Jump to content
IGNORERAD

Sexliv


Atom

Recommended Posts

För att öka på kvoten om Thailandsrelaterade ämnen startar jag nu en tråd om ett av många ämne jag länge fascinerats av. För att någon ska svara väljer jag dessutom ett säljande ämne.

 

Frugan har en massa väninnor från Thailand, övriga Asien och Västerlandet men det är framförallt med sina thailändska väninnor som deras sexliv ibland avhandlas. Dessa thailändskor är gifta med thailändare, andra Asiater och Västerlänningar och är i de flesta fall mellan 40 och 50 bast. Det jag förvånas över är hur stor andel som i stort sett inte har något sexliv alls och heller inte haft det på många år; många sover sedan barnen föddes inte ens i samma rum. Nu pratar jag inte om folk som bor ute i byarna i ett enrumshus där 24 personer från 4 generationer sover hullerombuller utan välbeställda familjer som ofta har lika många rum som jag har kalsonger så det handlar inte om brist på privatliv.

 

Det verkar inte spela någon roll om de fått sitt obligatoriska andra barn när de var 28 eller 48; när det andra barnet kommer så stänger frugan butiken eller mannen låser in masken för gott, eller både och. Nu är ju det här ett lite känsligt ämne och givetvis är alla MPR-medlemmar virila män med nymfer som fruar och flickvänner, däremot kan ni ju ha mindre lyckligt lottade vänner och bekanta.

 

Är det så vanligt att thailändskor nästan helt slutar ha sex när barnproduktionen är avklarad eller är det bara frugans överklassväninnor som är så tråkiga? Jag känner ju en del av dessa kvinnors män och vissa av dem är riktiga träbockar men flera av dem kan jag inte tänka mig att de lagt ned sina sexliv även om frugan gjort det. Det kanske är vanligt bland helsvenska par också; inget som vi brukar avhandla under våra spritfyllda sommarträffar dock.    

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    5

  • Jive

    3

  • Esspe

    3

  • fiskarn

    3

Mest aktiva i denna tråd

Vi har två barn yngsta 15. Inga stängda butiker här inte om jag säger så.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Frugan har ju inga barn så där är öppettiderna hyggligt bra. 

Tror annars att det är ganska vanligt och svårt att gissa varför en del avsäger en så enligt mig viktig del av livet i allmänhet och samlivet i synnerhet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Atom:

För att öka på kvoten om Thailandsrelaterade ämnen startar jag nu en tråd om ett av många ämne jag länge fascinerats av. För att någon ska svara väljer jag dessutom ett säljande ämne.

 

Frugan har en massa väninnor från Thailand, övriga Asien och Västerlandet men det är framförallt med sina thailändska väninnor som deras sexliv ibland avhandlas. Dessa thailändskor är gifta med thailändare, andra Asiater och Västerlänningar och är i de flesta fall mellan 40 och 50 bast. Det jag förvånas över är hur stor andel som i stort sett inte har något sexliv alls och heller inte haft det på många år; många sover sedan barnen föddes inte ens i samma rum. Nu pratar jag inte om folk som bor ute i byarna i ett enrumshus där 24 personer från 4 generationer sover hullerombuller utan välbeställda familjer som ofta har lika många rum som jag har kalsonger så det handlar inte om brist på privatliv.

 

Det verkar inte spela någon roll om de fått sitt obligatoriska andra barn när de var 28 eller 48; när det andra barnet kommer så stänger frugan butiken eller mannen låser in masken för gott, eller både och. Nu är ju det här ett lite känsligt ämne och givetvis är alla MPR-medlemmar virila män med nymfer som fruar och flickvänner, däremot kan ni ju ha mindre lyckligt lottade vänner och bekanta.

 

Är det så vanligt att thailändskor nästan helt slutar ha sex när barnproduktionen är avklarad eller är det bara frugans överklassväninnor som är så tråkiga? Jag känner ju en del av dessa kvinnors män och vissa av dem är riktiga träbockar men flera av dem kan jag inte tänka mig att de lagt ned sina sexliv även om frugan gjort det. Det kanske är vanligt bland helsvenska par också; inget som vi brukar avhandla under våra spritfyllda sommarträffar dock.    

