Jump to content
IGNORERAD

Åldersskillnad


Cavemannen

Ålder?  

79 röster

  1. 1. Hur stor åldersskillnad mellan ett par är ok?

    • Max 10år
      17
    • Max 20år
      27
    • max 30år
      10
    • +30år
      25


Recommended Posts

Det är dålig aktivitet på forumet nu för tiden, vi drar väl igång en fredagstråd så kanske det händer lite :D 

Själv tycker jag max 10år som gräns i ett förhållande.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • B747

    19

  • Tommy

    14

  • Atom

    13

  • Kenneth4618

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Det är dålig aktivitet på forumet nu för tiden, vi drar väl igång en fredagstråd så kanske det händer lite :D 

Själv tycker jag max 10år som gräns i ett förhållande.

 

Tror att detta har ältats i en tråd förr...men,jag säger 11 år av en anledning...

TV säger säkert något annat då han säkerligen har jobbat som relationsprofessor tidigare.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Tror att detta har ältats i en tråd förr...men,jag säger 11 år av en anledning...

TV säger säkert något annat då han säkerligen har jobbat som relationsprofessor tidigare.

Inte har väl detta ältats tidigare?

Hur som helst så är det sjukt med gubbar/pankisar som har flickvän/fru som är yngre än deras egna barn från tidigare förhållanden.

Hur fan kan de se sina barn i ögonen?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Inte har väl detta ältats tidigare?

Hur som helst så är det sjukt med gubbar/pankisar som har flickvän/fru som är yngre än deras egna barn från tidigare förhållanden.

Hur fan kan de se sina barn i ögonen?

Det var en bra fråga.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev B747:

Det var en bra fråga.

Citerar mig själv.Är ganska säker på att en tråd om detta har funnits.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev B747:

Citerar mig själv.Är ganska säker på att en tråd om detta har funnits.

Och jag är säker på att det inte har funnits en tråd om detta, det har funnits ca 47st genom åren och alla har gjort en del av gubbarna upprörda :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Och jag är säker på att det inte har funnits en tråd om detta, det har funnits ca 47st genom åren och alla har gjort en del av gubbarna upprörda :D 

Tror du inte jag vet :rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åldersskillnad i all ära, det som är mer intressant är hur stor IQ-skillnad som kan anses acceptabelt.

 

Nog skulle jag kunna tänka mig en fru som är både 20 år äldre och yngre, kuken bryr sig ju inte, men en fru som inte tror på växthuseffekten, inte förstår Israel-Palestina konflikten, gillar Trump eller inte håller på Bajen skulle jag aldrig stå ut med.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Åldersskillnad i all ära, det som är mer intressant är hur stor IQ-skillnad som kan anses acceptabelt.

 

Nog skulle jag kunna tänka mig en fru som är både 20 år äldre och yngre, kuken bryr sig ju inte, men en fru som inte tror på växthuseffekten, inte förstår Israel-Palestina konflikten, gillar Trump eller inte håller på Bajen skulle jag aldrig stå ut med.

:rotfl:Visdomsord banne mig.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara käringar på MPR som bryr sig om åldersskillnad.

Jag ger blanka fan i vem som knullar med vem och hur stor åldersskillnad är så länge båda vill det och ingen tvingar någon och det är lagligt.

Ge fan i andras liv era moralkäringar om ingen ber er om annat.:559bdc3bb7475_pissedoff:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte har väl detta ältats tidigare?
Hur som helst så är det sjukt med gubbar/pankisar som har flickvän/fru som är yngre än deras egna barn från tidigare förhållanden.
Hur fan kan de se sina barn i ögonen?
Jodå. Jag startade en tråd om samma sak för ett tag sen. Jag tycker som så att när man egentligen ska dejta svärmor så är gränsen nådd! [emoji16]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt över 7år och 4 månader är åt helvete för mycket!

