Jump to content
gst

Sex månader i Thailand - År 2

Recommended Posts

Soengsang
4 minuter sedan, skrev gst:

Blev en hel dag på Suvarnabhumi, inte speciellt kul. Flyget vi hade bokat blev fem timmar försenat pga dåligt väder i Ubon (det har iof inte lyft än, men vi sitter nu i alla fall vid gaten). Hade räknat med att vara hemma vid ett-tiden, nu blir det först vid halv sju-tiden när det redan blivit mörkt :(

Du skulle rest med Thai, då hade du vart framme ;)

Obs, det var ett skämt, ta inte så hårt på det.

Hoppas ni få en trevlig vintervistelse, lär bli en trevlig tråd igen med mycket fina bilder, särskilt byggbilder :)

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
gst
11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du skulle rest med Thai, då hade du vart framme ;)

Obs, det var ett skämt, ta inte så hårt på det.

Hoppas ni få en trevlig vintervistelse, lär bli en trevlig tråd igen med mycket fina bilder, särskilt byggbilder :)

Thai Smile är det vi åker från Suvarnabhumi, är väl bara de som flyger från den flygplatsen :(, åtminstone till Ubon.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Soengsang
9 minuter sedan, skrev gst:

Thai Smile är det vi åker från Suvarnabhumi, är väl bara de som flyger från den flygplatsen :(, åtminstone till Ubon.

Hhahah ok, jag som kollade ankomster Ubon, var bara Nok o Lion som var listade som försenade, visserligen från DMK.

59fed5437c538_Skarmavbild2017-11-05kl_10_07_45.thumb.png.f51ddcb13fc9c4138ea255a64a837941.png

Ändrades av Soengsang

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
gst
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hhahah ok, jag som kollade ankomster Ubon, var bara Nok o Lion som var listade som försenade, visserligen från DMK.

59fed5437c538_Skarmavbild2017-11-05kl_10_07_45.thumb.png.f51ddcb13fc9c4138ea255a64a837941.png

Det som skulle landa 12.20, är det vi skulle åka med. Om inte det är försenat vet jag inte vad det är, har inte lyft än. Nu fick vi dessutom besked om ytterligare 20 minuters försening pga sent inkommande plan :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Soengsang
1 minut sedan, skrev gst:

Det som skulle landa 12.20, är det vi skulle åka med. Om inte det är försenat vet jag inte vad det är, har inte lyft än. Nu fick vi dessutom besked om ytterligare 20 minuters försening pga sent inkommande plan :(

Surt sa räven, ovissheten är tråkigast.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
gst
5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Verkar ju som att det bara är thai som ställde in flyget helt (eller åtminstone fem timmar). Hade ju gått fortare att åka till Don Muaeng och flugit därifrån

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev gst:

Verkar ju som att det bara är thai som ställde in flyget helt (eller åtminstone fem timmar). Hade ju gått fortare att åka till Don Muaeng och flugit därifrån

Tänk "Mai Pen Rai" för du ska vara där i 6 månader och är numera pensionär så inte behöver du ha bråttom :haha:

Ha det nu så bra i byn och ta en funderare på julen i Udon.  Vi bor på Charoen Hotell

• Ge karma 8
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
matz

Välkommen gst!!

men du vet ju hur det kan va här ibland 🙃 Hoppas vi ses på Udon träffen.

//matz

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Kenneth4618
18 timmar sedan, skrev gst:

Äntligen hemma efter 29 timmars resa. Har hunnit med att packa upp det mest väsentliga, och kollat igenom huset. Vi blev hämtade på flygplatsen av min frus systerson, som då också berättade att True varit här och bytt utrustning för bredband. Nu har vi 50/20 i stället för 30/10, som de tydligen slutat med. 100 baht dyrare per månad blev det också.

I morgon blir det in till Ubon igen för besök på immigration och adressrapporteringen.

En fråga från en novis

Behövs det när man skrivit adressen på ankomstkortet ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
lasseiudon
10 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

En fråga från en novis

Behövs det när man skrivit adressen på ankomstkortet ?

Ja, såvida du inte är reggad på den adressen sedan tidigare och har en Gul Bok.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
apknug

Beror lite på var du bor o hur länge du stannar. Skall du bara stanna 30 dar så "behövs" det inte om du har egen eller hyr. Vid förlängning av stay o sånt kan det bli tal om intyg o rapporteringen av adress o sånt....

Men det är en snårskog ch TIT.....

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll