Jump to content
IGNORERAD

Hålla formen i Thailand


Esspe

Hålla formen i Thailand  

49 röster

  1. 1. Vad gör ni för att hålla formen när ni är i Thailand

    • Går en motionsrunda ett par ggr iveckan
      13
    • Cyklar regelbundet
      3
    • Går på gym varje vecka
      4
    • Motionssimmar regelbundet
      5
    • Springer trots att det är jättetråkigt
      1
    • Sitter på altanen/balkongen och fundrar på något av ovanstående
      8
    • Sitter på balkongen/altanen
      7
    • Formen?????
      8


Recommended Posts

Själv cyklar jag regelbundet, började idag med nyinköpt cykel :) Cyklade hem i från Affären i rusningstrafiken. Firade med öl och chips.

20171006_163301.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    10

  • stefan5300

    2

  • frason

    2

  • Atom

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev frason:

Kanon, men ta på dig en tröja.

Tröjan åkte av så fort jag kom hem , dyngsur. Inte cyklar jag med bar överkropp i Korat inte. Möjligen i Pattaya. Eller det var något annat du tänkte på? Får bli en sån där Arne Tammer - före/efter.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Simmar oftast 1 timme varannan dag om inget kommer emellan, ibland 2 dagar på raken, är så pass betrodd att ja fått egen nyckel till poolområdet, så ibland kan jag vara där ett par timmar innan de öppnar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt att man bara kunde välja ett alternativ :(:(

 

Det flesta alternativen hade passat mej.

 

Men detta nu innan övervintringen i Thailand fr.o.m. nästa vecka.

 

70 pannor i militärpress = min egen kroppsvikt.

 

 

 

1507290379544-97710280.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Esspe:

Tröjan åkte av så fort jag kom hem , dyngsur. Inte cyklar jag med bar överkropp i Korat inte. Möjligen i Pattaya. Eller det var något annat du tänkte på? Får bli en sån där Arne Tammer - före/efter.

Hehe, nä då tyckte jag du gjorde rätt när du tog av den när du kom hem. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev thomas001:

Saknar ett allternativ.  Mumsa med frugan....mycket bra träning!  

Det går utom toton precis som allt annat mumsande.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev lillamannen:

Dåligt att man bara kunde välja ett alternativ :(:(

 

Det flesta alternativen hade passat mej.

 

Men detta nu innan övervintringen i Thailand fr.o.m. nästa vecka.

 

70 pannor i militärpress = min egen kroppsvikt.

 

 

 

1507290379544-97710280.jpg

Vet inte hur man gör flera alternativ valbara. Jag tycke egentligen bäst om att gå eller simma men behövde nåt att ta mig runt med här i Korat. Kommer inte att vara här mer än några veckor i stöten så jag ville inte lägga  pengar på en mc och bilen är oftast på annat håll.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev koppar55:

Är medlem i Samyang gym.

Kör styrketräning, Thai boxing och avslutar med 8-10 km på löpbandet. 

 

Känns bra att att klara detta vid min ålder utan krämpor.

20170117_143357.thumb.jpg.5b32c19008cb090b9c2ec7ff6e52430a.jpg

 

Imponerande. Springa är så jäkla tråkigt det var bara kul när man sprang efter tjejer förr, nu hinner man inte i fatt dom.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl aldrig tyckt om att träna och har väl alltid varit dålig med det oxå men har lovat mej själv att ta tag i det denna vinter, ska ju tillbringa vintern i Thailand så det borde ju gå att hitta en lucka för att kunna träna ett par gånger i veckan kommer säkert att må bra av det men det är ju så förbannart trögt att komma igång bara.

Men men ska ge det ett försök så får vi se hur det går :sweat:

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minutes ago, koppar55 said:

Är medlem i Samyang gym.

Kör styrketräning, Thai boxing och avslutar med 8-10 km på löpbandet. 

 

Känns bra att att klara detta vid min ålder utan krämpor.

20170117_143357.thumb.jpg.5b32c19008cb090b9c2ec7ff6e52430a.jpg

 

Vi ses i trädgården klockan 7 i morgon bitti för en timmes promenad i hyfsat tempo. Sen kör vi Sverige-Luxenburg med lite förfest på Somtam-restaurangen i morgon kväll; allt som förloras måste vinnas åter......  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, koppar55 said:

Bra ide men  07;00  är nog lite tidigt efter inmundigat av diverse ädlare drycker ikväll. 

07 blir nog lagom för min del men man vet aldrig.

 

Matchen visas på Thai-TV så är vi två törstiga svenskar som vill se matchen så går de nog med på att slänga upp den på storbilds-TV i morgon,

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

En träningsform jag kör både hemma och på semestern är "Body Weight Training" som grundar på att man enbart arbetar med sin egen kroppsvikt.
Det enda redskap jag använder är ett gummiband.
Det här träningssättet har jag kört i typ 15 år och passar mig fortfarande som 50-plussare.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är bara i LOS på semester. Den enda fysiska ansträngningen (som går att prata om här) är att springa jogga på stranden. Inte säkert det överhuvudtaget ger något - annat än bra samvete.

Alltid något. Min hjärna är lätt att lura.

 

Om jag skulle flytta över för evigt, skulle jag gärna prova någon form av Thaiboxning.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter vanligtvis skrot 3-4 gånger i veckan oavsett om jag är hemma eller i Thailand. I Thailand ofta oavsett om jag druckit alkohol kvällen innan eller inte.

