Jump to content
gst

Sex månader i Thailand - År 2

Recommended Posts

samet
12 minuter sedan, skrev gst:

Startar upp en ny tråd redan idag, även om det fortfarande är tre veckor innan vi åker. Känns som lång tid :(, även om det fortfarande är en hel del som måste ordnas innan vi åker.

Vi fick idag besked att svärfar blivit inlagd på sjukhus, ingen vet vad som är fel än så länge. Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt. Fick lite bilder hemskickade, och han ser verkligen mager och utmärglad ut. Tror han äter för lite när inte vi är där.  Hoppas vi får besked inom kort vad som är felet.  Är det så att han är riktigt dålig (men inte dör) är det inte helt otroligt att det inte blir någon hemresa i vår.

Blir ju tyvärr sen avresa i år, delvis beroende på att vi flyttat igen. Har nu i september flyttat till en etta, mitt i stan. Tyvärr så var resorna med Norwegian PE ca 4500 kr dyrare för oss två i oktober än i september och november, så därför bestämde vi oss för att åka först i november. Trivs med att åka Norwegian PE, bra med utrymme för mina långa ben. Dessutom passar vi på att ta med en massa grejer när vi får ha så mycket bagage :) Förra året hade vi 78 kg incheckat bagage, och det lär bli samma i år.

Ska bli spännande att se hur det ser ut på tomten när vi kommer ner. Vi planterade ju ett antal träd innan vi åkte hem, en del fruktträd, men även snabbväxande träd som förhoppningsvis ska ge lite skugga. Har ju även uppe i byn regnat ovanligt mycket i år, men såvitt jag förstår har det inte orsakat någon skada hos oss.

I vilket fall, kommer det som vanligt från mig, att huvudsakligen bli "live-and-direct", har lite svårt att sätta mig i efterhand och lägga in bilder. Är ni intresserade av att följa mitt liv i Ban Don Yai, med diverse utflykter, så ses vi i denna tråd det närmaste halvåret (åtminstone).

Grymt @gst kommer följa dig slaviskt! Ser redan fram emot nästa uppdatering :big_smile:

Ändrades av samet
Rättstavning
  • Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
gst
25 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ska bli kul och följa er igen :great:

Vi ska väl kunna ses i vinter hoppas jag. Antingen i Pattaya, eller i Udon

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Kenneth4618
1 minut sedan, skrev gst:

Vi ska väl kunna ses i vinter hoppas jag. Antingen i Pattaya, eller i Udon

ja det hoppas jag. Vi kommer till Pattaya den 10/12 och Udon den 24/12

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
frogfish

Äntligen😆

Ska bli kul att få "följa med".

Sitter föresten just nu på ett av dina gamla tips, Det5. Är lika bra som vanligt.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
audirs2

Hur går det för dom andra Falu borna, har glömt vad alla hette, en kommer jag ihåg att han dog, var det så?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
gst
24 minuter sedan, skrev audirs2:

Hur går det för dom andra Falu borna, har glömt vad alla hette, en kommer jag ihåg att han dog, var det så?

Amja dog ju för ett tag sedan, mycket tråkigt. Han hann ju inte ens fylla 60. En annan medlem, har glömt vad han hette på mpr, dog i somras. Han var inte så aktiv på forumet. Resten är det nog bara bra med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300
2 timmar sedan, skrev gst:

10 dagar kvar nu, känns lite segt. Nu går vi ju bara och väntar på att åka. Min fru jobbar visserligen denna vecka ut, men det är ju bara för att avresan blev så sen :(

Det höll på att bli en liten katastrof. Hade helt missat att min frus pass gick ut i april, dvs innan vi kommer hem igen. Hade ju varit lite tråkigt om hon inte fått följa med hem ;) Som tur var kom vi i alla fall på det i tid, så nu har hon nytt pass.

Många kompisar som ska ner i vinter, så det känns redan lite stressigt ;). Nu när vi fått huset klart, blir det också ett antal som kommer förbi och hälsar på där, bl a min son och min kusin. Ska bli kul att visa upp nya hemmet för dem, så det ser jag fram mot. Även en gammal jobbarkompis kommer förbi, och det blir nog strax efter att vi kommit ner. Hans svärföräldrar bor i Muhkdahan, så de passerar ju oss när de ska upp dit.

Blev alldeles för länge i Sverige i höst. Har fått lov att ta fram vinterjackan som jag trodde att jag aldrig mer skulle behöva använda. Hoppas detta blir sista gången vi kommer ner så sent som i år.

Välkommen till värmen.

Hade också något problem med frugans pass ett år men visst är det konstigt att vi gubbar ska hålla reda på våra fruars personliga handlingar.

När ska ni till Mukdahan, jag bor ju bara 15 mil därifrån, kanske kunde träffas över dagen och ta en kopp kaffe.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
gst
4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Välkommen till värmen.

Hade också något problem med frugans pass ett år men visst är det konstigt att vi gubbar ska hålla reda på våra fruars personliga handlingar.

När ska ni till Mukdahan, jag bor ju bara 15 mil därifrån, kanske kunde träffas över dagen och ta en kopp kaffe.

När det gäller passet var det nog ändå mitt fel. Hade helt missat att det skulle gå ut innan vi åker hem. Gick ju snabbt att få ett nytt, så nu är det grönt.

Det är våra kompisar som ska till Mukdahan, är väl inte helt omöjligt att vi hänger med nån dag. Exakt när vet jag inte i så fall. Våra kompisar åker ner före oss, men blir kvar i Bangkok/Pattaya några dagar för att ordna upp lite grejer. Skulle väl gissa att det kan bli kring 10 november +- någon dag om det är.sp att vi åker med.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
biker
1 timme sedan, skrev gst:

Otroligt vad bagage man släpar på. Det är ju nästan som att man ska bosätta sig i Thailand :)

IMG_20171104_100409.thumb.jpg.6fe7af6ba8a5143e2f6f1695533f29cb.jpg

Det är väl ganska normalt, jag gissar att ni är 6 personer som åker. :haha:

mvh

biker

• Ge karma 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
gst
5 minuter sedan, skrev biker:

Det är väl ganska normalt, jag gissar att ni är 6 personer som åker. :haha:

mvh

biker

Vi är två :)

• Ge karma 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll