Jump to content
IGNORERAD

Nyrekrytering?


Atom

Recommended Posts

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    42

  • Wanchai

    19

  • leifen

    16

  • Soengsang

    9

Mest aktiva i denna tråd

52 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Apropå skojaren caveman.

 

Han lyckades lura mig till att starta ett forum en gång som hette BTT s partytråd där huvudsaken var att förlöjliga så många medlemmar på forumet som möjligt vilket i slutändan ledde till att jag blev mordhotad och anklagad för att vara sinnessjuk och annat smått och trevligt.

 

Jag insåg aldrig varför caveman startade detta forum.

 

Men nu med facit i hand inser jag ju att det var ett smidigt sätt att smutskasta mig ännu mer och vända ännu fler medlemmar mot mig.

 

Han var smart där caveman det ska han ha all credit för även om syftet var mindre trevligt:))

 

BTT

Att han är en "pussgurka" står utan alla tvivel. Hur länge och hur långt kan han nå med sitt förnedrande av medlemmarhär på mpr?

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Wanchai:

Att han är en "pussgurka" står utan alla tvivel. Hur länge och hur långt kan han nå med sitt förnedrande av medlemmarhär på mpr?

Du verkar onekligen vara besatt av CM.... att citera någon i 6-8 inlägg på raken är inte riktigt friskt.

Det har onekligen gått fram att du inte gillar CM, eller är det du egentligen gör?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Wanchai:

Att han är en "pussgurka" står utan alla tvivel. Hur länge och hur långt kan han nå med sitt förnedrande av medlemmarhär på mpr?

Men vad fan @Wanchai, du tar MPR som något livsupprättande forum, slappna av och ha lite kul istället för att känna dig kränkt, skriver man något här bör man vara medveten om att man får mothugg, det är liksom lite av grejen. Dock skall det inte gå till personliga angrepp. 

Puss på dig, gurkan!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 timmar sedan, skrev Wanchai:

Jag tror att många väntar på dina korkade åsikter och ger minuskarma som dina kompis ger tilll mig som soengsam med mera.

 

Inte att förglömma sjukpensionärn i Uppsala som är en av dina vänner.

 

3 minuskarma verkar vara i underkant för o8

Permis igen?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

Du verkar onekligen vara besatt av CM.... att citera någon i 6-8 inlägg på raken är inte riktigt friskt.

Det har onekligen gått fram att du inte gillar CM, eller är det du egentligen gör?

 

6-8,va det inte nåt som socialstyrelsen rekommenderade?

Link to comment
Dela på andra sajter

17 hours ago, samet said:

 

O shit... tänk om @Cavemannen outar mig... ahhh..

 

På MPT heter jag Samet...

 

På TS heter jag.... wait for it... Samet...

 

Ohhh no. 

 

Personligen så står jag för vad jag tycker och skriver. Oavsett på vilket forum. Tydligen detsamma med @Atom @andrejsdenruskige @SatanG och andra som likt mig har för dålig fantasi för att hitta på nya nick hela tiden.

Vi är ju inte sådär jättemånga som skriver på MPR och grannforumen så ska man lyckas regga om sig med nytt nick och inte bli avslöjad så måste man antingen vara oerhört duktig på att variera sitt språk (och någon sådan har jag aldrig stött på) eller vara en helt ointressant person som ingen tar notis om.

 

För min del är det sista helgen i Thailand innan den årliga sommarsemestern till Europa och jag lovar att under en månads tid varken dyka upp under "Atom" eller något annat nick.

 

Vi ses igen i slutet av juli när träden börjar gulna, höstångesten kommer rullandes som en överviktig sexpat nedför 6:an och tangentbordsfyllorna blir Norenskt svårmodiga.

 

Ha en bra sommar! 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Knasen:

Herre jävlar, vilken tråd :crazy: 

Beckomberga - Sidsjön 2-2 i halvtid

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
11 minuter sedan, skrev Enis:

Beckomberga - Sidsjön 2-2 i halvtid

 

 

/Enis

Du glömde Säter

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Du glömde Säter

Säter och Långbro möts i den andra semifinalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 minut sedan, skrev GreenValley:

Säter och Långbro möts i den andra semifinalen.

