Jump to content
IGNORERAD

Frakt Thailand till Sverige


Mankan

Recommended Posts

Hej 

någon som har bra kolla på fraktmetoder mellan Bangkok och Stockholm. En pall på ca 50 kg. Vad kan det kosta.

 

Min plast dotter vill ha hem en pall med en maskin för klädtryck. Å det ska väl helst inte ta månader. Hon hade fått ett pris på ca 60 000 THB för flygfrakt vilket lät lite dyrt. Men det kanske är vad det kostar om man ska använda flyg?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Hej 

någon som har bra kolla på fraktmetoder mellan Bangkok och Stockholm. En pall på ca 50 kg. Vad kan det kosta.

 

Min plast dotter vill ha hem en pall med en maskin för klädtryck. Å det ska väl helst inte ta månader. Hon hade fått ett pris på ca 60 000 THB för flygfrakt vilket lät lite dyrt. Men det kanske är vad det kostar om man ska använda flyg?

 

Frakt gå inte enbart på vikt, storlek spelar in med.

 

https://wwwapps.ups.com/fctc/timeandcost?loc=sv_SE

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Hej 

någon som har bra kolla på fraktmetoder mellan Bangkok och Stockholm. En pall på ca 50 kg. Vad kan det kosta.

 

Min plast dotter vill ha hem en pall med en maskin för klädtryck. Å det ska väl helst inte ta månader. Hon hade fått ett pris på ca 60 000 THB för flygfrakt vilket lät lite dyrt. Men det kanske är vad det kostar om man ska använda flyg?

Från Chiang Mai till Göteborg med båt tog det drygt 4 veckor kostnad ca 3000 SEK inkl. försäkringar, förtullning och moms.

Kommer ej ihåg vad heter fraktbolag i CNX men de finns bakom Meridien Hotel. 

Det måste finnas massor i BKK som fraktar till ett bra pris.

Hur än du fraktar räkna med förtullning = skatter och moms.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Mankan:

Hej 

någon som har bra kolla på fraktmetoder mellan Bangkok och Stockholm. En pall på ca 50 kg. Vad kan det kosta.

 

Min plast dotter vill ha hem en pall med en maskin för klädtryck. Å det ska väl helst inte ta månader. Hon hade fått ett pris på ca 60 000 THB för flygfrakt vilket lät lite dyrt. Men det kanske är vad det kostar om man ska använda flyg?

Är det en transfer tryck maskin? I så fall kan man köpa en ganska billigt i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev mooton:

Är det en transfer tryck maskin? I så fall kan man köpa en ganska billigt i Sverige

Strykjärn funkar för "hobbybruk".

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev mooton:

Är det en transfer tryck maskin? I så fall kan man köpa en ganska billigt i Sverige

Vet inte exakt vad det är för maskin, inget beslut jag varit inblandad de är ju hennes egna pengar. Något man kan göra tryck på t-shirts och kepsar mycket mer vet jag inte.  Försöker bara hjälpa till att dra ner lite på vansinniga fraktkostnader.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Mankan:

Vet inte exakt vad det är för maskin, inget beslut jag varit inblandad de är ju hennes egna pengar. Något man kan göra tryck på t-shirts och kepsar mycket mer vet jag inte.  Försöker bara hjälpa till att dra ner lite på vansinniga fraktkostnader.

Låter som en sjöfrakt är att föredra med tanke på vad hon ska skicka, om det inte är fullständig panik med att få hem den !

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

:rotfl::rotfl::waaaht:Känner du eller är du kompis med Gregor eller allt han kallar sig?

Han är väl bannad på alla forum utom sitt eget för inbördes beundran.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Vantaa:

Gregor Almergren a1ded525eff5d72299b9fe3c718dc8a9.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nu kastade du allt in en pinne i brasan :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Gusse:

Han är väl bannad på alla forum utom sitt eget för inbördes beundran.

Och dessutom svart listad på råd o rön´s svarta lista, efter sina misstag inom fraktbranchen :D 

Nää, håll er undan är mitt råd.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Och dessutom svart listad på råd o rön´s svarta lista, efter sina misstag inom fraktbranchen :D 

Nää, håll er undan är mitt råd.

Hur kan ett företag som inte ens finns registrerat i Sverige eller Thailand finnas på någon lista?

Kanske ett tidigare drivet företag av samme person?

Nu är väl kontoret i bakfickan.....och utan kvitton ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 
någon som har bra kolla på fraktmetoder mellan Bangkok och Stockholm. En pall på ca 50 kg. Vad kan det kosta.
 
Min plast dotter vill ha hem en pall med en maskin för klädtryck. Å det ska väl helst inte ta månader. Hon hade fått ett pris på ca 60 000 THB för flygfrakt vilket lät lite dyrt. Men det kanske är vad det kostar om man ska använda flyg?
Det är alldeles för dyr flygfrakt. Jag har avtal med ups. Och man får ruggiga rabatter om man fraktar lite som företag. I övrigt är den frakten innan rabatt ganska dyr. Och att frakta med båt om det bara handlar om 50 kg blir även det dyrt. Då dom ofta räknar på minivolym. Kolla om du inte har någon kompis med företag som har avtal med ups eller DHL. Då detta är den billigaste och snabbaste metoden. Har för mig att maxgränsen för ups express saver är 70 kg paket.

50 kilo mellan tummen och pekfingret om du känner någon med bra avtal är väl ca 4000 kronor. Men det kan skilja beroende på avtal och storlek på paket. Då dom räknar volymvikt. Sen tillkommer tull och moms vid införsel.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Vantaa:

Gregor Almergren a1ded525eff5d72299b9fe3c718dc8a9.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det är ett scam.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova att ringa UPS SCS i Göteborg. Dom fixar sjöfrakt. Så ni kan få offert.
Vad dom behöver veta är vikt och storlek. Jag har fraktat spolaggregat och ramar med dom flera gånger i båda riktningarna utan problem.
Det är nåt dotterbolag till UPS vad jag vet.

Tel 031578145

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...