Jump to content
IGNORERAD

Pattaya vs Phuket


Cavemannen

Pattaya vs Phuket  

120 röster

  1. 1. Vart semestrar ni helst?

    • Pattaya
      49
    • Phuket
      10
    • Samui/Phangan
      14
    • Isaan
      17
    • Annat ställe
      30


Recommended Posts

23 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Hur mycket har du varit på Phuket?

Vi hyr hus för ca 3000sek/mån äter gott och billigt på många ställen, hyr Scooter för 3000Thb/mån stränderna är kanon, massor med fin dykning att tillgå i närområdet.

Och hur stor koll har du på Pattaya??

 

"Jag har aldrig varit i Pattaya, kommer nog aldrig att hamna där heller"

 

Bara undrar hur man kan ifrågasätta någon annan när man själv inte vet bättre!

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    13

  • stefan5300

    10

  • Soengsang

    9

  • Cavemannen

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag åker för att en söt, trevlig kusin till min tant ska gifta sej, helt normalt där jag kommer ifrån.

Frivilligt då? helt normalt.

Men du åker hem direkt ? pga juntan? för du vill inte vara där mer än vad du behöver pga  juntan?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Ok.

Ursäkta om jag inte kände igen dig.

Men du ser förmodligen inte ut som din avatar.  :rotfl:

Ja det är för jävligt med felaktiga avatarer.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev matz:

Och hur stor koll har du på Pattaya??

 

"Jag har aldrig varit i Pattaya, kommer nog aldrig att hamna där heller"

 

Bara undrar hur man kan ifrågasätta någon annan när man själv inte vet bättre!

 

//matz

Ingen, var har jag påstått det??

 

Vem har jag ifrågasatt??

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Stoneys:

Frivilligt då? helt normalt.

Men du åker hem direkt ? pga juntan? för du vill inte vara där mer än vad du behöver pga  juntan?

Hur lyckades du läsa dej till detta??

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Hur lyckades du läsa dej till detta??

Läste ej. Frågade ? detta tecken betyder ?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag har då upplevt det generellt dyrare i Patong dom gånger jag vart där jämfört med Pattaya och det hör man ju många andra även säga. Är det fel enligt dig?

Så tyckte jag också att det var, det var därför det inte blev fler resor dit för mig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Stoneys:

Frivilligt då? Givetvis frivilligt.  helt normalt.

Men du åker hem direkt ?  Nej.  pga juntan? för du vill inte vara där mer än vad du behöver pga  juntan? Korrekt.

 

 

9 timmar sedan, skrev Stoneys:

Läste ej. Frågade ? detta tecken betyder ?

Nöjd?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

det är lite konstigt .Okey Phuket är jäkligt fint men det finns nåt där som jag inte gillar vad vet jag inte har varit där 4-5 ggr och aldrig mer .pattis med omnejd gillar jag .dessutom massvis med kompisar. även H-H är helt okey  Med vänlig hälsning 96

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

Så tyckte jag också att det var, det var därför det inte blev fler resor dit för mig.

Patong är extremt dyrt. Övriga Phuket är som resten av Thailand ungefär. Thaimat från 50 baht, bra farangmat från 120. Öl i bar från 50 men oftast 60-70.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ställen i Pattis också som är dyra ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattis är ju som julafton åren runt,Phuket gillar jag inte, Kohpngang är alla tiders att chilla på.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev kenneth073:

Då följer nog clion med ,det är ju bara ett stenkast till Ghana.:haha:

Men visst finns det trivsel även för Clion i Pattaya, eller är alla borta nu efter Polisens räd?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tekkor:

Men visst finns det trivsel även för Clion i Pattaya, eller är alla borta nu efter Polisens räd?

 

Ve den som stjäl jobb som thai kan göra :big_smile:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu råkar de jag känner bo mer åt Pattaya hållet, men visst är väl stränderna finare i Phuket?
Badvattnet i Pattaya är ju inte speciellt kul, men visst om man bara är ute efter billig öl så okej. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Nu råkar de jag känner bo mer åt Pattaya hållet, men visst är väl stränderna finare i Phuket?
Badvattnet i Pattaya är ju inte speciellt kul, men visst om man bara är ute efter billig öl så okej. 

