Jump to content
thomas001

Svensk TV i Thailand

Recommended Posts

Fritz
7 minuter sedan, skrev Jive:

Hur mycket sänktes din surfhastighet?

Jag har skaffat mig PrivateVPN och är helnöjd. Nu ser jag Sportnytt och mycket annat från SVT-Play och programmen flyter på hur fint som helst

• Ge karma 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

broder tuk tuk
12 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har skaffat mig PrivateVPN och är helnöjd. Nu ser jag Sportnytt och mycket annat från SVT-Play och programmen flyter på hur fint som helst

Kan man enbart se sportnytt på nätet kanske man ska överväga att flytta hem till Sverige igen?

BTT

• Snurrigt 3
  • Tråkigt 2
  • Haha 1

Esspe
2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Kan man enbart se sportnytt på nätet kanske man ska överväga att flytta hem till Sverige igen?

BTT

Jag som trodde det var måndag i dag. Har jag missat nästan en hel vecka?

• Haha 3

Jive
24 minuter sedan, skrev Fritz:

Tack för det beskedet. Precis vad jag ville höra.

Vad har du för nedladdningshastighet på ett ungefär?

Jive
13 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

BTT

"och mycket annat"

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Fritz
25 minuter sedan, skrev Jive:

Olika svar varje gång jag testar men runt 3,6 ned och 4,6 upp. Men som sagt, det har aldrig buffrat för mig när jag kört via PrivateVPN.

Edited by Fritz
  • Ge karma 1

apknug

BTT
Öhhhjjj Nacka sändaren räcker inte te Thailandet. Och inte Motala heller!

Så det så.

Svikare!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Jive
10 minuter sedan, skrev Fritz:

Olika svar varje gång jag testar men runt 3,6 ned och 4,6 upp. Men som sagt, det har aldrig buffrat för mig när jag kört via PrivateVPN.

Ok, då skall funka för mig också. Det är ju billigt, bara runt 135 Baht/mån om man köper helår.

• Ge karma 1

broder tuk tuk
10 timmar sedan, skrev Jive:

"och mycket annat"

Minns ju hur det var när jag och Berit skulle se våra favoritserier på nätet när vi var i Pattaya. Det var väldigt frustrerande när 80% av innehållet på svtplay och netflix inte gick att få in i Thailand.

Eller för några år sen när broder skulle porrsurfa på sina favoritsidor och allt var nerstängt.

BTT

• Ge karma 1
  • Downvote 2
  • Snurrigt 1
  • Haha 2

Jive
2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Minns ju hur det var när jag och Berit skulle se våra favoritserier på nätet när vi var i Pattaya. Det var väldigt frustrerande när 80% av innehållet på svtplay och netflix inte gick att få in i Thailand.

Eller för några år sen när broder skulle porrsurfa på sina favoritsidor och allt var nerstängt.

BTT

För min del så hjälper inte ens porrfilm nuförtiden, så likasom Fritte får sporten bli mitt huvudmotiv att köra VPN.

• Ge karma 3
  • Fint 1
  • Haha 4

gst
18 timmar sedan, skrev Jive:

Beror ju på vad man har för förbindelse. Jag har fiber 50/20, och testade nu. 39/25 med PrivateVPN påslaget, och 44/22 utan. Lustigt med snabbare upp med VPN, men säkert bara tillfällighet.

• Ge karma 1
  • Fint 1

Jive
7 minuter sedan, skrev gst:

Beror ju på vad man har för förbindelse. Jag har fiber 50/20, och testade nu. 39/25 med PrivateVPN påslaget, och 44/22 utan. Lustigt med snabbare upp med VPN, men säkert bara tillfällighet.

Jag har samma (50/20) men brukar ligga högre. Har en granne i huset här som har dragit in fiber direkt - 200/100.

Edited by Jive
  • Ge karma 2

apknug

Inte att glömma det är lätt att skaffa en egen gratis obegränsat VPN om man har bredband i Sverige.

I "Alla" routrar iaf de som kostar mer än kanske 500 kr kan man koppla på en egen VPN funktion man loggar sen in på sin egen router hemma i Sverige när man är i Thailand och får svensk IP adress. Man behöver inte vara IT proffs för att ställa in det.

Tom jag som tycker jag är lite hobby hacker hade missat detta. (Kan ske för jag alltid köpt router för 150 spänn innan vi fick 1gb upp o ner men ändå)

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

• Ge karma 3