips som de tycker är bra här på MPR i framtiden.........

Men vad i helvete är ditt problem .

 

Jag har väl för i helvete inte i ifrågasatt ditt tips. Jag var nyfiken på vad som var så pass mycket bättre med de hotellet du rekade jämfört med Tycoon. Ingenstans var det någon kritik mot ditt tips. Vart var jag negativ i dessa inlägg?

 

Leifens tips här som visade sig vara en försäkring. Jag kände inte till den innan. Jag såg inget om att han hade värderat om den var bra eller ens om han hade använt den själv. Är det så konstigt att man är intresserad övar vad den egentligen gäller för. Grundregel, är det för bra för att vara sant så är det troligen inte sant.  Jag ifråga satte villkoren och vad den egentligen gäller för. Är det fel att diskutera villkor? Jag skulle gladeligen använda försäkringen själv om jag har nått att vinna på den men då vill jag först vara säker på villkoren.  Jag skev ju även att jag inte är säker på hur jag ska tolka villkoren. Är det inte bra att det kommer fram vad den gäller för och när den inte gäller? Jag skulle förstås istället ha skrivit, bra där den ska jag köra på näsa gång. Den gäller säker förutsättningslöst. 

 

Att du inte tål att man ställer följdfrågor om ett hotelltips du kommit med är bara att beklaga. Men läs gärna mina inlägg igen om ditt hotell tips Försök samtidigt att inte läsa så jälva mycket mellan raderna som egentligen kommer in ifrån ditt huvud.

 

Men speciellt nyfiken blir man ju också när du skriver att Svenskar vallfärdar till dina hotelltips så du senare själv inte kan får rum. Men att du ändå bjöd på tipset var ju tämligen stort av dig. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jo men då var det väl inte Supersaver travel som köpte en ny biljett till henne gissar jag.

 

Nej. Det var ju Thai Airways personal på Suvvan skrev jag ju !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!
Jag skrev tidigare i tråden att jag använt mig av denna tjänst ett antal gånger, det har då fungerat väldigt bra. 

Jag tror dock inte detta är ett alternativ till en "riktigt" ombokningsbar biljett utan mer ett alternativ till förkortning/förlängning av semestern några veckor hit eller dit, detta är nog just meningen med den.

Jag har ett jobb som kräver att jag måste inställa mig till tjänst ganska snabbt, men det kan lika väl vara så att jag kan ta någon vecka extra semester, då passar detta mycket bra.

Jag har gjort tre ombokningar med tjänsten i år, två för mig och en för frugan när hon var tvungen att åka hem och ta hand om sin döende mor, kostnad är oväsentlig (dock 990) 

Hemresan i Januari förlängdes med 10 dagar, samma pris på biljetten, kostnad för tjänsten var 990 kr. 

Song Kran resan, fick helt plötsligt inte lust att åka hem då jobbet inte krävde det, förlängde den med 8 dagar, kostnad 990

Oktoberresan förra året, tidigarelagd med 10 dagar, kostnad 850

Juliresan förra året, förlängd för både mig och frugan med 14 dagar, kostnad 1800

Det har blivit några till som jag glömt!

Song Kran 2016, hade helt plötsligt  ingen lust att åka hem, ingen "avbokningsbar biljett" kostnad, 5600

December 2010, hastigt avliden kollega och kris på företaget med omedelbar inställelse,  32000 (dock förstaklass i en B747)

Slutsatsen är att för mig passar den tjänsten mycket bra, den är dock ej att jämställa med en riktig ombokningsbiljett på något vis, den är som någon skrivit förut en försäkring och inget annat, dock en prisvärd sådan om man är velig, trött eller måste hem och jobba!

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan berätta att jag vände mig till Nonkis resebyrå som jag blev rekommenderad- fick ombokningsbara( flera gånger)  med Thai.  Nu behöver man kanske normalt högst en gång, möjligen två,, men man vet ju aldrig. ; )

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev OlofB:

Kan berätta att jag vände mig till Nonkis resebyrå som jag blev rekommenderad- fick ombokningsbara( flera gånger)  med Thai.  Nu behöver man kanske normalt högst en gång, möjligen två,, men man vet ju aldrig. ; )

Ska stressa han imorgon och boka om min nedfärd hem för tredje gången, hur smidigt som helst när man har det behovet av ombokningsbara biljetter.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en kompis som är här nere nu med billig ej ombokningsbar biljett, W-klass.

Han var in till Phuket town till Thaiair och fick den ombokad för 3000 baht.

Det mesta går att lösa i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...