Jump to content
IGNORERAD

Pattaya vs Phuket


Cavemannen

Pattaya vs Phuket  

120 röster

  1. 1. Vart semestrar ni helst?

    • Pattaya
      49
    • Phuket
      10
    • Samui/Phangan
      14
    • Isaan
      17
    • Annat ställe
      30


Recommended Posts

Fel

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    13

  • stefan5300

    10

  • Soengsang

    9

  • Cavemannen

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev Batting:

Nu bor jag inte i Thailand så det vore ju intressant att få veta vad ni gör när vardagen tränger sig på.
När jag är där så går det ju åt några dagar till sådana där arrangerade dagsutflykter, men jag inser ju att man inte kan hålla på så om man bor där.
Det längsta jag varit i Thailand är lite över tre veckor, och sista veckan låg jag nog enbart nere vid stranden och drack sodavatten, tittade på havet och badade.
Det är ju jätteskönt, men om man bor där hela tiden...?
Nu inser jag att många av er förmodligen lever familjeliv, men även då ska man väl aktivera sig och det är kanske inte alltid så lyckat att sitta och dricka öl. 

När jag är där så träffar jag bara mina vänner en viss del av tiden, och jag har inte vågat hyra något färdmedel så jag är lite låst.
Det skulle förmodligen bli annorlunda om man bodde där.
Vad gör ni om ni inte solar och badar. Att dricka öl kan också bli enformigt.
Jag brukar t.ex. bli lite full någon av de första dagarna som jag är där. Nyhetens behag liksom, men sedan tröttnar jag lite.

Man kanske nästan måste gifta in i samhället, annars blir kanske livet lite enahanda?

Jag gör nästan ingenting förutom att laga mat för att överleva, simmar 1 timme varannan dag, tjafsar och lägger för mycket tid på mpr varje dag, lite facebook, lägger lite tid på Svenska spel varje dag och super till det 15-20 dagar om året. Behöver inte göra så mycket mer, livet går fort när man trivs med det.

Många har undrat och sagt att du måste väl göra något när du är i Thailand så länge, nä jag har semester och då ska jag vila mig och ladda batterierna inför kommande arbete men nu har jag pension och gjort mitt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Batting:

Nu bor jag inte i Thailand så det vore ju intressant att få veta vad ni gör när vardagen tränger sig på.

Troligen ungefär samma som du gör i Sverige eller var du nu är bosatt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎10‎-‎15 at 10:19, skrev soi covboy:

det är lite konstigt .Okey Phuket är jäkligt fint men det finns nåt där som jag inte gillar vad vet jag inte har varit där 4-5 ggr och aldrig mer .pattis med omnejd gillar jag .dessutom massvis med kompisar. även H-H är helt okey  Med vänlig hälsning 96

Kan det vara den stora mängden av befolkningen som låtsas tro på Allah?

Första gångerna jag var där syntes inte så många spår av dem, men senare har de dykt upp lite här å var...

De där avfällingarna finns förresten även i Pattaya, verkar som att fiskare i Thailand blev indoktrinerade för länge sedan...

Men va fan, inte ens majoriteten av Thai har verkat fatta att Kristendomen är den enda sanna läran, eller Hinduismen för den delen, fast den tror ju de flesta Thai litegrann på, för säkerhets skull...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jag gör nästan ingenting förutom att laga mat för att överleva, simmar 1 timme varannan dag, tjafsar och lägger för mycket tid på mpr varje dag, lite facebook, lägger lite tid på Svenska spel varje dag och super till det 15-20 dagar om året. Behöver inte göra så mycket mer, livet går fort när man trivs med det.

Många har undrat och sagt att du måste väl göra något när du är i Thailand så länge, nä jag har semester och då ska jag vila mig och ladda batterierna inför kommande arbete men nu har jag pension och gjort mitt.

Funkar det att köra Svenska spel för dej som är utflyttad?

En kompis som flyttade till Thailand för ett par år sedan blev avstängd där pga flytten.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Funkar det att köra Svenska spel för dej som är utflyttad?

En kompis som flyttade till Thailand för ett par år sedan blev avstängd där pga flytten.

Man måste vara skriven i Sverige för att det ska fungera, så som utskriven är det kört.

Jag åkte direkt ut, men på ATG fungerar det, men står i det finstilta att man ska bo i Sverige, så lite lurt vad som händer om man skulle ha sån tur o få en storvinst, med småvinster så har det inte vart några problem.

Men ska man spela så är ju SvP rätt surt, taskiga odds jämfört med andra spelbolag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Funkar det att köra Svenska spel för dej som är utflyttad?

En kompis som flyttade till Thailand för ett par år sedan blev avstängd där pga flytten.

Enkelt i datorvärlden att ha en mycket god vän och spelkompis i Sverige som hjälper till.

Jag har en kompis i Pattaya, han blev också avstängd och en annan som vann en bra slant blev tvungen att åka till Sverige för att på bank lösa ut den.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Funkar det att köra Svenska spel för dej som är utflyttad?

En kompis som flyttade till Thailand för ett par år sedan blev avstängd där pga flytten.

fel

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Man måste vara skriven i Sverige för att det ska fungera, så som utskriven är det kört.

Jag åkte direkt ut, men på ATG fungerar det, men står i det finstilta att man ska bo i Sverige, så lite lurt vad som händer om man skulle ha sån tur o få en storvinst, med småvinster så har det inte vart några problem.

Men ska man spela så är ju SvP rätt surt, taskiga odds jämfört med andra spelbolag.

Då blir det till att lösa ut den vinsten på bank i Sverige.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jag gör nästan ingenting förutom att laga mat för att överleva, simmar 1 timme varannan dag, tjafsar och lägger för mycket tid på mpr varje dag, lite facebook, lägger lite tid på Svenska spel varje dag och super till det 15-20 dagar om året. Behöver inte göra så mycket mer, livet går fort när man trivs med det.

Många har undrat och sagt att du måste väl göra något när du är i Thailand så länge, nä jag har semester och då ska jag vila mig och ladda batterierna inför kommande arbete men nu har jag pension och gjort mitt.

Idag har jag gjort något, packeterat om storpack av korv och bacon i småpåsar för infrysning, det får räcka för idag, kanske även tar en simtur.

IMG_1663.JPG.54bb9401bb644ee50170e2c348d0dbe1.JPGIMG_1670.JPG.67559a0f99e63642a1d0970582c89581.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Soengsang:

Man måste vara skriven i Sverige för att det ska fungera, så som utskriven är det kört.

Jag åkte direkt ut, men på ATG fungerar det, men står i det finstilta att man ska bo i Sverige, så lite lurt vad som händer om man skulle ha sån tur o få en storvinst, med småvinster så har det inte vart några problem.

Men ska man spela så är ju SvP rätt surt, taskiga odds jämfört med andra spelbolag.

Det stämmer att man måste vara skriven i Sverige för att regga ett konto hos Svenska spel.

Jag har reggat 3 olika konton genom åren. Ett för mig själv, ett i mitt ex namn och ett i morsans namn. Inga problem att göra insättningar med mitt Visa kort i deras namn.

Dock måste eventuella vinster betalas ut till den registrerades konto. 

 

I Bkk har jag aldrig haft några problem med SS men i Pattaya har det varit lite svårt ibland trots 100% wifi täckning.

 

Detta gäller bara poker, men det borde vara samma på alla spel.

 

Är man skriven i Thailand är det väl bara att "låna" en kompis konto att spela på. När jag spelade som mest för 5-6 år sedan var det big business att sälja och köpa olika konton på SS. Hur det ser ut idag vet jag inte då jag lagt pokern på hyllan pga detta fusk.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
On 13/10/2560 at 17:11, skrev pigge01:

Pattaya

 

Phuket är för dyrt och så är där charterturister från Sverige.

Har man inte pengar när man åker på semester så skall man stanna hemma  och vem säger att man skall umgås med charterturister

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Har man inte pengar när man åker på semester så skall man stanna hemma  och vem säger att man skall umgås med charterturister

 

Det största problemet med Charterturister

Är att dom driver upp priserna. 

 

Allt på orter dom är  på blir dyrare.

 

Sedan är det brist på vettig buss trafik runt Phuket. 

Dygnet runt.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-14 at 20:20, skrev Atom:

Jag säger Pattaya för närheten till byn, Bangkok och världen. Har bara varit på Phuket två gånger men givetvis är det väldigt mycket vackrare än i Pattaya men det räcker inte; en långhelg var tionde år räcker gott.

