Jump to content
IGNORERAD

Chang vs Singha vs Leo


Cavemannen

Chang vs Singha vs Leo  

118 röster

  1. 1. Vilken öl är godast?

    • Chang
      37
    • Singha
      16
    • Leo
      65


Recommended Posts

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    13

  • uptoyou

    12

  • rolba

    5

  • Peolito

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ingen av dom, men Leo går ner i brist på annat.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen. Leo minst äcklig och nästan drickbar. Singha var en bra öl tills dom ändrade receptet för ett antal år sedan. Nu inte drickbar i samma nivå som Changen efter det att de sänkte alkoholhalten och receptet (tror jag).

För att göra en medlem lite glad så är Sofiero ett mikrosnäpp bättre än Singha och Chang.

Tacka vet jag beer lao.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frason:

Finns bara två öl på bilden, Chang är en risdryck.

Chang är för riktiga karlar med hår på bröstet :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang är för riktiga karlar med hår på bröstet [emoji3] 




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Peolito:

Ingen. Leo minst äcklig och nästan drickbar. Singha var en bra öl tills dom ändrade receptet för ett antal år sedan. Nu inte drickbar i samma nivå som Changen efter det att de sänkte alkoholhalten och receptet (tror jag).

För att göra en medlem lite glad så är Sofiero ett mikrosnäpp bättre än Singha och Chang.

Tacka vet jag beer lao.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tycker precis tvärtom. Drack mycket Singha mina första resor, sedan blev det Kloster och Carlsberg. När dom försvann provade jag Singha igen och nu tycker jag den är klart bäst. Beer Lao kan jag också få ner. Testade just Chang eftersom den var klart billigast men det blir Singha nästa gång. Leo tycker jag är för söt. Ska testa nån Tiger också, det var längesen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget hår på bröstet så det får bli Leo om det inte finns Beer Lao Dark tillhands

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

Ingen. Leo minst äcklig och nästan drickbar. Singha var en bra öl tills dom ändrade receptet för ett antal år sedan. Nu inte drickbar i samma nivå som Changen efter det att de sänkte alkoholhalten och receptet (tror jag).

För att göra en medlem lite glad så är Sofiero ett mikrosnäpp bättre än Singha och Chang.

Tacka vet jag beer lao.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Beer Lao har har jag inte hittat i Isaan än, så inte testad.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beer Lao har har jag inte hittat i Isaan än, så inte testad.

Har druckit den mörka och ljusa i Bkk och Chian Rai. Finns en ljus golfen tror jag den hette som jag bara druckit i landet Laos. Satan nu blev jag törstig. Får gå på Zumen kl 15 [emoji1]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev uptoyou:

Beer Lao har har jag inte hittat i Isaan än, så inte testad.

Hittade sist på Makro i Udon Thani

20160617_140124.thumb.jpg.5da8e0202ee0d01f098e3535f50568b1.jpg

20160630_133358.jpg.da1bba2fa330469136adae1414b6e687.jpg

20160630_133627.thumb.jpg.3a03f49776fbd2e8e64c858fc9f68d61.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker precis tvärtom. Drack mycket Singha mina första resor, sedan blev det Kloster och Carlsberg. När dom försvann provade jag Singha igen och nu tycker jag den är klart bäst. Beer Lao kan jag också få ner. Testade just Chang eftersom den var klart billigast men det blir Singha nästa gång. Leo tycker jag är för söt. Ska testa nån Tiger också, det var längesen.

Tiger och Archa vill jag minnas som typ ordinär lager typ Sofiero fniss. Men minns inte riktigt. Kloster på sin tid var riktigt äcklig. Carlsberg passade i värmen.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Hittade sist på Makro i Udon Thani

20160617_140124.thumb.jpg.5da8e0202ee0d01f098e3535f50568b1.jpg

20160630_133358.jpg.da1bba2fa330469136adae1414b6e687.jpg

20160630_133627.thumb.jpg.3a03f49776fbd2e8e64c858fc9f68d61.jpg

Letat i Khon Kaen men inte hittat.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Peolito:


Tiger och Archa vill jag minnas som typ ordinär lager typ Sofiero fniss. Men minns inte riktigt. Kloster på sin tid var riktigt äcklig. Carlsberg passade i värmen.



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kloster och Carlsberg var perfekta i Phuketvärmen. Nu var det ju inte för att dom slutade säljas som jag slutade åka dit, det var kanske tvärtom. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna är överlägset bäst just nu idag.

15072922218311510799364.jpg

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser alltid till att jag har Hoegaarden eller denna goda veteöl i kylen när vi är i risbyn. Leo i nödfall dom andra är inte drickbara. Screenshot_20170115-081157.thumb.png.46b7a148367e9f786340bafb8642cd25.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Caveman levererar; ålderskillnad förra helgen och Singha vs. Chang denna. Kan vi kanske hoppas på trådar om Sinsod, Bargirl vs Lampaffär, Phuket vs Pattaya och stad/turistort vs Isaan kommande helger när höstmörkret allt snabbare sänker sig som en blöt yllefilt över frustrerade MPR-medlemmar?  

