Jump to content
IGNORERAD

Förlänga 30dgr


UglyFarang

Recommended Posts

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jo, och man kan ju fundera på varför de bara accepterar kontanter.

Även vår egen ambassad i Bkk är ju rätt stel vad det gäller betalningar, man måste gå ned och betala över disk, när man snabbt kan föra över och visa insättningskvitto i telefonen, så går ju ofta e-handel till i Thailand.

Exakt samma med Visumservice i Tjöteborg.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    23

  • Soengsang

    15

  • Esspe

    14

  • judazzz

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

jag fixade visumet i god tid i Stockholm när jag hade tid och lust .så slipper jag massa krångel att göra det i los .det har man gjort några ggr förut  så det är skönt att slippa det . Men man blir nyfiken varför dom endast tar kontanter på thai ambassaden  ?? mvh69

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Påståendet i detta fallet kommer från två personer som arbetat på Svensk beskickning.

 

Mina idéer i detta fallet har inget med pengar att göra, endast det i mina ögon oetiska att det i Göteborg är konsulns släkt som håller i detta!

Dessutom så har jag aldrig tidigare lyckats skriva ut en biljett köpt på nätet så det blir bra......

Nu är ingen biljett köpt då avresedatum ej är spikat.

Det finns som sagt fler visumservice i Stockholm om det nu är någon släckning i Göteborg du har problem med.

 

Jag brukar alltid skiva ut biljetter vare sig jag behöver eller ej. Skönt att ha en kopia i bagaget. Vad är det som inte blir bra?

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Mina idéer i detta fallet har inget med pengar att göra, endast det i mina ögon oetiska att det i Göteborg är konsulns släkt som håller i detta!

Håller med om detta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mankan:

Det finns som sagt fler visumservice i Stockholm om det nu är någon släckning i Göteborg du har problem med.

 

Jag brukar alltid skiva ut biljetter vare sig jag behöver eller ej. Skönt att ha en kopia i bagaget. Vad är det som inte blir bra?

 

Som det ser ut nu så kommer vi sannolikt att boka biljett sent, evt avresa julafton eller liknande så säkrast verkar vara att boka en biljett mellan HDY-KUL.

 

När jag skriver ut mailet med biljetten så blir det "otydligt" då det är flera sidor med mycket mail och lite biljett, köpte ny skrivare sist men det hjälpte inte.

Mycket enklare att hantera system på industrimaskiner.....

 

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Som det ser ut nu så kommer vi sannolikt att boka biljett sent, evt avresa julafton eller liknande så säkrast verkar vara att boka en biljett mellan HDY-KUL.

 

När jag skriver ut mailet med biljetten så blir det "otydligt" då det är flera sidor med mycket mail och lite biljett, köpte ny skrivare sist men det hjälpte inte.

Mycket enklare att hantera system på industrimaskiner.....

 

 

Jag brukar jag få en pdf bifogad i ett mejl och då är det bara att öppna och skriva ut. Brukar fungera hur bra som helst även om det ofta blir på 2 sidor men det går ju att skiva ut dubbelsidigt. Huvudsaken är väl att det framgår tid, datum, bokningsnummer, och namn tänker jag. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Som det ser ut nu så kommer vi sannolikt att boka biljett sent, evt avresa julafton eller liknande så säkrast verkar vara att boka en biljett mellan HDY-KUL.

 

När jag skriver ut mailet med biljetten så blir det "otydligt" då det är flera sidor med mycket mail och lite biljett, köpte ny skrivare sist men det hjälpte inte.

Mycket enklare att hantera system på industrimaskiner.....

 

 

Brukar finnas en ruta och klicka på för utskriftsvänlig version eller nått liknande.

 

För övrigt är det bara en fördel att visumservice i Göteborg är en släkting då det garanterar en snabb och smidig hantering :great:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag brukar jag få en pdf bifogad i ett mejl och då är det bara att öppna och skriva ut. Brukar fungera hur bra som helst även om det ofta blir på 2 sidor. Huvudsaken är väl att det framgår tid, datum, bokningsnummer, och namn tänker jag. 

Jag köpte från RCG senast och det var strul med utskrift.