 

Om 7 år är dottern klar med skolan här och jag klar med jobbet, då säljer vi condon och eventuellt köper vi en i Naklua istället. Bor dock hellre i byn och turistar i Pattis än tvärtom. En sommarstuga i Sverige ligger också högre på min wish list än en condo i Pattaya så går investeringarna illa så får nog Pattis vara och det blir någon långhelg då och då istället. Går investeringarna riktigt bra blir det förmodligen ingen condo i Pattaya heller; Pattayas allra största storhet är trots allt att det är relativt billigt och det behöver man ju inte ta hänsyn till om man är tät nog.....

Jag har också varit sugen på att köpa en condo i Pattis men tagit mitt förnuft till fånga och hyr bara. Marknaden där är väldigt skakig och trots att det inte verkar finnas avsättning så byggs det oerhört mycket. Någon investering som ger avkastning i ökat marknadsvärde tror jag absolut inte på. Priserna verkar snarare ha gått ner dom senaste åren. Varför binda upp sig på något man kan ha svårt att få sålt när man vill det? Du kan hyra jättefina lägenheter på long-term för 15-20k/ månad så varför binda upp en massa kapital som inte ger avkastning?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Soengsang:

Man måste vara skriven i Sverige för att det ska fungera, så som utskriven är det kört.

Jag åkte direkt ut, men på ATG fungerar det, men står i det finstilta att man ska bo i Sverige, så lite lurt vad som händer om man skulle ha sån tur o få en storvinst, med småvinster så har det inte vart några problem.

Men ska man spela så är ju SvP rätt surt, taskiga odds jämfört med andra spelbolag.

Har forsokt att regga mig på ATG men går inte det heller. Får ett felmeddelande där det står att jag är utflyttad. Därfor säger ATG nej. Nu kor jag med syrrans konto...så inga problem.

Fattar egentligen inte orsaken...jag är ju fortfarande Svensk medborgare med Svenskt pass m.m Måste ju även pynta sink-skatt till Svedala om ett par år. Men oppna ett konto på ATG eller Svenska Spel då blir

det nobben. Märkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev thomas001:

Har forsokt att regga mig på ATG men går inte det heller. Får ett felmeddelande där det står att jag är utflyttad. Därfor säger ATG nej. Nu kor jag med syrrans konto...så inga problem.

Fattar egentligen inte orsaken...jag är ju fortfarande Svensk medborgare med Svenskt pass m.m Måste ju även pynta sink-skatt till Svedala om ett par år. Men oppna ett konto på ATG eller Svenska Spel då blir

det nobben. Märkligt.

Det är väl en registrering som inte går, jag står nog kvar under min gamla Svenska adress där, på SvSP verkar de samköra registret med folkbokföringen, där rök jag direkt då jag skrev ut mig, men på ATG fungerar det ännu efter 5 år, men frågan är vad som händer om man mot all förmodan skulle fumla till en storvinst?

 

För övrigt håller jag med dig om att det är märkligt att det ska vara på detta sätt, men som sagt finns bättre ställen att spela på som betala tillbaka mer till oss spelare, inte för jag är någon typ av storspelare, men då och då inget märkvärdigt.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
3 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Det största problemet med Charterturister

Är att dom driver upp priserna. 

 

Allt på orter dom är  på blir dyrare.

 

Sedan är det brist på vettig buss trafik runt Phuket. 

Dygnet runt.

För fan gubbe Phuket är stort du behöver väll inte va där turisterna håller till , och transport problem vad är det, hyr bil ,motorcykel eller åk taxi

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Har forsokt att regga mig på ATG men går inte det heller. Får ett felmeddelande där det står att jag är utflyttad. Därfor säger ATG nej. Nu kor jag med syrrans konto...så inga problem.

Fattar egentligen inte orsaken...jag är ju fortfarande Svensk medborgare med Svenskt pass m.m Måste ju även pynta sink-skatt till Svedala om ett par år. Men oppna ett konto på ATG eller Svenska Spel då blir

det nobben. Märkligt.

ATG hade ju problem med en massa spel från Syd-Afrika för ett par år sedan. Exakt vad det var vet jag inte men tror det hade med Jackpotomgångar att göra.  Kanske är orsaken.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Esspe:

ATG hade ju problem med en massa spel från Syd-Afrika för ett par år sedan. Exakt vad det var vet jag inte men tror det hade med Jackpotomgångar att göra.  Kanske är orsaken.

Fråga clirre, han vet hur man spelar i Ghana :)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev stefan5300:

Enkelt i datorvärlden att ha en mycket god vän och spelkompis i Sverige som hjälper till.