 

Vi har bara ett barn :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Esspe said:

 

Vi har bara ett barn :)

Vi också, man får ju inte vara dum:haha:

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Min bror hade städfirma på 60 talet och hade många jobb hos de lite finare folket i Uppsala

Brukade jobba åt honom på sommarloven och noterade att de ofta hade skilda sovrum vilket man tyckte var lite märkligt

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som de ibland har helt olika syn på sexliv och jobb. Känner en systerdotter till frugan som är runt 30år och borde ha ett rikt sexliv. Riktigt snygg och gillar att klä sig sexigt och hon vet om att hon ser mycket bra ut. Hennes make som är i samma ålder är bortrest långa perioder för jobb och han skickar pengar varenda månad och då tycker familjen att han är en riktigt bra make. Hennes andra barnet är nu ca 5 år och det har knakat rejält i förhållande och jag påtalade för min fru som också tyckte han var en bra make att han han är fan ingen bra make bara för att han skickar pengar. Barnet behöver båda föräldrarna!!

 

Han åker på utlandsjobb i 14 månader när barnet endast är 4 månader. Så där har det sett ut i stort hela tiden, han är sällan hemma men skickar pengar. Måste klia rejält mellan låren på henne eller så är hon riktigt fingerfärdig.  När jag var runt 30 år så ville jag inte vara utan kött i mer en några dagar.  Fan vet hur det är efter 6 månader när man är 30 år gammal. Själv så börjar jag närma mig 50år men vill fortfarande inte vara utan köttet i mer en en vecka även om trycket har minskat något.

 

Hur hennes karl klarar sig det kan jag bara gissa..

 

Kanske finns det en anledning till att det finns karaoke barer i minsta by eller efter alla större vägar även i issan, men de tillfredställer ju bara den ena halvan. Hur det kvinnliga halvan klarar sig är för mig en gåta. Den halvan har definitivt inte stängt butiken för mig då det allt som oftast är hon som tar initiativet här hemma, men skulle hon stänga butiken utan anledning så blev hon troligen inte långvarig eller så skulle även jag till slut besöka karaokebarer.  

 

Jag har även funderat på hur mycket energi karlarna lägger för att även den kvinnliga delen ska ha det trevligt under sexakten. Kanske tänker de endast på sig själva och är nöjda när dom är det?? Själv så lägger jag ner mycket tid och energi för att frugan ska ha det riktigt bra och det får jag igen. Tänker thaigubbar så långt?  

Gubbarna är ju även ganska duktiga på att inhalera Hong Thong  många gånger och jag tror inte att man blir någon bättre älskare av det och man blir ganska snart avtrubbad och tappar lusten och även förmågan.  

 

Tror inte heller att kvinnorna njuter av att ha en överförfriskad karl som luktar svett och gammal wiskey.

 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev fiskarn:

Känns som de ibland har helt olika syn på sexliv och jobb. Känner en systerdotter till frugan som är runt 30år och borde ha ett rikt sexliv. Riktigt snygg och gillar att klä sig sexigt och hon vet om att hon ser mycket bra ut. Hennes make som är i samma ålder är bortrest långa perioder för jobb och han skickar pengar varenda månad och då tycker familjen att han är en riktigt bra make. Hennes andra barnet är nu ca 5 år och det har knakat rejält i förhållande och jag påtalade för min fru som också tyckte han var en bra make att han han är fan ingen bra make bara för att han skickar pengar. Barnet behöver båda föräldrarna!!

 

Han åker på utlandsjobb i 14 månader när barnet endast är 4 månader. Så där har det sett ut i stort hela tiden, han är sällan hemma men skickar pengar. Måste klia rejält mellan låren på henne eller så är hon riktigt fingerfärdig.  När jag var runt 30 år så ville jag inte vara utan kött i mer en några dagar.  Fan vet hur det är efter 6 månader när man är 30 år gammal. Själv så börjar jag närma mig 50år men vill fortfarande inte vara utan köttet i mer en en vecka även om trycket har minskat något.

 

Hur hennes karl klarar sig det kan jag bara gissa..

 

Kanske finns det en anledning till att det finns karaoke barer i minsta by eller efter alla större vägar även i issan, men de tillfredställer ju bara den ena halvan. Hur det kvinnliga halvan klarar sig är för mig en gåta. Den halvan har definitivt inte stängt butiken för mig då det allt som oftast är hon som tar initiativet här hemma, men skulle hon stänga butiken utan anledning så blev hon troligen inte långvarig eller så skulle även jag till slut besöka karaokebarer.  

 

Jag har även funderat på hur mycket energi karlarna lägger för att även den kvinnliga delen ska ha det trevligt under sexakten. Kanske tänker de endast på sig själva och är nöjda när dom är det?? Själv så lägger jag ner mycket tid och energi för att frugan ska ha det riktigt bra och det får jag igen. Tänker thaigubbar så långt?  

