Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket i sinsod?


Cavemannen

Har ni, eller skulle ni betala sinsod för att få gifta er?  

86 röster

  1. 1. Hur mycket?

    • under 20,000B
      2
    • 20,000-50,000B
      1
    • 51,000-100,000B
      4
    • +100,000B
      15
    • Jag betalade aldrig något när jag gifte mig
      31
    • Jag har aldrig gift mig i Thailand
      33


Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Tommy:

Undrar när dom tänker modernisera?

"Family Tractor have broken part", eller nåt liknande???

 

MVH Tommy

Ja det borde börja bli ont om bufflar. :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    11

  • frason

    7

  • SatanG

    5

  • Nong Bua

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Var jag för tidigt ute?

 

/ SatanG

Lurad för att man har köpt / byggt hus? Inte så länge äktenskapet håller, det tycker jag inte. Självklart om man har gjort en affär utan att ha råd att ta förlusten då kan man bli lurad annars gör man förhoppningsvis saker av egen fri vilja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en liten tanke i dimman. Varför finns det folk som är i förhållande med kvinnor som dom inte riktigt vet om dom kan lita på? Eller varför ens inleda ett förhållande med nån som man tvivlar på?😌

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad jag skall svara...

 

Svärmor ville först inte ha en satang...

Men efter att ha varit ute och diskuterat med sina kloka väninnor, så hade hon ändrat sej, nu tyckte hon att 200.000 var en lagom Sinsod!

 

Nix, sa jag till min nuvarande fru, men säg åt henne att hon får en miljon, fast bara om hon flyttar härifrån till ett eget boende.

 

Svärmor valde  klokt nog, att bo kvar hos oss!

Hon fick i  runda slängar inget guld, och 50.000Baht, så att hon blev skuldfri hos några släktingar hon lånat lite av.

 

Så hur borde jag rösta? 50.000, eller 1.000.000?

 

 

MVH Tommy

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tommy:

Vet inte riktigt vad jag skall svara...

 

Svärmor ville först inte ha en satang...

Men efter att ha varit ute och diskuterat med sina kloka väninnor, så hade hon ändrat sej, nu tyckte hon att 200.000 var en lagom Sinsod!

 

Nix, sa jag till min nuvarande fru, men säg åt henne att hon får en miljon, fast bara om hon flyttar härifrån till ett eget boende.

 

Svärmor valde  klokt nog, att bo kvar hos oss!

Hon fick i  runda slängar inget guld, och 50.000Baht, så att hon blev skuldfri hos några släktingar hon lånat lite av.

 

Så hur borde jag rösta? 50.000, eller 1.000.000?

 

 

MVH Tommy

 

 

Räkna i sjuka bufflar, vad kostar en sjuk buffel? 20k? 2,5 jättesjuka bufflar ungefär. 😂😂

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Tommy:

Vet inte riktigt vad jag skall svara...

 

Svärmor ville först inte ha en satang...

Men efter att ha varit ute och diskuterat med sina kloka väninnor, så hade hon ändrat sej, nu tyckte hon att 200.000 var en lagom Sinsod!

 

Nix, sa jag till min nuvarande fru, men säg åt henne att hon får en miljon, fast bara om hon flyttar härifrån till ett eget boende.

 

Svärmor valde  klokt nog, att bo kvar hos oss!

Hon fick i  runda slängar inget guld, och 50.000Baht, så att hon blev skuldfri hos några släktingar hon lånat lite av.

 

Så hur borde jag rösta? 50.000, eller 1.000.000?

 

 

MVH Tommy

 

 

Rösta på det du betalade, så som frågan är ställd.

Och förstod jag ditt svar rätt så betalade du 50,000B och det alternativet finner du på rad 2 i svarsalternativen, svårare än så är det inte :-)

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Rösta på det du betalade, så som frågan är ställd.

Och förstod jag ditt svar rätt så betalade du 50,000B och det alternativet finner du på rad 2 i svarsalternativen, svårare än så är det inte :-)

 

Meh...

Jag röstade på +100.000 det är hon definitivt värd! Ja, inte svärmor då, utan frugan.

Svärmor har nog tjänat på dealen... Men hon är rätt go hon ock!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Meh...

Jag röstade på +100.000 det är hon definitivt värd! Ja, inte svärmor då, utan frugan.

Svärmor har nog tjänat på dealen... Men hon är rätt go hon ock!

 

MVH

Du betalade 50,000B i sinsod, men röstade på alternativet +100,000  för att du tycker att svärmor är rätt go........detta säger väl en del om dig.......

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Svärmor fick ett Ica-Kort. 

Det är väl det minsta lilla Noi's mamma kan begära...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Btt älskar Thailand men han åkte till Helsingör på semester för han gillade den Danska varmkorven..........

Tommy betalade 50,000b i sinsod, men han säger +100,000 för att svärmor är så go.........

