Jump to content
IGNORERAD

Nyrekrytering?


Atom

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Som med thaitjejer då? Bytte ju också namn till MPR. :)

Ja då vinner ju MPR ändå. ;)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    42

  • Wanchai

    19

  • leifen

    16

  • berlitz

    9

Mest aktiva i denna tråd

1 minut sedan, skrev wUThai:

Det stämmer säkert... jag har ingen koll alls. Vilket år startade thaitjejer? 

2002.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Det stämmer säkert... jag har ingen koll alls. Vilket år startade thaitjejer? 

Kim startade Thaitjejer 2001 om jag minns rätt.

Men det var ett MSN forum

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Atom:

Men var finns dessa FB-grupper där det diskuteras om Thailand? Jag gick med i en hel hög av dem men redan gått ur; jag såg inga diskussioner. Frågor om fake-marknader och billiga hotell samt egenreklam för svenskrestauranger och call-centers; så mycket mer hittade inte jag.  

Medhåll på att de flesta FB-grupper är ointressanta, trots ett ofta stort antal medlemmar. Dessutom gör FB-strukturen att det är svårare att söka information eller diskussion i ett visst ämne , även om diskussionerna kanske finns där emellanåt. 

 

Å andra sidan har ju MPR numera otroligt få medlemmar som orkar skriva mer än max två meningar per inlägg. Hade jag googlat fram MPR idag och slösurfat mig igenom några trådar, hade jag knappast fattat  beslutet att gå med, det är väldigt  lite trådar som väcker intresse.  

 

Det där om MPR:s  överlevnad och kvalitet är ju iofs en ständigt uppstående diskussion. Förklaringen till att MPR är på dekis och med som det verkar i det närmaste obefintlig nyrekrytering kan man nog inte skylla främst på Facebook, även om det säkert är en faktor.   Om de mest levande trådarna är består av folk som beskriver  vad MPR medlemmar "äter just nu" eller "dricker just nu", så  är det knappast trådar som lockar nya medlemmar, även om vi som vart med ett tag och träffats IRL kan tycka det är trevligt.

 

Även om jag själv börjar komma väldigt nära 50-strecket så har jag rätt många svenska bekanta med Thailandsanknytning som är 5-15 år yngre. I princip ingen av dem är mig veterligen med på MPR..

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Esspe:

Är med i några grupper på FB men det är ytterst sällan det händer något intressant där. Intressanta diskussioner är sällsynta  iaf i dom få grupper jag är med. "Ska flyga med Qatar-är dom bra" för femtielfte gången är ju bara tröttsamt. Samma folk som svarar också - förfemtielfte gången. För mig är FB nog mest ett sätt för folk att få synas och det är ju oerhört viktigt idag. Sen finns det ju dom som skickar intressanta och trevliga inlägg om sina liv också (typ hakancnx), inte bara dagens 15:e selfie typ här är jag, titta jag finns.

 

Eller folk i FB-grupper som lägger ut "hej nu sitter jag på Arlanda med öl bilder", vafan sånt lägger man väl i sitt eget flöde och inte i en diskussionsgrupp?

Jävla puckon 55555555

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Innan Kim startade Thaitjejer så var det Sanuk board på Delphi-Forum som gällde :-)

Tror du är nära sanningen nu,

MPR och andra forum har samma skribenter och samma trådar som för +10 år sedan.  

Det attraherar inte nya, som nog hellre skräms i väg av dessa museiföremål till aktiva som fortfarande diskuterar ”Sinsod”, ålderskillnader och ATM-avgifter.

Skulle någon ställa en fråga om skaffa thai körkort eller att förnya ett visum så bombas dom av tio år gamla inaktuella svar av veteranerna,

 

Är det dessutom en helg så finns inga spärrar alls.

 

Och gud förbjude om favoritöl i lågbudget-klassen ;) 

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

Det attraherar inte nya, som nog hellre skräms i väg av dessa museiföremål till aktiva som fortfarande diskuterar ”Sinsod”, ålderskillnader och ATM-avgifter.

 

Vad kostar en shorttime inkl. ATM(AssToMouth) i HuaHin nu för tiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vad kostar en shorttime inkl. ATM(AssToMouth) i HuaHin nu för tiden?

Ingen aning, är ju ett tag sen jag var där, sitter och fryser i kalla nord nu.

 

Ställ frågan på FB så får du färska uppgifter.  

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl ett forum från Lund där en viss person har en rese byrå

och säljer reser med Ica kort. Har väl varit dåligt häng där sen 33 gick boret.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vad kostar en shorttime inkl. ATM(AssToMouth) i HuaHin nu för tiden?

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev wUThai:

Tyckte hon sa nåt om stekarn och strapon? 

Skulle inte förvåna mig, Stekar-Bengan kör en del sjuka grejer i Vännäs nuförtiden 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev M33:

Skulle inte förvåna mig, Stekar-Bengan kör en del sjuka grejer i Vännäs nuförtiden 

Bengan är på spännabussen till Tallin atm. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Bengan är på spännabussen till Tallin atm. :)

Jo han har ju månadskort på spermabussen till Tallin

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev M33:

Hängde inte med riktigt, mustar hon?

Självklart, peta ut fetvadden ur öronen nu..  

