Jump to content
IGNORERAD

Thairestauranger i Göteborg


SWEDEMAN

Recommended Posts

Är det någon som kan hjälpa mig med var några bra Thairestauranger i Göteborg ligger, kom hit i går kväll .

                                          Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Amazing thai tvärgata mot Avenyn jämmte harrys e bra.Fråga vad harrys ligger så vet nog folk nära valand ca 50 meter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej SWEDEMAN,

Det finns en lista på denna sajt!

http://www.maipenrai...id=46&Itemid=94

Denna lista är möjligen lite felplacerad under en Thailandflik, men den finns där...

[listan flyttad till fliken "Länkar" /Surin P3]

För övrigt anser fru Chang att Sukhothai är nummer ett bland dessa ställen, Thai Orchid nummer två.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Håller med Fru Chang,att Sukhothai är bra. Thai Orchid tror jag är numera stängd. Har hört att den är såld,och det ska bli något annan verksamhet i lokalerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej..

Tyvärr är det nog så att, dom som bor med en thai, är ytterst sällan på Thairestauranter och äter.

Lagar helst sin mat själv..

Nu kanske jag bara pratar för mig själv(vågar inte göra folk upprörda)

/Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Sangwal,

Frugan (och jag!) blir nästan griniga av att äta maten på thai restauranger.

Känns som alla restauranger blir försvenskade och tappar thai smaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest oden

jag gillar maten på thai restauranger i sverige men min fru bara skrattar och kallar det barnmat. gillar inte så stark mat ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jag gillar maten på thai restauranger i sverige men min fru bara skrattar och kallar det barnmat. gillar inte så stark mat ;D

Skönt att höra att någon gör det.

Vad tycker du om maten i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för den snabba hjälpen . :thumbsup:   :26:

              Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det är sant att maten på thairestauranger i Sverige inte är särskilt kryddad. Den är så att säga oftast faranganpassad.

Fru Chang menar dock att det oftast går alldeles utmärkt att be om extra kryddor i den mat man beställer... dom finns i köket! Dessutom går det att få en hel del rätter som inte finns på officiella menyn.

Inte för att det intresserar mig så mycket, jag brukar inte följa med då fru Chang vill gå på thairestaurang i Göteborg. Hon går med sina väninnor när dom inte har lust att laga själva.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Touis thai kök i Krokslätt funkar helt ok, Ibland får man ju styra upp hettan!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Den ända Thai-restaurangen jag numera kunde få med min fru till,var söndags-buffén på Thai-Orchid.Dom hade en speciell Fläsk-köttsrätt som min fru gillar.

När hon får bestämma var vi äter lunch,blir det Pizza-hut eller allra hälst Jensens Böfhus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Många thairestauranger är väl egentligen dolda, före detta, kineshak...

Och serverar mycket av den smaken i maten... eller?

Nu är väl thaimat också väldigt kinesinfluerat... av de invandrande folket... har jag hört.

Isaan-maten som är helt annorlunda serveras knappt någonstans på svenska restauranger... inte mycket i alla fall. Vilket man ibland kan vara glad för...  8)

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Quote

Många thairestauranger är väl egentligen dolda, före detta, kineshak...

Och serverar mycket av den smaken i maten... eller?

Nu är väl thaimat också väldigt kinesinfluerat... av de invandrande folket... har jag hört.

Isaan-maten som är helt annorlunda serveras knappt någonstans på svenska restauranger... inte mycket i alla fall. Vilket man ibland kan vara glad för...  8)

/jfk

Tror väl iofs att de flesta av thaihaken sköts av thaibrudar men börjar nog bli lite som pizzeriorna, hur många av dem är det italienare som bakar? I närheten av där jag jobbar så startades det en thairestaurang av några... araber eller nåt (dock med nån thaitjej i köket tror jag)  :crazy:

Förr så fanns ju en massa kineshak överallt, nu är det ju bara thaihak som jfk säger...

Har hört att Thai Orchid ska öppna en lite mindre restaurang i Olskroken eller Gamlestaden, eller där nånstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Avregistrerad clion

Göteborgs bästa thaimat fins på hagforsgatan innan östra sjukhuset det är min svägerska som lagar maten och det kommer folk från kunsbacka mm

för hon gör den bästa maten i stan det är en thaitakaway men det fins bord för dom som vill äta där

mvh Lennart

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...