Enklast är att köpa från Tickets fysiska butiker, då får man dessutom sittplats reserverad.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Brukar finnas en ruta och klicka på för utskriftsvänlig version eller nått liknande.

 

För övrigt är det bara en fördel att visumservice i Göteborg är en släkting då det garanterar en snabb och smidig hantering :great:

Men tydligen moraliskt fel.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag köpte från RCG senast och det var strul med utskrift.

Enklast är att köpa från Tickets fysiska butiker, då får man dessutom sittplats reserverad.

Köpte min biljett via internet på Ticket och på mejlet som kom klickar men på en ruta Biljett

och då kommer detta upp........................Lätt som en plätt

Ticket.thumb.JPG.63fba10c01026634409be8ece5dfb889.JPG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag köpte från RCG senast och det var strul med utskrift.

Enklast är att köpa från Tickets fysiska butiker, då får man dessutom sittplats reserverad.

Ok jag har aldrig använt just RCG. Sittplats och utskrift brukar annars gå att fixa själv via flygbolagets hemsida. Har en bokning med Thai och en med Bangkok air i vinter och båda dessa kan jag logga in på och ändra sittplats och en del annat.  

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok jag har aldrig använt just RCG. Sittplats och utskrift brukar annars gå att fixa själv via flygbolagets hemsida. Har en bokning med Thai och en med Bangkok air i vinter och båda dessa kan jag logga in på och ändra sittplats och en del annat.  

Så har jag också gjort normal men när jag skulle logga in på thai nyligen och ändra sittplatserna jag bokat just genom den metoden sa deras system att för tillfället kunde inte de som bokat sina resor via andra resebyråer hantera sina sittplatser via Thais egen hemsida. vet inte om det var tillfälligt eller om dom stoppat den möjligheten för gott

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Så har jag också gjort normal men när jag skulle logga in på thai nyligen och ändra sittplatserna jag bokat just genom den metoden sa deras system att för tillfället kunde inte de som bokat sina resor via andra resebyråer hantera sina sittplatser via Thais egen hemsida. vet inte om det var tillfälligt eller om dom stoppat den möjligheten för gott

Ok, jag har bokat via Jade och det funkar för mig. kollade precis nu och det verkar fortfarande fungera även om jag inte gick hela vägen just nu och ändrade.

 

ändrasittplats.PNG

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Tallviking:

Så har jag också gjort normal men när jag skulle logga in på thai nyligen och ändra sittplatserna jag bokat just genom den metoden sa deras system att för tillfället kunde inte de som bokat sina resor via andra resebyråer hantera sina sittplatser via Thais egen hemsida. vet inte om det var tillfälligt eller om dom stoppat den möjligheten för gott

Hej

 

Bokade nyligen en t/r Thaiairways biljett via Ticket´s webresebyrå. Direkt jag fick reservationsnumret så bokade jag sittplats för båda resorna

på Thaiair´s "Manage your booking". Funkade som vanligt och kostnadsfritt.

Kanske någon tillfällig störning du råkade ut för?

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev biker:

Hej

 

Bokade nyligen en t/r Thaiairways biljett via Ticket´s webresebyrå. Direkt jag fick reservationsnumret så bokade jag sittplats för båda resorna

på Thaiair´s "Manage your booking". Funkade som vanligt och kostnadsfritt.

Kanske någon tillfällig störning du råkade ut för?

 

mvh

biker

 

Var just in o kollade jag också, fungerar bra den vägen du nämner.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Tallviking:

Så har jag också gjort normal men när jag skulle logga in på thai nyligen och ändra sittplatserna jag bokat just genom den metoden sa deras system att för tillfället kunde inte de som bokat sina resor via andra resebyråer hantera sina sittplatser via Thais egen hemsida. vet inte om det var tillfälligt eller om dom stoppat den möjligheten för gott

Nu är jag ju i ditt spamfilter, så du kan ju inte se detta. Men andra kan kanske ha nytta av infon.

 

Jag bokade thai via Ticket senast och fick samma meddelande som du. Men inom 24 timmar från avresa gick det dock att fixa sittplatser, så hänger man på låset då bör det lösa sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev biker:

Hej

 

Bokade nyligen en t/r Thaiairways biljett via Ticket´s webresebyrå. Direkt jag fick reservationsnumret så bokade jag sittplats för båda resorna

på Thaiair´s "Manage your booking". Funkade som vanligt och kostnadsfritt.

