Jump to content
IGNORERAD

Google kapas av Yahoo


lasseiudon

Recommended Posts

Har Google som sökmotor sedan länge men när jag idag skulle googla nånting byts sökmotorn till Yahoo?! Försökte googla detta problem men Yahoo tycks inte fatta frågan och levererar inga svar. Tänkte först att det kanske var nån sorts virus och körde Malwarebytes som inte hittade någonting.

 

Startade upp en annan dator som bara stått en lång tid men döm om min förvåning, samma sak där, sökmotorn Google byts till Yahoo.

 

Någon som stött på detta och vet vad man skall göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som din webbläsare bytt ut standardsökmotorn till Yahoo. Gissar du söker på nåt via adressfältet eller dylikt. 

 

För inte byts det väl till Yahoo om du söker efter något på hemsidan Google.com

Det skulle ju vara intressant... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge mer information, vad för dator, vilket operativsystem, vilken webbläsare, vilka plugins i webbläsaren/webbläsarna? Vilken sökmotor är webbläsarna inställda på att använda? Synkroniseras användarprofiler i operativsystemen genom molnet?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du uppgraderat Java ? Där finns en ruta förifylld med att byta till Yahoo som man måste kryssa ur under installationen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jätteskumt, jag skriver min fråga i Google och trycker Enter, då fladdrar Google till en sekund med svar på min fråga och sedan vöxlar det över till Yahoo, som knappt verkar förstå frågan. Google är min sökmotor, jag har t.o.m tagit bort Yahoo ifrån listan över alternativa sökmotorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är problemet borta. Jag laddade ner en programsnutt ifrån Google som skulle leta efter oönskad programvar. Den hittade inget men föreslog istället att jag "återställa" alla mina inställningar i Google. Återställning gör man längst ner under avancerade inställningar. Vet inte riktigt men gissar att det var en Cockie som ställde till det. Att det var samma fel på min andra dator berodde förståss på att jag har full sync på i Google.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Har haft samma problem och det dök bara upp helt plötsligt.

Men nu har man ju fått lite tips som skall provas när jag kommer hem.....:good:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Har haft samma problem och det dök bara upp helt plötsligt.

Men nu har man ju fått lite tips som skall provas när jag kommer hem.....:good:

Du får gärna återkomma här för nu har Yahoo dykt upp igen hos mig och jag kan inte fatta hur det kommer sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2017-10-19 at 05:00, skrev lasseiudon:

Du får gärna återkomma här för nu har Yahoo dykt upp igen hos mig och jag kan inte fatta hur det kommer sig.

Har återställt mina inställningar och nu verkar det funka.......

Även efter omstart......

Får se om det håller i sig.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Även jag tror att fått ordning på mitt fast det var ju segt. Det var ju ingen Toolbar som spökade, inte heller kunde de bästa virusprogrammen hitta något. Jag hade provat återställning i Google men fått tillbaka problemet igen. Vad återställning bl.a gör är att inaktivera dom Tillägg du har installerat i Google Crome. Jag noterade att ett program hade en dubbel uppsättning tillägg. Jag vidtog sedan följande steg: 1) Stoppade Synkronisering av appar och tillägg samt inställningar i Google Crome (jag har 3 aktiva datorer), 2) raderade dom dubblerade tilläggen, 3) gjorde återställning i Chrome. 4)Installerade om tillägget som varit dubblerat. 5) Aktiverade tilläggen i övrigt en efter en för att få koll på att inget av de andra var boven i dramat.

 

Jag gjorde ytterligaren en sak och det var att avinstallera Advanced Systems Care och allt jag kunde hitta ifrån IObit, jag är väldigt misstänksam mot deras programvaror trots att de är så populära.

 

Programmet med dubblerade Tillägg var IDM (Internet Download Manager)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...