Fuck ass come in my mouth ..fuck my mouth come in my ass..musta you musta me..footjob blowjobb pussyjob assjobb ..musta musta musta.. thank you!

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ni ser hur en gammal Thaiforumsveteran(Leifen) med +3år i Thailand och 1,5mån i Phillipinerna förstör Atoms seriösa tråd genom att börja snacka om ATM! och vips så spårade tråden ur......hahahahahaha :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja ni ser hur en gammal Thaiforumsveteran(Leifen) med +3år i Thailand och 1,5mån i Phillipinerna förstör Atoms seriösa tråd genom att börja snacka om ATM! och vips så spårade tråden ur......hahahahahaha :D 

Det sköter du så bra själv, +15 år på olika thaiforum med ett dussintal nick, men fortfarande kvar  i en is-grotta och startar trådar om åldersskillnad för tjugonde gången.

 

Patetiskt...........

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Det sköter du så bra själv, +15 år på olika thaiforum med ett dussintal nick, men fortfarande kvar  i en is-grotta och startar trådar om åldersskillnad för tjugonde gången.

 

Patetiskt...........

Javisst! och det mest patetiska är ju att gammgubbarna som dig blir lika upprörda varje gång, hahahahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Javisst! och det mest patetiska är ju att gammgubbarna som dig blir lika upprörda varje gång, hahahahahaha

Nu gjorde du bort dig! Det inte Leffe-Hp och grabbarna grus på plattan i HuaHin vet om Thailand är inte värt att veta! :mdr: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan låtsas att jag är ett afghanskt flyktingbarn och därmed bara 17 år från och med nu.

Blöjor, nappar och teddybjörnar mottages tacksamt via PM, sexuella önskemål från batikhäxor äldre än 70 undanbedes dock vänligen men bestämt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 hours ago, spooncreek said:

Medhåll på att de flesta FB-grupper är ointressanta, trots ett ofta stort antal medlemmar. Dessutom gör FB-strukturen att det är svårare att söka information eller diskussion i ett visst ämne , även om diskussionerna kanske finns där emellanåt. 

 

Å andra sidan har ju MPR numera otroligt få medlemmar som orkar skriva mer än max två meningar per inlägg. Hade jag googlat fram MPR idag och slösurfat mig igenom några trådar, hade jag knappast fattat  beslutet att gå med, det är väldigt  lite trådar som väcker intresse.  

 

Det där om MPR:s  överlevnad och kvalitet är ju iofs en ständigt uppstående diskussion. Förklaringen till att MPR är på dekis och med som det verkar i det närmaste obefintlig nyrekrytering kan man nog inte skylla främst på Facebook, även om det säkert är en faktor.   Om de mest levande trådarna är består av folk som beskriver  vad MPR medlemmar "äter just nu" eller "dricker just nu", så  är det knappast trådar som lockar nya medlemmar, även om vi som vart med ett tag och träffats IRL kan tycka det är trevligt.

 

Även om jag själv börjar komma väldigt nära 50-strecket så har jag rätt många svenska bekanta med Thailandsanknytning som är 5-15 år yngre. I princip ingen av dem är mig veterligen med på MPR..

Håller helt med, MPR är fortfarande kul nog för att gå in en fredag eller lördagskväll; det är lite som att gå ner på den lokala pizzerian i Tibro och tjöta med gamla polare. Fördelen här är ju att man kan sitta i sina kalsonger och dricka ett 4-pack Singha från 7/11 och hålla kontakten med de man bara träffar en gång om året och ibland inte ens det. Det är dock inte intressant nog att gå in en tisdagskväll när man bara har en timme över efter att jobb och familj är avklarat och det vore, som du säger, inte intressant nog att ens registrera sig om man inte kände halva forumet.

 

Jag kritiserar inte någon och för min del är MPR helt OK som det är. Den här tråden var mer en fråga om var dagens nya Thailandsintresserade håller till då de tidigare så hypade Facebooksgrupperna inte på något sätt verkar leverera det som MPR ändå emellanåt levererar. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48
8 timmar sedan, skrev wUThai:

Nu gjorde du bort dig! Det inte Leffe-Hp och grabbarna grus på plattan i HuaHin vet om Thailand är inte värt att veta! :mdr: 

JA det går lätt att fantisera om plattan i H-H ,men det kan vara liknande företeelse här bland  folk som kan nästan allt :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev koppar55:

Ja, småpåvarna lusläser för att hitta något att klanka ner på.

Detta synes speciellt för relativa färska medlemmar på MPR.

I mitt fall var det varför jag skrev om en resa till Hannover och om att Thai flyger A380 till Hannover.

 

Har dessa personer inget annat att göra än att anmärka på inlägg?

 

Har en ny trevlig resa på gang men det blir inte ett ord om den på MPR.

 

Nej, sitt i era hus på bondvischan (Thailand eller Sverige) och anmärk på minsta felaktiga detalj.

 

Gick nyss med i Thaisnack som jag tycker har mindre av “småpåvar”.

Ska bli intressant och läsa kommentarer på mina inlägg.   

  

Vad var det det klankades ned på?

Att du råkade skriva Hannover istället för Frankfurt?

TS är ok, men lite tråkigt kanske, lite för städat och rörig forumprogramvara, annars ok. Kycklingen som har det är ju en toppentjej.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...