Ja välj själva!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev SatanG:

Eftersom vi ännu inte hunnit belysa det, i denna tråden, så kan vi väl fastslå på en gång att alla som köpt hus i Thailand har blivet lurade :-)

 

/ SatanG

Ja då är man inne på det 13 året som lurad falang 555+

 

Men vad gör det när man aldrig kommer att kunna betala sinsod föräldrarna hennes var döda innan vi träffades

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Btt älskar Thailand men han åkte till Helsingör på semester för han gillade den Danska varmkorven..........

Tommy betalade 50,000b i sinsod, men han säger +100,000 för att svärmor är så go.........

Ja välj själva!

I Helsingör finns många thailändskor..... Det närmaste Thailand BTT varit kanske?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Sangwal:

Svärmor fick ett Ica-Kort. 

Det är väl det minsta lilla Noi's mamma kan begära...

 

Rock on!

Hahaha, min fick faktiskt det, men nu är det Santander..

 

Maxad kredit såklart!!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev jlh66:

Bara en liten tanke i dimman. Varför finns det folk som är i förhållande med kvinnor som dom inte riktigt vet om dom kan lita på? Eller varför ens inleda ett förhållande med nån som man tvivlar på?😌

Tja, många har väl kanske startat ett förhållande med någon som dom tror att dom kan lita på för att senare upptäcka att dom inte kan göra det, kan det inte vara så tro?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Inte en spänn! :D 

Jag tror ingen vill gifta sig med dig. Du är för obehaglig och det lär thaitjejerna känna av.  De vill ha en kille med pengar och ett känsloliv, inte en känslolös stofil!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev MickeN:

Intressant med ett ämne som aldrig har behandlats förut.

Svalbard tömmer minnet! Hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Nong Bua:

Jag betalade en slant och lite guld samt festen. Pengarna fick vi tillbaka, det viktigaste var att kunna visa upp detta för bybor och tillresta. Det hela var hur som helst en upplevelse som vi aldrig glömmer. 

 

14 timmar sedan, skrev Surin P3:

Alternativet; allt man äger och har - i all evighet, finns inte med. 

Varför??? 

 

13 timmar sedan, skrev Nong Bua:

555, ja det är det viktigaste alternativet. Det hade förmodligen fått 100% av rösterna. 

Så du fick aldrig tillbaka pengarna du visade uppthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.d074e346371d9e15868632e2366a8976.jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej inte 1 Baht i sinsod, avlidna svärföräldrar och 2 barn, vilka thailändska svärföräldrar har betalat hemgift till brudens svenska svärföräldrar vilket är en svensk tradition???

Läste om det var på thaitjejer eller här på mpr att en storasyster till bruden ville ha sinsod då föräldrarna var döda, vet ej hur det slutade men det kan man kalla att försöka att lura farangen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 timmar sedan, skrev uptoyou:

I Helsingör finns många thailändskor..... Det närmaste Thailand BTT varit kanske?

 

4 timmar sedan, skrev uptoyou:

I Helsingör finns många thailändskor..... Det närmaste Thailand BTT varit kanske?

 

Jag var i Jomtien och skulle besöka maitans i februari förra året men upptäckte snabbt att värdshusvärden slagit igen porten för gott. Bodde dock bra hos Stefans med havsutsikt.

 

Den som är intresserad av bevis kan ju ta rundan om stefans och begära att få kolla i gästboken för februari där finns jag med sambo skriven,

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

 

Jag var i Jomtien och skulle besöka maitans i februari förra året men upptäckte snabbt att värdshusvärden slagit igen porten för gott. Bodde dock bra hos Stefans med havsutsikt.

 

Den som är intresserad av bevis kan ju ta rundan om stefans och begära att få kolla i gästboken för februari där finns jag med sambo skriven,

 

BTT

Det räcker nog inte, drevet vill nog ha bild på dig då du skriver in dig och checkar ut:haha:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev stefan5300:

Det räcker nog inte, drevet vill nog ha bild på dig då du skriver in dig och checkar ut:haha:.

 

Visst det kan ju ha varit Stefan själv eller cashieren som förfalskat mitt namn efter att jag själv mailat namnteckningen till gästhuset:))))

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Bananen:

Tja, många har väl kanske startat ett förhållande med någon som dom tror att dom kan lita på för att senare upptäcka att dom inte kan göra det, kan det inte vara så tro?

Jo men då avslutar man väl förhållandet? om man märker att man inte kan lita på den man förhoppningsvis älskar?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Visst det kan ju ha varit Stefan själv eller cashieren som förfalskat mitt namn efter att jag själv mailat namnteckningen till gästhuset:))))

 

BTT

Det är ingen som bryr sig och eftersom du inte gift dig i Thailand så kan du sluta trolla tråden.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
32 minuter sedan, skrev frason:

Det är ingen som bryr sig och eftersom du inte gift dig i Thailand så kan du sluta trolla tråden.

 

Vad vet du om det?

 

Det kanske jag gjort en gång i tiden.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...