Jump to content
IGNORERAD

Sexuellt ofredande


Batting

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev Fredman:

Jag tycker att det är djupt orättvist med sexuella ofredande och trakasserier. Varför är det ingen som utsätter mig? 

 

8 timmar sedan, skrev rolba:

Varit på Phuket sedan i onsdags och inte ett skamgrepp än. Vart är världen på väg?

Testa att gå ner för Bangla road till beach road, sväng Höger och gå till "Sailor Bar" (om den nu finns kvar?).

#Metoo...

 

Förövaren bör vara i 40-års åldern nu, år 2000 var hon 24 :misdoubt:

Blev vänner senare och det mynnade ut i trevligt umgänge, så jag förlät henne... En rätt intressant historia, men jag behåller den, vill ju inte att hon får problem!

 

MVH

 

Ändrades av Tommy
FAN, sväng Höger skall det vara!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    5

  • Bananen

    4

  • Galten

    3

  • spooncreek

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Tommy:

 

Testa att gå ner för Bangla road till beach road, sväng vänster och gå till "Sailor Bar" (om den nu finns kvar?).

#Metoo...

 

Förövaren bör vara i 40-års åldern nu, år 2000 var hon 24 :misdoubt:

Blev vänner senare och det mynnade ut i trevligt umgänge, så jag förlät henne... En rätt intressant historia, men jag behåller den, vill ju inte att hon får problem!

 

MVH

 

Nej nej häng ut henne så att hon får avsluta sin ljusskygga verksamhet, annars blir du aldrig fri!
Jag hemsöks ofta av en händelse på en parallellgata till den du syftar på, precis ovanför Bangla road.
Händelsen är för evigt inetsat i mitt medvetande, kommer nog aldrig bli fri. Hela mitt liv har färgats av den händelsen.
Jag känner att jag nog måste återvända och ställa saker och ting till rätta! :39:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni skriver en massa skit. Det handlar om chefer och de som bestämmer och har kraft att avskeda folk eller får jag sex

Timell, Kroner är stora och utnytjar det både elakt och sexistiskt. Dumskallar. Ni skriver om THAI???

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Boa52:

Ni skriver en massa skit. Det handlar om chefer och de som bestämmer och har kraft att avskeda folk eller får jag sex

Timell, Kroner är stora och utnytjar det både elakt och sexistiskt. Dumskallar. Ni skriver om THAI???

Jo, men jag tror att du kan vara lugn.
Det där vet förhoppningsvis alla redan om, men tack för påminnelsen. :559bdc410ef75_thatdoodisuptosomething:

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Batting:

Jo, men jag tror att du kan vara lugn.
Det där vet förhoppningsvis alla redan om, men tack för påminnelsen. :559bdc410ef75_thatdoodisuptosomething:

Vist vet alla om men dom svar som skrivits här är ju om Thaitjejer inte det som chefer och andra som ytnytjar flickor

Link to comment
Dela på andra sajter

Igentligen förstår jag inte varför alla fruntimmer gnäller över sexuellt ofredande då jag själv tyckte det var både smickrande och trevligt :look_down:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma sak i Mars, kompisen sitter i rullstol och kom rullandes ensam på soi kepsap  i Patong på nattkvisten! (vi bodde bredvid) tror ni inte en lien flicka drog in han och gav han en "suspekt" massage i ett kyffe där :want:..  samma sak två dagar senare tydligen( han vill inte riktigt diskutera det hela vid nyktert tillstånd ? :big_smile:)  så det tycks finnas en "serie ofrederska " där".  Kom inte och säg att ni inte blivit varnade :sure:..

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

Samma sak i Mars, kompisen sitter i rullstol och kom rullandes ensam på soi kepsap  i Patong på nattkvisten! (vi bodde bredvid) tror ni inte en lien flicka drog in han och gav han en "suspekt" massage i ett kyffe där :want:..  samma sak två dagar senare tydligen( han vill inte riktigt diskutera det hela vid nyktert tillstånd ? :big_smile:)  så det tycks finnas en "serie ofrederska " där".  Kom inte och säg att ni inte blivit varnade :sure:..

Hemskt ger de sig på rullstolar också?

Snart går väl inte ens pensionärer ifred:doubt:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Galten:

Hemskt ger de sig på rullstolar också?