 

Smak är subjektivt, det finns ju faktiskt de som gillar Tomas Ledin och stuvade makaroner precis som det finns de som gillar kusingifte och halalslaktat marsvin. Jag tänker därför varken fördöma eller fördumma de som säger att de gillar Chang, även om jag faktiskt inte tror på att de verkligen gillar Chang.  De kanske gillade gamla Chang för att det hade hög alkoholhalt och påminde dem om deras första Thairesa men de kan omöjligt gilla dagens Chang; en dålig kopia på ett dåligt öl (Heineken).

 

Jag gillade gamla Leo Gold men dagens Leo ör ett av de smaklösaste öl jag någonsin druckit. Visst, är man törstig och Leon kall så funkar den hyfsat men det gör även ett glas vatten. Fördelen med vattnet är att det just smakar vatten medans Leo mest smakar vatten men har en störande bismak av öl.

 

Singha är inte något jättebra öl men lyckas man hitta en Singha som är tappad inom tre veckor och förvarats kallt (tyvärr finns det nästan bara på 7/11 butiker i Bangkok) så är det en helt OK öl; åtminstone är det ett försök att göra ett originellt öl.

 

Det goda i kråksången är att denna brist på både kvalitet och kvantitet under de senaste 18 månaderna har öppnat upp för craft breweries. Jag har senaste tiden provat ett antal av dessa öl och idag har jag provat 2 nya öl från Chiang Mai; helt OK men finns en del att jobba på.  Jag blev dock lovad av Beer Changs dotter, under ett barnkalas för någon månad sedan, att de har en IPA på gång så kanske att jättarna vaknar upp ur sin slummer och börjar leverera. Dagens thailändska craft beer ligger på 119-159 Baht per 33 centiliters flaska och det är givetvis ohållbart med tanke på att en 63 cl Chang för 49 Baht är för dyrt för flertalet thailändare. Börjar Chang och Singha leverera kvalitetsöl för under 100 Baht per 63 cl så är jag nöjd. Gör de det inte är jag rätt nöjd ändå, om jag tänker efter.  

 

 

IMG_5080.JPG.6591e17825269e1055c5bca55855143d.jpg

IMG_5082.JPG.7bd7c76fc8cd5825b77735abb4a2d8c0.jpg

IMG_5662.JPG

IMG_6348.JPG

IMG_6370.JPG

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att få tag i Peroni i Thailand?  Lär väl kosta skjortan förstås isf.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Esspe said:

Går det att få tag i Peroni i Thailand?  Lär väl kosta skjortan förstås isf.

 

Jag har sett Peroni på Wine Connection eller möjligen Wine I love you samt på Tops/Central Foodhall. Tycker personligen att det är en ganska medioker öl så kommer inte ihåg exakt pris men alla importerade öl ligger från 125 till 189 Baht per 33 cl flaska så helt klart är det dyrt. Dricker man 10 öl i veckan spelar det kanske ingen större roll men kommer man upp i 10 öl om dagen börjar det förmodligen svida för de flesta.

 

Missade en "Thaiöl" i mitt senaste inlägg. Finns många fler craft beer men denna, som många andra, är egentligen inte särskilt thailändska utan bryggda utomlands på uppdrag av thailändska företag.  

IMG_5927.JPG.8ccc0f8d6d7ce41d5ba9a8c90e50b7b4.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Atom:

 

Jag har sett Peroni på Wine Connection eller möjligen Wine I love you samt på Tops/Central Foodhall. Tycker personligen att det är en ganska medioker öl så kommer inte ihåg exakt pris men alla importerade öl ligger från 125 till 189 Baht per 33 cl flaska så helt klart är det dyrt. Dricker man 10 öl i veckan spelar det kanske ingen större roll men kommer man upp i 10 öl om dagen börjar det förmodligen svida för de flesta.

 

Missade en "Thaiöl" i mitt senaste inlägg. Finns många fler craft beer men denna, som många andra, är egentligen inte särskilt thailändska utan bryggda utomlands på uppdrag av thailändska företag.  

IMG_5927.JPG.8ccc0f8d6d7ce41d5ba9a8c90e50b7b4.jpg

Kommer man upp i 10 öl om dagen så gör det inte heller nånting för det lär inte vara så länge.

 

Tops ska öppna i Central Plaza nära huset i Korat så det skulle vara fint om den fanns där. Sen tror jag också att man behöver byta öl ibland, ska man dricka samma hela tiden så tröttnar man på den. Drack tidigare bara Bitburger i Sverige men kände behov att mixa med nåt annat.  Peroni eller Mariestad är betydligt mer lättdruckna.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att bryta av sitt ingrodda mårke då och då e nog bara nyttigt. 

Jag brukar smyga in någon alkoläsk emellanåt, sen smakar favvoölen gott igen.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev frason:

Finns bara två öl på bilden, Chang är en risdryck.

Läs på om den "Nya brygg metoden". Smakar dock sämre n din påstådda risbryggd. Men fortfarande enda drickbara.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...