Jump to content
IGNORERAD

Svensk TV i Thailand


thomas001

Recommended Posts

Jag kör 6 Mbps Unlimited 4G från AIS. Funkar kanon. Streamar Viaplay i HD via VPN. Ibland, ytterst sällan sänker den bildkvalitén men brukar vara tillbaka på HD inom 10-20 sekunder. 

 

Kör med kabel från Ipad till TV. För t.ex. SVT tillåter inte att man kastar via AppleTV. Men spegling via kabel funkar fint. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 334
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    33

  • Soengsang

    25

  • Esspe

    24

  • LTD

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

23 timmar sedan, skrev samet:

Jag kör 6 Mbps Unlimited 4G från AIS. Funkar kanon. Streamar Viaplay i HD via VPN. Ibland, ytterst sällan sänker den bildkvalitén men brukar vara tillbaka på HD inom 10-20 sekunder. 

 

Kör med kabel från Ipad till TV. För t.ex. SVT tillåter inte att man kastar via AppleTV. Men spegling via kabel funkar fint. 

Ja -abonnemang direkt med viaplay brukar det ju inte vara några problem med men nu snackar vi ju iptv leverantörer och det är ju en annan historia.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Gratis vpn – surfa anonymt utan att betala en krona

Om du inte vill betala för att surfa anonymt och komma åt geoblockade sidor, eller bara testa på en vpn innan du slår till, då finns det en handfull bra alternativ. Vi testar fyra gratis vpn-tjänster.

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.709104/gratis-vpn

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tips till er som jag har för mig har PrivateVPN. T.ex. @Fritz @gst och @Tallviking

Hittade ett mail från dom där man just nu får 3 år för priset av 1, 72 dollar, runt 650 kronor. Hade mer än 200 dagar kvar men köpte ändå. Det ploppade upp till 1350 dagar nu. 👍 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Jättetest: De bästa vpn-tjänsterna för att surfa anonymt och komma åt blockerade sajter

VPN-tjänster för att surfa anonymt och komma åt blockerade sajter

Vilken vpn-leverantör ska du välja? Vi har testat massor av intressanta tjänster som gör dig anonym på nätet och låter dig komma åt utländska tjänster och blockerade sajter.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Fick årets julklapp i huset, installerade fiber. Nu går det som tåget. VPN (Cyberghost) Svenska kanaler, Viasat LIVE/streaming flyter på i HD utan problem.

Kör även WD Home Cloud som är igång i Sverige, min mobil och min videokamera gör jag backups från Thailand nu, funkar kanon.

 

Har True och valde endast 50 ner och 20 upp, kan få upp till 2000 mbit ner 100mbit upp om det behövs men kostar mycket mer.

Installationen var gratis med ny router m.m. tack vare vi varit kund i många år. Thailand går framåt 😀

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gammal tråd men ämnet intresserar mig så kände att jag kan bidra med mina erfarenheter om det kan vara till nytta för någon.

 

Använt iptv ganska länge här nere nu - både androidboxar och rätt in i tv:n.

Körde till en början iptv-appen men upplevde mycket lagg så köpte då en x98pro med 4GB i hopp om att den skulle buffra mer än vad tv:n (Samsung SmartTV) klarade av och att det skulle bli bättre.

Insåg då direkt att gränssnittet på box suger kapitalt i kvadrat jämfört med smartiptv och det var fortsatt mycket lagg.

Konstaterade att det måste vara uppkopplingen som sög trots att det var true fiber.

Vi flyttade och när det var dags att slänga in internetansluting så hade jag tur att 3bb fiber fanns tillgängligt för oss - 200/100.

Jag brukar maxa 8-9 MB/s när jag laddar ner något så 60-70 Mbit är alltså verklig fart vilket är fullt acceptabelt.

Köpte samtidigt ockå ny TV (även det en Samsung SmartTV) och nu var jag äntligen nöjd. Inget lagg och allt flöt på fint.

Så började det lagga igen efter ett tag.... VA FAAAAN! Frustrerande minst sagt! Så då lärde jag mig efter mycket trial-and-error att boven i lagg-dramat är abbonemanget och servern som det körs ifrån.

 

Jag köper mina iptv-abbonemang på eBay. Finns en uppsjö och det är rätt bra priser. Just nu kör jag tre olika abbonemang samtidigt och de har jag slantat mellan 700-1200 baht styck för.

