Jump to content
IGNORERAD

Åldersskillnad


Cavemannen

Ålder?  

79 röster

  1. 1. Hur stor åldersskillnad mellan ett par är ok?

    • Max 10år
      17
    • Max 20år
      27
    • max 30år
      10
    • +30år
      25


Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev M33:

Osäker på varför vi ses om ett par veckor?

 

Har fullt upp med min dvärg....

 

IMG_3864.thumb.JPG.b34ade99af7cb6350e6d19d8e5175b02.JPG

Blir väl avstängd pga rasism igen, tänkte jag?

 

Bäst att ta ett annat exempel på helt förkastliga skämt...

 

"Vet ni varför Rumäner inte vill ha barn med Somalier?  Nää?, Barnen blir för lata för att stjäla!"

 

Adjöss!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • B747

    19

  • Tommy

    14

  • Atom

    13

  • Kenneth4618

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Tommy:

Blir väl avstängd pga rasism igen, tänkte jag?

 

Bäst att ta ett annat exempel på helt förkastliga skämt...

 

"Vet ni varför Rumäner inte vill ha barn med Somalier?  Nää?, Barnen blir för lata för att stjäla!"

 

Adjöss!

Haha, det kopplade jag inte :) Med tanke på dagens humorbild, all skitpolitik och annat så tror jag nog allt du spelar dramakortet nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

Haha, det kopplade jag inte :) Med tanke på dagens humorbild, all skitpolitik och annat så tror jag nog allt du spelar dramakortet nu.

Visst e det så!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev steffegw:

Mmm, tänk om syrrans dotter, blond och blåögd, kommer hem en dag med svartmuskige raketforskaren Achmed för att deklarera sitt giftermål. Så betryggande nöjd jag skulle bli. Eller inte.

Hur mycket yngre är Achmed än din syrras dotter? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Säg att hon är fantastiskt trevlig och tjänar cirka 100 gånger mer än vad du gör, och dessutom är en generös människa?

Är du säker på att du inte skulle falla för en dam som kan köpa dej en Ferrari, och gärna gör det, för sina växelpengar? (relativt sett alltså, Gambianen får väl en moppe, eller nåt, ungefär som Thailändskan...).

 

MVH

Snackar du om Shinawatrabruden nu Badluck?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Så länge den jäkeln är rik som ett troll så är det ok :haha:

Säljer din själ för pengar alltså?  Som jag trodde då!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Wanchai:

Snackar du om Shinawatrabruden nu Badluck?

 

5 minuter sedan, skrev Wanchai:

Snackar du om Shinawatrabruden nu Badluck?

Tänkte mer åt detta hållet: https://en.wikipedia.org/wiki/Ane_Mærsk_Mc-Kinney_Uggla

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, Sakhon said:

He he, jag tror jag förstår vad du menar.

Men bara för att det är du, som här på forumet anses (med all rätt) vara intelligent utöver det vanliga.  Men framförallt (enligt mig) har en förmåga att uttrycka dig väl.

Så får jag väl ifrågasätta lite?

 

Vad är egentligen IQ? Jo, jag känner till den vanliga definitionen. Men vad visar dessa tester utöver att kunna lösa ganska specifika uppgifter? Nja, inte så värst enligt mig.

Min dotter, som är medlem i MENSA, håller faktiskt helt med mig om det.

 

Min sambo skulle, gissar jag, få en väldigt låg poäng på de där testen. Men har hon då låg IQ? Ja, ibland förtvivlar jag och är beredd att svara JA på den frågan. Men så ibland överraskar hon mig med en problemlösning på något som då visar på det omvända!!!!

Så det där med IQ-nivå beror,  enligt mig, VÄLDIGT MYCKET på uppväxtmiljö.

Många sätter likhetstecken mellan IQ och intelligens, jag tror inte det är samma sak.

 

Om jag skall våga mig på en definition på hög intelligens så skulle det bli nåt sånt här:

Att inneha en förmåga att utifrån gjorda erfarenheter göra bra slutledningar och vara duktig på att göra förbättringar inför kommande behov.

 

Jo, det finns ju "ansedda forskare" som inte heller tror på växthuseffekten. Nej, jag har inte gjort några helhjärtade försök att förklara närmare för min sambo, mer än bara översiktligt.

Jo, jag tror på den. Men hoppas du kan medge att det finns också andra förklaringar utöver den numera vedertagna?

 

Förstår Israel-Palestina-konflikten? Nja, vem gör det fullt ut? Inte jag i alla fall, även om jag har ganska klara åsikter om den.

