Jump to content
IGNORERAD

Införsel snus stoppas till Thailand via post


janneka

Recommended Posts

Precis nyss, skrev nissehult_13:

Åker på söndag så på måndag skall vi veta hur det gick. Detta kommer kosta mig mer än vad snuset är värt men vi ska inte ge upp. Jävlas dom så skall vi jävlas tillbaka.:haha:

Intressant ordval, det är tydligen att jävlas att hålla efter lagar för import av tobak......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 339
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    55

  • nissehult_13

    43

  • janneka

    36

  • Cavemannen

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minuter sedan, skrev frogfish:

Intressant ordval, det är tydligen att jävlas att hålla efter lagar för import av tobak......

Det är intressant vi träter om hur man skall tolka lagen enligt den så får man föra in 200 gram tobak.

Att dom nu har fått frispel och tar allt vårt snus det skall vi/jag jobba emot rätt eller fel.:waaaht::waaaht:

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Det är intressant vi träter om hur man skall tolka lagen enligt den så får man föra in 200 gram tobak.

Att dom nu har fått frispel och tar allt vårt snus det skall vi/jag jobba emot rätt eller fel.:waaaht::waaaht:

Självklart ska du det! Det finns ju tydligen väderkvarnar även i Thailand.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är intressant vi träter om hur man skall tolka lagen enligt den så får man föra in 200 gram tobak.
Att dom nu har fått frispel och tar allt vårt snus det skall vi/jag jobba emot rätt eller fel.:waaaht::waaaht:
250gr ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev frogfish:

Självklart ska du det! Det finns ju tydligen väderkvarnar även i Thailand.....

Hoppas det blåser återkommer på måndag och meddelar om det blev något mjöl

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-15 at 04:32, skrev nissehult_13:

Var på myndigheten i Phichit och dom var trevliga. Men de läste lagboken för mig och kunde inte hjälpa mig, tror dom gått i skola hos TV.

Så nu återstår bara militäralternativet och det skall vi testa snart återkommer med resultat.

Har missat att vi har ett par poliser i släkten får prova med dem om militären fallerar.:waaaht:

Och vad säger deras lagbok där du bor? Är det noll införsel av tobak via denna väg via posten? Hur mycket dosor har de lagt vantarna på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter alla varningar här så beställde jag enbart 1 stock förra fredagen och idag kom dom första 6 dosorna, som vanligt

1 veckas leveranstid. 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Khemmarat:

Efter alla varningar här så beställde jag enbart 1 stock förra fredagen och idag kom dom första 6 dosorna, som vanligt

1 veckas leveranstid. 

Du har tur som vanligt ditt fyllo

 

FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev FANTASY:

Du har tur som vanligt ditt fyllo

 

FANTASY

Jag är så försynt nära på självutplånande i övrigt så dom tycker nog lite synd om mej. :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khemmarat:

Jag är så försynt nära på självutplånande i övrigt så dom tycker nog lite synd om mej. :)

Även jag kan ha tur fastän man har jävulen i hälarna hela tiden kommer ett gäng lappar nästa vecka har med sig drygt 100 doser så nu kan man sova gott. Du får väl ta tuk tuken hit så kan ja bju på en prilla

 

FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu varit på tullen i Thung Chang 4 paket hade de beslagtagit 1 var redan skickat till Sverige men 3 fick jag se och röra men inte ta hem. De var omedgörliga det hjälpte inte ens med militären. Så lite hopp har man om Thailand. Det blev en liten minisemester på ca 100 mil och 3 nya städer som man besökt. Det måste vara tråkigt för de som inte missbrukar tobak att bara sitta hemma.:haha:

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Har nu varit på tullen i Thung Chang 4 paket hade de beslagtagit 1 var redan skickat till Sverige men 3 fick jag se och röra men inte ta hem. De var omedgörliga det hjälpte inte ens med militären. Så lite hopp har man om Thailand. Det blev en liten minisemester på ca 100 mil och 3 nya städer som man besökt. Det måste vara tråkigt för de som inte missbrukar tobak att bara sitta hemma.:haha:

Du får börja göra eget, kostar ca 1kr dosan i Thailand och är väldigt enkelt att göra själv.

ps. hör av dig om du vill ha tips på tillverkningen, så skall jag hjälpa till så gott jag kan

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Du får börja göra eget, kostar ca 1kr dosan i Thailand och är väldigt enkelt att göra själv.

ps. hör av dig om du vill ha tips på tillverkningen, så skall jag hjälpa till så gott jag kan

Problemet är om man kör med ekorretamponger, iofs så funkar det med lös.....men så jävla kluddigt när man kör bil eller dricker öl....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Problemet är om man kör med ekorretamponger, iofs så funkar det med lös.....men så jävla kluddigt när man kör bil eller dricker öl....

