Jump to content
IGNORERAD

Strul att få hem saker till skrivare osv?


audirs2

Recommended Posts

Beställde i fredags en bläck patron till min Epson som jag har på firman, och man får inte faktura utan måste betala med kort! Har försökt öppna konto hos dom men men dom godkänner inte mitt lösenord!

UPS skickar på måndag ut en leverans notifikation att det kommer nästa dag ( idag tisdag)! I dag tisdag så kommer ett nytt mail att adressen kan inte hittas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har köpt och fått det jag beställt från Epson under ca 2 års tid utan poplem, men nu har dom fel adress mitt i allt!

Går in på Epson och tänker att då får jag beställa en ny då så länge,,,,nähä,,,,sidan nere för service!!!! Sucka!

Har ni andra åxå såna problem?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev audirs2:

Beställde i fredags en bläck patron till min Epson som jag har på firman, och man får inte faktura utan måste betala med kort! Har försökt öppna konto hos dom men men dom godkänner inte mitt lösenord!

UPS skickar på måndag ut en leverans notifikation att det kommer nästa dag ( idag tisdag)! I dag tisdag så kommer ett nytt mail att adressen kan inte hittas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har köpt och fått det jag beställt från Epson under ca 2 års tid utan poplem, men nu har dom fel adress mitt i allt!

Går in på Epson och tänker att då får jag beställa en ny då så länge,,,,nähä,,,,sidan nere för service!!!! Sucka!

Har ni andra åxå såna problem?

Nä.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Beställde i fredags en bläck patron till min Epson som jag har på firman, och man får inte faktura utan måste betala med kort! Har försökt öppna konto hos dom men men dom godkänner inte mitt lösenord!

UPS skickar på måndag ut en leverans notifikation att det kommer nästa dag ( idag tisdag)! I dag tisdag så kommer ett nytt mail att adressen kan inte hittas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har köpt och fått det jag beställt från Epson under ca 2 års tid utan poplem, men nu har dom fel adress mitt i allt!

Går in på Epson och tänker att då får jag beställa en ny då så länge,,,,nähä,,,,sidan nere för service!!!! Sucka!

Har ni andra åxå såna problem?

Nä för jag har laserskrivare

Ett tips

https://www.inkclub.com/se/sv/?gclid=EAIaIQobChMI7IOjid_l1gIVk4eyCh3whwgYEAAYASAAEgKeHvD_BwE

 

eller köp en riktig skrivare

https://www.netonnet.se/art/dator/skrivare-scanner/laserskrivare?page=1&filter=59858221

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir du medlem hos Kjell ( kostar gratis) så får man rabatt på vissa produkter. Bland annat 2 för 1 på deras ersättningspatroner. Jag vet inte hur du bor och jobbar i förhållande till deras butiker men det är fri frakt om du beställer för mer än 300:- (annars 49:-).

 

Men du kanske bara vill använda original?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu till det roliga i kråksången: åkte till Felgiganten och tänkte att dom har säkert en patron hemma, jo tjena, har gått ut sa dom!

Tänkte då att aha, dom sålde på mig en maskin som är på utgående redan för ett år sedan för att ta in nya maskiner!

Fakkk Eppson, köpte en HP bläck istället för 1700.- glada, kommer till kontoret och packar upp skiten: INGA FAKKING FÄRGPATRONER följer med!

Kan man inte i butiken f r å g a om man vill ha färgpatroner åxå =$$$$$????

Nu blir det Mediamarkt nästa gång!!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-10 at 11:30, skrev Kenneth4618:

Jo tjena för Net o Njet! Beställde ju en Canon 9000 F mark 2 av dom i juni tror jag det var. Beställde från Fittja ca 2 mil från mitt "högkvarter", dom skulle skicka med post för till firmor sålde dom inte via disk stod det när jag beställde på nätet!

Två (2) veckor senare kom den till slut till ett postkontor nära mig där det gick att hämta ut skiten! :rotfl: Laser skrivare har jag 2 st av, en HP =funkar ej och en 3 år gammal Samsung = funkar ej!:doubt:

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev audirs2:

Jo tjena för Net o Njet! Beställde ju en Canon 9000 F mark 2 av dom i juni tror jag det var. Beställde från Fittja ca 2 mil från mitt "högkvarter", dom skulle skicka med post för till firmor sålde dom inte via disk stod det när jag beställde på nätet!

Två (2) senare kom den till slut till ett postkontor nära mig där det gick att hämta ut skiten! :rotfl: Laser skrivare har jag 2 st av, en HP =funkar ej och en 3 år gammal Samsung = funkar ej!:doubt:

Hahah då får nog hålla dig till handskrivna fakturor, det är nog inte meningen att du ska ha en skrivare :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev audirs2:

Jo tjena för Net o Njet! Beställde ju en Canon 9000 F mark 2 av dom i juni tror jag det var. Beställde från Fittja ca 2 mil från mitt "högkvarter", dom skulle skicka med post för till firmor sålde dom inte via disk stod det när jag beställde på nätet!

Två (2) senare kom den till slut till ett postkontor nära mig där det gick att hämta ut skiten! :rotfl: Laser skrivare har jag 2 st av, en HP =funkar ej och en 3 år gammal Samsung = funkar ej!:doubt:

2 vad? dagar, månader, sekel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojj jag har 2 st  HP M1130MPF  en i Th å en i Sverige  ok svart/vit  3-4 år nu funkar klockrent .

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev frason:

Varför köper man bläckstråleskrivare?

Faktiskt det mest kostnadseffektiva idag för mindre kontor, betydligt billigare per utskrift, färg som svartvit spelar ingen roll.

