Jump to content
IGNORERAD

Alkohol i Thai familjen


lillamannen

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev stefan5300:

Har inga problem med släktens drickande. 

 

Men hade med mig själv när jag satt här i byn förr och drack, då gick det väl åt 10- 12 flaskor Blend 285 och ett par backar öl i veckan  men så en morgon för runt 5 år sedan när jag vaknade upp så tänkte jag att nu får det fan vara nog och så blev det.

Förra året drack jag alkohol 17 gånger och i år hittills 14 gånger, fan vad jag mår gott.

 

Bra gjort Stefan.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    9

  • stefan5300

    4

  • Nong Bua

    3

  • frogfish

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man närmar sig absolutist. Festar ett par ggr per år. Som tur är åker man till Thailand då får man ta några öl I goda vänners lag ute på stan

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev John Khonken:

Man närmar sig absolutist. Festar ett par ggr per år. Som tur är åker man till Thailand då får man ta några öl I goda vänners lag ute på stan

Samma här , skulle uppskatta att jag druckit alkohol 10ggr på 3år. Annat var det när man va ung och stark då rann det ner desto mera.

Tror det gäller alla som blivit lite äldre, det är inte lika kul längre och fy fan för bakis.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev bambam:

Samma här , skulle uppskatta att jag druckit alkohol 10ggr på 3år. Annat var det när man va ung och stark då rann det ner desto mera.

Tror det gäller alla som blivit lite äldre, det är inte lika kul längre och fy fan för bakis.

Håller med dig! Jag har aldrig kurerat en bakfylla med återställare, det var bättre att lida helvetets kval dagen efter i avskräckande syfte. Har aldrig haft ett bakrus sedan jag träffade tiirak. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hinner aldrig bli bakis i Thailand då jag bara är nere en kortare period varje resa. Värre är det hemma i Svedala där jag kan vara skakis 2-3 dagar efter en hård helg.

 

Min erfarenhet från byn är att det är många av de äldre single kvinnorna som dricker lika mycket som männen. De flesta är f.d bartjejer som slår ihjäl tristessen med både Leo och billig whisky i väntan på ett kortspel ska starta.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket ger mig flashback till en rolig händelse som utspelade sig 99.

Min förra tjej som jag har min yngsta dotter med (nu 17 år vad åren går...).

Jag hade lovat min svärfar att nästa gång jag kommer till Buriram så ska jag ha svensk vodka med mig. Gick till seven eleven kvällen innan avresan till Buriram, som bara hade Finlandia och ej Absolut på hyllan. Men jag tänkte det får duga nära nog.

När vi kom till byn kl 5 på morgonen, så överlämnade jag vodkan till min svärfar dom öppnade flaskan. Ryktet spred sig snabbt i grannskapet och det slutade med att grannarna kom i skock för att smaka på lao kao som smakade som vatten. Kl 05.30 var enlitersflaskan slut.

 

Vad gäller sakfrågan så anser jag att din flickväns inställning bör vara avgörande. Du kan inte ge honom pekpinnar att sluta dricka. Så principer göre sig inte besvär i detta. Du bör lyssna och agera efter vad din flickvän säger. För hur det nu är så är hon den viktigaste i din synvinkel. Och du lär i alla fall inte omvända hans alkolism.

Den enda som kan göra det är han själv (jag har sett en och annan missbrukare då mina föräldrar jobbade med sådana när jag växte upp).

Om hon anser att vin sprit är ok lever du som vanligt. Om inte skippar du alkoholen. Svårare än så är det inte.

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev stoppad av damen att ge gubben en pava wiskey, däremot ökades importen av vin till tanterna, köpte ibörjan hyfsade viner på flaska, men det övergick till bag viner , den blandningen dom gjorde kändes som att det räckte länge nog .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...