Jump to content
IGNORERAD

IP-Säkerhetskamera Logitech Circle-2


JohanB

Recommended Posts

Någon som har denna IP-kamera i Sverige och är i Thailand och använder appen i Thailand.  

 

https://www.logitech.com/sv-se/product/circle-2-home-security-camera

 

Alltså, den stora frågan är om IOS-appen fungerar i Thailand eller om den är blockerad av nån anledning.

 

Verkar vara en ytterst lättinstallerad (även för dummies) och flexibel lösning för att hålla koll på sin bostad mm i Sverige under thailandsvistelsen.

Fungerar tydligen, enligt uppgift bäst med Apple IOS på smartphone eller senare varianter av  ( mini)I-Pad.

Motion sensor och larm-mail  med bilder/video om nåt händer.  180 grader vidvinkel och full HD1080.

Kameran finns med batteri eller nätdrift och ansluter till WIFI i en vanlig trådlös router.

Bilderna/filerna/videon vid händelser(rörelser) sparas i Logitechs moln och är nedladdningsbara från 1 dag till 14 resp. 31 dagar efter händelsen, beroende på om du har fritt eller betalt abbonemang. Direktvisning IRL via appen obegränsad, enligt vad jag förstår.

 

Prisintervall, från  SEK1800 - 2100 komlett totalt  + ev. (frivilligt) abbonemang för utökade tjänster och användning.

Går sen givetvis att bygga ut med flera kameror vid behov.

 

JohanB

 

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Logitechs andra system "Arlo" och det fungerar utmärkt att styra via IOS-appen och webben när man är i Thailand

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev axe:

Varför skulle det inte fungera?

 

Man vet aldrig vad som funkar och nte funkar i en militärdiktatur. Vore inte kul att få en grön-skärm.........

Thailand finns f.n. inte med på listan av återförsäljare!

 

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Jag har Logitechs andra system "Arlo" och det fungerar utmärkt att styra via IOS-appen och webben när man är i Thailand

Har med mig Arlo ner nu när vi åker ner för att sätta upp i huset. I våras lyckades jag inte hitta dessa i Thailand, men ser att de nu finns på Lazada, dock inte billigare än i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JohanB:

 

Man vet aldrig vad som funkar och nte funkar i en militärdiktatur. Vore inte kul att få en grön-skärm.........

Thailand finns f.n. inte med på listan av återförsäljare!

 

Johan

Kolla på Lazada, de har numera Arlo, hade det inte i våras

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev JohanB:

flexibel lösning för att hålla koll på sin bostad mm i Sverige under thailandsvistelsen.

Vad gör man om man skulle se något som verkar suspekt?  Boka om biljetten och ta första bästa flyg hem, ringa polisen eller helt enkelt strunta i det och utnyttja sin försäkring vid hemkomsten?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

Jag har Logitechs andra system "Arlo" och det fungerar utmärkt att styra via IOS-appen och webben när man är i Thailand

 

8 timmar sedan, skrev gst:

Har med mig Arlo ner nu när vi åker ner för att sätta upp i huset. I våras lyckades jag inte hitta dessa i Thailand, men ser att de nu finns på Lazada, dock inte billigare än i Sverige.

Vilken modell av Netgear Arlo har ni? Den som heter Arlo Q (VCM340) är liknande Circle-2  och har faktiskt flera fördelar över Circle-2.

Netgear Arlo Q har 7 dagar gratis molntid med upp till 1GHz utrymme, även om du har flera (upp till 5 st) kameror.

 

Circle-2 har bara en ynka dags gratis molntid och tar 40:-/månad för 14dagar molntid per KAMERA. Kan bli dyrt!! Utnyttjar du alla finesserna beskrivna, kostar det skortan, speciellt om du har flera kameror.(100:-/kamera & månad)

 

Arlo Q har  ljudAlert från mikrofonen förutom rörelsesensorn.  Ser inte att Circle-2 har det, bara rörelsesensorn.

Bägge har full HD1080 och ir-LED för mörkerseende. Circle-2 har 180 grader vidvinkel mot 135 grader för Arlo Q.

 

Vad jag antog förut var att kamerorna sände alerten som en videosnutt eller bilder, verkar inte stämma. Tydligen bara ett meddelande och du får  starta appen och kolla vad som hänt. Då kan det ju vara bra att ha lite längre molntid än 24 timmar, om man inte sitter och hökar över luren konstant.

 

De här omständigheterna och främst de 7 gratisdagarna på molnet och ljud- alerten gör att valet lutar över till Arlo Q's fördel.

Priserna ligger i samma segment, men kan ju gå upp eller ned.

 

JohanB

 

 

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

Vad gör man om man skulle se något som verkar suspekt?  Boka om biljetten och ta första bästa flyg hem, ringa polisen eller helt enkelt strunta i det och utnyttja sin försäkring vid hemkomsten?

