Jump to content
IGNORERAD

kontantkort


Beckis

Recommended Posts

Hej, nån som vet om man kan fylla på ett one two call kontantkort från Sverige genom internet?

Beckis

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej!

Men om någon köper kort i Thailand och sänder nummet till dig,

så funkar det att ladda via Telia.

Jag gjorde det igår Nitts bror köpte 2kort till mig.

nu klarar jag mig tills vi kommer ner i Midsommar.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

vem som helst kan fylla!på ditt telefonkort bara dom vet nr.

800thb så förlängs kortet med 90 dagar

1500thb =180 dag

jag köper inga kort i byn här uppe utan jag talar om summan jag vill ladda med så ringer dom in

och jag får ett medelande att det är påfyllt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Quote

vem som helst kan fylla!på ditt telefonkort bara dom vet nr.

800thb så förlängs kortet med 90 dagar

1500thb =180 dag

jag köper inga kort i byn här uppe utan jag talar om summan jag vill ladda med så ringer dom in

och jag får ett medelande att det är påfyllt

800 Baht = 90 dar :whistle::whistle:

Varje gång jag kommer till Thailand så fyller jag på typ. 500 Baht sen är kortet förlängt 1 År.

Sen spelar det ingen roll hur mycket man tankar så är det bara giltigt i 1 År,men så är mitt 1tocal kort reggat i Thailand.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

800 Baht = 90 dar :whistle::whistle:

Varje gång jag kommer till Thailand så fyller jag på typ. 500 Baht sen är kortet förlängt 1 År.

Sen spelar det ingen roll hur mycket man tankar så är det bara giltigt i 1 År,men så är mitt 1tocal kort reggat i Thailand.

Mvh.Plätt

Det råder delade meningar om detta. Min egen erfarenhet med 1-2-Call är att om jag fyller på med THB 100 får jag ett års giltighetstid från påfyllandet. Andra får inte det. Varför vet jag inte.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

om jag kollar hur mycket pengar jag har kvar på kortet så får jag upp summan + + + hur länge kortet är giltigt.

fyller jag sedan på med pengar så ändras giltighetsdatumet beroende på hur mycket jag laddar

SÅ ÄR DET FÖR MIG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Quote

Det råder delade meningar om detta. Min egen erfarenhet med 1-2-Call är att om jag fyller på med THB 100 får jag ett års giltighetstid från påfyllandet. Andra får inte det. Varför vet jag inte.

Herr Chang har talat.

thaiola

Jag menade oxå som Herr Chang fylla på det så är det giltigt i ett år från det datum man fyller på oavset belopp, men för det mesta är det 300/500 Baht per gång jag tankar på.

Det är då jag menar att det är reggat på en Thaiperson så blir giltigheten längre per på fyllning, men hur mycket man än tok tankar så är giltigheten 1 år framåt från aktuelt datum.

Kortet är inte förbrukat som du menade thaiola  :heat:

Mvh.Plätt

:wai:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det råder delade meningar om detta. Min egen erfarenhet med 1-2-Call är att om jag fyller på med THB 100 får jag ett års giltighetstid från påfyllandet. Andra får inte det. Varför vet jag inte.

Herr Chang har talat.

Tror det beror på hur länge man har haft kortet. Sista resan så fyllde jag på med en femhundring men inte sjutton ökade det på med mer tid än en hundrabahtare gör det. Fast 1-2-call köper jag aldrig igen, fick stänga av telefonen på nätterna för alla reklam-sms som haglade in. Hade svensk telefon så alla thai-sms blev fyrkanter så gick ju inte avboka skiten heller. Blir D-Tac eller True Move nästa gång.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tror det beror på hur länge man har haft kortet. Sista resan så fyllde jag på med en femhundring men inte sjutton ökade det på med mer tid än en hundrabahtare gör det. Fast 1-2-call köper jag aldrig igen, fick stänga av telefonen på nätterna för alla reklam-sms som haglade in. Hade svensk telefon så alla thai-sms blev fyrkanter så gick ju inte avboka skiten heller. Blir D-Tac eller True Move nästa gång.

Ja, det är ett elände med reklamen, men jag tycker ändå att alla felringningar är mer störande.

Sms-reklam ger ju bara ett litet pip, men ringsignalen pågår i regel tills man svarar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen sms reklam på  D-Tac eller True Move, och är det samma täckning,  jag håller åxå på att bli galen på sms skiten

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Polaren köpte ett D-Tac sist när jag var nere, och han fick inga reklam-sms iallafall.

En morgon i Bangkok ramlade det in drygt 60 sms på mitt 1-2-Call när jag slog på luren. :gasp:

Fyllde upp hela sms-minnet, var bara att radera allihop, även dom 2 rök som inte var reklam...  :52:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Vilket nät i Sverige använder 1-2-Call?

Just här så har jag bara tillgång till Telias nät och det står "Förbjudet" när jag försöker ansluta till det med kontantkortet.

Ni som får massa Thai-reklam, har ni valt språk?

Jag fick då med nån lapp med ett nummer man ringde upp och knappade in en massa uppgifter, där kunde man välja Thai eller Engelska.

Jag fick dessutom aldrig några reklam SMS, under hela resan.

Vad det beror på vet jag inte.

\\Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

freddan_gbg

Quote

Vilket nät i Sverige använder 1-2-Call?

Just här så har jag bara tillgång till Telias nät och det står "Förbjudet" när jag försöker ansluta till det med kontantkortet.

Ni som får massa Thai-reklam, har ni valt språk?

Jag fick då med nån lapp med ett nummer man ringde upp och knappade in en massa uppgifter, där kunde man välja Thai eller Engelska.

Jag fick dessutom aldrig några reklam SMS, under hela resan.

Vad det beror på vet jag inte.

Vodaphone har fungerat för mig, så jag antar att det är bara det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilket nät i Sverige använder 1-2-Call?

Just här så har jag bara tillgång till Telias nät och det står "Förbjudet" när jag försöker ansluta till det med kontantkortet.

Ni som får massa Thai-reklam, har ni valt språk?

Jag fick då med nån lapp med ett nummer man ringde upp och knappade in en massa uppgifter, där kunde man välja Thai eller Engelska.

Jag fick dessutom aldrig några reklam SMS, under hela resan.

Vad det beror på vet jag inte.

Innan du lämnar Thailand så måste du aktivera international roaming (*125) annars fungerar inte ditt vanliga 1-2-call SIM kort utomlands (läs utanför Thailand).

Free ! One-time signup to kick off the service.

Contact Call Center at 1175 around the clock everyday.

Call IVR *125 while in Thailand.

Press *125*1# and press call from your mobile phone while in Thailand.

Se även:

http://www.one-2-cal...e/fpRefill.html

Ett tips är också att "tanka upp" SIM kortet ordentligt så gäller det ett år, max är dock 5000 Baht.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Quote

Innan du lämnar Thailand så måste du aktivera international roaming (*125) annars fungerar inte ditt vanliga 1-2-call SIM kort utomlands (läs utanför Thailand).

Free ! One-time signup to kick off the service.

Contact Call Center at 1175 around the clock everyday.

Call IVR *125 while in Thailand.

Press *125*1# and press call from your mobile phone while in Thailand.

Se även:

http://www.one-2-cal...e/fpRefill.html

Ett tips är också att "tanka upp" SIM kortet ordentligt så gäller det ett år, max är dock 5000 Baht.

Ha en bra dag!

:wai:

Mitt 1tocal går i Telias nät ser jag och jag har inte aktivera något mer än att det är registrerat på Thaiperson i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...