Jump to content

Nu kan du slippa Google-annonserna och samtidigt hjälpa MPR.

Läs mera här...

Esspe

Köpa begagnad bil

Recommended Posts

Hemska Sven    123
Hemska Sven
Då det gäller skulder till ev. finansbolag så behåller dom den sk. blå boken tills avbetalningen är klar.  Finns boken vid affär....inga skulder. Sen kan ju bilen vara belånad hos maffian....lite värre att kontrollera. Men dom brukar inte låna ut pengar till folk som har bilen på avbetalning. Samma där dom vill ha boken som garanti. Problemet är väl att beg. bilar i Thailand fortfarande är svindyra.
Beg bilar är inte svindyra längre. Handlarna försöker säkert få ut så mycket som möjligt, men de betalar uselt f.n och därför går det att hitta bilar till bra priser hos privatpersoner. Taladrod.com finns på nätet, använd Google translate.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
thomas001    39 665
thomas001
17 minuter sedan, skrev Hemska Sven:

Beg bilar är inte svindyra längre. Handlarna försöker säkert få ut så mycket som möjligt, men de betalar uselt f.n och därför går det att hitta bilar till bra priser hos privatpersoner. Taladrod.com finns på nätet, använd Google translate.

Jag sålde min Toyota Fortuner till en handlare när jag bytte bil. 6 år gammal, Mer än 10.000 mil på mätaren Fick 600.000 Baht vilket är jävligt bra betalt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Hemska Sven    123
Hemska Sven
Jag sålde min Toyota Fortuner till en handlare när jag bytte bil. 6 år gammal, Mer än 10.000 mil på mätaren Fick 600.000 Baht vilket är jävligt bra betalt.
Fortuner är en bil med hög status för Thai och lättsåld skulle jag tro. Bara att gratulera. Min fyra gamla Suzuki fick jag bara skambud på, så den behöll jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Benjamas    4 254
Benjamas

Köpte en 18 mån gammal cheva pickup som gått 2300 mil för 28% under nypris och det var 2014 och hos stora cheva handlaren i Hua Hin. Beg priserna rasade när Thaisen fick 100.000 av staten vid nybilsköp, marknaden är nu översvämmad av beg bilar.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
leifen    49 228
leifen
32 minuter sedan, skrev Benjamas:

Köpte en 18 mån gammal cheva pickup som gått 2300 mil för 28% under nypris och det var 2014 och hos stora cheva handlaren i Hua Hin. Beg priserna rasade när Thaisen fick 100.000 av staten vid nybilsköp, marknaden är nu översvämmad av beg bilar.

Passa dig för en sån, alla går inte att göra ägarbyte på än.

Tror det var 5 år.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
koppar55    4 250
koppar55
12 timmar sedan, skrev apknug:

http://www.bahtsold.com/

Denna brukar vara rätt bra för att fynda fordon. Många faranger som ska dra hem och säljer fordon som inte gått särskilt långt!

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Bra sida men köpa begagnat är som alltid ett lotteri.

Min tidigare bil var 4 år gammal och inköptes på en större respektabel bilfirma på Soi Bearing och kostade ca THB 100 000 i reparationer det första året.

Ett annat alternativ: https://www.toyotasure.com/wanttobuy/wanttobuy.aspx

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Nemo    14 124
Nemo
6 timmar sedan, skrev leifen:

Passa dig för en sån, alla går inte att göra ägarbyte på än.

Tror det var 5 år.

Den där subvensioneringen gällde väl inte pickuper?

Ändrades av Nemo

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Nemo    14 124
Nemo
14 timmar sedan, skrev thomas001:

Jo, vid inbyte när man samtidigt köper en ny bil kan man nog få bättre betalt. Hade du sålt den rakt av, så hade nog priset blvit ett annat.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Hemska Sven    123
Hemska Sven
Jo, vid inbyte när man samtidigt köper en ny bil kan man nog få bättre betalt. Hade du sålt den rakt av, så hade nog priset blvit ett annat.
Mycket få nybilhandlare har en egen beg bilsförsäljning, de flesta ringer runt och försöker bli av med bilen åt kunden.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Esspe    3 915
Esspe
22 minuter sedan, skrev Hemska Sven:

Mycket få nybilhandlare har en egen beg bilsförsäljning, de flesta ringer runt och försöker bli av med bilen åt kunden.

Honda hade 4 beg som dom sålde själva. En speciell kille som bara sysslade med begagnat. Vi är bjudna 150.000 Baht för vår Chev Aveo 1,6  7000 mil 2011 oavsett nyköp eller inte. Nissan  bjuder 180.000 om vi köper ny hos dom men dom har ingen vi vill ha eftersom Livina tydligen inte tillverkas längre trots att den finns på deras hemsida :)  Får se om Honda kryper till korset.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
thomas001    39 665
thomas001
3 timmar sedan, skrev Nemo:

Märkesfirmorna tar inte en bil i byte. Antingen får du sälja bilen själv eller så ringer märkesverkstaden in olika beg-handlare som får bjuda på din bil.

Har varit samma varje gång jag kopt ny bil.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Esspe    3 915
Esspe
1 timme sedan, skrev thomas001:

Märkesfirmorna tar inte en bil i byte. Antingen får du sälja bilen själv eller så ringer märkesverkstaden in olika beg-handlare som får bjuda på din bil.

Det står i vart fall 4 st begagnade Hondor till salu hos Honda i Korat. Dom lär väl ha kommit in som bytesbilar om det nu inte skulle vara krockskadade som åtgärdats och ska säljas men det har jag svårt att tro.  Tror inte Honda skulle riskera sitt rykte genom att sälja krockade bilar.

Även i Sverige har ju märkeshandlarna kontakt med beg bilhandlare som får ta hand om dom lite äldre bilarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
koppar55    4 250
koppar55
1 timme sedan, skrev thomas001:

Stämmer nog med de flesta märkeshandlare.

Ford byter inte in min  Focus även då jag beställt en ny Everest. 

Min partner säljer bilen till bilhandlare eller privat beroende på högsta bud.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
thomas001    39 665
thomas001
37 minuter sedan, skrev Esspe:

Det står i vart fall 4 st begagnade Hondor till salu hos Honda i Korat. Dom lär väl ha kommit in som bytesbilar om det nu inte skulle vara krockskadade som åtgärdats och ska säljas men det har jag svårt att tro.  Tror inte Honda skulle riskera sitt rykte genom att sälja krockade bilar.

Även i Sverige har ju märkeshandlarna kontakt med beg bilhandlare som får ta hand om dom lite äldre bilarna.

Även jag kan ha fel. Men jag har aldrig varit med om att dom byter in en beg. bil. Eller att dom säljer beg. bilar i sina Show-rooms eller utanfor. Inte här uppe iallafall. Men det kan ju ha ändrats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll