Jump to content
janneka

Införsel snus stoppas till Thailand via post

Recommended Posts

janneka

Det tycks som Thailand stramat upp regler angående snus.
Det har tidigare gått att beställa snus från t.ex buysnus.com och fått det skickat till Thailand med kuvert
Nu säger tullen som jag uppkallats till  att man inte tillåter en enda dosa att införas via posten i fortsättningen och
hänvisar till ny förordning.
En lokal snustillverkare i Thailand bekräftar dessa nya uppgifter.

Är det fler som erfarit detta fenomen?
Det är  isf varning att beställa från Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NiceBeaver

Det var ju bra att få reda på. Då får man köpa av thailändska tillverkare om lagret tar slut. Jag känner till Siamsnus. Finns det fler?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen

Jag fattar inte att ni inte tillverkar erat eget snus, det är ju så enkelt.

Och billigt blir det, ca 7B dosan :-)

Jag satte en sats på 1KG tobak för 2v sedan och har nu 60dosor och det tog totalt kanske 1h arbete med allt, en väl investerad timme :D 

• Ge karma 4
  • Minus 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NiceBeaver
1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Jag fattar inte att ni inte tillverkar erat eget snus, det är ju så enkelt.

Och billigt blir det, ca 7B dosan :-)

Jag satte en sats på 1KG tobak för 2v sedan och har nu 60dosor och det tog totalt kanske 1h arbete med allt, en väl investerad timme :D 

Kommer ihåg att det fanns en tråd om det för länge sedan. Får leta upp den om du inte har en snabbkurs... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen
4 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Kommer ihåg att det fanns en tråd om det för länge sedan. Får leta upp den om du inte har en snabbkurs... 

Här är min gamla tråd.

Men numera smaksätter jag med 1st lime, river skal + pressar ut saften och sedan tillsätter jag Glycerol som finns att köpa på apoteket för 73sek(räcker till drygt 10kg tobak)

ps. lime och bergamote (som andvänds som smaksättare till general) är snarlika i smak

Ändrades av Cavemannen
  • Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Minus 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NiceBeaver
30 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Här är min gamla tråd.

Men numera smaksätter jag med 1st lime, river skal + pressar ut saften och sedan tillsätter jag Glycerol som finns att köpa på apoteket för 73sek(räcker till drygt 10kg tobak)

ps. lime och bergamote (som andvänds som smaksättare till general) är snarlika i smak

Jäklar vad bra. Tack. Nu gäller det bara att lära mej hur jag använder lössnus eller hittar ett sätt att göra portion. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Är det inte både enklare och bättre för hälsan/plånbok att sluta snusa ?

;);)

• Ge karma 5
  • Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
FANTASY
1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

;);)

NEJ

• Ge karma 3
  • Tummen upp 2
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Surin P3
4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

;);)

Jag har precis slutat. En sekund sen.

• Ge karma 1
  • Haha 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
Precis nyss, skrev Surin P3:

Grattis :great:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
GreenValley
4 minuter sedan, skrev Surin P3:

Hur går det?

Inget återfall ännu?

• Ge karma 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
janneka
2 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Det var ju bra att få reda på. Då får man köpa av thailändska tillverkare om lagret tar slut. Jag känner till Siamsnus. Finns det fler?

Viking Snus finns också - 60 gr dosor - tidigare en svensk som tillverkade, tror han tyvärr gått ur tiden, men tillverkningen finns kvar. - hyfsat snus men går ändå ej att jämföra "hemkok" med en riktig General eller Grovsnus lössnus från Swedish Match . För finsmakare .

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen
2 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Jäklar vad bra. Tack. Nu gäller det bara att lära mej hur jag använder lössnus eller hittar ett sätt att göra portion. 

Det finns tomma påsar att köpa på bl.a https://www.nettotobak.com/

• Ge karma 3
  • Minus 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Cavemannen
      Av Cavemannen
      Vart kan man köpa snus i Pattaya

Foodmart(Thappraya rd)
      Friendship
      Harrys
      Scandalic
      Beefeater
      Two Lion
      Sailor Inn
      The Sportsman Pub

• Cavemannen
      Av Cavemannen
      Någon gång vecka v51 kommer vi hålla en "tillverka eget snus kurs" i Pattaya.
      Alla som vill deltaga är välkomna och allt är gratis.
      Vi kommer att lära oss hur man tillverkar en enkel snusugn och hur man blandar de olika ingredienserna och vart man köper de i Thailand.
      Tid och plats kommer snart och tiden för kursen kommer att ta ca 2-4h, beroendes på hur ölen smakar  
      Under kursen skall vi bygga en snusugn till Nisse_Hult så att alla får se hur det går till.
      Det vore kul om vi blir fler som deltager.
      Det är ingen anmälningstvång, så det bara att dyka upp när plats och tid kommer upp här, men det vore ju roligare att veta hur många vi blir innan så man kan planera lite.

Kurshållare är Caveman och jag hade hoppats på att min snusmentor @Tommy hade kunnat varit med, det var ju tack vare han jag satte min första sats snus och han har gett mig massor av goda råd under vägen.
      Väl mött!

ps. se till och bli oberoende av myndigheter, med kunskapen att "göra eget" behöver du aldrig bry dig+ att det blir 100ggr billigare
    • Juha
      Av Juha
      Svensk arresterad för snusförsäljning utan arbetstillstånd

Pattaya: - En svensk man arresterades för snusförsäljning via internet.

Stig Lennart Vahlberg, 60, fångades i en stingoperation med en utländsk polisinformatör 10 november på Pratamnak Soi 6. Informatören arrangerade tidigare att köpa 60 dosor snus via sms och polisen väntade på att svensken skulle leverera.
      Vahlberg kunde inte producera sitt pass och togs till Chonburi Immigration kontor. Hans pass, som när presenterades, visade att han reste in i kungariket den 1 november på ett pensionsvisum med tillstånd att stanna i Thailand fram till den 7 januari.

Svensken arresterades för att arbeta utan arbetstillstånd.
    • dalahesten
      Av dalahesten
      Kommer att vara bosatt i Pattaya hela nästa månad och mitt snuslager börjar att ta slut...

Vart kan man få tag på svenskt snus i Pattaya / Jomtien? Lössnus undanbedes.  
    • Siamsnus
      Av Siamsnus
      Vi på Siamsnus tillverkar och säljer lokalt tillverkat Snus av hög kvalite. Vi levererar Snus till dig på 24-48 timmar oavsett vart I Thailand du befinner dig.

Hos oss kan du beställa mot Postförskott så du betalar när du får paketet. Vi accepterar även betalning med Swish.

Vi har:

Lössnus
      Portionssnus
      Portionssnus White
      Longcut

Vi är licensierade och godkända för både tillverkning och försäljning av Snus I Thailand.

För mer info besök oss gärna:

www.siamsnus.com

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy