Jump to content
IGNORERAD

Svensk TV i Thailand


thomas001

Recommended Posts

swedenfarang
10 hours ago, Mankan said:

Jag har IUDTV. Just det paket jag som Thomas001 startade tråden om och som jag citerade. Det är hemma i Sverige bredbandsbolaget fiber 100 Mbit så jag tvivlar på att det är kapaciteten det är fel på.

 

Jag vill prova något annat och söker därmed tips .EPG viktigt så jag ser vad som pågår och vad som är på gång när jag sappar 

Jag kör på denna och där funkar kanalerna klockrent. EPG fungerar. Testa 24 timmar. Finns svensk support på facebook. https://peariptv.com/

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 334
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    33

  • Soengsang

    25

  • Esspe

    24

  • LTD

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 hours ago, Mankan said:

Jag har IUDTV. Just det paket jag som Thomas001 startade tråden om och som jag citerade. Det är hemma i Sverige bredbandsbolaget fiber 100 Mbit så jag tvivlar på att det är kapaciteten det är fel på.

 

Jag vill prova något annat och söker därmed tips .EPG viktigt så jag ser vad som pågår och vad som är på gång när jag sappar 

Jag har kvar mitt abbonemang. Funkar sådär här i Thailand. Men min polare i Borås beställde exakt likadant och hos han funkar det kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Jag kör på denna och där funkar kanalerna klockrent. EPG fungerar. Testa 24 timmar. Finns svensk support på facebook. https://peariptv.com/

 

Har liknande sedan 2 månader tillbaka. Kollar inte ofta men funkar mycket bra, bara 1000 kr/år om man tar ett årsabbonemang.

Funkar direkt på smart-tv så behöver ingen box eller annat.

https://www.overboxtv.com/channels/

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ny test av VPN-lösningar

 

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.642462/test-vpn-surfa-anonymt

 

Alla tjänster i testet som får utmärkelsen "Bra val"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade igenom den förra listan och valet föll på PrivateVPN. Dom uppfyller mina behov perfekt och det funkar precis som jag vill. Jag är mest ute efter att kunna välja land för streama TV och lite sånt. Lätt att ställa om land och SVT, HBO, Viafree och Netflix funkar. Dom har även ett eget IP för Netflix Usa. 13 månader kostar 50 USD som blev runt 450 kr. Drygt 1 krona om dagen. Väl investerade pengar och i den senaste listan är dom även bäst. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Stor guide: 6 vpn för att surfa säkrare – helt gratis

Med en vpn blir din dator säkrare – och du kommer åt tv-kanaler som annars är spärrade. Här är sex vpn-tjänster som är helt gratis.

 

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.706589/gratis-vpn

 

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev tidigare valde jag PrivateVPN  och har nu använt dom tre veckor i Thailand. Det är ett svenskt bolag som jag tror är ganska litet om man tittar på Allabolag.se.

Är helt nöjd men jag hade ett litet problem då SVT-Play slutade fungera efter en vecka på mina enheter med Android. På datorn fungerade det. Hur som så var det lätt att skriva om problemet på svenska. Efter någon dag fick jag ett tips om en inställning i appen och efter det kan jag se allt igen.

Köper man ett abonnemang på ett år får man 13 månader och då kostar det runt 1,20 kronor per dag. Klart prisvärt.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Som jag skrev tidigare valde jag PrivateVPN  och har nu använt dom tre veckor i Thailand. Det är ett svenskt bolag som jag tror är ganska litet om man tittar på Allabolag.se.

Är helt nöjd men jag hade ett litet problem då SVT-Play slutade fungera efter en vecka på mina enheter med Android. På datorn fungerade det. Hur som så var det lätt att skriva om problemet på svenska. Efter någon dag fick jag ett tips om en inställning i appen och efter det kan jag se allt igen.

Köper man ett abonnemang på ett år får man 13 månader och då kostar det runt 1,20 kronor per dag. Klart prisvärt.

Hur mycket sänktes din surfhastighet?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Jive:

Hur mycket sänktes din surfhastighet?

Jag har skaffat mig PrivateVPN och är helnöjd. Nu ser jag Sportnytt och mycket annat från SVT-Play och programmen flyter på hur fint som helst

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har skaffat mig PrivateVPN och är helnöjd. Nu ser jag Sportnytt och mycket annat från SVT-Play och programmen flyter på hur fint som helst

 

Kan man enbart se sportnytt på nätet kanske man ska överväga att flytta hem till Sverige igen?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Kan man enbart se sportnytt på nätet kanske man ska överväga att flytta hem till Sverige igen?

 

BTT

Jag som trodde det var måndag i dag. Har jag missat nästan en hel vecka?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har skaffat mig PrivateVPN och är helnöjd. Nu ser jag Sportnytt och mycket annat från SVT-Play och programmen flyter på hur fint som helst

Tack för det beskedet. Precis vad jag ville höra.

Vad har du för nedladdningshastighet på ett ungefär?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Kan man enbart se sportnytt på nätet kanske man ska överväga att flytta hem till Sverige igen?

 

BTT

"och mycket annat"

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Jive:

Tack för det beskedet. Precis vad jag ville höra.

Vad har du för nedladdningshastighet på ett ungefär?

Olika svar varje gång jag testar men runt 3,6 ned och 4,6 upp. Men som sagt, det har aldrig buffrat för mig när jag kört via PrivateVPN.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Kan man enbart se sportnytt på nätet kanske man ska överväga att flytta hem till Sverige igen?
 
BTT
Öhhhjjj Nacka sändaren räcker inte te Thailandet. Och inte Motala heller!

Så det så.

Svikare!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Fritz:

Olika svar varje gång jag testar men runt 3,6 ned och 4,6 upp. Men som sagt, det har aldrig buffrat för mig när jag kört via PrivateVPN.

Ok, då skall funka för mig också. Det är ju billigt, bara runt 135 Baht/mån om man köper helår.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
10 timmar sedan, skrev Jive:

"och mycket annat"

 

Minns ju hur det var när jag och Berit skulle se våra favoritserier på nätet när vi var i Pattaya. Det var väldigt frustrerande när 80% av innehållet på svtplay och netflix inte gick att få in i Thailand.

 

Eller för några år sen när broder skulle porrsurfa på sina favoritsidor och allt var nerstängt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Minns ju hur det var när jag och Berit skulle se våra favoritserier på nätet när vi var i Pattaya. Det var väldigt frustrerande när 80% av innehållet på svtplay och netflix inte gick att få in i Thailand.

 

Eller för några år sen när broder skulle porrsurfa på sina favoritsidor och allt var nerstängt.

 

BTT

För min del så hjälper inte ens porrfilm nuförtiden, så likasom Fritte får sporten bli mitt huvudmotiv att köra VPN.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver minsann ingen VPN-tunnel för att kunna se porrfilmer på datorn här i Thailand. Det är i alla fall vad en kompis till mig berättat. :whistle:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Jive:

Tack för det beskedet. Precis vad jag ville höra.

Vad har du för nedladdningshastighet på ett ungefär?

Beror ju på vad man har för förbindelse. Jag har fiber 50/20, och testade nu. 39/25 med PrivateVPN påslaget, och 44/22 utan. Lustigt med snabbare upp med VPN, men säkert bara tillfällighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev gst:

Beror ju på vad man har för förbindelse. Jag har fiber 50/20, och testade nu. 39/25 med PrivateVPN påslaget, och 44/22 utan. Lustigt med snabbare upp med VPN, men säkert bara tillfällighet.

Jag har samma (50/20) men brukar ligga högre. Har en granne i huset här som har dragit in fiber direkt - 200/100.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte att glömma det är lätt att skaffa en egen gratis obegränsat VPN om man har bredband i Sverige.

I "Alla" routrar iaf de som kostar mer än kanske 500 kr kan man koppla på en egen VPN funktion man loggar sen in på sin egen router hemma i Sverige när man är i Thailand och får svensk IP adress. Man behöver inte vara IT proffs för att ställa in det.

Tom jag som tycker jag är lite hobby hacker hade missat detta. (Kan ske för jag alltid köpt router för 150 spänn innan vi fick 1gb upp o ner men ändå)

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Minns ju hur det var när jag och Berit skulle se våra favoritserier på nätet när vi var i Pattaya. Det var väldigt frustrerande när 80% av innehållet på svtplay och netflix inte gick att få in i Thailand.

 

Eller för några år sen när broder skulle porrsurfa på sina favoritsidor och allt var nerstängt.

 

BTT

Du träffade Berit 1996 och ni tittade på svt play och netflix på nätet. Svt play startades 2006

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Du träffade Berit 1996 och ni tittade på svt play och netflix på nätet. Svt play startades 2006

 

Nej 1996 tittade vi inte på tv eller film via nätet.

 

Däremot gjorde vi det för två år sedan på Flipper House soi 7

 

Jag och Berit var inget par i Pattaya år 1996 enbart polare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...