Bättre än fotbolls VM

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannens påhopp på Thai Snack och förlöjligande av dess admin/moderator har nu fått sina följder.

Kycklingen var ingen feg kyckling utan en snabb beslutsam hök som bannat honom för evigt där.

 

Ingen beskyddare där ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Knasen:

Han har nog ett par extranick tillhands 😁

 

Det är dom nog medvetna om  ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Haha! Så underhållande tråd! Kul att Leffe-HP tar orden snål i sin mun!!?? Enligt vad jag hört så är han en riktigt gnidräv. Men det sved väl när den erfarna thairäven blev blåst av en darling. :)

Frågan är varför inte medlemmar från sunkforumet thaisnack inte är bannad från MPR???!!!

Vad än ni gör så kritiserar eller säg vad ni tycker om en populär medlem på MPR! Då kanske man får den gemdtytliga MPR-familjen mot sig! :mdr:



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev wUThai:

Haha! Så underhållande tråd! Kul att Leffe-HP tar orden snål i sin mun!!?? Enligt vad jag hört så är han en riktigt gnidräv. Men det sved väl när den erfarna thairäven blev blåst av en darling. :)

Frågan är varför inte medlemmar från sunkforumet thaisnack inte är bannad från MPR???!!!

Vad än ni gör så kritiserar eller säg vad ni tycker om en populär medlem på MPR! Då kanske man får den gemdtytliga MPR-familjen mot sig! :mdr:



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

God morgon, du har hört mycket???? 

Från vem har du hört allt, är du vuxen nog att berätta det eller är det en jargong i MPR-familjen med ditt ”vad jag har hört".

 

Du är nog inte karl för det. :) enligt vad jag hört :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-09-30 at 16:48, skrev Atom:

Jag gick med i Soi Sixten, forntidens mest aktiva Thaiform, för 10 eller 11 år sedan, och då tillhörde jag det unga gardet men vi var ganska många i den åldern. Nu är jag 45 och jag tillhör fortfarande det unga gardet och det är nog inte mer än en handfull under 35 som är aktiva medlemmar. När en likande frågeställning dök upp för något år sedan så sades det att återväxten och diskussionerna numera finns på Facebook så jag gick med i några grupper där. Visst, det dyker upp någon 25-åring emellanåt som frågar var man kan köpa fake t-shirts och var man kan låtsasplugga och få CSN-bidrag men några diskussioner har iaf inte jag lyckats hitta. Visst, Thailand är inte den magnet det var för 10 år sedan men nog borde det finnas nya svenskar som intresserar sig för Thailand, träffar en thailändare/thailändska etc även idag. Om de har frågor, googlar de bara eller vad gör de? Är det vi existerande forummedlemmar som förhindrar nyrekryteringen eller är forum helt enkelt en utdöende konstform? 

Jag tror att de flesta ämnen som någon har funderingar kring redan avhandlats till leda och mer utöver på internet och vid en googling så blir det tiotals sidor med träffar från olika forum och liknande. Detta gäller inte bara specifikt Thailandsrelaterade ämnen utan frågeställningar om det mesta av livets funderingar. Själv googlar jag problemlösningar för glatta livet nästan 365 dagar om året och finner tillfredsställande svar om det mesta utan att behöva krångla med att registrera mig på något bygg, bil, odlings-forum etc etc. 

 

För någon som är nybörjare på Thailand eller inom något annat gebit så behövs det inte längre ställas nybörjarfrågor på något forum då det redan vid första Googleträffen oftast får svar på sina frågor. Så för att nyrekrytering ska vara möjlig så krävs det nog att man har ett forum som skiljer sig från mängden och det gör ju MPR i allmänhet och den här tråden i synnerhet :D 

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
God morgon, du har hört mycket???? 
Från vem har du hört allt, är du vuxen nog att berätta det eller är det en jargong i MPR-familjen med ditt ”vad jag har hört".
 