En personlig övertygelse jag har...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev wUThai:

Jodå. Jag startade en tråd om samma sak för ett tag sen. Jag tycker som så att när man egentligen ska dejta svärmor så är gränsen nådd! emoji16.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Fan va kräsen du är då....Tanke på din ålder gubbskrälle,sörlänning HUVA

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, wUThai said:

Jodå. Jag startade en tråd om samma sak för ett tag sen. Jag tycker som så att när man egentligen ska dejta svärmor så är gränsen nådd! emoji16.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Frugan är 6 år yngre än mig och svärmor är 16 år äldre men helt klart finns det en del som tyder på att svärmor hade varit ett bättre val. Misstänker dock att svärfar skulle blivit väldigt gramse om jag föreslagit ett byte, för att inte tala om dotterns förvirring. Tänk att ha en mormor som helt plötsligt är din mor och en mor som helt sonika är din syster. Eller förresten, i en trailerpark är det kanske standard.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va kräsen du är då....Tanke på din ålder gubbskrälle,sörlänning HUVA
Haha! Nu är ju iaf svärmor mycket äldre än mig! Milf funkar men inte en Gilf för mig! Det är är bara mackan och hamnoi som går igång på Gilfs! [emoji16]



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Haha! Nu är ju iaf svärmor mycket äldre än mig! Milf funkar men inte en Gilf för mig! Det är är bara mackan och hamnoi som går igång på Gilfs! emoji16.png



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Milf funkar ypperligt för mig oxå.Men Knatte och Fnatte ska nog hålla sig till skinnbanjo nåra år till...

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Milf funkar ypperligt för mig oxå.Men Knatte och Fnatte ska nog hålla sig till skinnbanjo nåra år till...
Ja, det är ena riktiga snuskgubbar dom två!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Ja, det är ena riktiga snuskgubbar dom två!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Huva så hemskt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Inte har väl detta ältats tidigare?

Hur som helst så är det sjukt med gubbar/pankisar som har flickvän/fru som är yngre än deras egna barn från tidigare förhållanden.

Hur fan kan de se sina barn i ögonen?

Om de inte har några barn  ? 

Är det ok då ?

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev B747:

Tror att detta har ältats i en tråd förr...men,jag säger 11 år av en anledning...

TV säger säkert något annat då han säkerligen har jobbat som relationsprofessor tidigare.

Tror jag kan gissa anledningen!

15 minuter sedan, skrev Tommy:

Allt över 7år och 4 månader är åt helvete för mycket!

En personlig övertygelse jag har...

 

MVH Tommy

Förresten, frugan e född i Januari-71, och jag i September -63... :big_smile:

 

Det finns ju som ni alla säkert vet en vetenskapligt belagd formel för att räkna ut lämpligaste åldersskillnaden på en flickvän:

Halva din ålder plus 7 år.  Så, OM jag sökte flickvän nu så skulle hon alltså vara 54/2 +7= 34år verkar ungefär rätt!

 

För fruar gäller andra regler...

 

Jag skulle kunna tänka mej en 30 år äldre fru, om hon bara var mycket rik, och sjuklig.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

Tror jag kan gissa anledningen!

Förresten, frugan e född i Januari-71, och jag i September -63... :big_smile:

 

Det finns ju som ni alla säkert vet en vetenskapligt belagd formel för att räkna ut lämpligaste åldersskillnaden på en flickvän:

Halva din ålder plus 7 år.  Så, OM jag sökte flickvän nu så skulle hon alltså vara 54/2 +7= 34år verkar ungefär rätt!

 

För fruar gäller andra regler...

 

Jag skulle kunna tänka mej en 30 år äldre fru, om hon bara var mycket rik, och sjuklig.

 

MVH Tommy

Du har en poäng där haha.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med ålder är ju egentligen bara en siffra säger inte så mycket om hur gammal men är i sinnet, men visst ju äldre men är ju större kan ju skillnaden vara.

Det är ju ok om man vid 60 har en partner som är 15 år yngre men om man vid 25 har en 15 år yngre partner så är det nog inte så ok :dribble:

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar inte delta i  fredagstrådarna, men idag lägger jag in en pinne i brasan.

 

Tjejens morsa är 15 år yngre än mig.  No problems!

 

Men jag förstår att tex Cavemannen skulle valt hennes morsa.

K-a.jpg

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...