Köpte en ny på jobbet för ett par år sedan, jag sa som du till vår datasupport, men med fakta på bordet var det uppenbart att jag hade fel(det händer).

Men ok, det är inte bläckstråleskrivare för 899kr, men samtidigt inte hiskeligt dyr apparat, har för mig den kostade knappa 10k.

Vi skriver ut ca 1000 A4 i månaden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:

Faktiskt det mest kostnadseffektiva idag för mindre kontor, betydligt billigare per utskrift, färg som svartvit spelar ingen roll.

Köpte en ny på jobbet för ett par år sedan, jag sa som du till vår datasupport, men med fakta på bordet var det uppenbart att jag hade fel(det händer).

Men ok, det är inte bläckstråleskrivare för 899kr, men samtidigt inte hiskeligt dyr apparat, har för mig den kostade knappa 10k.

Vi skriver ut ca 1000 A4 i månaden.

Ja det skiljer ju lite mot en 600-kronors som har 10% fyllda patroner (om några) vid leverans som tar slut efter 15 A4. :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Jo tjena för Net o Njet! Beställde ju en Canon 9000 F mark 2 av dom i juni tror jag det var. Beställde från Fittja ca 2 mil från mitt "högkvarter", dom skulle skicka med post för till firmor sålde dom inte via disk stod det när jag beställde på nätet!

Två (2) senare kom den till slut till ett postkontor nära mig där det gick att hämta ut skiten! :rotfl: Laser skrivare har jag 2 st av, en HP =funkar ej och en 3 år gammal Samsung = funkar ej!:doubt:

Har en HP som är tillverkad 31 jan 2008 och har aldrig bytt patroner än då svart ger ca 6000 kopior och färgpatronerna ger ca 4000 kopior.

Printar till och med ut foton på den till visumansökningarna till Thailand

Och så har man aldrig bläckpatroner som geggar igen

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Jo tjena för Net o Njet! Beställde ju en Canon 9000 F mark 2 av dom i juni tror jag det var. Beställde från Fittja ca 2 mil från mitt "högkvarter", dom skulle skicka med post för till firmor sålde dom inte via disk stod det när jag beställde på nätet!

Två (2) senare kom den till slut till ett postkontor nära mig där det gick att hämta ut skiten! :rotfl: Laser skrivare har jag 2 st av, en HP =funkar ej och en 3 år gammal Samsung = funkar ej!:doubt:

Du kan få köpa min gamla trotjänare Canon color laser 8180 c, ja skrivaren får du men 3 färgpatroner oöppnade samt dom som sitter i vill jag ha vad jag lagt ut för.

(Sonen tyckte jag skulle ha en mindre)

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Har en HP som är tillverkad 31 jan 2008 och har aldrig bytt patroner än då svart ger ca 6000 kopior och färgpatronerna ger ca 4000 kopior.

Printar till och med ut foton på den till visumansökningarna till Thailand

Och så har man aldrig bläckpatroner som geggar igen

Precis, har en Dell 3000cn färglaser från 2004, har bytt ut svart en gång, det är det enda jag gjort, på 13 år, funkar fortfarande lika bra, både svart/vitt som färg. Kvalitét!

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frason:

Precis, har en Dell 3000cn färglaser från 2004, har bytt ut svart en gång, det är det enda jag gjort, på 13 år, funkar fortfarande lika bra, både svart/vitt som färg. Kvalitét!

Och min är från 1912 och funkar ännu :D 

skrivare.thumb.jpg.655cb6c389a46bf1808ea8712aa5b054.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Och min är från 1912 och funkar ännu :D 

skrivare.thumb.jpg.655cb6c389a46bf1808ea8712aa5b054.jpg

 

De é kvalitét de 59dcdabe4fd8a_Tummenupp.jpeg.211836686d6342b7354af151baee72d9.jpeg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

2 vad? dagar, månader, sekel?

2 veckor! Var så arg så jag skrev fort och i affekt! Läser man på kvälls tidningarna så e det en hel del folks som inte får sina saker i tid, posten är ett bra exempel!:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev frason:

Precis, har en Dell 3000cn färglaser från 2004, har bytt ut svart en gång, det är det enda jag gjort, på 13 år, funkar fortfarande lika bra, både svart/vitt som färg. Kvalitét!

Måste nog klargöra en sak: det är jävligt dammigt på mitt kontor. Bläster damm och svetsdamm läcker in så min dator tex får jag dammsuga varannan månad, annars skriker den som ett svin! 

Så det är inte att undra på att maskineriet tar stryk här, men man tycker att  nog att lilla Felgiganten ändå kunde ha färgpatron hemma, det är ju inte nisses data affär i Årjäng precis!:misdoubt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung​ färg laserskrivare.

Kostar nästan ingenting.

 

Funkar helt perfekt.

 

Inga intorkade patroner.

 

Finns ett skäl till att ingen säljer ink jet längre.

 

Kom in i matchen Audi. aeba5bc0daadb8e114ac7ba3fce0782e.jpg&key=14d197b54524ff63a3d74d3818cec94f13859c1dd4c48797cb5ef51bf1946ba9

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nicholas:

Samsung färg laserskrivare.

Kostar nästan ingenting.

 

Funkar helt perfekt.

 

Inga intorkade patroner.

 

Finns ett skäl till att ingen säljer ink jet längre.

 

Kom in i matchen Audi. aeba5bc0daadb8e114ac7ba3fce0782e.jpg&key=14d197b54524ff63a3d74d3818cec94f13859c1dd4c48797cb5ef51bf1946ba9

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

 

 

 

 

Står en likadan här på golvet, alla lampor blinkar när man drar igång mackapären! Asså, funkar inte! Tre år gammal! Nä nya HP ENVY 5643 går som ett troll efter en dags användning! :rotfl: 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...