Jump to content
IGNORERAD

Jakten på den perfekta Margaritian/Panangen


Esspe

Recommended Posts

Fick en tips av en tjej på kvartersmassagen i Korat. Visste inte ens att stället fanns i Korat. Khun Nok Bar. Inte så långt från vårt hus så det skulle funka att cykla dit. Europeisk och thai mat. Maten var bra och dom hade dessutom Margarita på menyn :) Inga höga förväntningar på den och det var väl ingen höjdare, priset var däremot ok 120 Baht. Inte mycket spritsmak som gick genom, bättre att beställa något enklare drickbart där. Stället var ok och det satt 7-8 faranger som verkade vara stammisar där. Betyg 6 (mest pga priset).

 

20171012_181703.thumb.jpg.62956f85ca14714ca604fd80106491c9.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    42

  • Mankan

    3

  • matz

    3

  • hakancnx

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sky Bar på Royal Pavilion i Hua Hin. Ingen märkvärdig Sky Bar, sjätte våningen ger ju ingen svindel precis även om jag är höjdrädd. Inget att springa benen av sig för. Perfekt glas och bra mängd men vad hjälper det när dom bara häller i lime juice och dessutom tar 180 + 10 + 7 %. Undvik. Betyg 4 pga glaset.

 

 

20171028_190121.thumb.jpg.f07edb60bc658491cc7cb5a7ec44d177.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hittade ett alldeles nytt ställe i Korat, Drink Up, med enormt ölutbud och även bra tillgång på drinkar. Naturligtvis skulle Margaritan testas.

Lite minus för glaset och citronen var överdimensionerad eller rättare sagt, dom borde ha valt storlek på glaset efter citronen. Saltkanten perfekt.

Smaken var bra och det var en positiv överraskning, priset facila 175 Baht så det får bli en 7. Ett par droppar Tequila till och ett riktigt glas så hade det varit snudd på 9.

Beställde även en GT och den var riktigt bra, 120 Baht. 

 

20171124_185505.thumb.jpg.425842dd1835330d9a21c3f42eabe46b.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Tro inte jag slutat jakten. Bara slö med rapporter, troligen för många Margaritor. Sitter just nu i Had Chao Lao och sippar på en alldeles utmärkt Magge. Förra besöket droc han till med en Maegarita Ginger, originellt och gott. Klassiker idag och den är  bra. Fel glas bara men en 7 får det bli.

20180130_192913.thumb.jpg.43d0214c4fa31792e2b8eb36ccddf7f8.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har två stora favoriter vad gäller mat och dryck. Drickat är Margarita och maten är Panaeng, helst nuea. Har ätit/druckit otaliga och det finns en oerhört stor variation i utförande och smak. 
 
Tänkte rapportera vad jag hittat/hittar här och skulle någon vara motiverad/ha intresse så fyll på. Om nu ingen är intresserad så kan det vara bra för mitt dåliga minne att ha det registrerat. Har en matfavorit till men den är oerhört svår att hitta som jag vill ha den, brukar ofta vara nästan smaklös och intetsägande men när dom lyckas med Ghai med Mamuang så är det suveränt gott. Har inte så mycket bilder än men nu när man blivit HP så lär det bli en del av resp dom ca sju månader jag ska spendera i Thailand.
 
 
Är det nya stället mitt emot George & Dragon?
Ligger ju rätt bra till isof.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Är det nya stället mitt emot George & Dragon?
Ligger ju rätt bra till isof.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Vet inte riktigt vad du menar. Du har ju citerat mitt första inlägg :)

 

Drink Up ligger i Korat på hörnan i samma kvarter som George & TheDragon. Trevligt ställe.

Had Chao Lao ligger ca 50 mil söderut :) Vid kusten utanför Chantaburi.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Esspe:

Vet inte riktigt vad du menar. Du har ju citerat mitt första inlägg :)

 

Drink Up ligger i Korat på hörnan i samma kvarter som George & TheDragon. Trevligt ställe.

Had Chao Lao ligger ca 50 mil söderut :) Vid kusten utanför Chantaburi.

Hahaha blev tokigt med telefonen, jo det var "Drink Up" jag syftade på.....ok, såg de höll på att bygga något där vid JD.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ingen bild men var på Natan´s i Jomtien i kväll. Alldeles utmärkt Margerita, rätt glas och har egentligen ingenting att klaga på där. Minns inte vad den kostade men det var klart prisvärt, vi ger den en 8 med snudd på 9 om jag kommit ihåg priset.

 

Maten är också väldigt bra där. Klassigt ställe utan att vara dyrt eller snobbigt. Väldigt bra vin, är inte säker men tror det bara kostade 130 Baht. Trevliga uppläggningar och ganska stora portioner. Väldigt bra kött för att vara vattenbuffel. Mycket prisvärt. Bordsbeställning ett måste.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
On 2018-01-30 at 13:37, skrev Esspe:

Tro inte jag slutat jakten. Bara slö med rapporter, troligen för många Margaritor. Sitter just nu i Had Chao Lao och sippar på en alldeles utmärkt Magge. Förra besöket droc han till med en Maegarita Ginger, originellt och gott. Klassiker idag och den är  bra. Fel glas bara men en 7 får det bli.