Vad skall man säga om Trump? Mer än halva Amerikas befolkning gillar ju honom. Är de dumma allihop? Nej, knappast.

Bajen? då tänker jag på ett barn som bajsat i blöjan. Nej om Bajen tycker jag inte.

 

Jag antar jag får stå ut med den sambo jag har, så länge inte något dramatiskt inträffar.

 

Tackar för omdömet. Egentligen skulle jag nog inte skrivit IQ utan istället allmänbildning. Oavsett hur man mäter IQ så är inte intelligens någon garanti för att en person har särskilt mycket kunskap om något annat än att klura ut arean av en 13-hörnig inverterad kub. Dotter-Atom går på ett Gifted and Talented program på skolan och det är många av de små glasögonprydda ungarna där som jag har svårt att se någon annan framtid för än ensamma framför en dator.

 

Det finns några få forskare som inte tror på växthuseffekten men när även oljebolagen, som pumpat in miljarders miljarder dollar i att försöka påtala att den inte finns, numera står bakom den vedertagna sanningen så får man nog acceptera den som ett obestridligt faktum.

 

Israel-Palestina; att förstå den fullt ut är närmast omöjligt men att förstå varför det finns en konflikt och varför den är så svår att lösa tycker jag nog man bör förstå.

 

Att gilla Trumps ideer har jag inga problem med, men ogillar man honom inte som person så blir jag fundersam. Att säga att mer än halva Amerikas befolkning gillar honom är direkt felaktigt; han har lägre approval rating än någon tidigare president och några 50% som gillar honom har han aldrig haft.

 

För att återgå till ämnet; jag har inga problem med att en 70-åring är tillsammans med en 30-åring. Att som Arne posta en bild på sin flickvän och hennes mor och retoriskt fråga vem du skulle valt tycker jag dock är osmakligt. Går jag ut på en bar för att ta med någon hem för kvällen så väljer jag hellre en 20-åring än en 50-åring men handlar det om någon att leva med är inte valet lika givet.

 

Skulle jag bli ensam när jag är i 60-årsåldern så kanske jag också väljer en 20-åring men troligare köper jag mig en cocker spaniel och anställer en hushållerska, ser till att ha vänner att prata med och köper ett knull när lustan pockar på och jag tröttnat på porrfilmen. 

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

He he, jag tror jag förstår vad du menar.
Men bara för att det är du, som här på forumet anses (med all rätt) vara intelligent utöver det vanliga.  Men framförallt (enligt mig) har en förmåga att uttrycka dig väl.
Så får jag väl ifrågasätta lite?
 
Vad är egentligen IQ? Jo, jag känner till den vanliga definitionen. Men vad visar dessa tester utöver att kunna lösa ganska specifika uppgifter? Nja, inte så värst enligt mig.
Min dotter, som är medlem i MENSA, håller faktiskt helt med mig om det.
 
Min sambo skulle, gissar jag, få en väldigt låg poäng på de där testen. Men har hon då låg IQ? Ja, ibland förtvivlar jag och är beredd att svara JA på den frågan. Men så ibland överraskar hon mig med en problemlösning på något som då visar på det omvända!!!!
Så det där med IQ-nivå beror,  enligt mig, VÄLDIGT MYCKET på uppväxtmiljö.
Många sätter likhetstecken mellan IQ och intelligens, jag tror inte det är samma sak.
 
Om jag skall våga mig på en definition på hög intelligens så skulle det bli nåt sånt här:
Att inneha en förmåga att utifrån gjorda erfarenheter göra bra slutledningar och vara duktig på att göra förbättringar inför kommande behov.
 
Jo, det finns ju "ansedda forskare" som inte heller tror på växthuseffekten. Nej, jag har inte gjort några helhjärtade försök att förklara närmare för min sambo, mer än bara översiktligt.
Jo, jag tror på den. Men hoppas du kan medge att det finns också andra förklaringar utöver den numera vedertagna?
 
Förstår Israel-Palestina-konflikten? Nja, vem gör det fullt ut? Inte jag i alla fall, även om jag har ganska klara åsikter om den.
Vad skall man säga om Trump? Mer än halva Amerikas befolkning gillar ju honom. Är de dumma allihop? Nej, knappast.
Bajen? då tänker jag på ett barn som bajsat i blöjan. Nej om Bajen tycker jag inte.
 
Jag antar jag får stå ut med den sambo jag har, så länge inte något dramatiskt inträffar.
 