Gubbarna är ju även ganska duktiga på att inhalera Hong Thong  många gånger och jag tror inte att man blir någon bättre älskare av det och man blir ganska snart avtrubbad och tappar lusten och även förmågan.  

 

Tror inte heller att kvinnorna njuter av att ha en överförfriskad karl som luktar svett och gammal wiskey.

 

Du är då en riktig loverboy hör man ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Du är då en riktig loverboy hör man ;)

Nja! jag behöver inte ligga på eftersom frun hinner före :big_smile: Eller så gör jag så bra jobb så en repris önskas :go:

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Atom:

Vi också, man får ju inte vara dum:haha:

Lär inte bli fler heller så pass gamla som vi är så jag får nog säga pass i den frågan. Vi ångrar dock båda att vi inte fixade till ett syskon men får det såna konsekvenser så kanske det var lika bra ;)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ett barn tillsammans och frugan två sedan tidigare, så det borde ha varit kört redan innan vi fick vårt gemensamma. Var lite tungt en stund för frugan, men efter klimakteriet har hon kommit igång med sexlusten igen. Det kanske finns hopp för en del ändå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min testosteronhalt är idag inte mycket att yvas över. Gått så långt att nu lägger frugan fram en Kamagra när hon anser att jag bör ställa upp. M.a.o. har mitt intresse för sex radikalt minskat sedan jag uppnått pensionsåldern:sick:

Tidigare var det jag som tog initiativet,  idag är det tvärtom:D -

Inte mer än en gång/vecka om jag få råda - åldern tar verkligen ut sin rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Sexlivet får tyvär stå tillbaka när man har barnen.  Vi bor väldigt kompakt. det hämnar sexlivet ännu mer.  När man får chansen är det inte som för. Bara skrika sex så var man igång. Nu är man ingen sexatlet längre.  Man behöver tid. Tur att man har en förstående fru. Och att snart kan släppa barnen så vi får lite tid over.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev fiskarn:

Hennes andra barnet är nu ca 5 år och det har knakat rejält i förhållande och jag påtalade för min fru som också tyckte han var en bra make att han han är fan ingen bra make bara för att han skickar pengar. Barnet behöver båda föräldrarna!!

 

Han åker på utlandsjobb i 14 månader när barnet endast är 4 månader. Så där har det sett ut i stort hela tiden, han är sällan hemma men skickar pengar. Måste klia rejält mellan låren på henne eller så är hon riktigt fingerfärdig.  När jag var runt 30 år så ville jag inte vara utan kött i mer en några dagar.  Fan vet hur det är efter 6 månader när man är 30 år gammal. Själv så börjar jag närma mig 50år men vill fortfarande inte vara utan köttet i mer en en vecka även om trycket har minskat något.

 

Det är väl ändå viktigare att försörja familjen än att k**lla, tycker det är starkt gjort, för övrigt väldigt vanligt i Asien att man är utomlands och arbetar, mina arbetskamrater är iväg 6-10 månader, det är inte för skojs skull utan för att försörja familjen och ge sina barn möjlighet till bra skolgång och utbildning, jag tycker det är hedervärt.

 

För övrigt så är verkar det vara vanligt att Thailändska kvinnor "stänger butiken" när de blir lite äldre, jag förstår inte riktigt anledningen.....och heller inget jag vill acceptera.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste faktiskt små le. Hade ett samtalsämne på jobbet med en Lookkrung ( han är ca 45 ) Han nämnde detta med att  en släktings dam i Bkk stängde butiken  efter att andra barnet föddes.  

Kan det vara så att för vissa thaidamer så är sexet enbart till för att skaffa barn och inte till för att njutas av?  Eller är det helt enkelt att man inte talar om för partnern vad man gillar eller hur man vill ha det under akten vilket då resulterar i att det bara handlar om fortplantning??

 

C;D

Ändrades av C-dude

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev C-dude:

Måste faktiskt små le. Hade ett samtalsämne på jobbet med en Lookkrung ( han är ca 45 ) Han nämnde detta med att  en släktings dam i Bkk stängde butiken  efter att andra barnet föddes.  

Kan det vara så att för vissa thaidamer så är sexet enbart till för att skaffa barn och inte till för att njutas av?  Eller är det helt enkelt att man inte talar om för partnern vad man gillar eller hur man vill ha det under akten??

 

C;D

Tror att det är någon typ av "status grej" kvinnor emellan, inte så ovanligt som man tror.....vet inte om det har religösa kopplingar eller nått?

