Jump to content
IGNORERAD

incheckning online


Jerker

Recommended Posts

Min dam är lite orolig för hon åker ensam till bkk från Köpenhamn. Hon åker med Norwegian när hon ska ut biljetterna  klarar hon inte det, ber hon hjälp så  var dom rätt spydiga mot henne sist. Nu tänkte jag  att  incheckning online behöver ta ut biljetterna från maskinen?  

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Kanske denna kan underlätta lite om ni går igenom den tillsammans några gånger.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Checka in på maskin på flygplatsen och välj via bokningsnummer.

Då får hon slå in bokningsnumret, välja säte, kryssa i ev. bagage.

Sen kommer boardingkortet ut ur maskin och ev. bagage remsa om hon valt bagage.

Och har hon valt bagage så får hon tejpa fast remsan på väskan och gå till bagageinchekningen och cheka in väskan.

Svårare än så är det inte, lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jerker:

Min dam är lite orolig för hon åker ensam till bkk från Köpenhamn. Hon åker med Norwegian när hon ska ut biljetterna  klarar hon inte det, ber hon hjälp så  var dom rätt spydiga mot henne sist. Nu tänkte jag  att  incheckning online behöver ta ut biljetterna från maskinen?  

va är det för jävla skithögar som är spydiga? blir så förbannad när jag hör sånt

Link to comment
Dela på andra sajter

va är det för jävla skithögar som är spydiga? blir så förbannad när jag hör sånt

I Bangkok var det inga problem där är dom väldigt hjälpsamma. Det är väl bara thai personal där det hjälper säkert till.


Pakusa & Jesper

https://m.facebook.com/tomtens.mandlarna/

อิสานแมงกระพรุน ชุมแพ

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jerker:

Min dam är lite orolig för hon åker ensam till bkk från Köpenhamn. Hon åker med Norwegian när hon ska ut biljetterna  klarar hon inte det, ber hon hjälp så  var dom rätt spydiga mot henne sist. Nu tänkte jag  att  incheckning online behöver ta ut biljetterna från maskinen?  

Varför inte checka in via incheckningsdisken då om hon nu inte fixar det via automaten?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Checka in på maskin på flygplatsen och välj via bokningsnummer.

Då får hon slå in bokningsnumret, välja säte, kryssa i ev. bagage.

Sen kommer boardingkortet ut ur maskin och ev. bagage remsa om hon valt bagage.

Och har hon valt bagage så får hon tejpa fast remsan på väskan och gå till bagageinchekningen och cheka in väskan.

Svårare än så är det inte, lycka till

 

8 minuter sedan, skrev Pakusa:


I Bangkok var det inga problem där är dom väldigt hjälpsamma. Det är väl bara thai personal där det hjälper säkert till.


Pakusa & Jesper

https://m.facebook.com/tomtens.mandlarna/

Gör som CM beskriver, men glöm inte att spara bagagekvittot om ert bagage kommer på villovägar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte checka in via incheckningsdisken då om hon nu inte fixar det via automaten?


Går inte check in vid disken dom hänvisar bara till maskinen.

Nu tror jag det fixar sig, hon tar bara hand bagaget (så slipper trassel med bagaget) jag checkar in online hemma.


Pakusa & Jesper

https://m.facebook.com/tomtens.mandlarna/

อิสานแมงกระพรุน ชุมแพ

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Pakusa:

 


Går inte check in vid disken dom hänvisar bara till maskinen.

Nu tror jag det fixar sig, hon tar bara hand bagaget (så slipper trassel med bagaget) jag checkar in online hemma.


Pakusa & Jesper

https://m.facebook.com/tomtens.mandlarna/

 

Ja enklast så, då behöver hon bara hämta boardingcard i maskinen.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Pakusa:

 


Går inte check in vid disken dom hänvisar bara till maskinen.

Nu tror jag det fixar sig, hon tar bara hand bagaget (så slipper trassel med bagaget) jag checkar in online hemma.


Pakusa & Jesper

https://m.facebook.com/tomtens.mandlarna/

 

Jasså har inte Norwegian den tjänsten 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte åka med henne till flygplatsen och lära henne hur man checkar in, det är ju inte precis raketforskning vi pratar om?

Eftersom flyget går till Bkk, så lär det förresten finnas några Thai som hon kan fråga om hjälp, om hon är rädd för spydiga människor, är det dags att lära sej att bita tillbaka, typ "Jag är kund, du jobbar för mej" Spydig service personal skall läras att veta sina platser....

 

Lycka till!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Mankan:

Jasså har inte Norwegian den tjänsten 

Gick ej att checka in vid disk vid min senaste resa med Thai Airways.  (dec. -16).

Alla blev obönhörligen hänvisade till automaterna. Detta var på Kastrup.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte åka med henne till flygplatsen och lära henne hur man checkar in, det är ju inte precis raketforskning vi pratar om?
Eftersom flyget går till Bkk, så lär det förresten finnas några Thai som hon kan fråga om hjälp, om hon är rädd för spydiga människor, är det dags att lära sej att bita tillbaka, typ "Jag är kund, du jobbar för mej" Spydig service personal skall läras att veta sina platser....
 
Lycka till!
 
 
MVH Tommy

Jobbar den dagen annars hade gjort det så klart. Jag på pekade det var dumt vi kollade det våras när hon kom från BKk. Hon har en hörsel nedsättning så hon gillar inte ta kontakt med folk jag på pekade för henne dom ska ge service till dig när du är kund.


Pakusa & Jesper

https://m.facebook.com/tomtens.mandlarna/

อิสานแมงกระพรุน ชุมแพ

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev in-ka:

va är det för jävla skithögar som är spydiga? blir så förbannad när jag hör sånt

Dom var faktiskt lite småspydiga mot oss också när vi frågade om hjälp i CPH för några veckor sedan.

Dom sa väl iofs inte något dumt, men märktes att det var besvärande.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev uptoyou:

Dom var faktiskt lite småspydiga mot oss också när vi frågade om hjälp i CPH för några veckor sedan.

Dom sa väl iofs inte något dumt, men märktes att det var besvärande.

Har också upplevt att de kan vara lite spydiga, jag har iofs inte frågat efter hjälp. Men de har lite bryskt kommit vid SAS incheckning på ARN någon gång och typ "sagt gör så här" reser man inte så ofta med självincheckning via automat så tar det ju lite extra tid då man är lite osäker och får läsa sig fram i instuktionerna, inte för det är något problem och det brukar lösa sig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...