Jump to content
IGNORERAD

Rökning förbjuden på 20 stränder, höga böter


Tallviking

Recommended Posts

23 minuter sedan, skrev berlitz:

Så 100 000 för cigg på stranden kontra köra utan körkort 400 ?

?????

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    15

  • Mankan

    5

  • frogfish

    3

  • ArneMorales

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

37 minuter sedan, skrev berlitz:

Så 100 000 för cigg på stranden kontra köra utan körkort 400 ?

???????

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Wanchai:

Ett bra sätt att påverka människors beteende. Det ger ett stort eko!

Eko???

 

Menar du att det är bra med oproportionerliga straffskatter då eller vad va meningen med ditt inlägg?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev berlitz:

Så 100 000 för cigg på stranden kontra köra utan körkort 400 ?

Whataboutism när den är som sämst. De sakerna har väl inget med varandra att göra.

Och det är ju bara att ge f*n i att slänga fimpar överallt som barn kan få i sig, så får man ju inga böter. Inte svårare än så.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Whataboutism när den är som sämst. De sakerna har väl inget med varandra att göra.

Och det är ju bara att ge f*n i att slänga fimpar överallt som barn kan få i sig, så får man ju inga böter. Inte svårare än så.

Nu var det väl själva rökandet som ger böterna inte att slänga fimpen. Och nog är det ganska rimligt att väga straff för olika brott mot varandra och just denna jämförelsen var väl klockren.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev frogfish:

Whataboutism när den är som sämst. De sakerna har väl inget med varandra att göra.

Och det är ju bara att ge f*n i att slänga fimpar överallt som barn kan få i sig, så får man ju inga böter. Inte svårare än så.

Ja just rökare är "lite" speciella, de jämnställer  giftig ciggrök med t.ex. med svetlukt

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Nu var det väl själva rökandet som ger böterna inte att slänga fimpen. Och nog är det ganska rimligt att väga straff för olika brott mot varandra och just denna jämförelsen var väl klockren.

Ja det är synd om dej.

Nu måste du börja leva hälsosammare om du även i fortsättningen vill besöka de fina beacherna i Thailand.

Men även du kommer bli förståndig så småningom.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev lillamannen:

Ja det är synd om dej.

Nu måste du börja leva hälsosammare om du även i fortsättningen vill besöka de fina beacherna i Thailand.

Men även du kommer bli förståndig så småningom.

 

Öh vadå hälsosammare? Jag röker inte varför du nu förutsatte att jag gjorde det.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Mankan:

Öh vadå hälsosammare? Jag röker inte varför du nu förutsatte att jag gjorde det.

Ok, du har inte astma som jag som är mycket besvärad av dessa vidriga rökare

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev lillamannen:

Ok, du har inte astma som jag som är mycket besvärad av dessa vidriga rökare

Nja jag stör mig inte så mycket på rökare men även om jag hade gjort det tycker jag förfarande det är oproportionerliga straff. Förstår nog inte riktigt vad det ena har med det andra att göra

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig rökt så det är naturligtvis positivt. Det är inte någon väldoft cigaretter släpper ifrån sig precis. Men samtidigt så har jag en viss förståelse för att rökare kan reagera negativt. Man kan kanske införa rökrutor under ett skuggande träd? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nong Bua:

 Man kan kanske införa rökrutor under ett skuggande träd? 

De kan gott stå i solen o ryka.....skuggan under träden ska man inte skita ned ;)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/14/2017 at 22:10, skrev lillamannen:

Ok, du har inte astma som jag som är mycket besvärad av dessa vidriga rökare

Ok, inomhus kan jag mycket väl förstå eventuella problem för astmatiker. Men detta handlar ju om ute i det fria, med, får man förmoda, en bris eller vind från havet.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nemo:

Ok, inomhus kan jag mycket väl förstå eventuella problem för astmatiker. Men detta handlar ju om ute i det fria, med, får man förmoda, en bris eller vind från havet.

Det går EJ att andas om jag skulle sitta bakom en som röker om vinden och röken med den blåser på mej och givetvis skyddar jag även min Dotter mot denna giftiga rök.

Jag letar efter en rökfri plats på straden istället, de är ej lätta att finna men det finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nedsmutsningen från rökning är ett j*vla gissel. Av nån anledning har rökare fått för sig att det är ok att skita ner(ok, de 2 rökare i världen som inte gör det behöver inte ta åt sig).

Det är ju fimpar överallt.

Har aldrig förstått varför de tycker detta är ok. Deras egna tomtplättar brukar det dock gälla andra regler på, så de är ju inte omedvetna om vad de gör.

För mig går det inte ihop med vanligt folkvett.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev lillamannen:

Jag letar efter en rökfri plats på straden istället, de är ej lätta att finna men det finns.

Snart finns det överallt, ska bli skönt. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Tycker nedsmutsningen från rökning är ett j*vla gissel. Av nån anledning har rökare fått för sig att det är ok att skita ner(ok, de 2 rökare i världen som inte gör det behöver inte ta åt sig).

Det är ju fimpar överallt.

Har aldrig förstått varför de tycker detta är ok. Deras egna tomtplättar brukar det dock gälla andra regler på, så de är ju inte omedvetna om vad de gör.

För mig går det inte ihop med vanligt folkvett.

Är de så många som  två som inte kastar sina fimpar och ciggpaket precis där de står.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev frason:

Snart finns det överallt, ska bli skönt. :)

 

Ja, vi får verkligen hoppas på det bästa.

Det har ju lärt sig att inte bolma på flyget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så 100 000 för cigg på stranden kontra köra utan körkort 400 ?
Det där med 100 000...Finns flera lagar som har samma bötesbelopp. Och det är 1000 baht Upp Till 100k baht.
Gamla lagar som inte setts över. Sku förvåna mej väldigt mkt om man får höra att nån har betalat den summan för att rökt på stranden...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-21 at 10:57, skrev lillamannen:

Det går EJ att andas om jag skulle sitta bakom en som röker om vinden och röken med den blåser på mej och givetvis skyddar jag även min Dotter mot denna giftiga rök.

Jag letar efter en rökfri plats på straden istället, de är ej lätta att finna men det finns.

Haha, och hur fan skyddar ni er mot alla jävla avgaser och andra luftföroreningar i Thailand,helmask med gasfilter ?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev hamnoi:

Haha, och hur fan skyddar ni er mot alla jävla avgaser och andra luftföroreningar i Thailand,helmask med gasfilter ?

Undviker dessa platser. 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev hamnoi:

Haha, och hur fan skyddar ni er mot alla jävla avgaser och andra luftföroreningar i Thailand,helmask med gasfilter ?

Hur skyddar du dej, när någon försöker skada dej ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pekade 100 meter bort är det okej att  bolma och de lydde mina ord på Svärmors 72 års fest.

Det var kanske endast 5 st av 50st som behövde ta en promenad. 

20171023_122845.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev lillamannen:

Jag pekade 100 meter bort är det okej att  bolma och de lydde mina ord på Svärmors 72 års fest.

Det var kanske endast 5 st av 50st som behövde ta en promenad. 

20171023_122845.jpg

Har du en plastpåse på linsen??

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...