Riktiga karlar tar en prilla och stoppar inte in en servette under läppen :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Riktiga karlar tar en prilla och stoppar inte in en servette under läppen :D 

Men faktum är att jag har sett att det finns dessa kit för att göra portionssnus att köpa online i Sverige, man borde ju kunna få det skickar till Thailand helt legalt, så länge försändelsen inte innehåller tobak.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Men faktum är att jag har sett att det finns dessa kit för att göra portionssnus att köpa online i Sverige, man borde ju kunna få det skickar till Thailand helt legalt, så länge försändelsen inte innehåller tobak.

Absolut! jag har länkat tidigare till en köpsite som säljer dessa påsar.

Jag har aldrig testat det själv, men hört att man tillsluter påsarna med hjälp av en lödkolv.

Det vore kul att höra från någon som provat detta, finns det någon här på MPR som testat göra portionsnus?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Absolut! jag har länkat tidigare till en köpsite som säljer dessa påsar.

Jag har aldrig testat det själv, men hört att man tillsluter påsarna med hjälp av en lödkolv.

Det vore kul att höra från någon som provat detta, finns det någon här på MPR som testat göra portionsnus?

Tomma påsar...

https://www.snusbolaget.se/prillan/prillan-portionspasar-200-st

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Du får börja göra eget, kostar ca 1kr dosan i Thailand och är väldigt enkelt att göra själv.

ps. hör av dig om du vill ha tips på tillverkningen, så skall jag hjälpa till så gott jag kan

Skulle gärna vilja ha tips du är välkommen upp till oss här. Rum o kosthållning står jag för, vi skulle nog få det kul. :haha::haha:

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

 

26 minuter sedan, skrev Soengsang:

Problemet är om man kör med ekorretamponger, iofs så funkar det med lös.....men så jävla kluddigt när man kör bil eller dricker öl....

Där kan jag hålla med dig tamponger  när man kör bil eller är bland andra.

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Inga tomma påsar vad jag ser....

De kanske de inte har, jag har ej kollat så noga.

Det är nog som du säger, bara påsar med tobak......

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Har nu varit på tullen i Thung Chang 4 paket hade de beslagtagit 1 var redan skickat till Sverige men 3 fick jag se och röra men inte ta hem. De var omedgörliga det hjälpte inte ens med militären. Så lite hopp har man om Thailand. Det blev en liten minisemester på ca 100 mil och 3 nya städer som man besökt. Det måste vara tråkigt för de som inte missbrukar tobak att bara sitta hemma.:haha:

100 mil -- det var inte dåligt---  Är det verkligen sant att du åkte så långt....Men riktigt surt att de tar allt ---

Jag har beställt 3 påsar totalt 15 dosor .. En vecka sedan. Buysnus.com
Nu fick jag papper från Tullen i Nong Khai -- det innebär att första påsen är snodd. Vu får se hur det går med de andra.
Men surt som såpa är det.

Och ni andra då?

PS Skriv inte om annat än leverenser från sverige nu.   Riktig snus alltså.


 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en Facebook grupp, Snusare i Thailand, där ni kan få lite matnyttigt information. Bl a en person som har kontakt med Buysnus.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev gst:

Finns en Facebook grupp, Snusare i Thailand, där ni kan få lite matnyttigt information. Bl a en person som har kontakt med Buysnus.

 

Även jag har haft kontakt med Gustav på buysnus.com bl.a. pga en felleverans samt uppdatera dom för att hjälpa dom och oss snusare mot otäcka tullare. Ett sant nöje att ha med dom att göra, fick nedanstående email idag.

 

"Hej

tack så mycket för informationen! 

Nuläget i Thailand är att det verkar som att en importlicens för att det ska fungera smidigt att importera snus enligt tullen bestämmelser. Detta är dock för dyrt för att vara försvarbart. 

Som kompensation i detta fall vill jag skicka en ny försändelse med 10 dosor Lundgrens portion. Låter det bra? Ska vi skicka dem till samma adress? 

Notera dock att det i nuläget ser ut som att det kommer att vara fortsatt tufft att importera snus till Thailand. Om du lägger en ny order kan du be(i orderkommentaren) att de blir skickade i ett annat paket, eller med större mellanrum för att få dem att synas mindre i tullen."  

 

 

Får se om de kommer fram eller inte.

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...