Jag har en kompis i Pattaya, han blev också avstängd och en annan som vann en bra slant blev tvungen att åka till Sverige för att på bank lösa ut den.

Räcker det inte att ha ett bankkonto som pengarna går in på?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Räcker det inte att ha ett bankkonto som pengarna går in på?

Från Svenska spels hemsida.

 

Var du hämtar ut din vinst beror på var du har köpt spelet, samt hur stort vinstbeloppet är.

Vinster upp till 20 000Kr på spel lagda hos ombud kan du hämta ut i din spelbutik. Ta då med dig din legitimation samt spelkvittot.

Är vinsten mellan 20 001 och 4 999 999Kr så löser du ut vinsten hos Swedbank eller Sparbanken. Skulle du upptäcka detta vid vinstkontroll hos ett ombud, så låses ombudets terminal tillfälligt och personalen hjälper dig att ta kontakt med Svenska Spel för att genomföra en vinstkontroll. Vid besöket på banken behöver du ha med dig Legitimation, spelkvitto samt kontonummer. Utbetalning till alla svenska banker är kostnadsfritt. Vill du ha vinsten utbetald i kontanter så gäller bankens rutiner för kontanthantering.

Har du vunnit 5 000 000Kr eller mer så kommer du att få besöka oss på Svenska Spel för att hämta ut din vinst. Vid dessa höga vinstbelopp så kommer en av våra vinnarambassadörer att försöka kontakta dig snarast möjligt efter vinstutfallet för att personligen gratulera dig, samt informera dig om hur utbetalningen kommer att ske. En kort beskrivning är dock att du kommer att få besöka oss i Visby för personlig rådgivning med bankpersonal samt personal från Svenska Spel och efter det så bjuds du på en riktig vinnarlunch!  

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎10‎-‎18 at 01:24, skrev stefan5300:

Från Svenska spels hemsida.

 

Var du hämtar ut din vinst beror på var du har köpt spelet, samt hur stort vinstbeloppet är.

Vinster upp till 20 000Kr på spel lagda hos ombud kan du hämta ut i din spelbutik. Ta då med dig din legitimation samt spelkvittot.

Är vinsten mellan 20 001 och 4 999 999Kr så löser du ut vinsten hos Swedbank eller Sparbanken. Skulle du upptäcka detta vid vinstkontroll hos ett ombud, så låses ombudets terminal tillfälligt och personalen hjälper dig att ta kontakt med Svenska Spel för att genomföra en vinstkontroll. Vid besöket på banken behöver du ha med dig Legitimation, spelkvitto samt kontonummer. Utbetalning till alla svenska banker är kostnadsfritt. Vill du ha vinsten utbetald i kontanter så gäller bankens rutiner för kontanthantering.

Har du vunnit 5 000 000Kr eller mer så kommer du att få besöka oss på Svenska Spel för att hämta ut din vinst. Vid dessa höga vinstbelopp så kommer en av våra vinnarambassadörer att försöka kontakta dig snarast möjligt efter vinstutfallet för att personligen gratulera dig, samt informera dig om hur utbetalningen kommer att ske. En kort beskrivning är dock att du kommer att få besöka oss i Visby för personlig rådgivning med bankpersonal samt personal från Svenska Spel och efter det så bjuds du på en riktig vinnarlunch!  

Har Du konto Senska Spel går dom in direkt!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev svampen:

Har Du konto Senska Spel går dom in direkt!

Naturligtvis, om man behöver inte åka hem för att göra nått med det.

Man måste ju ha ett Svenskt bankkonto anslutet till SvSp för att ha spel-konto där.

När SvSp stängde mitt spel-konto pga att jag skrev mig utomlands(vilket de gjorde direkt) så överfördes mitt saldo direkt till mitt bankkonto.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

To each his own. Jag hade aldrig kört SS via någon.  Om jag var utflyttad vill säga. Bättre att använda något alternativ där man själv är kontoinnehavare. Finns allt för många storys om hur det i slutändan skiter sig rejält när fler är inblandad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Khonis:

To each his own. Jag hade aldrig kört SS via någon.  Om jag var utflyttad vill säga. Bättre att använda något alternativ där man själv är kontoinnehavare. Finns allt för många storys om hur det i slutändan skiter sig rejält när fler är inblandad. 

Håller med, jag skulle aldrig kör via annan heller.

Finns ju många alternativ, bättre också.

Ser inte poängen med att hålla kvar vid SvSp, särskilt om man ska betta, då de ger så dåliga odds.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...