Jump to content
IGNORERAD

Har ni problem med bihålorna?


stefan5300

Recommended Posts

Jag har problem med bihålorna i kinderna sedan moppetiden och vid inflammation får jag även ont i tänderna.

Men detta är effektivt på mig.

Blanda cirka 2 dl ljummet vatten med cirka 1 tesked vinäger, prova er fram med vinägern för har ni för mycket vinäger känns det rejält ska ni veta, fyll spruta och tryck upp vätskan i näsborrarna, låt det verka i 10-15 minuter sen kan ni snyta spotta fräsa.

Vet inte om sprutan går att få tag på i Thailand, köpt min på apoteket i Sverige.

IMG_1600.JPG.113ed6740139bffd8ad40b29dacf2c4f.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jag har problem med bihålorna i kinderna sedan moppetiden och vid inflammation får jag även ont i tänderna.

Men detta är effektivt på mig.

Blanda cirka 2 dl ljummet vatten med cirka 1 tesked vinäger, prova er fram med vinägern för har ni för mycket vinäger känns det rejält ska ni veta, fyll spruta och tryck upp vätskan i näsborrarna, låt det verka i 10-15 minuter sen kan ni snyta spotta fräsa.

Vet inte om sprutan går att få tag på i Thailand, köpt min på apoteket i Sverige.

IMG_1600.JPG.113ed6740139bffd8ad40b29dacf2c4f.JPG

 

Har också haft problem med bihålorna sedan ungdomen. Speciellt ena sidan. En gång så hade jag så jävla ont att jg sjukskrev mig och gick till doktorn. Doktorn tittade mig i öron, näsa mun och skickade hem mig  efter att ha sagt att det var ingen fel på mig. Under natten så fick jag världens tandvärk.  På morgonen fick jag komma akut till tandläkaren. När jag öppnade munnen sa tandläkaren att jag hade bihåleinflamation.  Jag berättade för honom att jag varit till doktorn  dagen innan utan att  få någon diagnos. Vi tandläkare är proffs på munhålan kontrade han med. Hade en inflammation i tandroten så rotrensning och fortsatt behandling blev följden.

 

Nu idag så har jag problem med käken där jag brukar ha bihåleinflammation.  Min nuvarande tandläkare säger att käkbenet är för tunt beroende på alla bihålleinflamationer. Tappar tand efter tand pga att benet är så urgröpt. Bihåleinflammationer är inte att leka med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den sprutan går att köpa i Thailand.

Exet hade grymma problem med bihålor/tänder när vi övervintrade i Thailand för några år sedan.

Går även att köpa en "noshörning", en speciell flaska för ändamålet.

Har sett på facebook senaste dagarna om annonser och inlägg om olika sorters flaskor.

Som lösning i Thailand använde hon Hashi tror jag det var, en saltlösning som blandas med vatten.

Går även att blanda en egen saltlösning, googlade ett recept som funkade bra.

Har provat själv för att slippa allergibesvär på vår/sommar och det funkar bra. 

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Drar in rejält genom näsborrarna på en ny kn..... bar ho..... i Pattaya. Inga mer bihålsproblem den resan!

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Drar in rejält genom näsborrarna på en ny kn..... bar ho..... i Pattaya. Inga mer bihålsproblem den resan!

Hur menar du nu?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bananen:

Hur menar du nu?

Helsnurrigt, det undrar jag också, kanske dragit in för mycket där.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev 2much:

Den sprutan går att köpa i Thailand.

Exet hade grymma problem med bihålor/tänder när vi övervintrade i Thailand för några år sedan.

Går även att köpa en "noshörning", en speciell flaska för ändamålet.

Har sett på facebook senaste dagarna om annonser och inlägg om olika sorters flaskor.

Som lösning i Thailand använde hon Hashi tror jag det var, en saltlösning som blandas med vatten.

Går även att blanda en egen saltlösning, googlade ett recept som funkade bra.

Har provat själv för att slippa allergibesvär på vår/sommar och det funkar bra. 

Kan du visa bild på noshörningen?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick rättat skiljeväggarna i näsan och öppnat upp, hade en del problem med mandlarna. Fem år utan en förkylning eller svullna mandlar. Helt klart värt en enkel operation.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...