Brukar även bli en del kardiovaskulära aktiviteter därtill. Möjligt att det blir något mindre av den varan i Siam. Särskilt utomhus.

Tränade senast på ett av utomhusgymmen i Lumphini Park i Bangkok och på Tonys Gym på soi Buakaow i fiskebyn. 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev lillamannen:

Dåligt att man bara kunde välja ett alternativ :(:(

 

Det flesta alternativen hade passat mej.

 

Men detta nu innan övervintringen i Thailand fr.o.m. nästa vecka.

 

70 pannor i militärpress = min egen kroppsvikt.

 

 

 

1507290379544-97710280.jpg

Detta är ingen Form! Form "Motion" förhåller sig till annan form. Typ vifta en Chang mot läpparna. Betydligt jobbigare än lyfta typ 200 Chang en gång på en timme!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev stefan5300:

Simmar oftast 1 timme varannan dag om inget kommer emellan, ibland 2 dagar på raken, är så pass betrodd att ja fått egen nyckel till poolområdet, så ibland kan jag vara där ett par timmar innan de öppnar.

På plats vid Funland Paradise cirka 10 minuter med bil från där jag bor, bra att vara i tid då det är Lördag för det kanske blir mycket folk.

IMG_1629.JPG.6c820368e24648f40fb6d5c01149f93b.JPG

 

Som sagt tidigt och egen nyckel är bra.

IMG_1631.JPG.4d3caa08f85a87fe0979e5b7925e7d9b.JPG

 

Lägger pengar för 2 dagar/simningar i den danska kakburken.

IMG_1633.JPG.b3ebb9c5e1b523fe45e58d22442fcbcf.JPG

 

Inte en krusning på vattenytan eller folk som är i vägen  när jag ska simma.

IMG_1634.JPG.a5e97678a7dda87d158833cbfc8e36a3.JPGIMG_1635.JPG.11841bb907eae976ef36a9301752d0c3.JPG

 

Avslutad simtur.

IMG_1637.JPG.db0575f50a88d7d9ed9c5e9d7f7e6a70.JPG

 

Precis när jag skulle åka hem så kom ägaren engelsmannen Tony (som jag blivit riktigt god vän med  och jag har då förbättrat min engelska avsevärt) med sin fru Mai .

IMG_1638.JPG.d57907429d49c3aa8de2eb181350982e.JPG

 

Simningen är ju mycket bra motion sägs det och det är även bra mot min diabetes.

Rätt så lågt blodsockervärde trots att jag inte åt någon frukost innan simningen.

IMG_1642.JPG.9c705fab1ff7d67495832713aee29825.JPG

 

 

 

 

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hålla formen?

Tja, rund är åxå en form.

Promenerar 3-5 km måndag, onsdag och fredag. Runda formen håller i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar en timmes rask morgonpromenad varje dag när jag är i Pattaya. Varannan eftermiddag går jag även till gymmet. Är jag på annan thailändsk ort nöjer jag mig med promenaden, gym är svåra att hitta på mindre orter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknade min dagliga mango idag så jag skulle till market. Funderade på att gå men har jag köpt en cykel så har jag. Måste ju cykla av vad den kostade. Drog iväg med hjälm och allt. Svischade förbi förundrade thailändare som gapande undrade vad det gulsvarta var som bara flög förbi. Nån tidigare okänd typ av thailändsk geting? Kom fram till market och tyckte det gick lite tungt, så otränad är jag väl ändå inte? Punktering!!! Och inte en mango på market så långt ögat nådde. Frågade en av dom fåtaliga thailändska försäljarna på min utmärkta thai om det inte fanns någon som sålde mango idag. Fiollåda och en foderlucka stor nog för att kunna svälja en hel laddning somtam på en tugga.  Hon fattade ingenting, måste vara min Koratdialekt hon inte förstod. Hon var säkert från Mukdahan eller nåt. Efter att ha upprepat M-A-M-U-A-N-G fler gånger än Sverige gjorde mål mot Luxemburg sken hon till sist upp med hela ansiktet, jaså mamuang varför sa jag inte det, och svarade med ett kraftfullt No. Såg jag tog min punkterade cykel och påbörjade vandringen hemåt. Gick in på en mack och frågade men dom var nog också  från Mukdahan. Nån luft hade dom iaf inte och pratade sämre engelska än Fälldin gjorde.  No kunde dom förstås flytande. Tog en stund  att gå  hem och det gav ju thailändarna längs vägen chansen att äntligen se vad det var som for förbi så fort tidigare. Gick inte lika fort nu. Blir till att leta upp en cykelreparatör i morgon, eller nån annan dag. Fick iaf min motionstur och till på köpet ett nytt thaiord, เจาะ (låter som en amerikansk klädeskedja) - punktering.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orutinerat.  Extraslang och pump är basutrustning. 

 

Sedan kanske bra däck med kevlarsula vore bra....

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev hakancnx:

Orutinerat.  Extraslang och pump är basutrustning. 

 

Sedan kanske bra däck med kevlarsula vore bra....

Tror inte där ens finns en slang i det däcket. Sen ska jag ju inte ställa upp i Touren bara ta en stilla cykeltur i Korat. Kevlar är ju sånt man har i skyddsvästar, visserligen kommer jag från Malmö men ........

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...