Anledningen till flera abbonemang är att jag är livrädd att det ska dyka mitt under F1-loppen så då kan jag snabbt zappa över till nästa. Det räcker givetvis med ett abb om man inte är slav under F1 och inte klarar av att missa något.

 

 

Så vis av erfarenhet inom området höjer jag härmed ett varningens finger för följande:

1. Köp aldrig mer än sex månader. De brukar dyka ibland och försäljaren försvinna från eBay.

2. Köp aldig av marockanerna som säljer abbonemangen. De är de värsta hit-and-runners och ett abb kan försvinna ganska fort efter att du köpt det.

Saken är att marockanerna utgör säkert 80% av de som säljer abb på eBay. Jag har nog köpt minst 15 olika abb under åren och många har dykt efter en kort period. De flesta (men inte alla) har jag dock lyckats få refund på efter att ha kontaktat support.

Marockanerna/Fransosmarockanerna fular sig dessutom oftast och sätter "item location" som något annat än just Marocko, t ex New York eller Frankrike. Sätter de Frankrike så är det alltid en marockan.

Så jag messar alltid innan och snackar lite med dem. Märks väldigt snart på deras engelskakunskaper om de är från New York eller Marocko.

 

De listar ju inte specifikt vilka kanaler som ingår mer än typ "6 Months IPTV HD subscription 15000 channels All best European, Sweden, USA, Latino,Europe..." eller "IPTV 1 month Subscription 24hr FREE TRIAL, VOD, UK TV series, All major SPORTS 11 000 channels" så jag ber alltid om att få en 24 timmars trial vilket de flesta erbjuder gladeligen.

Så mitt tips är alltså att leta ordentligt och försöka hitta en annan försäljare än just en marockan om du inte fattat det ännu.😉

Det gäller att hitta ett stabilt abbonemang som inte allt för många tecknat upp sig på och det måste köras från en bra server. Detta är något av det svåraste tycker jag.

De brukar erbjuda- och lista ett visst antal t ex "14 of 30 already sold". Lite lotteri här och fler kan/kommer ju givetvis teckna upp sig men, men...

 

Jag ber även alltid om att få .m3u-filen innan jag köper. Vissa erbjuder den, andra inte. Får du inte .m3u-filen så vill de ha din mac-adress och aktivera paketet själva och du får då hålla dig med alla 15 000 kanaler vilket inte är optimalt.

14 800 (typ) av de kanalerna är skräp och det är en ansenlig mängd som utgörs av kanaler från länder där man har Allah som sitt rättesnöre. Dessa kanaler och många andra vill jag inte vill ha i min programlista.

.m3u-filen är en ren textfil med alla 15 000 kanaler så när jag får den klipper jag bort all skit och sparar i princip bara Sverige samt utvalda UK-, US- och Thai-kanaler. Mycket smidigare så.

(Tips från coachen: Sök och klipp ut de du vill ha och klistra in i en ny fil. Klipp inte bort de du inte vill ha. Myyyyycket mer jobb då när man scrollar igenom en gigantisk lista på 30 000 rader.)

Filen är oftast ganska rörig så jag lägger en del jobb på att klippa till den samt lägga kanalerna i rätt ordning för enkelt zappande:
SVT 1

SVT 1 HD

SVT 2

SVT 2 HD

TV3 etc.......

De ligger inte i den ordningen när man får filen.

 

Som tidigare nämnts här så använder man alltså https://siptv.app/mylist/

Det kostar €5.49/TV att använda appen (engångsavgift) och man laddar upp sin .m3u-fil dit.

All info finns där.

 

Man kan installera sin .m3u-lista på flera macadresser/apparater men IPTV-försäljarna säger att man inte får titta på mer än en enhet samtidigt.

Jag tittar aldrig på mer än en enhet åt gången så jag vet inte hur mycket koll de har men när jag tjafsade med en marockan (innan jag lärt mig) om strul med mitt abb en gång, så skickade han en skärmdump på något program han körde och där visades mitt ip, användarnamn och vilken kanal jag kollade på.

(Försökte hitta den bilden igen men den var borta eftersom kräket försvunnit från eBay men hans mess var kvar: "Look picture i record everything just be nice i will help you")

 

Fördelen med smarttv/iptv-app ju alltså att med denna metod kontra en box så har man ett mycket enklare tv-tittande.