Fast nu kom du in på ett ganska intressant spår. Hjärnan är fantastisk. Och precis som du skriver så säger inte dessa intellegenstest med än hjärnans möjlighet att lösa dessa problem utifrån vissa kriterier och hur bra hjärnan är tränad. Exempel korsord är ju nånting man kan träna hjärnan att bli bra på. Vilket skulle kunna jämföras med ett test av en person som motionerar kontra någon som är otränad. Vilket egentligen inte säger så mycket om potentialen av personens kapacitet annat än att personen är otränad.
Thailändska skolan är hämmande för thailändare att lyckas bra på ett intellegenstest, då man lär folk att inte tänka själv, vilket i sig ger skenet av att en person med bra potential med otränad hjärna kan framstå som ointelligent på ett test.

Och som exempel så lär nog dom flesta göra ganska dåligt ifrån sig på ett iq test om man är trött, samtidigt som samma person skulle göra bättre ifrån sig på ett test om man var utvilad.
Vilket då skulle ställa den naturliga följdfrågan om man är mera intelligent om man är utvilad?

I övrigt för att återgå till ämnet, så är anledningen till att jag trivs med min 4 år yngre fru att hon är intelligent i paritet med mig Själv. Om detta gör oss kollektivt smarta eller ointelligenta tillsammans låter jag vara osagt. :)

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vann  mycket pengar så kunde man kanske aktivera sig lite vid sidan om;)

snodd bild.

 

imageproxy.jpg

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen har uttryckt det bättre än F.Sagan.

 

"Det finns en ålder där kvinnan måste vara vacker för att bli älskad och det finns en ålder där hon måste vara älskad för att vara vacker."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Atom:

Skulle jag bli ensam när jag är i 60-årsåldern så kanske jag också väljer en 20-åring men troligare köper jag mig en cocker spaniel och anställer en hushållerska, ser till att ha vänner att prata med och köper ett knull när lustan pockar på och jag tröttnat på porrfilmen. 

En ny Atom kommentar som kommer gå till historien. :big_smile: Tack för den! 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Atom:

 

 

För att återgå till ämnet; jag har inga problem med att en 70-åring är tillsammans med en 30-åring. Att som Arne posta en bild på sin flickvän och hennes mor och retoriskt fråga vem du skulle valt tycker jag dock är osmakligt. Går jag ut på en bar för att ta med någon hem för kvällen så väljer jag hellre en 20-åring än en 50-åring men handlar det om någon att leva med är inte valet lika givet.

 

Skulle jag bli ensam när jag är i 60-årsåldern så kanske jag också väljer en 20-åring men troligare köper jag mig en cocker spaniel och anställer en hushållerska, ser till att ha vänner att prata med och köper ett knull när lustan pockar på och jag tröttnat på porrfilmen. 

Atom , du har en förmåga att förändra  andras inlägg och därefter angripa och moralisera med hjälp av många ord.

 

Påminner  om många av PK-politikerna,  tycker jag.

 

 

Cavemannen startade tråden lite skämtsamt och att han tyckte 10 år var maximal åldersskillnad. 

Jag la in en bild, och skämtade tillbaka,  och menade att då skulle Cavemannen  i min situation valt tjejens morsa.

Atom, du  komenterade detta med att du inte vet Cavemannens  Preferenser, men att hans morsa skulle nog valt min son hellre än mig, ok.

Jag svarade att detta är de svenska feministernas argument mot mig.

Du svarar att du  hellre är feminist än en ´humorlös gammal gubbe med identitetsproblem´.

 

Ett personangrepp utan att veta någonting om mig.

 

I detta fall är tjejen äldre än 30, och jag yngre än 70.  Vi är inte gifta eller sambo. Vi träffas ofta, men  lever båda i frihet.

 

Vaddå  humorlös och identitetsproblem?   Hushållesrska, cokerspaniel och porrfilmer har jag inget behov av.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Wanchai:

Säljer din själ för pengar alltså?  Som jag trodde då!

Sedan jag var 16 år och började arbeta

Det har du  ingen erfarenhet av eftersom du nog aldrig haft ett arbete

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger som den gode 33:an sa, ska man köpa kött så ska det vara färskt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Säger som den gode 33:an sa, ska man köpa kött så ska det vara färskt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Nja inte ens rätt, gammalt välhängt smakar bäst hos mig i alla fall.

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev FF:

Nja inte ens rätt, gammalt välhängt smakar bäst hos mig i alla fall.