Tydligt är att det förekommer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Min bror hade städfirma på 60 talet och hade många jobb hos de lite finare folket i Uppsala

Brukade jobba åt honom på sommarloven och noterade att de ofta hade skilda sovrum vilket man tyckte var lite märkligt

Vi har skilda sovrum :waaaht:men det är av hänsyn till frugan som drar in bröd i huset.Jag har sömnapne och har uppmätts snarka 88 decibel(2003 och 143 kg.)Numera somnar frugan tidigt och slipper bli störd av mitt snarkande och jag själv trivs med att själv bestämma när jag har suttit färdigt vid datorn eller TV-tittandet(egentid)jag behöver ju inte passa någon tid på morgonen,när jag vaknar äter jag min frukost i lugn och ro.Är nog bara en kalsongfylla som slår det.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev måne:

Vi har skilda sovrum :waaaht:men det är av hänsyn till frugan som drar in bröd i huset.Jag har sömnapne och har uppmätts snarka 88 decibel(2003 och 143 kg.)Numera somnar frugan tidigt och slipper bli störd av mitt snarkande och jag själv trivs med att själv bestämma när jag har suttit färdigt vid datorn eller TV-tittandet(egentid)jag behöver ju inte passa någon tid på morgonen,när jag vaknar äter jag min frukost i lugn och ro.Är nog bara en kalsongfylla som slår det.

Skönt med egen kuppe. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte hur är det med damer som har farang men damer som har thaiman beklagar sig ofta att manen kliver på sprutar sedan är det klart

utan att bry sig om kvinnans behöv. Därför troligen stänger de shop och sover gott. de damer som får njuta blir mycket aktiva med sin shop även efter fler barn.

Men det är bara min lilla åsikt och erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att svaret är enklare än man tror. Vi killar fortsätter att sex per automatik är lika njutningsfullt för tjejen som det är för oss. Då tjejer är annorlunda skapta, och thaikillar ofta är lika njutning skapande för kvinnan som en svensk man på 50 talet. Där man släckte lyset hade sex och sen sov.
Svenska kvinnor har sedan 70 talet lärt sig och ta för sig. Och kommunicera att även deras njutning räknas. Vilket gör Svenska kvinnors mindre benägna att stänga butiken.
Så min slutsats är att detta beror på att träbockarna till män inte bjuder till så att det blir trevligt för båda. Utan tänker bara på sig själv. Sen kan man ju alltid betala en Mia noi, som Knappast bryr sig. Då det mera är som ett affärsupplägg , där mannen betalar för dom tjänster han får.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev måne:

Thaimän har väl ofta en mianoi att focusera sexlivet på.

Och thaikvinnorna har väl en poianoi (stavningen).

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Det är väl ändå viktigare att försörja familjen än att k**lla, tycker det är starkt gjort, för övrigt väldigt vanligt i Asien att man är utomlands och arbetar, mina arbetskamrater är iväg 6-10 månader, det är inte för skojs skull utan för att försörja familjen och ge sina barn möjlighet till bra skolgång och utbildning, jag tycker det är hedervärt.

 

För övrigt så är verkar det vara vanligt att Thailändska kvinnor "stänger butiken" när de blir lite äldre, jag förstår inte riktigt anledningen.....och heller inget jag vill acceptera.

Fan du tycker ju som de människorna du inte gillar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev stefan5300:

Fan du tycker ju som de människorna du inte gillar.

Hur tänker du nu, gillar jag kvinnor som får för sig o stänga butiken pg av konstiga idéer,  eller vad de nu tänker, menar du?

Det är tydligt att det är relativt vanligt att medelålders kvinnor får för sig att plötsligt sluta med sex, har hört det från flera hemomkring.

 

Så jag förstår inte riktigt din kommentar?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror (inbillar mig i alla fall) att kvinnorna oberoende om det är thai eller svenskor har lika stort behov och glädje av sex om de får tid, har ork och bara startas upp. Problemet kan nog vara att vi män inte vet eller kan (ids) tända våra kvinnor.

Kan visserligen i detta fall bara prata för mig och min fru men när hon fått i sig ett par snapsar eller drinkar då vet jag i alla fall vad hon senare kräver och hitintills fått:big_smile:

Verkar som det finns en spärr någonstans som släpper på min fru efter någon drink, absolut inte för många för då tjattrar hon så förbannat eller somnar = lagom är alltid bäst:D

Själv är jag raka motsatsen, får jag några groggar eller några öl vill jag absolut inte ha något sex den kvällen, då ska jag i stället prata och ha allmänt roligt.:sick:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...