Kanske någon tillfällig störning du råkade ut för?

 

mvh

biker

 

Ja. Kollade nu och nu fungerade det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev apknug:

För två år sen var man tvungen att pynta 3000 baht för att få sina 30 dagar under högsäsong. Annars fick man färre dagar......

Detta i Jomtien.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

Pa immigration office i Jomtien?

Om Du sjalv lamnade in 30 days visa application skulle en tjansteman/kvinna ha sagt till dig att du maste betala 3000 baht pga. det var hogsasong?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pa immigration office i Jomtien?
Om Du sjalv lamnade in 30 days visa application skulle en tjansteman/kvinna ha sagt till dig att du maste betala 3000 baht pga. det var hogsasong?
Japp. Anledningen var inte högsäsong. Sista dagen att söka för mig och flera timmars kö. Inte läge att vända direkt. 1 900 stod det på kvittot naturligtvis.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
On 2017-11-11 at 00:01, skrev UglyFarang:

Exakt det jag vänder mej emot, tidigare kunde man skicka direkt till konsulatet i Tjöteborg och få det tillbaka inom ett par dagar, nu måste man skicka in via en släkting till konsuln som ska ha 500:- för att lämna över pappren som har lokal i samma hus som konsulatet(nu har man tagit bort besöksadressen på hemsidan) visserligen så är en del av de 500:- returporto.

Man kan ju tycka vad man vill om att det är Konsulns familj som står som ägare av Visum Service Göteborg. 

Men det kan ju vara lite bra att veta bakgrunden till det hela. 

 

Förut tog ju konsulatet emot ansökningar via post. Men problemet var att en postansökan tog 3-4 gånger så lång tid att hantera som en "walk in" pga att dom fick in pappren, hittade fel, fick ringa inskickaren som dom inte fick tag i, kanske returnera osv. 
Och konsulatet klarade då inte att sköta sitt huvudåtagande. Att utfärda visum. Dom behövde mer personal.  

Problemet var att man redan översteg sin budget och dom hade fått order att spara pengar (= minska personal) från ansvariga inom Thai UD.  Dessutom fick man inte lov att ta ut en extra avgift via post. 

Så man hade då ett antal val. Sparka någon person på konsulatet och sluta med att hantera postansökningar. Det var ordern uppifrån. Och det är ju inte så kul att som närmast chef minska sin personal. Dessutom skulle det innebära att man skulle få ännu färre ansökningar att hantera så risken var stor att man på sikt skulle vara tvungen att lägga ner kontoret helt.

Med detta som förutsättning kom man på att en släkting till konsuln skulle starta upp ett bolag för att hantera postansökningar.
Då uppnådde man ett antal saker. 1. Man kunde i detta bolag ta betalt för ansökningarna, 2. Den personen som var övertalig på konsulatet kunde tas in och fortsätta att ha ett jobb, 3. Man förlorade inte så många ansökningar så chansen att konsulatet avvecklas minskar drastiskt. 

Så om lösningen var skit eller inte är upp till er att bestämma. Jag är av uppfattningen att denna lösning var den absolut bästa för oss som söker och använder konsulatet tjänster givet dom förutsättningar som fanns. Och även för dom som använder dom andra bolagen så är nog visaservice en prisdämpare på marknaden. 
 

hf

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev hasseigöteborg:

Man kan ju tycka vad man vill om att det är Konsulns familj som står som ägare av Visum Service Göteborg. 

Men det kan ju vara lite bra att veta bakgrunden till det hela. 

 

Förut tog ju konsulatet emot ansökningar via post. Men problemet var att en postansökan tog 3-4 gånger så lång tid att hantera som en "walk in" pga att dom fick in pappren, hittade fel, fick ringa inskickaren som dom inte fick tag i, kanske returnera osv. 
Och konsulatet klarade då inte att sköta sitt huvudåtagande. Att utfärda visum. Dom behövde mer personal.  

Problemet var att man redan översteg sin budget och dom hade fått order att spara pengar (= minska personal) från ansvariga inom Thai UD.  Dessutom fick man inte lov att ta ut en extra avgift via post. 

Så man hade då ett antal val. Sparka någon person på konsulatet och sluta med att hantera postansökningar. Det var ordern uppifrån. Och det är ju inte så kul att som närmast chef minska sin personal. Dessutom skulle det innebära att man skulle få ännu färre ansökningar att hantera så risken var stor att man på sikt skulle vara tvungen att lägga ner kontoret helt.

Med detta som förutsättning kom man på att en släkting till konsuln skulle starta upp ett bolag för att hantera postansökningar.
Då uppnådde man ett antal saker. 1. Man kunde i detta bolag ta betalt för ansökningarna, 2. Den personen som var övertalig på konsulatet kunde tas in och fortsätta att ha ett jobb, 3. Man förlorade inte så många ansökningar så chansen att konsulatet avvecklas minskar drastiskt. 

Så om lösningen var skit eller inte är upp till er att bestämma. Jag är av uppfattningen att denna lösning var den absolut bästa för oss som söker och använder konsulatet tjänster givet dom förutsättningar som fanns. Och även för dom som använder dom andra bolagen så är nog visaservice en prisdämpare på marknaden. 
 

hf

 

Skulle det vara nagon skillnad om ett foretag som i detta fallet utsattes for konkurerande verksamhet att delvis skulle hamna pa obestand?

Efterfragan och tillganglighet ar inte nagot som uppfanns igar, vart tog den "extra avgiften" vagen?

Ar hela eller storre delen av konsulatetets uppkommande och till storsta delen uppburet pa Svenska individers behov att utfarda Thailandska visum?

Att det finns konkurerande foretag som utfor samma service till samma kostnad ar val inget som rattfardigar att ett foretag dar det inkommer mindre

efterfragan pa tjanster, da maste man gora nagot at det hela.

 

Visst ar det sjalvklart trakigt att nagon eventuellt kommer att forlora sitt jobb pga. av vikande inflode,

om man ser hur det hela ar uppbyggt med en slaktings till konsulns familj sa ar det inte det minsta konstigt i Konungariket Thailand

men det ar lite andra spelregler i bade Goteborg och Stockholm.

 

Jag tycker att det ar bra att det finns alternativ men att hanga upp en stor del av verksamheten pa inflodet av inkommande visum utfardande borde

val inte vara huvud syftet med att konsulatet oppnades?

Ändrades av judazzz
Ett ord saknades
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev judazzz:

Skulle det vara nagon skillnad om ett foretag som i detta fallet utsattes for konkurerande verksamhet att delvis skulle hamna pa obestand?

Efterfragan och tillganglighet ar inte nagot som uppfanns igar, vart tog den "extra avgiften" vagen?

Ar hela eller storre delen av konsulatetets uppkommande och till storsta delen uppburet pa Svenska individers behov att utfarda Thailandska visum?

Att det finns konkurerande foretag som utfor samma service till samma kostnad ar val inget som rattfardigar att ett foretag dar det inkommer mindre

efterfragan pa tjanster, da maste man gora nagot at det hela.

 

Visst ar det sjalvklart trakigt att nagon eventuellt kommer att forlora sitt jobb pga. av vikande inflode,

om man ser hur det hela ar uppbyggt med en slaktings till konsulns familj sa ar det inte det minsta konstigt i Konungariket

men det ar lite andra spelregler i bade Goteborg och Stockholm.

 

Jag tycker att det ar bra att det finns alternativ men att hanga upp en stor del av verksamheten pa inflodet av inkommande visum utfardande borde

val inte vara huvud syftet med att konsulatet oppnades?

Och på ren svenska blir det ??????

:look_down:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Och på ren svenska blir det ??????

:look_down:

Att det finns andra bolag/foretag som lyckats battre med att marknadsfora en service som tillhandahalls bade av konsulns familj och andra aktorer

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev judazzz:

Att det finns andra bolag/foretag som lyckats battre med att marknadsfora en service som tillhandahalls bade av konsulns familj och andra aktorer

Å fan!!!! Så du menar att vem som helst kan utfärda visum till Thailand 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...