Du är nog inte karl för det. [emoji4] enligt vad jag hört [emoji3] 
Mja, jag vill inte outa nån specifik medlem. Men att du blev blåst av darlingen är inte heller sant då? :)

MPR - familjen ska du akta dig för! Stämmer det att du bygger hus åt en ny darling I fillipinerna? :)

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Knasen said:

'Jag tror att de flesta ämnen som någon har funderingar kring redan avhandlats till leda och mer utöver på internet och vid en googling så blir det tiotals sidor med träffar från olika forum och liknande. Detta gäller inte bara specifikt Thailandsrelaterade ämnen utan frågeställningar om det mesta av livets funderingar. Själv googlar jag problemlösningar för glatta livet nästan 365 dagar om året och finner tillfredsställande svar om det mesta utan att behöva krångla med att registrera mig på något bygg, bil, odlings-forum etc etc. 

 

För någon som är nybörjare på Thailand eller inom något annat gebit så behövs det inte längre ställas nybörjarfrågor på något forum då det redan vid första Googleträffen oftast får svar på sina frågor. Så för att nyrekrytering ska vara möjlig så krävs det nog att man har ett forum som skiljer sig från mängden och det gör ju MPR i allmänhet och den här tråden i synnerhet :D 

 

Så är det givetvis; vill man ha hard-core fakta om Thailands längsta flod, högsta berg eller senaste visumkraven så är ett forum bara en märklig omväg som inte sällan förbryllar mer än det hjälper. Planerar man en längre vistelse i Thailand, flytta till Thailand eller gifta sig med en thailändska finns det också en massa fakta man kan googla fram men också en hel del mer subjektiva frågeställningar som är svårare att bilda sig en uppfattning om och där ett forum skulle kunna vara till nytta.

 

Jag hade bott i Thailand 8 år innan jag första gången trillade in på Soi Sixten så helt klart funkar det utan forum och jag kan väl inte påstå att jag lärt mig sådär jättemycket om Thailand under mina 10 år på forumen men en del nya infallsvinklar, en hel del skratt samt några nya trevliga bekantskaper har det ändå blivet.

 

Jag hade gärna sett fler trådar som handlade om Thailand men så vitt jag vet är det inte förbjudet att starta dylika trådar så hade jag ambitionen kunde jag ju själv bidra. I brist på Thairelaterade trådar har jag dock inga problem att surfa in en lördagskväll då och då och tjata om lite allt möjligt. För det är ju ändå det MPR har blivit; P3's stora uteplats där stamgäster och tillfälliga besökare trillar in och visar bilder, dricker lite bärs och bråkar lite.

 

Ganska kul för oss som varit med ett tag men förmodligen inte så intressant för de som aldrig hittat till uteplatsen innan och som helst skulle vilja höra lite om Thailand. Förhoppningsvis finns det en altan någonstans i cyberrymden också för dem; annars får de leta rätt på ett stenbord i Pattaya, Hua Hin eller Udon. Där sägs det ju finnas kunskap och erfarenhet om det mesta. 

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-06-16 at 10:23, skrev Kenneth4618:

Permis igen?

Tvivlar på det , för att få permis måste man väl visa upp något som liknar förbättring.

Han har nog bara avvikit.

 

mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser denna tråden...så känns det skönt att vara konflikträdd. Man blir helt slut av att läsa tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-06-16 at 21:28, skrev leifen:

Cavemannens påhopp på Thai Snack och förlöjligande av dess admin/moderator har nu fått sina följder.

Kycklingen var ingen feg kyckling utan en snabb beslutsam hök som bannat honom för evigt där.

 

Ingen beskyddare där ;) 

...ellet blodsband.

 

Har hon inget finnblod?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Se på fan den stammande pappegojan är i farten igen :haha:

 

Nu är popcornen på gång

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, vart tog Grottis vägen? Försvann han ut bakvägen?

Kenneth sitter ju där med hela popcornskålen och väntar på underhållningen.

Krister och Stefan kan ju slänga sig i väggen.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...