Snart går väl inte ens pensionärer ifred:doubt:

Ett fall för Aftonblaskans skjutjärnsjournalister 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det var som f-n. #metoo -är alltså Aftonbladets förtjänst. Jag som trodde det var en global kampanj 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xxPOQ/fran-weinstein-till-svenska-profiler--sa-spreds-metoo

Nja, den drog igång rejält i sverige några dagar efter att cissi wallin gick ut och namngav fredrik virtanen på twitter, aftonbladet hade någon liten notis om det som försvann  illa kvickt från huvudnyheterna samtidigt som det blåstes upp stora rubriker med kändisar som tex martin timmell, jädrar vilken kaos det lär ha varit under dessa 2 dagar på aftonbladets redaktion, men det löste ju dom fint.

 

Artikel angënde våldtäkten från 2010 som inte pekar ut fredrik virtanen.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/504366-cissi-wallin-maktig-medieman-valdtog-mig

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är ju rent löjligt.

Orkar inte ens kommentera olika händelser, det är bara vad som händer

när olika politiska grupper svärtar ner människor.

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Galten:

Hemskt ger de sig på rullstolar också?

Snart går väl inte ens pensionärer ifred:doubt:

Men konstigt nog vill han inte gå ut i  media med sin historia officiellt? :haha:.. det är säkert en massa pensionärer utsatta för detta också :big_smile:

Ändrades av Jed
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Igentligen förstår jag inte varför alla fruntimmer gnäller över sexuellt ofredande då jag själv tyckte det var både smickrande och trevligt :look_down:

FB_IMG_1508653192522.thumb.jpg.03e63714b0bb6ff42008a6b42b379305.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Nemo:

 Och skulle man, så skriker de VÅLDTÄKT!!  Kärringjävlar.......

Vad är alternativet? Hålla sig till ladyboy eller andra män?

🤣😂555

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Vad är alternativet? Hålla sig till ladyboy eller andra män?

🤣😂555

Celibatliv...?

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎10‎-‎21 at 5:51 AM, Batting said:

Här i Sverige rasar "Me Too" kampanjen för fullt efter att den där Amerikanske filmmogulen straffat ut sig själv.
Nämns den en i Thailand?  :40:

Jag har inte märkt något alls och en stor anledning finns i artikeln Spooncreek har länkat till nedan, en annan anledning är att man just denna och nästa vecka egentligen bara "får" avhandla ett ämne på social media i Thailand. Kvinnors ställning och rättigheter på arbetsmarknaden i Thailand är så pissig att många avbryter sina karriärer för att slippa utsätta sig för liknande situationer som i Sverige trots allt är så ovanliga att det blir första sidor om det.

 

Även om säkert en del av de som nu kommer ut på Metoo gör det för att få uppmärksamhet och liknande så tror jag inte man ska underskatta hur vanligt och allvarligt det ändå är även i världens kanske allra mest jämställda land. Att det går så långt som våldtäkt är givetvis ovanligt och förhoppningsvis är även andra fysiska oönskade närmanden relativt ovanliga. Jag fick mig dock en tankeställare för några år sedan när vi hade en återträff på universitet; det var många av mina tidigare tjejkompisar som framförallt i början på karriären hamnade i rätt trista situationer som ingen av oss grabbar någonsin råkade ut för; och då pratar vi ändå om jobb väldigt långt från nöjesindustrin.

 

En del av det som kommer fram nu kan man givetvis skämta om men jag tvivlar inte på att det finns gigantiska mängder av krossade drömmar, karriärer och självförtroenden bakom den lilla mängd av tveksamma berättelser som kommer fram nu. Har man som jag en dotter är det inte så svårt att tänka sig in i vad hon en dag kan råka ut för.    

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-21 at 15:01, skrev Galten:

Jag får inte gå till Pattaya ensam och bli ofredad pga gumman:doubt:

Det tycker jag låter som ett övergrepp!   :23:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-21 at 23:11, skrev Bananen:

Nja, den drog igång rejält i sverige några dagar efter att cissi wallin gick ut och namngav fredrik virtanen på twitter, aftonbladet hade någon liten notis om det som försvann  illa kvickt från huvudnyheterna samtidigt som det blåstes upp stora rubriker med kändisar som tex martin timmell, jädrar vilken kaos det lär ha varit under dessa 2 dagar på aftonbladets redaktion, men det löste ju dom fint.

 

Artikel angënde våldtäkten från 2010 som inte pekar ut fredrik virtanen.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/504366-cissi-wallin-maktig-medieman-valdtog-mig

 

 

Har du något liv,utom politiken??

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev L200:

Har du något liv,utom politiken??

Givetvis, men som sagt, man väljer vad man vill diskutera, kan det verkligen vara så svårt att förstå.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...