Jump to content
IGNORERAD

Trafiken i Thailand


matz

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev samet:

Ja. Dom är ett helvete :waaaht:

 

 

20171022_140224.jpg

Gör som en kompis, dra på en balaklava när det är bråttom på kamerabelastad väg...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    14

  • Fritz

    14

  • Mankan

    11

  • Jive

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 10/19/2017 at 05:56, skrev Fritz:

Några bilder från trafiken i Pattaya tagna vid niotiden i morse. Second road

 

59e8205a73854_Morgontrafik005.thumb.JPG.758d0d4abd193fdb101e84a96ec3004f.JPG

 

 

Hmmm......... :rolleyes:

 

Citat

Jisses..att korsa 2:nd road i Pattaya är förenat med livsfara varje gång känns det som.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Hmmm......... :rolleyes:

 

 

Jag ber om ursäkt, borde naturligtvis skrivit "Jisses..att korsa 2:nd road i Pattaya är förenat med livsfara utom på morgonen då det är väldigt lugnt i trafiken." :bag:

 

Fritz..

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-19 at 14:22, skrev Fritz:

Åkej då, men bara för din skull :)

Kl 17:30 gick jag en ny runda detta för att få en jämförelse med hur trafiken var i Bangkok när vi åkte hemåt i taxi vid samma tidpunkt i tisdags. Då blev vi sittande i bilköer i ungefär en timme innan vi till slut kom upp på motorvägen och kunde gasa på lite. Bilderna kommer i samma ordning som i förra reportaget och man kan se att det fortfarande gott om plats på gatorna. Undantaget var PattayaTai där jag faktiskt hittade en köbildning upp emot trafikljuset vid korsningen med Tredje gatan.

59e897d668f47_Kvllstrafik002.thumb.JPG.b1658c58b49dc26280e0b90fadfab155.JPG59e897ffb8f72_Kvllstrafik003.thumb.JPG.399679f621b2dbd0bdc6281de3c85180.JPG59e8982747c61_Kvllstrafik007.thumb.JPG.44a80edae4c59dcfd163a66a0c86201a.JPG59e8987d3ec78_Kvllstrafik009.thumb.JPG.afe1973a7f37cecbe64705ca2f594b2b.JPG59e8989ed5db4_Kvllstrafik012.thumb.JPG.f8eb384a5362ddb75cad020dde7c8992.JPG

Inte för att jag har någon koll på trafiken på vissa gator i Bangkok vs Pattaya men blir det inte lite fånigt att gå å ta ögonbicksbilder på trafiken när det passar för att bevisa någon tes.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Inte för att jag har någon koll på trafiken på vissa gator i Bangkok vs Pattaya men blir det inte lite fånigt att gå å ta ögonbicksbilder på trafiken när det passar för att bevisa någon tes.

Det går lika bra att läsa betygen om trafiken i media.

Äntligen får Thailand en förstaplats för något :( huvvaligen

 

https://www.bangkokpost.com/news/general/1376875/Thailand-tops-road-death-ranking-list

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev leifen:

Det går lika bra att läsa betygen om trafiken i media.

Äntligen får Thailand en förstaplats för något :( huvvaligen

 

https://www.bangkokpost.com/news/general/1376875/Thailand-tops-road-death-ranking-list

Trevligt att du siterar mig men ingen aning vad mitt inlägg har för beröringspunkt med ditt förutom att båda handlar om trafik till viss del

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Inte för att jag har någon koll på trafiken på vissa gator i Bangkok vs Pattaya men blir det inte lite fånigt att gå å ta ögonbicksbilder på trafiken när det passar för att bevisa någon tes.

Om du tror att jag fotade bara dom ögonblick när det var lite trafik så får du väl tro det. Faktum är att jag tog flera bilder från varje ställe och valde att publicera dom som verkade vara ungefär genomsnittet. Jag börjar bli ganska van med slag under bältet här på forumet så ditt påhopp gör varken från eller till i den saken.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Mankan:

Trevligt att du siterar mig men ingen aning vad mitt inlägg har för beröringspunkt med ditt förutom att båda handlar om trafik till viss del

Nja, inte mer beröringspunkt än att du dömde ut Fritz fåniga försök att bevisa en tes så jag la in värkligheten åt dig. 
Sen kan ju någon annan också få ta del av innehållet i länken, den var inte bara menad för dig. Läs artikeln ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fritz:

Om du tror att jag fotade bara dom ögonblick när det var lite trafik så får du väl tro det. Faktum är att jag tog flera bilder från varje ställe och valde att publicera dom som verkade vara ungefär genomsnittet. Jag börjar bli ganska van med slag under bältet här på forumet så ditt påhopp gör varken från eller till i den saken.

 

Fritz..

Tycker du verkligen att mitt svar var ett slag under bältet så vet jag inte vad du har på ett forum att göra i huvudtaget. Vi må ha olika åsikter i det mesta men alldrig att jag skulle röra ett finger för att göra annat en argumetera emot dig de kan jag i alla fall lova dig om du någonsin har trott något annat. Ursäkta mitt utbrott men det är lite så det känns när vi går i polemik. 

 

 

Dina bilder är naturligtvis verkliga men ger för mig inte min bild av Pattaya trafiken. Sedan tror jag ändå du har rätt i sak mot den du gav piken med bilderna mot.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev leifen:

Nja, inte mer beröringspunkt än att du dömde ut Fritz fåniga försök att bevisa en tes så jag la in värkligheten åt dig. 
Sen kan ju någon annan också få ta del av innehållet i länken, den var inte bara menad för dig. Läs artikeln ;) 

Ok bra förklaring. Du missförstod eller läste fel mellan raderna som så måmga gör.

 

Och då missade du poängen med mitt inlägg totalt 

 

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Mankan:

Tycker du verkligen att mitt svar var ett slag under bältet

Jo jag tyckte faktiskt det eftersom du skrev, jag citerar. " men blir det inte lite fånigt att gå å ta ögonbicksbilder på trafiken när det passar för att bevisa någon tes." eftersom det inte var sant.

Men nog om detta, jag accepterar din ursäkt.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Fritz:

Jo jag tyckte faktiskt det eftersom du skrev, jag citerar. " men blir det inte lite fånigt att gå å ta ögonbicksbilder på trafiken när det passar för att bevisa någon tes." eftersom det inte var sant.

Men nog om detta.

 

Fritz..

Ok tar du det som ett slag under bältet så ber jag om ursäkt. Peka gärna på var jag slog under bältet så jag kan bättra mig till nästa argumentation.

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...