20180130_192913.thumb.jpg.43d0214c4fa31792e2b8eb36ccddf7f8.jpg

Åkte mycket till Had Chao Lo förut. Åkte förbi där för en par år sedan då var det helt dött där mitt i veckan och under lågsäsong. Såg ändå att det hänt en hel del sista åren. Där vi brukar hålla till är det bara thaiställen men bra strand. Är det något av hotellen närmare mangrove träsken som har hyfsad Margarita?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Esspe said:

Lite långt att åka bara ;)

Glöm nu inte bort Coyote när du är i Hong Kong, de har en meny som kan ta lite tid att smaka sig igenom :-) . En "original" har de väl nånstans på menyn också vill jag minnas.

 

margaritas.PNG.f76305ceeaffd7fed4c1acb3296d5419.PNG

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Wangthong:

Åkte mycket till Had Chao Lo förut. Åkte förbi där för en par år sedan då var det helt dött där mitt i veckan och under lågsäsong. Såg ändå att det hänt en hel del sista åren. Där vi brukar hålla till är det bara thaiställen men bra strand. Är det något av hotellen närmare mangrove träsken som har hyfsad Margarita?

Ja det är i princip fortfarande stendött mån-fre. Sista gångerna har vi bott här https://www.youtube.com/watch?v=2fq2kKOBCDY och dom har en helt okej Marguerita. Jättefin strand och pool, bra frukost. Lite klent utbud i restaurangen kanske.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev spooncreek:

Glöm nu inte bort Coyote när du är i Hong Kong, de har en meny som kan ta lite tid att smaka sig igenom :-) . En "original" har de väl nånstans på menyn också vill jag minnas.

 

margaritas.PNG.f76305ceeaffd7fed4c1acb3296d5419.PNG

Taget. Hoppas det är gångavstånd :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Ja det är i princip fortfarande stendött mån-fre. Sista gångerna har vi bott här https://www.youtube.com/watch?v=2fq2kKOBCDY och dom har en helt okej Marguerita. Jättefin strand och pool, bra frukost. Lite klent utbud i restaurangen kanske.

 

 

Vi brukar bo i bungalovs närmare stranden inte så långt ifrån där hotellet ligger. Känner inte igen hotellet, men det verkar vara rätt nybyggt. Såg ett svenskt ställe där i närheten som var alldeles nybyggt förra gången vi var där. Ganska litet, intryckt mellan en del andra ställen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Wangthong:

Vi brukar bo i bungalovs närmare stranden inte så långt ifrån där hotellet ligger. Känner inte igen hotellet, men det verkar vara rätt nybyggt. Såg ett svenskt ställe där i närheten som var alldeles nybyggt förra gången vi var där. Ganska litet, intryckt mellan en del andra ställen. 

Innan vi hittade det här hotellet (tror det är 3 år gammalt) bodde vi på Tosang bungalows. Också bra men Sand Dunes är mycket bättre och har en jättebra frukost. Ungefär samma pris men Tosang hade också en hotelldel där rummen var lite billigare.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Dåligt med uppdatering här men kan rapportera att jag gjorde klart godkända Maggar i somras i Tjörnarp. Lite för mycket sprit i dom men en 8 var dom värda.

 

Tillbaks i LOS nu via Hong Kong och det blir väl någon sporadisk uppdatering. Hade blivit tipsad om bra Margueritor på Coyote i Hong Kong men det var ingen höjdare. Bara glaset är ju -5.

 

20181002_181402.thumb.jpg.adfbcf81a03e2dfd41dbd94923e77542.jpg

 

Näääääääää. Det där stämmer inte. Ska inte nämna vem som rekade det av hänsyn till att han i normala fall verkar ha klart för sig. Eller så dricker han inte Margueritor?

 

20181002_183030.thumb.jpg.9d7409a21c0918022b2c14fdfc78b98c.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Däremot hittade vi själva en thairestaurang som serverade en alldeles utmärkt Panaeng.  Chilli Club på andra våningen. Svår att hitta men värt att försöka.

 

20181002_180543.thumb.jpg.ddc90f4524dfc6770cbf3f80c37389fa.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaks i Pattaya och äntligen kom jag iväg till Tequila Reef. Tror det var samma som tipsade om det så han kanske dricker Marguerita iaf? Imponerande meny men gjorde ett felval och tog den färdigblandade Frozen. Skulle naturligtvis tagit Handshaken men den var 10 Bht dyrare och lät inte helt rumsren. Får bli nästa gång. Smaken var bra och glaset helt rätt. Bra mängd men det kanske var för att det var en frozen, inte van vid det. Spriten hade dom däremot snålat med, det är inte därför menyn blev suddig. Gick därifrån och bort till Beefeater utan ett enda snedsteg även om där var många som försökte få mig att tappa balansen längs Soi 7 till second rd.

 

20181009_183448.thumb.jpg.729c55b796fae82ec47953200f8fe566.jpg

20181009_183347.thumb.jpg.05d33c91ac463597f1481a36aa3b26af.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
7 timmar sedan, skrev Enis:

 

 

ENis

 

Hade ju varit kul om han använt Triple-Sec i stället ;)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...