 

  FF

Bildbevis önskas :)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade nog från början tänkt välja max 10 års alternativet, möjligtvis 20 men kom sedan att tänka på några bilder som tagits under de senaste resorna då

Thailand besökt som inte(enligt min mening i alla fall...) ser allt för konstiga eller uppseendeväckande ut. Så jag bytte till max 30 års alternativet istället

vilket det antagligen nästan skiljer på undertecknad och samtliga tjejer som figurerar på dessa bilder.  Skulle nog kunna tänka mig att ha det trevligt under

en längre period med alla tjejerna, i synnerhet om första prio var gymnastiska aktiviteter utan kläder. Samtliga är runt 20 och jag hade antagligen med

tanke på åldersskillnaden kunnat vara farsa till flickorna men så tycker inte jag att det ser ut. Inte på håll i alla fall ;)

 

Hmm... Möjligt förresten att ett citat från George Costanza vore passande här: "Jerry, just remember, It´s not a lie if you believe it."

 

 

10750292_10152969130769827_2834298716658761890_o.thumb.jpg.393d3cd70cc20d38d7814cdba3557311.jpg

 

 

18836893_10155251215664827_5304971107358502582_o.thumb.jpg.3df06122b0b2427a3269972edd8aaeef.jpg

 

 

19055019_10155292112189827_6674636401039119433_o.thumb.jpg.c5f35fb264fb3351631614908c5b4956.jpg

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tog jag också 30 då jag inte vill ha fördomar vilket jag säkert har eller predika moral.

Det finns kärringar som kan göra det och jag  är nöjd med bärs och ögonfröjd.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja huvva!  Om sex månader fyller frugan 40 så man kanske ska växla in henne och få två 20 åringar istället :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja huvva!  Om sex månader fyller frugan 40 så man kanske ska växla in henne och få två 20 åringar istället :look_down:

När jag får liknande tankar brukar jag krasst ställa frågan till mig själv hur gammal är min dotter...

 

så då börjar fundera på att byta ut frugan mot en 30 åring istället :big_smile:

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, ArneMorales said:

Atom , du har en förmåga att förändra  andras inlägg och därefter angripa och moralisera med hjälp av många ord.

 

Påminner  om många av PK-politikerna,  tycker jag.

 

 

Cavemannen startade tråden lite skämtsamt och att han tyckte 10 år var maximal åldersskillnad. 

Jag la in en bild, och skämtade tillbaka,  och menade att då skulle Cavemannen  i min situation valt tjejens morsa.

Atom, du  komenterade detta med att du inte vet Cavemannens  Preferenser, men att hans morsa skulle nog valt min son hellre än mig, ok.

Jag svarade att detta är de svenska feministernas argument mot mig.

Du svarar att du  hellre är feminist än en ´humorlös gammal gubbe med identitetsproblem´.

 

Ett personangrepp utan att veta någonting om mig.

 

I detta fall är tjejen äldre än 30, och jag yngre än 70.  Vi är inte gifta eller sambo. Vi träffas ofta, men  lever båda i frihet.

 

Vaddå  humorlös och identitetsproblem?   Hushållesrska, cokerspaniel och porrfilmer har jag inget behov av.

I går var jag feminist och idag PK-politiker; fortsätter vi den här debatten antar jag att miljöpartist och muslimkramare ligger nära till hands, det brukar liksom bli så med sådana som du.

 

Med identitetsproblem tänker jag främst på att du under ditt tidigare MPR-nick stod på barrikaderna med Rödskjortorna, vurmade för Isaans befolkning och deras orättvisor etc. Jag höll inte alltid med dig då heller men nog kändes du mer sympatisk på den tiden. I vilket fall, om du tycker jag var taskig så ber jag om ursäkt för det.

 

Hushållerskan, cockerspanieln och porrfilmen (kryddat med lite köpsex) tycker jag dock fortfarande är ett bättre alternativ än en stadig relation med en 40 år yngre tjej. Men som sagt var, vem vet vad jag tycker om 20 år; att sitta i Bangkok och gagga på ett forum en lördagskväll var inget jag hade förutsett för 20 år sedan så det kanske blir Bingolotto i en etta i Laxås utkanter istället om 20 år....  

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Ja huvva!  Om sex månader fyller frugan 40 så man kanske ska växla in henne och få två 20 åringar istället :look_down:

Misstänker att hon är oersättlig gentemot två sexiga 20-åringar :crazy:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...