Jump to content
IGNORERAD

Vad göra med poängen


lasseiudon

Recommended Posts

Har fått mail ifrån Thai Airways att jag har en drygt 5.000 poäng som förfaller nu sista september. Några tips om vad man kan göra med dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Har fått mail ifrån Thai Airways att jag har en drygt 5.000 poäng som förfaller nu sista september. Några tips om vad man kan göra med dom?

Dom hår nog förfalla. 

Om du inte är i Thailand. 

Och har 15000p som behöver för en tyr o retur. 

 

Kan kanske gå att andvända till en enkelresa. 

Inom Thailand 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Har fått mail ifrån Thai Airways att jag har en drygt 5.000 poäng som förfaller nu sista september. Några tips om vad man kan göra med dom?

Nog inte mycket o göra om du inte ska ut o resa före datumet, möjligen överlåta dem till någon som behöver före 30/9

3 minuter sedan, skrev rolba:

Hur många poäng kostar en uppgradering? Arn-Bkk

https://www.thaiairways.com/en_TH/rop/Redeeming/Redeeming_Award_UpgradeAwards_onTHAI2.page?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev rolba:

Hur många poäng kostar en uppgradering? Arn-Bkk

25000...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått mail ifrån Thai Airways att jag har en drygt 5.000 poäng som förfaller nu sista september. Några tips om vad man kan göra med dom?
Thai har vad jag vet ingen shop där man kan handla med lite färre poäng.... Det "billigaste" jag hittar är 6 500 poäng för ett loungebesök, men det betalas på plast så skynda dig till suvan i sådana fall [emoji3]

Det är ett gissel med poäng som går ut. Det finns en anledning till att dessa frequent flyer program värderas högt av analytiker, det är att flygbolaget tjänar mycket på dem, inte resenären.......

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Benriach:

25000...

Beror på biljettklass, kan vara 42 också på G, V, W biljett.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev apknug:

Det är ett gissel med poäng som går ut. Det finns en anledning till att dessa frequent flyer program värderas högt av analytiker, det är att flygbolaget tjänar mycket på dem, inte resenären

 

Nja, man får värdera o planera :)

Men generellt har Thai ett dåligt poängsystem gentemot andra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Nja, man får värdera o planera [emoji4]
Men generellt har Thai ett dåligt poängsystem gentemot andra.
Helt klart värdera planera och jämföra, även mellan bolag.

Thai gör det, ofta, väldigt lätt att planera med dem dock då en biljett som ger fulla poäng till Thailand i allmänhet kostar 1500-2000 mer...

There is no such thing as a free lunch....[emoji854][emoji20]

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Beror på biljettklass, kan vara 42 också på G, V, W biljett.

Beror också på till vilken klass du ska uppgrader. 50k skulle det kost mig i vintras till Business, hppade det och bor nu i stället 3 nätter gratis på Dusit Thani inkl allt. Så helt värdelöst är det inte.  Dom hade lite promotion så en natt gick lös på 12.000 poäng.

 

Överlåta poäng kostar också 5.000 om jag inte missminner mig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Thai har vad jag vet ingen shop där man kan handla med lite färre poäng.... Det "billigaste" jag hittar är 6 500 poäng för ett loungebesök, men det betalas på plast så skynda dig till suvan i sådana fall [emoji3]

Det är ett gissel med poäng som går ut. Det finns en anledning till att dessa frequent flyer program värderas högt av analytiker, det är att flygbolaget tjänar mycket på dem, inte resenären.......

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk



Går ut?

Därför har man ju Eurobonus
Link to comment
Dela på andra sajter



Går ut?

Därför har man ju Eurobonus
Ja EuroBonus poängen har en giltighetstid på upp till fem år innan de går ut.

Jag är lite osäker på thais poäng, de säger tre år men det kan vara så att den 24 månaders kvalificerings perioden också kan räknas in å då blir det upp till fem år där också.

Ut går poängen i alla fall, säkert som amen i kyrkan!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja EuroBonus poängen har en giltighetstid på upp till fem år innan de går ut.

Jag är lite osäker på thais poäng, de säger tre år men det kan vara så att den 24 månaders kvalificerings perioden också kan räknas in å då blir det upp till fem år där också.

Ut går poängen i alla fall, säkert som amen i kyrkan!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk



Inte mina

011e62bf69be0a87ed19fbbb0dab6d7c.jpg
Link to comment
Dela på andra sajter



Inte mina

011e62bf69be0a87ed19fbbb0dab6d7c.jpg&key=af93fe771b39a9c6e307f7d0173ff937a9d51dee3cb25cb50e9c4e899a942de6
Ah du har uppnått den hedervärda Diamant nivån, bara att gratulera! Som en vanlig MPR HP kommer jag aldrig nå dit.......

Då har du förmåner som gratis dryck i ekonomi och förlängd giltighetstid på din EuroBonus poäng.[emoji16][emoji16][emoji16] Oklart hur länge den tiden är dock så håll tummarna!