Om man "bara är ute efter billig öl " kanske man nog skita i både Pattaya och Phuket, ja Thailand överhuvudtaget.  Varför inte Portugal som både sägs ha billigare öl och dessutom 

(apropå diskussion i en annan tråd)  en skattefri pension för de som nått denna aktningsvärda ålder. 

:big_smile:

 

http://metro.co.uk/2017/08/12/these-are-the-11-cheapest-countries-in-the-world-for-a-pint-of-beer-6847493/

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Nu råkar de jag känner bo mer åt Pattaya hållet, men visst är väl stränderna finare i Phuket?
Badvattnet i Pattaya är ju inte speciellt kul, men visst om man bara är ute efter billig öl så okej. 

Det finns lite mer att göra än att ligga på stranden å dricka öl 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Det finns lite mer att göra än att ligga på stranden å dricka öl 

Ja precis, man kan ju även sitta vid poolen och dricka öl :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis, man kan ju även sitta vid poolen och dricka öl [emoji3] 
Helt rätt, eller på balkongen, eller uteplatsen eller inne. Bara det är i Thailand för thailandet är bäst!

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag var i Phuket så hyrde jag en turisguiderska sista månaden och det var det värt.

Såg Thailand med nya ögon:nosebleed:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Ja precis, man kan ju även sitta vid poolen och dricka öl :D 

Ja jag tänkte inte på det. Då slipper man det skitiga badvattnet i Pattis, för visst är vädret och badandet en bidragande orsak till att man söker sig till Thailand. Annars  hade det kanske varit billigare att stanna hemma och använda respengarna till att köpa öl här på hemmaplan för att avnjutas i en snödriva eller nåt.  :sick:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev Batting:

Ja jag tänkte inte på det. Då slipper man det skitiga badvattnet i Pattis, för visst är vädret och badandet en bidragande orsak till att man söker sig till Thailand. Annars  hade det kanske varit billigare att stanna hemma och använda respengarna till att köpa öl här på hemmaplan för att avnjutas i en snödriva eller nåt.  :sick:

Efter vad jag förstått får man väl inte förtära rusdrycker på offentliga platser i Sverige så det kanske inte är att rekommendera?

 

Annars vad gäller valet mellan Pattaya eller Phuket så hade man väl säkert kunnat hitta en trevlig plats även på phuket att sitta på nätterna och dricka öl men med tanke på alla skandinaviska barnfamiljer som springer på gatorna på Phuket så är det helt uteslutet.

 

Det räcker man träffar sura Ulla på konsum eller på försäkringskassan i Sverige. Man behöver inte stöta på dessa bittra damer även i Thailand.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Batting:

Ja jag tänkte inte på det. Då slipper man det skitiga badvattnet i Pattis, för visst är vädret och badandet en bidragande orsak till att man söker sig till Thailand. Annars  hade det kanske varit billigare att stanna hemma och använda respengarna till att köpa öl här på hemmaplan för att avnjutas i en snödriva eller nåt.  :sick:

Jo vädret i alla fall, personligen är jag inte alls speciellt förtjust i att bada så om det så är på stranden eller i poolen. Så badandet och solandet är ingen orsak för min del men det innebär inte heller att det bara återstår att dricka öl.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu bor jag inte i Thailand så det vore ju intressant att få veta vad ni gör när vardagen tränger sig på.
När jag är där så går det ju åt några dagar till sådana där arrangerade dagsutflykter, men jag inser ju att man inte kan hålla på så om man bor där.
Det längsta jag varit i Thailand är lite över tre veckor, och sista veckan låg jag nog enbart nere vid stranden och drack sodavatten, tittade på havet och badade.
Det är ju jätteskönt, men om man bor där hela tiden...?
Nu inser jag att många av er förmodligen lever familjeliv, men även då ska man väl aktivera sig och det är kanske inte alltid så lyckat att sitta och dricka öl. 

När jag är där så träffar jag bara mina vänner en viss del av tiden, och jag har inte vågat hyra något färdmedel så jag är lite låst.
Det skulle förmodligen bli annorlunda om man bodde där.
Vad gör ni om ni inte solar och badar. Att dricka öl kan också bli enformigt.
Jag brukar t.ex. bli lite full någon av de första dagarna som jag är där. Nyhetens behag liksom, men sedan tröttnar jag lite.

Man kanske nästan måste gifta in i samhället, annars blir kanske livet lite enahanda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...