Jump to content
janneka

Införsel snus stoppas till Thailand via post

Recommended Posts

janneka

Extra pris på  General lös nu. köp En stock o få 5 fria. Skall man prova..?
Jag beställde Lös Ettan  3 kuvert för en vecka sedan.
REDAN Efter 7 dagar kom papper från tullen nong khai  -- snabba grabbar - Tullen snodde första kuvert med 5 dosor
Väntar på kuvert 2 och 3

Är nog inte otroligt som Songsaeng skriver att de inhemska snustillverkarna här i Thai tipsat om den svenska importen
Då känns det extra surt att med mössan i hand gå över till att köpa deras så kallade snus.
Allt eller inget. Köp svenskt snus.  Matjorden får andra köpa.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
SatanG
26 minuter sedan, skrev janneka:

Extra pris på  General lös nu. köp En stock o få 5 fria. Skall man prova..?
Jag beställde Lös Ettan  3 kuvert för en vecka sedan.
REDAN Efter 7 dagar kom papper från tullen nong khai  -- snabba grabbar - Tullen snodde första kuvert med 5 dosor
Väntar på kuvert 2 och 3

Är nog inte otroligt som Songsaeng skriver att de inhemska snustillverkarna här i Thai tipsat om den svenska importen
Då känns det extra surt att med mössan i hand gå över till att köpa deras så kallade snus.
Allt eller inget. Köp svenskt snus.  Matjorden får andra köpa.

Ja det skulle kännas irriterande. Dyrt verkar det också vara, Siamsnus ligger väl på ca dubbla priset jämfört att få skickat från Sverige av buysnus.com

/ SatanG

Ändrades av SatanG
  • Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Soengsang

Ja det skulle kännas irriterande. Dyrt verkar det också vara, Siamsnus ligger väl på ca dubbla priset jämfört att få skickat från Sverige av buysnus.com

/ SatanG
Om jag handlar i Thailand så gör jag det from dem nedan.
Tydligen har mannen gått bort och kvinnan driver det själv.
De är billigast per snus, 250bht för en dosa med 50 prillor.
Och inte troligt att den kvinnan tipsat tullen.
http://svensktsnus.co.th/

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
janneka
On 2017-11-21 at 19:34, skrev SatanG:

Även jag har haft kontakt med Gustav på buysnus.com bl.a. pga en felleverans samt uppdatera dom för att hjälpa dom och oss snusare mot otäcka tullare. Ett sant nöje att ha med dom att göra, fick nedanstående email idag.

"Hej

tack så mycket för informationen! 

Nuläget i Thailand är att det verkar som att en importlicens för att det ska fungera smidigt att importera snus enligt tullen bestämmelser. Detta är dock för dyrt för att vara försvarbart. 

Som kompensation i detta fall vill jag skicka en ny försändelse med 10 dosor Lundgrens portion. Låter det bra? Ska vi skicka dem till samma adress? 

Notera dock att det i nuläget ser ut som att det kommer att vara fortsatt tufft att importera snus till Thailand. Om du lägger en ny order kan du be(i orderkommentaren) att de blir skickade i ett annat paket, eller med större mellanrum för att få dem att synas mindre i tullen."  

Får se om de kommer fram eller inte.

/ SatanG

"Ett sant nöje att ha med dem att göra"

Jo det är klart -- om BUYSNUS  matar på nya dosr gratis - och gör det till ALLA av oss som missar - så skulle nöjet vara aningen större.

Jag kontaktade dem redan i september med en lång förklaring.
Artigt konstaterade de att det dykt upp ett problem. Men ingen motåtgärd inom lagens ram har utförts ännu .
Samma gamla kuvert med streckkod skickas

Det finns anledning att Buysnus prövar nya metoder - t.ex det som nämns att paketera om på annat sätt - byta avsändaradress - och kalla innehålet något annat kanske....
Annars tror jag skannern i Bangkok snart kommer hitta allt.  

Jag skall kontakta dem igen.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
SatanG
9 minuter sedan, skrev janneka:

"Ett sant nöje att ha med dem att göra"

Jo det är klart -- om BUYSNUS  matar på nya dosr gratis - och gör det till ALLA av oss som missar - så skulle nöjet vara aningen större.

Jag kontaktade dem redan i september med en lång förklaring.
Artigt konstaterade de att det dykt upp ett problem. Men ingen motåtgärd inom lagens ram har utförts ännu .
Samma gamla kuvert med streckkod skickas

Det finns anledning att Buysnus prövar nya metoder - t.ex det som nämns att paketera om på annat sätt - byta avsändaradress - och kalla innehålet något annat kanske....
Annars tror jag skannern i Bangkok snart kommer hitta allt.  

Jag skall kontakta dem igen.

Jag skickar ibland snus till andra adresser, agenter som tar med det ombord, och Buysnus.com (Gustav) har alltid varit vänlig och professionella mot mig. Jag gjorde klart för dom att jag inte hjälpte dom med infon för att jag ville ha något i gengäld, kanske därför de var bussiga tillbaka. Det är väl knappast deras ansvar om snuset fastnar i tullen?

Jag har annan info ang. "Samma gamla kuvert..."

/ SatanG

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
janneka

Mitt tips till Buysnus idag är ompaketering, vacumpacketera - sätta annan avsändaradress -- och att vi som köper - också beställer en påse bilar - då kan de skriva godis på innehållsdeklarationen utan att behöva ljuga. Bra va?  :big_smile:
Då blir det ju mycket godis i påsen

• Ge karma 3
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
FANTASY

Fick 13 dosor igår det tackar man för + ett tullbrev

FANTASY

Ändrades av FANTASY
  • Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Soengsang
Mitt tips till Buysnus idag är ompaketering, vacumpacketera - sätta annan avsändaradress -- och att vi som köper - också beställer en påse bilar - då kan de skriva godis på innehållsdeklarationen utan att behöva ljuga. Bra va?  :big_smile:
Då blir det ju mycket godis i påsen
Smart, att åtminstone vara lite ärlig ...lägg fram det om du har kontakt med dem.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll