Jump to content
IGNORERAD

Iväntan på UT


C-dude

Recommended Posts

Hej. Har väntat nu i snart 14mån. 

Har skickat förfrågningar ett antal gånger ( både tjejen och jag. )

Igår så fick både hon och jag mejl från Mig som bad oss om kompletteringar.  Bl,a min lön , kontrakt på lgh och ans avtal. Från hennes sida så blev det en ny kopia på att hon är ogift.

från min sida så blev det snabbt avklarat redan efter ca 2 timmar. 

I morse så fick jag ett mess från tjejen ..Hon behöver kopia på min senaste inrese stämpel till Thailand.. 

Det stod inget om det varken i mitt eller hennes brev som vi fick igår utan ambassaden hade tydligen ringt till henne nu på morgonen och sedan fick hon tydligen ett mejl från Mig.. 

 

Min fråga är,,Hur många gånger kan dom behöva ha samma papper om och om igen?  Alla dessa papper har vi ju redan skickat in 1 gång.

Sedan kan man  ju undra om vi är nära nu eller vad??

C:D

 

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev C-dude:

Hej. Har väntat nu i snart 14mån. 

Har skickat förfrågningar ett antal gånger ( både tjejen och jag. )

Igår så fick både hon och jag mejl från Mig som bad oss om kompletteringar.  Bl,a min lön , kontrakt på lgh och ans avtal. Från hennes sida så blev det en ny kopia på att hon är ogift.

från min sida så blev det snabbt avklarat redan efter ca 2 timmar. 

I morse så fick jag ett mess från tjejen ..Hon behöver kopia på min senaste inrese stämpel till Thailand.. 

Det stod inget om det varken i mitt eller hennes brev som vi fick igår utan ambassaden hade tydligen ringt till henne nu på morgonen och sedan fick hon tydligen ett mejl från Mig.. 

 

Min fråga är,,Hur många gånger kan dom behöva ha samma papper om och om igen?  Alla dessa papper har vi ju redan skickat in 1 gång.

Sedan kan man  ju undra om vi är nära nu eller vad??

C:D

 

 

Damen blev också ombedd att komplettera med delvis samma uppgifter som tidigare. Jag kan väl delvis förstå det då det passerat ganska lång tid sen ansökan och att det kan bevisa att man fortfarande är i ett seriöst förhållande.

 

Jag valde, lite irriterad, att bara skicka in en del saker som bevis på att vi fortfarande var i ett förhållande.  Inte de saker dom efterfrågat då jag skrev att dom redan fått det.

 

Fick beviljat UT dagen efter att jag svarat. 

(Jag svarade åt henne då jag har fullmakt att sköta allt gällande detta)

 

Tog drygt 16 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är på G att ta beslutet nu. En kompis skulle också in med ett extra papper efter runt 14-15 månader, sen tog det 2 dagar. Så fixar ni det nu så tippar jag att det är klart på Fredag. Skriv gärna hur det gick:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Då Vi inte har hört något på ett para dagar så drog jag iväg ett mejl och frågade om vi kunde få mejladressen till handläggaren.

Idag fick jag svaret.. Ingen handläggare är ännu tilldelad.

Då undrar jag vem det är som har öppnat upp vårat ärende och vill ha mer information?? 

Och är det ngn som vet exakt hur faen dom jobbar på MIG egentligen?

 

Stora suckar..

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vi är i ungefär samma sits lite längre fram i kön, vi har väntat sen början av augusti 2016

 

När dom kontaktade oss om uppdateringar så skickade vi in det som dom begärde och efter det tog det ca 1 månad innan hon fick ett mail från ambassaden som bad henne kontakta dom för en intervjutid och där är vi nu.

 

Ni har inte fått någon handläggare som fattar beslut än, det har varit handläggare som har tittat på ärendet men bara för att kontrollera att den är komplett innan den skickas till svenska ambassaden och  då kallas din tjej till intervju.

Om ambassaden anser att det behövs mer undersökning så blir även du kallad till intervju, annars hamnar ni i den vanliga kön och därefter tar en handläggare som ska fatta beslutet tag i ärendet.

 

Och nu en fråga på detta ämne, någon som har koll på hur lång tid det tar efter intervjun till beslut nuförtiden?.

Link to comment
Dela på andra sajter

intervjun var hon på i september förra året så den biten e ju avklarad.  Förra veckan begärde dom in mer papper vilket dom fick ganska omg. I min enfald  då trodde jag att Vi nu hade fått en handläggare som hade öppnat vårat ärende men tji fick jag..

 

 

C;D

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

ok då missförstod jag dig, vi fick begäran om uppdateringar innan hon fick intervjutid.

 

Tack för svar på frågan om beslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

I förrgår så  fick tjejen  en ny förfrågan om papper...  Igår av någon anledning så kunde hon inte bifoga filerna som behövdes så hon  skicka dom till mig . Jag i min tur skickade hela bunten ( extra kopior på visa stämplar o dyl ) till kontakten  som vi nu hade fått. 

Idag 15,25 så var beslutet taget.....

Ansökan inskickad 4 augusti 2016. Beslut fattat 12 oktober 2017

 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev C-dude:

I förrgår så  fick tjejen  en ny förfrågan om papper...  Igår av någon anledning så kunde hon inte bifoga filerna som behövdes så hon  skicka dom till mig . Jag i min tur skickade hela bunten ( extra kopior på visa stämplar o dyl ) till kontakten  som vi nu hade fått. 

Idag 15,25 så var beslutet taget.....

Ansökan inskickad 4 augusti 2016. Beslut fattat 12 oktober 2017

 

 

 

C;D

Gratulerar! Skönt att ni äntligen får återförenas! 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-10-12 at 18:29, skrev C-dude:

I förrgår så  fick tjejen  en ny förfrågan om papper...  Igår av någon anledning så kunde hon inte bifoga filerna som behövdes så hon  skicka dom till mig . Jag i min tur skickade hela bunten ( extra kopior på visa stämplar o dyl ) till kontakten  som vi nu hade fått. 

Idag 15,25 så var beslutet taget.....

Ansökan inskickad 4 augusti 2016. Beslut fattat 12 oktober 2017

 

 

 

C;D

 

Grattis att hon äntligen kan komma till Sverige :).

 

 

Vi skickade in alla papper 3 augusti och hon ska på intervju på ambassaden imorgon så antar att vi har ett antal månader kvar innan beslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...