1) Ringa polisen (går det att ringa +46 112?? förresten eller hur gör man???)

2) Ringa en granne, kompis eller släkting

3) Eventuellt kontakta  glasmästare snickerifirma vid behov

4) Kontakta försäkringsbolaget

Många försäkringsbolag har ersättning för hemresa vid bostadsinbrott.

 

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JohanB:

 

Vilken modell av Netgear Arlo har ni? Den som heter Arlo Q (VCM340) är liknande Circle-2  och har faktiskt flera fördelar över Circle-2.

Netgear Arlo Q har 7 dagar gratis molntid med upp till 1GHz utrymme, även om du har flera (upp till 5 st) kameror.

 

Circle-2 har bara en ynka dags gratis molntid och tar 40:-/månad för 14dagar molntid per KAMERA. Kan bli dyrt!! Utnyttjar du alla finesserna beskrivna, kostar det skortan, speciellt om du har flera kameror.(100:-/kamera & månad)

 

Arlo Q har  ljudAlert från mikrofonen förutom rörelsesensorn.  Ser inte att Circle-2 har det, bara rörelsesensorn.

Bägge har full HD1080 och ir-LED för mörkerseende. Circle-2 har 180 grader vidvinkel mot 135 grader för Arlo Q.

 

Vad jag antog förut var att kamerorna sände alerten som en videosnutt eller bilder, verkar inte stämma. Tydligen bara ett meddelande och du får  starta appen och kolla vad som hänt. Då kan det ju vara bra att ha lite längre molntid än 24 timmar, om man inte sitter och hökar över luren konstant.

 

De här omständigheterna och främst de 7 gratisdagarna på molnet och ljud- alerten gör att valet lutar över till Arlo Q's fördel.

Priserna ligger i samma segment, men kan ju gå upp eller ned.

 

JohanB

 

 

Jag har Arlo Wirefree

 

https://www.kjell.com/se/fraga-kjell/teman/netgear-arlo-bekymmersfri-overvakning

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev JohanB:

 

Vilken modell av Netgear Arlo har ni? Den som heter Arlo Q (VCM340) är liknande Circle-2  och har faktiskt flera fördelar över Circle-2.

Netgear Arlo Q har 7 dagar gratis molntid med upp till 1GHz utrymme, även om du har flera (upp till 5 st) kameror.

 

Circle-2 har bara en ynka dags gratis molntid och tar 40:-/månad för 14dagar molntid per KAMERA. Kan bli dyrt!! Utnyttjar du alla finesserna beskrivna, kostar det skortan, speciellt om du har flera kameror.(100:-/kamera & månad)

 

Arlo Q har  ljudAlert från mikrofonen förutom rörelsesensorn.  Ser inte att Circle-2 har det, bara rörelsesensorn.

Bägge har full HD1080 och ir-LED för mörkerseende. Circle-2 har 180 grader vidvinkel mot 135 grader för Arlo Q.

 

Vad jag antog förut var att kamerorna sände alerten som en videosnutt eller bilder, verkar inte stämma. Tydligen bara ett meddelande och du får  starta appen och kolla vad som hänt. Då kan det ju vara bra att ha lite längre molntid än 24 timmar, om man inte sitter och hökar över luren konstant.

 

De här omständigheterna och främst de 7 gratisdagarna på molnet och ljud- alerten gör att valet lutar över till Arlo Q's fördel.

Priserna ligger i samma segment, men kan ju gå upp eller ned.

 

JohanB

 

 

Har två stycken Arlo VMC3030 och två stycken Arlo Pro VMC 4030. Rörelsesensor, så jag hoppas det inte ska bli så mycket lagring. En vecka sparas det dock i molnet fritt, men har ju också en mängd begränsning. Orsaken att jag köpt två olika modeller är att 4030 kan drivas med konstant nätspänning så man slipper tänker på batterier som tar slut, de är dock betydligt dyrare. Kamerorna känner också av när man är på plats, och då ska de inte starta alls.

 

Vi får se när vi kommer ner hur bra det fungerar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Det blev en Netgear Arlo VMC3040S som är ansluten diekt till nätverket med nätverkskabel.

 

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3718255

 

Går på nätström (USB) också så inga batteriproblem.

Är nu i Thailand och har haft den inkopplad 10 dgr och det funkar utmärkt med notiser och mail vid händelser.

Har både rörelse och ljudsensorn inkopplade.

Den har gett några "push- notiser" på en timerkontrollerad lampa och något ljud, kanske från brevlådan och har då spelat in en snutt som man kan spela upp och ev spara om man vill. Jag har även satt in ett minneskort i kameran som spelar in parallellt, så att kameran spelar in även om nätverket är nere.

Kan gå in direkt och kolla live med full upplösning i 1080P. Är mycket nöjd med kameran och funktionerna i appen.

 

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...