Jump to content
IGNORERAD

Falanger får ej äga vapen eller skjuta fyrverkeri


Tallviking

Recommended Posts

Nu har en lagarna ändrats avseende vapen och fyrverkerier

 

Ändringen innebär att utlänningar boende i Thailand inte får äga vapen, skjuta fyrverkerier eller Bang Fai-raketer

 

c1_1341415_620x413.jpg

 

Gun possession, use by foreigners to be banned

The National Legislative Assembly (NLA) on Thursday passed amendments to the firearms law which ban foreigners living in Thailand from having and using guns and also place controls on fireworks and Bang Fai rockets. The previous version of the Firearms, Bullets, Explosive Objects, Fireworks and Fake Firearms Act did not require people who want to have or use a gun to be Thai nationals. Consequently foreigners living in Thailand were able to seek permission to have and use guns.

https://www.bangkokpost.com/news/security/1341415/gun-possession-use-by-foreigners-to-be-banned


 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Tallviking:

Nu har en lagarna ändrats avseende vapen och fyrverkerier

 

Ändringen innebär att utlänningar boende i Thailand inte får äga vapen, skjuta fyrverkerier eller Bang Fai-raketer

 


https://www.bangkokpost.com/news/security/1341415/gun-possession-use-by-foreigners-to-be-banned


 

Har du läst artikeln du länkade till? Om inte, gör det och tala om var det står att utlänningar inte får skjuta fyrverkerier eller raketer. För mycket engelska kanske....? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete! Får jag inte skjuta fyrverkeri så får det vara. Nu gör jag slut med frugan och skaffar en kambodjanska.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Tallviking:

Nu har en lagarna ändrats avseende vapen och fyrverkerier

 

Ändringen innebär att utlänningar boende i Thailand inte får äga vapen, skjuta fyrverkerier eller Bang Fai-raketer

 

c1_1341415_620x413.jpg

 

Gun possession, use by foreigners to be banned

The National Legislative Assembly (NLA) on Thursday passed amendments to the firearms law which ban foreigners living in Thailand from having and using guns and also place controls on fireworks and Bang Fai rockets. The previous version of the Firearms, Bullets, Explosive Objects, Fireworks and Fake Firearms Act did not require people who want to have or use a gun to be Thai nationals. Consequently foreigners living in Thailand were able to seek permission to have and use guns.

https://www.bangkokpost.com/news/security/1341415/gun-possession-use-by-foreigners-to-be-banned


 

Ja, Thailand är ett riktigt föregångsland i vissa stycken.

Bara tänk om våra odugliga skitpolitiker kunde fatta en motsvarande lag för Sverige, givetvis då kopplat till omedelbar fängsling och därefter utvisning av de personer av utländsk härkomst, som påträffas med vapen inkl. knivar. Det skulle ju i ett slag mycket kraftigt reducera den grova brottsligheten i Sverige.

 

Det där med fyrverkerier eller Bang Fai-raketer tolkar jag som att utlänningar inte får montera styrningar på raketerna, alltså motverka fusk, och det är väl också bra.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Sakhon:

Ja, Thailand är ett riktigt föregångsland i vissa stycken.

Bara tänk om våra odugliga skitpolitiker kunde fatta en motsvarande lag för Sverige, givetvis då kopplat till omedelbar fängsling och därefter utvisning av de av utländsk härkomst, som påträffas med vapen inkl. knivar. Det skulle ju i ett slag kraftigt reducera den grova brottsligheten i Sverige.

 

Det där med fyrverkerier eller Bang Fai-raketer tolkar jag som att utlänningar inte får montera styrningar på raketerna, alltså motverka fusk, och det är väl också bra.

 

Och självklart så blir det då också brottsligt för utlänningar att handskas med fyrverkerier då dessa redan missbrukas som vapen i vissa grupperingar och vissa stadsdelar i Sverige

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skriver över M60an  på tjejen så äger ju hon vapnet och jag får låna?

Fyrverkerier får väl dottern skjuta iväg med min handledning fast det var länge sedan jag slösade pengar på sådant.

Samma upplevelse fast man inte själv tänder på stubinen.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-13 at 08:40, skrev swedenfarang:

Helvete! Får jag inte skjuta fyrverkeri så får det vara. Nu gör jag slut med frugan och skaffar en kambodjanska.

Om inte förr så blir det väl ett ordentligt fyrverkeri hemma om du gör som du skriver. :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...