(Det har varit spekulationer om att EuroBonus 3.0 skulle innebära livslånga poäng, vi får väl se vad som händer o fötter där)

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ah du har uppnått den hedervärda Diamant nivån, bara att gratulera! Som en vanlig MPR HP kommer jag aldrig nå dit.......

Då har du förmåner som gratis dryck i ekonomi och förlängd giltighetstid på din EuroBonus poäng.[emoji16][emoji16][emoji16] Oklart hur länge den tiden är dock så håll tummarna!

(Det har varit spekulationer om att EuroBonus 3.0 skulle innebära livslånga poäng, vi får väl se vad som händer o fötter där)

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk



Jag har haft diamant sedan dom införde den nivån.
Pandion lär jag aldrig få.
Förhoppningsvis får jag lifetime gold så länge jag fixar 10år på rad med guldkort.

Har dock blåst av med 100.000 poäng det senaste året. Men med 510.000 poäng kommer man ganska långt, speciellt när man kör med AMEX och får 2-4-1 på en resa eller två, beroende på kort och spend.
Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft lite strö-poäng med Thai kortet...

Var i deras butik vid huvudkontoret i Bkk, och lät frugan shoppa...

Hon handlade ett par kabinväskor, ett paraply och lite annat...

Vet inte om man kan skicka sina poäng till nån annan?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev apknug:

Då har du förmåner som gratis dryck

Nja, dessa drycker är ju redan betalda med alla resor som gjorts (även om det nu är hans arbetsgivare som har betalt).

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nja, dessa drycker är ju redan betalda med alla resor som gjorts (även om det nu är hans arbetsgivare som har betalt).

 

För mig är det gratis.

 

Oavsett vilken biljett du köper så är allt möjligt annat betalt.

Det är inte direkt så att flygbolagen går med 0:- i förtjänst.

 

Betalar firman 1000:- och 100 andra passagerare betalar 1000:- så har drickan kostat typ 0,02‰ av alla passagerares biljettpriser. Dock så fick inte dom andra någon dricka, så länge jag inte ger bort en dricka.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎09‎-‎28 at 10:00 AM, andrejsdenruskige said:

 

För mig är det gratis.

 

Oavsett vilken biljett du köper så är allt möjligt annat betalt.

Det är inte direkt så att flygbolagen går med 0:- i förtjänst.

 

Betalar firman 1000:- och 100 andra passagerare betalar 1000:- så har drickan kostat typ 0,02‰ av alla passagerares biljettpriser. Dock så fick inte dom andra någon dricka, så länge jag inte ger bort en dricka.

Så tänker du ja; men sådan är inte Nemos värld och Nemos värld är verkligheten. I den verkliga världen så har du eller ditt företag alltid fått betala ett högre biljettpris eftersom de visste att du en gång i framtiden skulle dricka en Pripps Export som du pinsamt nog trodde var gratis.

 

När Nemo sitter hemma och klipper ut rabattkuponger för Tesco Lotus är det dock annorlunda. När han får 10 Baht rabatt för att köpa 48 rullar skithuspapper om han klippt ut 96 stycken enkvadratsmillimeterkuponger, så överför Tesco Lotus denna förlusten på Tescos aktieägare så därför är det hans medborgarrättsliga skyldighet att byta bort 2 timmars MPR-aktivitet mot kupongklippande, för att straffa kapitalet. Dessutom har han ju råd att skita en gång extra nästa månad och det är en förmån som inget diamantplaterat palladiumkort i världen kan konkurrera med. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Atom:

Så tänker du ja; men sådan är inte Nemos värld och Nemos värld är verkligheten. I den verkliga världen så har du eller ditt företag alltid fått betala ett högre biljettpris eftersom de visste att du en gång i framtiden skulle dricka en Pripps Export som du pinsamt nog trodde var gratis.

 

När Nemo sitter hemma och klipper ut rabattkuponger för Tesco Lotus är det dock annorlunda. När han får 10 Baht rabatt för att köpa 48 rullar skithuspapper om han klippt ut 96 stycken enkvadratsmillimeterkuponger, så överför Tesco Lotus denna förlusten på Tescos aktieägare så därför är det hans medborgarrättsliga skyldighet att byta bort 2 timmars MPR-aktivitet mot kupongklippande, för att straffa kapitalet. Dessutom har han ju råd att skita en gång extra nästa månad och det är en förmån som inget diamantplaterat palladiumkort i världen kan konkurrera med. 

Han skulle troligen tjäna mer på att använda rabattkupongerna som skithuspapper. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Han skulle troligen tjäna mer på att använda rabattkupongerna som skithuspapper. :crazy:
Jag tror att ekonomen har räknat på detta [emoji383]

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev GreenValley:

Han skulle troligen tjäna mer på att använda rabattkupongerna som skithuspapper. :crazy:

Jag tror han använder rövduschen:laugh:

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...