Man behöver inte ha en separat kontroll och man har alla kanalerna direkt i appen/tv vilket är riktigt smidigt.

Kör man dessutom med ethernetkabel direkt in i TVn så kommer kanalerna upp direkt utan någon väntan.

 

.m3u-filen kan man ju dessutom använda i VLC. Så har man ingen SmartTV kan man köra i datorn och streama till sin TV om man nu vill göra det.

 

En kortis angående VPN: Det behövs (som förmodligen redan nämnts) alltså ingen VPN för att använda denna metod.

Jag kör i stort sett alltid VPN på datorn dock av andra anledningar och kan då starkt rekommendera TorGuard för $59.99/år om någon behöver en bra VPN-service.

Körde tidigare PureVPN men det strulade en del. TorGuard är riktigt bra, startar upp snabbt och funkar klockrent med t ex SVT Play.

 

Det var nog det om det för stunden.

 

 

 

 

 

Ändrades av Fantomen
?
Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Fantomen:

Gammal tråd men ämnet intresserar mig så kände att jag kan bidra med mina erfarenheter om det kan vara till nytta för någon.

 

Använt iptv ganska länge här nere nu - både androidboxar och rätt in i tv:n.

Körde till en början iptv-appen men upplevde mycket lagg så köpte då en x98pro med 4GB i hopp om att den skulle buffra mer än vad tv:n (Samsung SmartTV) klarade av och att det skulle bli bättre.

Insåg då direkt att gränssnittet på box suger kapitalt i kvadrat jämfört med smartiptv och det var fortsatt mycket lagg.

Konstaterade att det måste vara uppkopplingen som sög trots att det var true fiber.

Vi flyttade och när det var dags att slänga in internetansluting så hade jag tur att 3bb fiber fanns tillgängligt för oss - 200/100.

Jag brukar maxa 8-9 MB/s när jag laddar ner något så 60-70 Mbit är alltså verklig fart vilket är fullt acceptabelt.

Köpte samtidigt ockå ny TV (även det en Samsung SmartTV) och nu var jag äntligen nöjd. Inget lagg och allt flöt på fint.

Så började det lagga igen efter ett tag.... VA FAAAAN! Frustrerande minst sagt! Så då lärde jag mig efter mycket trial-and-error att boven i lagg-dramat är abbonemanget och servern som det körs ifrån.

 

Jag köper mina iptv-abbonemang på eBay. Finns en uppsjö och det är rätt bra priser. Just nu kör jag tre olika abbonemang samtidigt och de har jag slantat mellan 700-1200 baht styck för.

Anledningen till flera abbonemang är att jag är livrädd att det ska dyka mitt under F1-loppen så då kan jag snabbt zappa över till nästa. Det räcker givetvis med ett abb om man inte är slav under F1 och inte klarar av att missa något.

 

 

Så vis av erfarenhet inom området höjer jag härmed ett varningens finger för följande:

1. Köp aldrig mer än sex månader. De brukar dyka ibland och försäljaren försvinna från eBay.

2. Köp aldig av marockanerna som säljer abbonemangen. De är de värsta hit-and-runners och ett abb kan försvinna ganska fort efter att du köpt det.

Saken är att marockanerna utgör säkert 80% av de som säljer abb på eBay. Jag har nog köpt cirka minst 15 olika abb under åren och många har dykt efter en kort period. De flesta (men inte alla) har jag dock lyckats få refund på efter att ha kontaktat support.

Marockanerna/Fransosmarockanerna fular sig dessutom oftast och sätter "item location" som något annat än just Marocko, t ex New York eller Frankrike. Sätter de Frankrike så är det alltid en marockan.

Så jag messar alltid innan och snackar lite med dem. Märks väldigt snart på deras engelskakunskaper om de är från New York eller Marocko.

 

De listar ju inte specifikt vilka kanaler som ingår mer än typ "6 Months IPTV HD subscription 15000 channels All best European, Sweden, USA, Latino,Europe..." eller "IPTV 1 month Subscription 24hr FREE TRIAL, VOD, UK TV series, All major SPORTS 11 000 channels" så jag ber alltid om att få en 24 timmars trial vilket de flesta erbjuder gladeligen.

