Jump to content
gst

Sex månader i Thailand - År 2

Recommended Posts

rolba
On 2017-11-06 at 19:33, skrev Kenneth4618:

Inte på vårat ampur....tyvärr

Har försökt flera gånger med div olika papper, bybossar, svärmor, översatta papper från ambassaden som vedimerats på någon myndighet i Bangkok mm och de hittar på nya hinder varje gång :doubt:

Får nog flytta till en annan ort om jag ska en husbok ;)

Verkar ju vara enklare att anmäla sin adress istället.

Här på Phuket behöver jag inte anmäla adressen när jag har adresslipen sitter kvar i passet. Däremot så har jag bytt adress nu så jag gjorde en anmälan i samband med förlängningen av uppehållstillståndet.

Fast dessa rutiner kan ju ha ändrats nästa gång man anländer. Tit.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
audirs2
3 minuter sedan, skrev gst:

Hos oss regnar det nästan inte alls. Kom några droppar i går kväll och i natt, men inget som märktes. Bara sol och fint på dagarna :)

IMG_20171110_133807.thumb.jpg.c034dd617c8aee4b39c2bc615eddbd1c.jpg

I Khong Kaen regnar det så mycket så kossorna måste ha flytväst!:sure:

• Ge karma 2
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Nemo
On 11/6/2017 at 12:41, skrev L200:

Skaffa en farang husbok (Gul),Gå till eran Ampur så får du din egna bok.Varför ska det vara så jäkla svårt?.

Ta med dit Pass och din fru tar med blåa husboken och hon intygar att du bor i huset.

Ta med bypolisen som vittne ,sen är det klart...

On 11/6/2017 at 12:55, skrev Fritz:

Det receptet provade vi med vid sista besöket i frugans hemby men si det gick inte.

Fritz..

Du skall göra det på ditt lokala amphur, där du bor alltså, inte i "hembyn".

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Ban phutsa
On 2017-11-06 at 13:33, skrev Kenneth4618:

Inte på vårat ampur....tyvärr

Har försökt flera gånger med div olika papper, bybossar, svärmor, översatta papper från ambassaden som vedimerats på någon myndighet i Bangkok mm och de hittar på nya hinder varje gång :doubt:

Får nog flytta till en annan ort om jag ska en husbok ;)

Märkligt att det skall skilja så mellan ställena.

Själv åkte jag med fru(blå boken) till korat  fick ett papper med stämplar 1000b.

Sedan till ampur phimai med fru och vittne och blå bok + 5 passfoton, nu är vårt äktenskap registrerat på ampur så vi slapp äktenskaps bevis.

30 min tog det, tar några veckor innan den gula va färdig. Bychefen va där också och intygade att vi byggt hus.

Lätt som en plätt;)

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev Ban phutsa:

Själv åkte jag med fru(blå boken) till korat  fick ett papper med stämplar 1000b.

Sedan till ampur phimai med fru och vittne och blå bok + 5 passfoton, nu är vårt äktenskap registrerat på ampur så vi slapp äktenskaps bevis.

30 min tog det, tar några veckor innan den gula va färdig. Bychefen va där också och intygade att vi byggt hus.

Lätt som en plätt;)

TIT :look_down:

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
gst
12 minuter sedan, skrev Ban phutsa:

Lätt som en plätt;)

Är nog Poo Yai Ban som var det viktiga :)

• Ge karma 1
  • Tråkigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
audirs2
29 minuter sedan, skrev gst:

Idag var vi in och beställde sophämtning. Har inte haft det på några år, då vi varit här så lite. Förra året delade vi soptunna med en granne, men tyckte nu att vi skulle ha egen. Hämtning sker tre gånger i veckan, till det hutlösa priser 180 baht per år :)

Ragnsells eller?:oh:

• Ge karma 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
svampen
10 timmar sedan, skrev gst:

Tur att man inte har arbetstillstånd, trädet bara kryllar av myror :(

IMG_20171113_161211.thumb.jpg.42180d8327134a7cd60173aa3cada2d5.jpg

Citronsyra Ett Tips!!!!

Trevlig Tråd som vanligt Rocka På Mannen!!!!!

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
gst

Dags för första Pattaya-besöket på denna resa. Har nu bokat 22-26 november, och det blir åter på Nature View, som min fru gillade så vi bodde där förra året.

Lär väl hälsa på lite bekanta, ta lite mat hos Calle, dricka lite öl (och troligen även mat) på Harrys. Sen får vi se vad som händer, och hur mycket man hinner med fyra dagar.

• Ge karma 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Fritz
9 minuter sedan, skrev gst:

Dags för första Pattaya-besöket på denna resa. Har nu bokat 22-26 november, och det blir åter på Nature View, som min fru gillade så vi bodde där förra året.

Lär väl hälsa på lite bekanta, ta lite mat hos Calle, dricka lite öl (och troligen även mat) på Harrys. Sen får vi se vad som händer, och hur mycket man hinner med fyra dagar.

Ett bra val av hotell, ligger ju nära både Pattaya City Hospital och Sakristian. :)

Fritz..

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll