Jump to content
IGNORERAD

Köpa lägenhet, eller liknande


Batting

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Loggar in på Swedbank och konstaterar att det inte är någon mening att ens se på tält i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Loggar in på Swedbank och konstaterar att det inte är någon mening att ens se på tält i Thailand.

Inte så konstigt, då du har alla dina tillgångar på Ica-kortet.

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hum det verkar dyrt att köpa något, och om man vill hyra så ska man tydligen skriva kontrakt på ett år. Hur bör man bete sig om man vill bo ungefär halva året i Thailand, och vara hemma i Sverige på sommaren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man hyra ett hus eller en condo så skriver man kontraktet på den tiden man vill hyra det. Erbjuder man sedan att betala hela hyresbeloppet i förskott så är det inte omöjligt att man kan pruta lite på priset.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Hum det verkar dyrt att köpa något, och om man vill hyra så ska man tydligen skriva kontrakt på ett år. Hur bör man bete sig om man vill bo ungefär halva året i Thailand, och vara hemma i Sverige på sommaren?

Jag har just pensionerat mig och kommer att tillbringa 6-7 månader i Thaiand varje vinter. Dom flesta mäklare är inte intresserad av kortare tid än 6 månader men där finns en hel del. Själv vet jag inte var jag vill bo än så jag ska flytta runt lite i vinter. Har hyrt via Airbnb i Hua Hin, direkt via lägenhetshotel i Chiang Mai och via en "mäklare" i huset  VT8 i Jomtien, Pattaya. Vrvar det med boende i huset i Korat, det är det billigaste.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Felpost

 

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

 

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Batting:

Hum det verkar dyrt att köpa något, och om man vill hyra så ska man tydligen skriva kontrakt på ett år. Hur bör man bete sig om man vill bo ungefär halva året i Thailand, och vara hemma i Sverige på sommaren?

Är ju inte så dyrt att hyra om man inte hyr ett slott. Jag hyr hela året så jag kan ha lite personliga saker som jag slipper släpa hem eller hyra in i förråd. Även om man köper något så har man det ju hela året.

Hur gör du i Sverige? Hyr hela eller halva året?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev rolba:

Är ju inte så dyrt att hyra om man inte hyr ett slott. Jag hyr hela året så jag kan ha lite personliga saker som jag slipper släpa hem eller hyra in i förråd. Även om man köper något så har man det ju hela året.

Hur gör du i Sverige? Hyr hela eller halva året?

Jag har en liten villa här i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Batting:

Jag har en liten villa här i Sverige.

Samma här. Och då kan man komma och gå som man vill. Var tre månader i Sverige i somras. Sen 6 veckor i Thailand. Just nu en månad i Sverige igen. Men sen räknar jag med att stanna i Thailand till början av Maj.  Men inget är skrivet i sten och eftersom jag har boende hela året på båda platserna så kan jag vara flexibel.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

Samma här. Och då kan man komma och gå som man vill. Var tre månader i Sverige i somras. Sen 6 veckor i Thailand. Just nu en månad i Sverige igen. Men sen räknar jag med att stanna i Thailand till början av Maj.  Men inget är skrivet i sten och eftersom jag har boende hela året på båda platserna så kan jag vara flexibel.

Jo det är ju förstås det absolut bästa, men det är ju även en kostnadsfråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du gör så köp inte.
Skitsvårt att sälja igen och varför binda upp sig vid en plats när det finns så mycket att uppleva, hyra är ju busenkelt här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...