Så mitt tips är alltså att leta ordentligt och försöka hitta en annan försäljare än just en marockan om du inte fattat det ännu.😉

Det gäller att hitta ett stabilt abbonemang som inte allt för många tecknat upp sig på och det måste köras från en bra server. Detta är något av det svåraste tycker jag.

De brukar erbjuda- och lista ett visst antal t ex "14 of 30 already sold". Lite lotteri här och fler kan/kommer ju givetvis teckna upp sig men, men...

 

Jag ber även alltid om att få .m3u-filen innan jag köper. Vissa erbjuder den, andra inte. Får du inte .m3u-filen så vill de ha din mac-adress och aktivera paketet själva och du får då hålla dig med alla 15 000 kanaler vilket inte är optimalt.

14 800 (typ) av de kanalerna är skräp och det är en ansenlig mängd som utgörs av kanaler från länder där man har Allah som sitt rättesnöre. Dessa kanaler och många andra vill jag inte vill ha i min programlista.

.m3u-filen är en ren textfil med alla 15 000 kanaler så när jag får den klipper jag bort all skit och sparar i princip bara Sverige samt utvalda UK-, US- och Thai-kanaler. Mycket smidigare så.

(Tips från coachen: Sök och klipp ut de du vill ha och klistra in i en ny fil. Klipp inte bort de du inte vill ha. Myyyyycket mer jobb då när man scrollar igenom en gigantisk lista på 30 000 rader.)

Filen är oftast ganska rörig så jag lägger en del jobb på att klippa till den samt lägga kanalerna i rätt ordning för enkelt zappande:
SVT 1

SVT 1 HD

SVT 2

SVT 2 HD

TV3 etc.......

De ligger inte i den ordningen när man får filen.

 

Som tidigare nämnts här så använder man alltså https://siptv.app/mylist/

Det kostar €5.49/TV att använda appen (engångsavgift) och man laddar upp sin .m3u-fil dit.

All info finns där.

 

Man kan installera sin .m3u-lista på flera macadresser/apparater men IPTV-försäljarna säger att man inte får titta på mer än en enhet samtidigt.

Jag tittar aldrig på mer än en enhet åt gången så jag vet inte hur mycket koll de har men när jag tjafsade med en marockan (innan jag lärt mig) om strul med mitt abb en gång, så skickade han en skärmdump på något program han körde och där visades mitt ip, användarnamn och vilken kanal jag kollade på.

(Försökte hitta den bilden igen men den var borta eftersom kräket försvunnit från eBay men hans mess var kvar: "Look picture i record everything just be nice i will help you")

 

Fördelen med smarttv/iptv-app ju alltså att med denna metod kontra en box så har man ett mycket enklare tv-tittande.

Man behöver inte ha en separat kontroll och man har alla kanalerna direkt i appen/tv vilket är riktigt smidigt.

Kör man dessutom med ethernetkabel direkt in i TVn så kommer kanalerna upp direkt utan någon väntan.

 

.m3u-filen kan man ju dessutom använda i VLC. Så har man ingen SmartTV kan man köra i datorn och streama till sin TV om man nu vill göra det.

 

En kortis angående VPN: Det behövs (som förmodligen redan nämnts) alltså ingen VPN för att använda denna metod.

Jag kör i stort sett alltid VPN på datorn dock av andra anledningar och kan då starkt rekommendera TorGuard för $59.99/år om någon behöver en bra VPN-service.

Körde tidigare PureVPN men det strulade en del. TorGuard är riktigt bra, startar upp snabbt och funkar klockrent med t ex SVT Play.

 

Det var nog det om det för stunden.

 

 

 

 

 

Waow....du hade koll.

Det enda jag vet är att inte ta långa abonnemang.

De flesta verkar fungera bra i början för att sen börja strula.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Soengsang said:

Det enda jag vet är att inte ta långa abonnemang.

De flesta verkar fungera bra i början för att sen börja strula.

Instämmer till fullo! 😉

Jag kör 6-månaders nu och de funkar fortarande bra efter 2-4 månader (peppar peppar).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skaffade en IP-Box för alla Thai kanaler i Thailand, mest för svärfar, han är sport tokig och det är på Thai.

Betalade 4500 Bath för livstid sa han i den lokala butiken. Hm det återstår att se, funkar det ett par år så är jag nöjd.

Tror att han fixar det gratis om det blir någon uppdatering m.m. han vill väl inte ha en sur farang springandes.

Butiken har funnits i många år och han själv bor i huset med familj, såg det som lite garanti 😉

Utbudet är allt som sänds i Thailand, dom flesta filmer på True kan man välja Eng text, finns även streaming av nya filmer med eng text.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Provar Nordicplay IP TV nu. Funkar ganska bra. Laggar inte men laddar inte ibland. Hjälper oftast att bara starta om då. Det jag saknar är möjligheten att titta On Demand. Fotbollen går ju ofta på nätterna och då vill jag kunna se det på morgonen. Försökte installera på nya Samsung TV´n men det var komplicerat och funkade inte i slutändan. Boxen vill jag inte köpa, man vet aldrig hur länge dom finns kvar. Finns det något man kan installera på datorn för att kunna se i efterhand?

 

Nästa fråga. Hur kopierar man en länk från ett internetfönster på TV´n till ett annat fält i ett annat fönster? Kan markera den men inte klippa/klistra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Esspe:

Provar Nordicplay IP TV nu. Funkar ganska bra. Laggar inte men laddar inte ibland. Hjälper oftast att bara starta om då. Det jag saknar är möjligheten att titta On Demand. Fotbollen går ju ofta på nätterna och då vill jag kunna se det på morgonen. Försökte installera på nya Samsung TV´n men det var komplicerat och funkade inte i slutändan. Boxen vill jag inte köpa, man vet aldrig hur länge dom finns kvar. Finns det något man kan installera på datorn för att kunna se i efterhand?

 

Nästa fråga. Hur kopierar man en länk från ett internetfönster på TV´n till ett annat fält i ett annat fönster? Kan markera den men inte klippa/klistra.

Om man tycker att iptv är viktigt och inte vill ha box så ska man köpa en smart tv med Android, ex Sony, Philips. Men inte Samsung eller LG som har egna system och därmed inte samma utbud av appar. Dock är utbudet för Android tv inte det samma som till en mobil men bättre än ex Samsung och med ex appen X-Plore så kan man installera appar som man finner på andra ställen än playstore. 

 

Vill man se iptv i datorn så installerar man en Android emulator, ex Bluestack. 

Då har man samma utbud av appar som till mobilen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev LTD:

Om man tycker att iptv är viktigt och inte vill ha box så ska man köpa en smart tv med Android, ex Sony, Philips. Men inte Samsung eller LG som har egna system och därmed inte samma utbud av appar. Dock är utbudet för Android tv inte det samma som till en mobil men bättre än ex Samsung och med ex appen X-Plore så kan man installera appar som man finner på andra ställen än playstore. 

 

Vill man se iptv i datorn så installerar man en Android emulator, ex Bluestack. 

Då har man samma utbud av appar som till mobilen. 

"appen X-Plore så kan man installera appar som man finner på andra ställen än playstore."
Är inte risken stor att det finns skit i de apparna som är packeterade där?

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev 65Selander:

"appen X-Plore så kan man installera appar som man finner på andra ställen än playstore."
Är inte risken stor att det finns skit i de apparna som är packeterade där?

Självklart kan det vara så, man får ju vara lite selektiv. Men ex så har min iptv leverantör tagit fram en egen iptv app som är klart bättre än övriga iptv appar jag provat men den finns inte på playstore, men med hjälp av x-plore kunde jag ändå installera den. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte Svensk TV men fixade HBO via mitt 3BB abb för hela 39 baht/mån. 

Dock finns ingen HBO Asia app för Android tv men kör castar från mobilen till tv. Med IPTV, Netflix och HBO är det typ lika bra som på den gamla goda tiden när man brände guldkort 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Om man tycker att iptv är viktigt och inte vill ha box så ska man köpa en smart tv med Android, ex Sony, Philips. Men inte Samsung eller LG som har egna system och därmed inte samma utbud av appar. Dock är utbudet för Android tv inte det samma som till en mobil men bättre än ex Samsung och med ex appen X-Plore så kan man installera appar som man finner på andra ställen än playstore. 

 

Vill man se iptv i datorn så installerar man en Android emulator, ex Bluestack. 

Då har man samma utbud av appar som till mobilen. 

Nu har jag ju köpt en Samsung.

 

Funkar boxarna till vilken ip-leverantör som helst och finns det On Demand funktion då?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Esspe:

Nu har jag ju köpt en Samsung.

 

Funkar boxarna till vilken ip-leverantör som helst och finns det On Demand funktion då?

Jag har Samsung-TV och kör IPTV-appen. Rekommenderas varmt!
Styr kanalerna via TV-kontrollen och slipper både box och en extra fjärrkontroll.

Tyvärr har Samsung tydligen tagit bort den från sitt "app-bibliotek" men det går att ladda ner och installera via USB

 

Denna sida/app är det:

https://siptv.eu/howto/sammy/

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Vill man se iptv i datorn så installerar man en Android emulator, ex Bluestack.

Vill bara infilka att det inte är ett måste att använda några speciella appar och emulatorer.
Själv öppnar jag bara .m3u-filen med VLC.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Fantomen:

Vill bara infilka att det inte är ett måste att använda några speciella appar och emulatorer.
Själv öppnar jag bara .m3u-filen med VLC.

 

 

Jo så kan man göra men då missar du väl en massa funktioner som epg, favorit kanaler mm? 

VLC har ju inte alla för iptv anpassade funktioner som dom bästa apparna. 

Ex EPG funkar grymt bra med min app, det finns även möjlighet att spela in samt att många kanaler så kan man gå tillbaka ett par dygn å se sånt som visades då, ex en fotbollsmatch som gick mitt i natten. 

 

IMG_20200625_154136.jpg

IMG_20200625_154713.jpg

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Esspe:

Nu har jag ju köpt en Samsung.

 

Funkar boxarna till vilken ip-leverantör som helst och finns det On Demand funktion då?

Boxarna funkar till alla nyare tv, vod beror på iptv leverantören. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Fantomen:

Jag har Samsung-TV och kör IPTV-appen. Rekommenderas varmt!
Styr kanalerna via TV-kontrollen och slipper både box och en extra fjärrkontroll.

Tyvärr har Samsung tydligen tagit bort den från sitt "app-bibliotek" men det går att ladda ner och installera via USB

 

Denna sida/app är det:

https://siptv.eu/howto/sammy/

Samsung plockade bort den för: IPTV is no longer available due to the content that could be obtained from the app

https://eu.community.samsung.com/t5/TV/Smart-IPTV-Not-working-on-Samsung-smart-TV/td-p/1584265

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev LTD:

Jo så kan man göra men då missar du väl en massa funktioner som epg, favorit kanaler mm? 

Förmodligen är det så men jag tittar sällan på TV i datorn och har inte kikat något mer på hur man kan tweaka VLC.
Favoritkanaler borde dock inte vara några problem att spara tycker jag och jag gjorde precis en snabb googling och detta kom upp överst:

Så det funkar kanske med EPG också..

 

image.png.d8296687b7ddff771463a4a8514e2972.png

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev 65Selander:

Samsung plockade bort den för: IPTV is no longer available due to the content that could be obtained from the app

https://eu.community.samsung.com/t5/TV/Smart-IPTV-Not-working-on-Samsung-smart-TV/td-p/1584265

Jo jag skrev att den är borttagen ja. ;) Men då vet vi nu också varför. 👍

Som jag också skrev så går appen att ladda ner från annat håll (länk bifogad) och installera utan några problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Fantomen:

Förmodligen är det så men jag tittar sällan på TV i datorn och har inte kikat något mer på hur man kan tweaka VLC.
Favoritkanaler borde dock inte vara några problem att spara tycker jag och jag gjorde precis en snabb googling och detta kom upp överst:

Så det funkar kanske med EPG också..

 

image.png.d8296687b7ddff771463a4a8514e2972.png

Tips så är Bluestack gratis och sen har du som sagt samma möjligheter som i mobilen. Kör det på min laptop och funkar kanon. Jag har precis samma upplägg i mobil, tv och dator. 

Enkelt och bästa funktion. 

Man kan ju köra KODI i datorn också men det funkar inte heller lika bra som apparna. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev LTD:

Jo så kan man göra men då missar du väl en massa funktioner som epg, favorit kanaler mm? 

VLC har ju inte alla för iptv anpassade funktioner som dom bästa apparna. 

Ex EPG funkar grymt bra med min app, det finns även möjlighet att spela in samt att många kanaler så kan man gå tillbaka ett par dygn å se sånt som visades då, ex en fotbollsmatch som gick mitt i natten. 

Ser att du eddat och lagt till lite mer nu.

Det där verkar kanon! 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...